Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Nová E61 530XD - co odservisovat/zkotrolovat?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 341
- Registrován: pát 05.02.2010 01:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 159
- Registrován: čtv 29.01.2015 01:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 341
- Registrován: pát 05.02.2010 01:00
ScanX: Mám 530xd 10/2006 (manuál) a jelikož si auto potřebuju ještě nějaký čas nechat a chci, aby pokud možno spolehlivě sloužilo, tak jsem do něj teď před zimou preventivně taky zainvestoval - nešlo jen o rozvody, dělalo se toho víc. Nemám to rozpočítané po položkách, ale celková cifra za díly + práci byla cca 65 tisíc Kč (na obojí byla přátelská cena, servisák je kamarád, díly byly za jeho nákupku). Můžeš se inspirovat: výměna rozvodových řetězů (SWAG – stejně jako originální) a napínáků (horní, střední, spodní rozvodový řetěz), výměna těsnění a gufer – pod řemenicí a vysokotlakým čerpadlem (Corteco), pod olejovou vanou (Elring), pod ventilovým víkem (Elring), výměna spojkové sady (Sachs), výměna dvouhmoťáku (LUK), výměna řemenice na klice (Corteco), kontrola a vyčištění vířivých klapek v sání (stav OK), zavaření vyklepané dírky v hliníkové trubce k intercooleru, výměna chladiče klimatizace (Nissens) - původní už začal téct, bylo tam vidět barvivo přidané při posledním plnění do chladiva, výměna venkovních řemenů a kladek (ContiTech), výměna vodní pumpy (Saleri), výměna 6 ks žhaviček (BERU), motorový olej + filtr (olej vlastní - nezapočítán v ceně), kontrola vstřikovačů, výměna vadného vstřikovače na 5. válci, kontrola svodů (stav OK, mám tam prý litinové), 3x nové stěrače (vpředu Bosch Aero Twin). To vše za těch cca 65 tisíc. Jinak už před rokem jsem měnil olej v rozvodovce (VTG) – orig. BMW Verteilergetriebeöl TF0870, č. dílu 83220397244 (v souvislosti s výměnou celé rozvodovky - původní v nějakých 255 tisících km přestala fungovat, po rozebrání v ní ale nic špatného na pohled není), a měnil jsem i olej v předním a zadním diferenciálu a taky v manuální převodovce. Při tom jsem nechal zkontrolovat nivo, jestli nejsou děravé hadičky a kompresor nesaje bordel (stav byl OK). Cca před dvěma lety jsem měnil olejový separátor (mám ho už bez filtru, jen kus plastu a taková membrána) a preventivně vyčistil DPF (mimo auto). Tolik asi rámcově, na co se můžeš prioritně zaměřit
K tomu samozřejmě spotřebák jako brzdové kotouče, destičky, kapalina, stabilizátory na přední nápravě, přelámané kabely do 5. dveří atd.

Co ty mas presne za model auta ?MadButcher píše:jj, podle faktury ventilační jednotka turbodmychadla, podle fotky co tady je separator olejenevim presne co to v motoru dela, ale po vymene to zase jede jako z praku
Dnes jsem se vratil od specialistu na BMW, prej ze ten separator menit urgentne nemusim...ze u LCI je to bezproblemovy - labyrint. Ze kdyby byl problem, bude se olej hrnout ven okolo jinych tesneni na motoru...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 159
- Registrován: čtv 29.01.2015 01:00