Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW E61 nová baterie

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#81 Příspěvek od Teddy »

Já jsem měl v manuálu u baterie napsáno maximální nabíjecí proud 30% jmenovité kapacity mínus teplotní kompenzace.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#82 Příspěvek od ACDC »

To vím ,že 140A do AKU to nedá, to je blbost. Tak místo 30A 10 minut 25A 15 minut. O kolik proudově náročných spotřebičů má e6x víc než E39 (v "plné")?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#83 Příspěvek od JaraX »

rozdíl spotřebičů?
viděl jsi někdy jak vypadá motorek softclose? ten motorek je větší než motorek stahovačky okna a jen otevření dveří je proudově 10x náročnější než u E39, otvíráš dveře u E65 a checkuje si tě keyless kterej běží neustale a hledá klíčky v okolí, než jsi chytl za kliku tak ti samozřejmě běželo webasto. Ve chvíli kdy chytneš za kliku tak se ti už sedačka sama nastavuje do tvojí pozice, sedneš, přiopoutáš se a jede volant, roletky na zadních oknech sou taky všechny elektrické (5ks) takže jen to že si odtáhneš nebo zatáhneš prostě něco proudu stojí, audio žere tak 5x tolik co DSP u E39, DVD changer žere, zadní idrive žere, zadní stropní klima žere (ono mít druhej celej větrák od klimy taky něco elektriky stojí), zadní vyhřívané sedačky sou taky uplně normální věc.
Takže ve výsledku když to vše sečteš a že těch věcí ještě je, tak na tom bude E65 2x tak proudově, samozřejmě když to bude socka, tak nic moc nesežere, ale prostě těch spotřebičů v E6x je mnohem mnohem víc, a jak říkám lidi co jezdí krátky trasy s webastem u E3x tak se jim to nestíhá dobíjet, kdežto s E6x jo.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#84 Příspěvek od ACDC »

Tak jo. Eště, že takový auto nemám:-)))
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#85 Příspěvek od madmarty »

Lidi, víte co mě docela vrtá hlavou ? "Systém" dokáže si "proměřovat" baterku. To je ok, to umí kdejaký nabíječky za pár stovek. Dle toho "systém" baterku nabíjí. Umí se tedy přizpůsobit klesající hodnotě kapacity baterky, dle toho upravuje charakteristiku dobíjení. Tedy pozná, že došlo ke změně a přizpůsobí se. Taky má teplotní "regulaci", takže si spočítá že teď když je zima baterka má jiné vlastnosti, horší a když je teplo má jiné vlastnosti, lepší. Tedy dokáže pracovat s lepším stavem i horším stavem. To vše je pěkné...

Ale ve chvíli kdy dáte novou baterku, kterou si "systém" umí proměřit a umí novým hodnotám přizpůsobit charakteristiku dobíjení, to ale neudělá a musíte dojet do servisu, kde toto stojí cca 1000-1200 Kč ? Pokud to neuděláte tak baterku rychle zničíte (kapacita rychle klesne) a při další výměně už do servisu asi stejně půjdete.

Napadá vás to co mě ?

Musím podotknout, že většina "chytrých" nabíječek umí měnit proudy, umí měnit modulaci, tedy umí do baterky pouštět pulsy které ji "oživí" atd. hodně z toho umí i "systém" v naší situaci... Ale jde pouze jedním směrem. To jsem z toho jelen....
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#86 Příspěvek od JaraX »

proč 1000-2000kč?
já dělam adaptaci baterie za 400kč těm co mají vlastní baterii a těm co si ji koupí u mě zdarma, jak to auto má poznat že má novou baterku a že jsi mu jen neodpojil tu starou a zas nepřipojil?
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#87 Příspěvek od Teddy »

Je někde napsáno, co všechno IBS opravdu umí?
Skoro mam pocit, že se tomu přisuzujou zázračný vlastnosti.

Řekl bych, že určitě umí měřit teplotu baterie a podle toho upravuje nabíjecí proud. Věřím i tomu, že ten nabíjecí proud upravuje i podle toho jakou kapacitu baterie má zadanou.

Je v tom ale opravdu nějakej algoritmus, který upravuje nabíjení podle stáří baterie?
Jak by to dělal? Počítá startovací cykly? Počítá proudy IN/OUT?
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#88 Příspěvek od matiz »

\myslim si ze bude umet merit vnitrni odpor baterie, uklada si to do logu a podle toho si umi odvodit pomerne mnoho věci. Namátkou treba otravovat zlutou kontrolkou se symbolem baterie a do toho glingat gongem -) A hlavne nam nelze, takze se da krasne poznat jak kdo to auto vyuziva a z toho odvodit nejake další věci, třeba proc je ta baterie zase na sracku a bez kapacity když to auco jezdi stále v prumeru 5km trasy :D Pripadne vynuti vypnuti nekterych nedůležitých vetvi. \jiste jste si vsimli ze při slabe beterii radio nehraje dlouho ale dojde k jeho pomerne rychlému vypnuti. Je to pro mne dobra věc. Berte to tak, ze cim novejsi auto, tim vic energeticky narocne a nejaky monitoring je velmi vhodne zavest když kapacity baterii zustavaji téměř stále stejne. Zamerne pisu téměř, protože nektere brambory mají tech baterii vic.
SpookyKT
Registrovaný
Příspěvky: 941
Registrován: ned 26.03.2006 01:00
Bydliště: Klatovy (navždy) :)
Kontaktovat uživatele:

#89 Příspěvek od SpookyKT »

Před týdnem jsem nahodil Bosch S5, tak doufám že nějakou dobu vydrží. Od dovozu auta z D tam byla S4 a ještě k tomu nezaregistrovaná :(
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#90 Příspěvek od JaraX »

Intelligent Battery Sensor
The IBS (1) is a mechatronic intelligent battery sensor with its own microcontroller. It
constantly measures the following:
• Battery terminal voltage
• Battery charge/discharge current
• Battery acid temperature
Cross Section Battery Cable w/ Sensor lead Under car Routing of Ribbon Battery Cable
7
E60 Voltage Supply and Bus Systems
Installed directly at the negative battery terminal, care should be used when removing and
installing the negative battery cable.
The IBS consists of 3 functional elements:
• Mechanical section,
• Hardware
• Software
Mechanical Section
The mechanical part of the IBS consists of the battery terminal for the negative pole with
ground cable. Tasks of the mechanical section of the IBS:
• Providing electrical contact of the car body with the negative pole of the battery
• Acceptance of the sensor element for current measurement
• Acceptance of the hardware
• Providing sufficient thermal contact between the temperature sensor of the hardware
and the negative pole of the battery
• Providing protection for the sensitive electronic components
• The battery terminal is the ground connection for IBS
Exploded View of IBS
1. Pole Terminal
2. Shunt
3. Spacer
4. Screw
5. IBS
IBS Hardware
1. Copper
2. Gull Wings
3. PC Board w/evaluator
4. Injection Molding
5. Copper
6. Mangannin
Mangannin
A copper alloy resistor of low resistance value,
that maintains an extremely constant temperature,
regardless of current flow. Used as the
shunt resistor to measure current flow by the
evaluation electronics of the IBS.
8
E60 Voltage Supply and Bus Systems
IBS Measuring Ranges
• Voltage 6 V to 16.5 V
• Current -200 A to +200 A
• Closed circuit current 0 A to 10 A
• Starting current 0 A to 1000 A
• Temperature -40o
C to 105o
C
Electronic Evaluation Module
The electronic evaluation module of the IBS continuously registers the measured data. The
IBS uses these data to calculate the following battery indicators.
• Voltage
• Current
• Temperature
The IBS sends the calculated battery indicators to the DME via the BSD. The IBS calculates
changes in battery SoC/SoH based on information received from the DME on the SoC of
the battery during the period of time between engine "OFF" and deactivation of the DME
relay. After the DME relay has been switched off, the IBS continues to constantly observe
the SoC of the battery.
Current Measurement Operating Currents Closed-circuit currents
-200A to 200A 0A to 10A
Resolution to 200mA Resolution to 1.25ma
+0.24 % of average value
Starting Current
0A to + 1000A: Resolution 20mA
+ 0.24% of average value
Voltage Measurement
6V to 16.5V: Resolution 250uV
+ 0.24% of average value
Temperature Measurement
-400
C to +1050
C: Resolution 0.250
K
Data Processing by
Micro- Controller
Calculation of Battery Indicators
Partial calculation of SoC/SoH
Auxiliary Load Management
Communication via BSD
Interface
Terminal 15, Wake-up
Short- Circuit Detection
Own Wake-up Function
EEPROM BSD Driver With
Wake-up Function
Voltage Regulator DME BSD
9
E60 Voltage Supply and Bus Systems
IBS Hardware
IBS Hardware consists of the following:
• Shunt for current measurement
• Temperature Sensor
• Multi-layer pc-board as the electronic circuit including
the electronic components.
IBS Software
The software in the PC-board of the IBS calculates State of Charge and State of Health of
the battery and sends the information to the DME. Communication with the DME, which
takes place via the BSD, allows the DME to obtain data constantly from the IBS during vehicle
operation.
The following functions are integrated in the IBS:
• Continuous measurement of current, voltage and temperature of the battery under all
vehicle operating conditions
• Calculation of battery indicators as basis for SoC and SoH
• Monitoring of battery charge/discharge current
• Monitoring of SoC and notification to DME of critical SoC
• Partial calculation of SoH Based on starter draw
• Closed-circuit current monitoring in vehicle
• Data transfer to DME
• Self-diagnosis
• Self wake-up capability during sleep mode
PC-board of IBS
1. Battery Positive 2. Battery Negative
3. Battery Voltage Measurement 4. Temp Measurement
5. Current Measurement 6. IBS
7. BSD 8. DME
10
E60 Voltage Supply and Bus Systems
IBS Charge Management
The IBS continuously manages the charge status of the battery when the key is off. The
current SoC is stored in the IBS every 2 hours.
When the IBS receives the terminal 15 “wake up signal” the DME is updated with the current
values of the battery indicators.
Closed-Circuit Monitoring
When the vehicle is off the IBS is programmed to wake up every 40 s so that it can update
the measured values (Voltage, current, temperature). The measuring time of the IBS is
approx. 50 ms.
The DME reads the history of the measurements on start-up. An entry is made in the fault
code memory of the DME if a closed-circuit current draw was present.
Ignition Off
No Terminal 15
DME sends data to IBS
IBS Monitors current
drop and SoC
DME in Sleep Mode
SoC
With Auxiliary Loads Without Auxiliary Loads
Load Cut-out after
16 min.
SoC
Wake-Up
DME
Not Ok
Not Ok
Ok Ok
11
E60 Voltage Supply and Bus Systems
IBS Wake-up
When the key is switched off, before the DME enters sleep mode, the DME informs the IBS
of the current SoC of the battery. The IBS monitors the SoC and when it drops below the
programmed threshold, a wake-up signal is sent to the DME via the BSD. The DME wakes
up, obtains information on the current SoC of the battery from the IBS and requests the
auxiliary electrical loads to switch off.
After one wake-up sequence the IBS is prohibited from waking the vehicle again during this
key off cycle. The vehicle subsequently reassumes sleep mode.
Servicing the IBS
The IBS is very sensitive to mechanical stress and strain. It is serviced as a complete unit
with the ground cable. The ground cable also serves as a heat dissipater for the IBS.
Particular attention should be paid to the following points in service:
• Do not make any additional connections at the negative terminal of the battery
• Do not modify the ground cable
• Do not make any connections between the IBS and the sensor screw
• Do not use force when disconnecting the ground terminal from the battery
• Do not pull at the ground cable
• Do not use the IBS as a pivot point to lever off the ground terminal
• Do not use the connections of the IBS as a lever
• Use only a torque wrench as described in the repair manual
• Do not release or tighten the sensor screw
A fault code is stored in the DME when the IBS is defective. The DME adopts a substitute
value and assumes IBS emergency mode. IBS emergency mode boosts the idle speed in
order to sufficiently charge the battery.
Note:
The software in the DME and that of the IBS must match. To ensure this requirement
it may be necessary to replace the IBS in connection with a software update.
IBS Diagnosis
The IBS features a fault code memory that is read out by the DME. Self diagnosis checks
the voltage, current, temperature measurement, terminal 15 wake up as well as system
errors in the IBS.
Direct diagnosis of the IBS is not possible, it must be diagnosed through the DME.
12
E60 Voltage Supply and Bus Systems
Voltage Measurement
If the IBS is shorted to ground, a DME fault code will display “Voltage Fault DME ON”. The
IBS will be unable to wake up the DME.
If the IBS is shorted to B+, a DME fault code will display “Voltage fault, DME not ON” and
no charging current. The vehicle will NOT enter sleep mode.
Current Measurement
Current measurement is a very dynamic process, indicated by the measuring range of mA
to kA.
The fault code “Current Fault” is entered in fault memory when an implausible value is
determined during the plausibility check of the various measuring ranges of the IBS.
Terminal 15 Wake-up Signal Faults
The IBS recognizes wake-up line faults. The IBS can detect a wake-up line error under the
following conditions:
• DME “ON”
• Terminal 15 “ON” (voltage high at IBS)
• Terminal 15 running via BSD
If Terminal 15 at the IBS and Terminal 15 via the BSD are not equal, a fault is indicated in
the BSD line or an IBS Fault.
The IBS fault may be caused by:
• Terminal 15 Driver in the IBS has a short to ground
• Terminal 15 Driver in the IBS has a short to B+ or is defective.
SoC/SoH
State of Charge
SoC is a calculated condition showing the current charge in the battery. The SoC calculations
are performed by the DME. SoC is used during key off periods to insure the battery
maintains a sufficient charge to start the engine at least one more time.
State of Health
SoH tracks the history of the battery in the vehicle. Charge/discharge cycles and times are
monitored. SoH helps the DME determine the proper charging rates and anticipated battery
life.
The IBS detects vehicle start based on current draw in excess of 200A. The engine running
signal is made available by the DME via the BSD. Internal resistance of the battery is
calculated from the current and voltage dip. These indicators are forwarded to the DME.
From this data, the DME the state of health (SoH) of the battery.
13
E60 Voltage Supply and Bus Systems
Workshop Exercise - IBS
Vehicle has been brought into shop for dead battery. A closed current draw exceeding limits
was found and repaired. However a fault is stored in the DME regarding the IB
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#91 Příspěvek od Jaris330D »

Jak v Inpě - Power modulu zjistím, kdy byla registrovaná baterie?

Jde mně o to, že jsem omylem v Active control 2 zmáčkl F7, což je registrace baterie a já ji mám vybitou, protože má jen 11.8 V. Takže když ji nechám přes terminály v motoru nabít, a zadám znovu registraci, tak by to mělo být O.K ?. Baterie je Bosch AGM. Je tam asi 6 měsíců. Dával ji tam předchozí majitel a montoval Jarax. Takže nová.

Další otázka zní, jestli ji můžu dobít normální řízenou nabíječkou, nebo musím sehnat speciální pro AGM.

Díky
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#92 Příspěvek od JaraX »

- mužeš i normální nabíječkou, auto si to spočítá a dobije dle potřeby
- registrovat se nemusí jen plně nabítá baterka, je to pro auto impulz at si baterku znova změří,
- to že jsi omylem udělal registraci ničemu nevadí, horší je vyměnit baterku a neregistrovat.
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#93 Příspěvek od Jaris330D »

Díky JaraX za radu.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#94 Příspěvek od Teddy »

jak rychlej konec ta baterie vezme, když se nezaregistruje?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#95 Příspěvek od JaraX »

není to ani tak o baterii, spíš tak nějak cely to auto přestane fungovat.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#96 Příspěvek od pavproch »

JaraX píše:registrovat se nemusí jen plně nabítá baterka
Jaraxi, prosím ještě jednou pro méně chápavé (třeba pro mě :twisted: )

Můžu tomu rozumět tak, že když vyměním v autě (v mém případě e89, e91) za novou, PLNĚ nabitou, registrace skrz diag netřeba?
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#97 Příspěvek od Jaris330D »

Jak jsem to pochopil já, tak registrace je potřeba při každé výměně. Auto si ji změří a výpočítá stav baterie, podle toho ji i nabíjí a hlídá si kapacitu.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#98 Příspěvek od JaraX »

pavproch píše:
JaraX píše:registrovat se nemusí jen plně nabítá baterka
Jaraxi, prosím ještě jednou pro méně chápavé (třeba pro mě :twisted: )

Můžu tomu rozumět tak, že když vyměním v autě (v mém případě e89, e91) za novou, PLNĚ nabitou, registrace skrz diag netřeba?
to ne, asi jsem to špatně formuloval ale znamená to že to že meníš baterku a dáš tam baterku která není plně nabítá nevadí, hlavně se ale musí vždy zaregistrovat, hlavně u aut s IBS, IBS umí hodně potrápit. (E60,e90), E65 naštěstí IBS nemaj.
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#99 Příspěvek od horan »

Tak si taky prihrejj polivku. U manzelky v e83 nejde baterka zaregistrovat. Ani inpou, ani bosch diag. Moznost tam mam, ale neprobehne to. Nevim kde delam chybu. Navic po prechodu na Win10 uz nefunguje ani inpa. :-(
Nekdo tu psal o odpojeni ibs. Je to jako nouzove reseni mozne, nez se vyresi ta registrace?
Opravdu nemam cas objizdet servisy a cekat kdo to udela. Navic v okoli znojma snad neni nikdo normalni :-(
Diky
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#100 Příspěvek od pavproch »

OK, takže prostě registrovat VŽDY po výměně. kuju
Odpovědět