Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Nová E61 530XD - co odservisovat/zkotrolovat?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#21 Příspěvek od mi00wa »

Asi myslel separátor oleje > http://i231.photobucket.com/albums/ee83 ... 008069.jpg
je vzadu až 5-6 vstřikovač.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od JaraX »

jj separator oleje určitě vyměn, duležity
tommy_romeo
Registrovaný
Příspěvky: 341
Registrován: pát 05.02.2010 01:00

#23 Příspěvek od tommy_romeo »

Jak casto se ma menit separator oleje?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od JaraX »

cca každé 3-4 výměny oleje. tzn cca 60-80tkm, pokud máš ten s filtrem je vhodné vyměnit filtr při každé výměně oleje
MadButcher
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: čtv 29.01.2015 01:00

#25 Příspěvek od MadButcher »

jj, podle faktury ventilační jednotka turbodmychadla, podle fotky co tady je separator oleje :wink: nevim presne co to v motoru dela, ale po vymene to zase jede jako z praku :)
tommy_romeo
Registrovaný
Příspěvky: 341
Registrován: pát 05.02.2010 01:00

#26 Příspěvek od tommy_romeo »

Netusim jestli mam ten s filtrem. Kupoval jsem ho v Cartecu do e60 rok 06 a menil cca pred 40tis km
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1176
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

#27 Příspěvek od Jirke »

Ok, diky za vysvetleni. Kdyz uz to resime, Kupujete to original nebo na tom nesejde ?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od JaraX »

origo
ScanX
Registrovaný
Příspěvky: 89
Registrován: čtv 10.05.2007 00:00
Bydliště: Jaroměř

#29 Příspěvek od ScanX »

Ještě přemýšlím o těch rozvodech. Mělo by na tom být 18 normohodin, což je řekněme 6-8 tis. Zbytek do 30 je materiál? Sada na rozvody bude max 5 tis (na netu jsem našel něco za 1500) a jinak se tam mění jen těsnění, ne? Pořád mi to přijde nějak strašně moc...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od JaraX »

jo dej tam sadu za 1500, to bude kvalita, nestačí vyměnit jen rětez, musíš i pastorky,.
ScanX
Registrovaný
Příspěvky: 89
Registrován: čtv 10.05.2007 00:00
Bydliště: Jaroměř

#31 Příspěvek od ScanX »

Proto jsem odhadl, že original bude 5tis místo1500. Možná tam toho materiálu bude víc a na to se právě ptám :)
JH76
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: stř 19.09.2012 00:00
Bydliště: 0U0 0000

#32 Příspěvek od JH76 »

ScanX: Mám 530xd 10/2006 (manuál) a jelikož si auto potřebuju ještě nějaký čas nechat a chci, aby pokud možno spolehlivě sloužilo, tak jsem do něj teď před zimou preventivně taky zainvestoval - nešlo jen o rozvody, dělalo se toho víc. Nemám to rozpočítané po položkách, ale celková cifra za díly + práci byla cca 65 tisíc Kč (na obojí byla přátelská cena, servisák je kamarád, díly byly za jeho nákupku). Můžeš se inspirovat: výměna rozvodových řetězů (SWAG – stejně jako originální) a napínáků (horní, střední, spodní rozvodový řetěz), výměna těsnění a gufer – pod řemenicí a vysokotlakým čerpadlem (Corteco), pod olejovou vanou (Elring), pod ventilovým víkem (Elring), výměna spojkové sady (Sachs), výměna dvouhmoťáku (LUK), výměna řemenice na klice (Corteco), kontrola a vyčištění vířivých klapek v sání (stav OK), zavaření vyklepané dírky v hliníkové trubce k intercooleru, výměna chladiče klimatizace (Nissens) - původní už začal téct, bylo tam vidět barvivo přidané při posledním plnění do chladiva, výměna venkovních řemenů a kladek (ContiTech), výměna vodní pumpy (Saleri), výměna 6 ks žhaviček (BERU), motorový olej + filtr (olej vlastní - nezapočítán v ceně), kontrola vstřikovačů, výměna vadného vstřikovače na 5. válci, kontrola svodů (stav OK, mám tam prý litinové), 3x nové stěrače (vpředu Bosch Aero Twin). To vše za těch cca 65 tisíc. Jinak už před rokem jsem měnil olej v rozvodovce (VTG) – orig. BMW Verteilergetriebeöl TF0870, č. dílu 83220397244 (v souvislosti s výměnou celé rozvodovky - původní v nějakých 255 tisících km přestala fungovat, po rozebrání v ní ale nic špatného na pohled není), a měnil jsem i olej v předním a zadním diferenciálu a taky v manuální převodovce. Při tom jsem nechal zkontrolovat nivo, jestli nejsou děravé hadičky a kompresor nesaje bordel (stav byl OK). Cca před dvěma lety jsem měnil olejový separátor (mám ho už bez filtru, jen kus plastu a taková membrána) a preventivně vyčistil DPF (mimo auto). Tolik asi rámcově, na co se můžeš prioritně zaměřit :wink: K tomu samozřejmě spotřebák jako brzdové kotouče, destičky, kapalina, stabilizátory na přední nápravě, přelámané kabely do 5. dveří atd.
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1176
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

#33 Příspěvek od Jirke »

MadButcher píše:jj, podle faktury ventilační jednotka turbodmychadla, podle fotky co tady je separator oleje :wink: nevim presne co to v motoru dela, ale po vymene to zase jede jako z praku :)
Co ty mas presne za model auta ?
Dnes jsem se vratil od specialistu na BMW, prej ze ten separator menit urgentne nemusim...ze u LCI je to bezproblemovy - labyrint. Ze kdyby byl problem, bude se olej hrnout ven okolo jinych tesneni na motoru...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od JaraX »

ten olej co se hrne ven většinou první zničíí turbo, všechny separatory se musí měnit, i u LCI, jelikož jim tvrdne membrána
MadButcher
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: čtv 29.01.2015 01:00

#35 Příspěvek od MadButcher »

LCI 530, rok 2008, M57D30, 173kW (pred cipem teda...)

(jo a je stribrne - kdyby to hralo nejakou roli)
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1176
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

#36 Příspěvek od Jirke »

Slo mi o to kdyzs psal jak ti to pomohlo vis...jesi nemas predfacelift. No nic, ja to zkusim teda vymenit, to me vubec nezruinuje a dam vedet. Jestlize mam najeto 370.000km a nemam jedinej dukaz ze by se to kdy menilo, turbo puvodni, tak bych mohl byt snad kurna jedine mile prekvapen 8)
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1176
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

#37 Příspěvek od Jirke »

Jo a jeste jeden dnesni poznatek kterymu moc nerozumim.
Dle diadnostiky vadna zhavicka na 5. valci. Pritom svicky (tusim BERU) meneny pred rokem = 30.000km. Muze ta svicka odejit, nebo to uz znaci zhavici jednontku ? Samozrejme se ptam jen dopredu, to jak to zjistit vim, ale nechce se mi do toho...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od JaraX »

pokud seš si jistej tím že je ten žhavič OK tak je KO jednotka, měnil jsi to zaráz?
vždycky se mění žhaviče zaráz s jednotkou
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#39 Příspěvek od horan »

V dnesni posrany dobe, kdy auto nevydrzi ani cestu z autosalonu domu a nektery dily nefunguji ani pri vyndani z krabicky je otazka "muze se to po roce a 30000km rozbit" uplne mimo. :roll:
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1176
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

#40 Příspěvek od Jirke »

JaraX píše:pokud seš si jistej tím že je ten žhavič OK tak je KO jednotka, měnil jsi to zaráz?
Muzes hadat :)
V mym sani nejsou virivy klapky od vyroby, takze jednotka tolik netrpela, ale jako vetsina vveci kolem motoru jednou odejde nehlede na to, jasne no..
Dik.
Odpovědět