Jj, taky bych řekl, že hranice 15t kč za servis je celkem nízká. Hlavně u 530D. Já jsem si teď udělal ponákupní servis - nic velkého (obě podávačky, olej, komplet filtry, vzpěry do kufru a vodní čerpadlo na webasto) a desítka v hajzlu jenom to fiklo. To jsem při tom vlastně skoro nic nekoupil
Ještě mě čekají šprice, altík nějak míň dobíjí a možná se mi za studena zdá hlučnější turbo. Jo a tlumiče na zadní nápravě plus samozřejmě siláče uložení nápravy - s těma počítej, budeš je mít zaručeně servané taky, jako každá e39
Cert píše: A upřímě mě u 530d nebudí ze sna můra, že by se mi zastavila kvůli skříni. Teda vlastně se budím opocenej, ale spíš kdy se zastaví ten olítanej CR systém
Dobře, ale vem si, že se ti z ničeho nic vysype startér (jako se to stalo mně na e34). Co teď? S automatem jsi v piči

kdežto s manuálem to aspoň nouzově můžeš nažvýknout jako škodárnu přes kvalt

Ale tak to je jenom příklad jedné situace

Na druhou stranu věřím, že takovéhle štěstí můžu mít jenom já
Nicméně právě proto si dám za těžké prachy do 100% stavu cr systém aby pak se mnou v podstatě z téhle stránky už nemělo co vyjebat. Kdežto v případě automatu bych si ještě nebyl jistý převodovkou no...
Cert píše: k tahání vleků se opravdu GM skříň nehodí, ale myslím že jiné automaty to celkem dávají. Chlazení u 530d není takový problém, když vezmeme v potaz mrzkou produkci odpadního tepla a nutnost dodatečného příhřevu. Starý předkomůrky, to je jiná, tam je to horší.
Hele, mrzkou produkci odpadního tepla si hned neodvozuj ze standartní instalace webasta v každé 530D. To Webasto se do nich dávalo hlavně v první řadě kvůli komfortu posádky a ne kvůli absolutní nutnosti či potřebe toho motoru samotného. Samozřejmě, tenhle diesel (chvalabohu

) topí míň než komůrkáč nebo cokoliv jiného, což je taky dáno mimo jiné jeho objemem a relativní "naddimenzovaností".
Nicméně fakt je ten, že už třeba i ze začátku léta bych asi stokrát radši už jenom kvůli té teplotě někde v buchlovských horách radši tahal 2tunový vlek s manuálem než s automatem. A to se ani nebavím 1,5 tunovém karavanu zapřihlém někde v chorvatských horách. Tam bych měl opravdu doslova půlky stažené dost natěsno u sebe, kdybych měl automat
Jinak samozřejmě pokud je zvolena správě konfigurace dostatečného motoru a adekvátní automatické převodovky, tak by mělo být i tahání větších nákladů více šetrné s automatem, to nepopírám. Ale zase to teplo no...
