Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 540iA-BC-Engine fails.prog+kontrolka motoru-závady Inpa
Zdarec. Delší dobu mám problémy s ranními starty při studeném počasí-motor tarokuje, zdechá a pod.na radu zde jsem vyměnil zadní membránu na sání a vše vypadalo dobře.cca 14 dní na to se mi začala svítit kontrolka motoru a na BC vyběhla hláška : engine failsafe prog. Auto se chová stejně-za studena neklidný průběh motoru a po zahřátí je vše ok. Prosím o radu,čím by to mohlo bejt.Zároveň prosím někoho z okolí Zábřeha(Olomoucko) kdo by byl schopen udělat pořádnou diagnostiku.Díky moc
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 132
- Registrován: stř 30.06.2010 00:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 351
- Registrován: sob 09.02.2008 01:00
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Čau ,
Zajeď si k Broumovskýmu do Vikýřovic. Děla Baworáky specializuje se na E39 má E39 dováží E39 z DE . A jezdí k němu JaraX sem tam (údajně)
http://autobrumovsky.sluzby.cz/
Zajeď si k Broumovskýmu do Vikýřovic. Děla Baworáky specializuje se na E39 má E39 dováží E39 z DE . A jezdí k němu JaraX sem tam (údajně)
http://autobrumovsky.sluzby.cz/
Zdarec,díky hoši za rady.To s tou baterkou je zajímavý postřeh.Na to bych nikdy nesázel že to může dělat-pravdou je,že tam mám nyní záložní 65Ah a origo tam má bejt min.95Ah a při volnoběhu je vidět,že kolísá napětí-je vidět na osvětlení interiéru.Tak ji vyměním a uvidíme.Každopádně diag.udělám,protože mám problémy s ranníma startama-při chladném počasí.Při zahřátí už je to ok,ale ráno je to jako na houpačce,kolísají otáčky,chcípe to a dělá to neplechu.
Tak jsem vyměnil tu baterku a hláška je pryč,kontrolka motoru taky zhasla,nicméně ty ranní starty při studeném počasí jsou katastrofální. KDyž nastartuju,poprvé to většinou zdechne.Napodruhé drží a když držím konstantně zvýšený plyn cca na 1500ot,tak otáčky stejně koolísají.Pokud se chci rozjet,tak to buď zdechne,nebo se trhaně rozjedu.Po chvilce zahřátí-cca 5min je vše ok a pak už po zbytek celého dne.Vše nastane znovu zase až ráno.
zdar
motor je M62 r.2001 vanos 4,4l 210kW
Dnes jsem byl udělat diag a při jízdě nám nahlasilo opět check failsave program-při jízdě to začalo zdechat,při zastavení se motor houpal,plyn nereagoval. Na Inpa hlášky:
133 federpruefung DK-Steller
118 Drosselklappenpoti 1
119 Drosselklappenpoti 2
117 DK-Potentiometer
131 DK-Steller Regelbereich
115 Heissfilmluftmassenmesser
Co je dále divné,tak na hodnotách jednotlivých válců se při volnoběhu hodnoty velmi lišily,na některém cca 300,na jiném i 0-a to zůstávalo i několik sekund-nula se střídala a objevila se skoro na každém válci. Co mě dále zarazilo,že při jízdě pod plynem byly hodnoty nula na všech válcích a hodnoty se začaly objevovat až při odstavení plynu.Po zešlápnutí zase okamžitě nuly. Vidím to pravděpodobně na škrtící klapku vzduchu.Napadá Vás dále-dle chyb něco dalšího, Jinak vypadalo vše ok,ale bylo divný,že původně v registru nebyly načtené žádné závady,ikdyž už to dělalo před tím.Díky předem za rady
motor je M62 r.2001 vanos 4,4l 210kW
Dnes jsem byl udělat diag a při jízdě nám nahlasilo opět check failsave program-při jízdě to začalo zdechat,při zastavení se motor houpal,plyn nereagoval. Na Inpa hlášky:
133 federpruefung DK-Steller
118 Drosselklappenpoti 1
119 Drosselklappenpoti 2
117 DK-Potentiometer
131 DK-Steller Regelbereich
115 Heissfilmluftmassenmesser
Co je dále divné,tak na hodnotách jednotlivých válců se při volnoběhu hodnoty velmi lišily,na některém cca 300,na jiném i 0-a to zůstávalo i několik sekund-nula se střídala a objevila se skoro na každém válci. Co mě dále zarazilo,že při jízdě pod plynem byly hodnoty nula na všech válcích a hodnoty se začaly objevovat až při odstavení plynu.Po zešlápnutí zase okamžitě nuly. Vidím to pravděpodobně na škrtící klapku vzduchu.Napadá Vás dále-dle chyb něco dalšího, Jinak vypadalo vše ok,ale bylo divný,že původně v registru nebyly načtené žádné závady,ikdyž už to dělalo před tím.Díky předem za rady
když to blblo,tak jsem váhu odpojil a výsledek byl stejný jako bych ji neodpojil-navíc je teda před půl rokem měněná,Jinak při jízdě než to udělalo ten problém,tak váha vykazovala normální hodnoty-dle inpa v pořádku..Ještě dodám,že jak to blblo,oddělal jsem hadici sání co vede na tu škrtící klapku od váhy,zahýbal rukou tou vnitřní klapkou a auto se vrátilo do normál stavu.Do té doby,než jsem s ní zahýbal,tak při každém nastartování se auto jen houpalo v otážkách a na plyn vůbec nereagovalo.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 302
- Registrován: sob 15.12.2007 01:00
- Bydliště: Litovel
- Kontaktovat uživatele:
Hele zacni fakt tou skrtici klapkou, tady kolega z rise mel se stejnym motorem v 7er podobny problemy,pomohlo mu teda kompletni vycisteni:
http://www.7-forum.com/forum/4/drosselk ... 88891.html
http://www.7-forum.com/forum/4/drosselk ... 88891.html
ted k tomu problému
- co se tam dalo za váhu? je to originál Bosch a ne nějaký Starline?
- u M62TU s nefunčkní váhou nefunguje totiž ani klapka
- otázka jeslti to chybu váhy píše proto že je špatná, nebo jsi ji před diag odpojil, proto vše zapojit, smazat chyby a načist a pokud to vyhodí krom klapky i váhu taky je to určitě váhou
- klapku určitě vyčistěte, je to dost duležity
- pokud to váhu vyhazovat nebude a jen klapku tak určitě smazat adaptace a naučit klapku, je na to postup a je duležity ho dodržet a hodně opakovat, ty klapky moc neodchazi, většinou se spíš jen rozhodí její adaptace, ale jak říkám v tomto připadě bych to viděl na tu váhu.
- co se tam dalo za váhu? je to originál Bosch a ne nějaký Starline?
- u M62TU s nefunčkní váhou nefunguje totiž ani klapka
- otázka jeslti to chybu váhy píše proto že je špatná, nebo jsi ji před diag odpojil, proto vše zapojit, smazat chyby a načist a pokud to vyhodí krom klapky i váhu taky je to určitě váhou
- klapku určitě vyčistěte, je to dost duležity
- pokud to váhu vyhazovat nebude a jen klapku tak určitě smazat adaptace a naučit klapku, je na to postup a je duležity ho dodržet a hodně opakovat, ty klapky moc neodchazi, většinou se spíš jen rozhodí její adaptace, ale jak říkám v tomto připadě bych to viděl na tu váhu.
Ahoj JaraXi,díky za postřeh,ta váha by to klidně bejt mohla-jak píšeš,není origo-dali mi ji tam cca před rokem v servisu-předpokládám od elitu-takže to klidně může bejt náhrada,protože stála tuším něco kolem 3-4t.Dnes jsem klapku vydělal a komplet vyčistil-nebyla ani nějak moc zasviněná a chod má pěknej a hladkej.Jel jsem to projet a teď když je to zahřátý tak nic nepoznám,protože za tepla to je celkem ok. Ale zdá se mi,že jsou docela malý otáčky-ručka otáčkoměru na volnoběh je přesně na té rysce budíku a Inpa psala cca 550 ot/min. Po zahřátí když dojíždím do křižovatky tak to i lehce kopne a otáčky jdou téměř na nulu a pak motor vystřelí k první velké rysce-tedy cca 1000ot a pak se to hned zase uklidní na tu malou rysku.
takže už to funguje ok?
podívej se na tu váhu, musí to být Bosch, s ničím jiným tydle auta nefungujou, ověřeno létama praxe.
je ale třeba smazat ty adaptace motoru a znova naučit klapku.
EDK ADAPTATION
PROCEDURE:
When a replacement EDK
is installed the adaptation
values of the previous EDK
must be cleared from the
ME 7.2 control module.
1. From the Service
Function Menu of the
DIS/MoDiC, clear
adaptation values.
2. Switch the ignition OFF
for 10 seconds.
3. Switch the ignition ON
(KL 15). At approximately
30 seconds the
EDK is briefly activated
allowing the ME 7.2 to
“electrically learn” the
new component.
This procedure is also necessary after replacing an ME 7.2 control module. However, the
adaptation values do not require clearing since they have not yet been established.
strana 30
http://e38.org/m62tu.pdf
ale doporučuju to pročíst cely, zajimavy povidani, ja si tydle PDFka čtu po večerech
podívej se na tu váhu, musí to být Bosch, s ničím jiným tydle auta nefungujou, ověřeno létama praxe.
je ale třeba smazat ty adaptace motoru a znova naučit klapku.
EDK ADAPTATION
PROCEDURE:
When a replacement EDK
is installed the adaptation
values of the previous EDK
must be cleared from the
ME 7.2 control module.
1. From the Service
Function Menu of the
DIS/MoDiC, clear
adaptation values.
2. Switch the ignition OFF
for 10 seconds.
3. Switch the ignition ON
(KL 15). At approximately
30 seconds the
EDK is briefly activated
allowing the ME 7.2 to
“electrically learn” the
new component.
This procedure is also necessary after replacing an ME 7.2 control module. However, the
adaptation values do not require clearing since they have not yet been established.
strana 30
http://e38.org/m62tu.pdf
ale doporučuju to pročíst cely, zajimavy povidani, ja si tydle PDFka čtu po večerech
