Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 540iA-BC-Engine fails.prog+kontrolka motoru-závady Inpa

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#1 Příspěvek od rades »

Zdarec. Delší dobu mám problémy s ranními starty při studeném počasí-motor tarokuje, zdechá a pod.na radu zde jsem vyměnil zadní membránu na sání a vše vypadalo dobře.cca 14 dní na to se mi začala svítit kontrolka motoru a na BC vyběhla hláška : engine failsafe prog. Auto se chová stejně-za studena neklidný průběh motoru a po zahřátí je vše ok. Prosím o radu,čím by to mohlo bejt.Zároveň prosím někoho z okolí Zábřeha(Olomoucko) kdo by byl schopen udělat pořádnou diagnostiku.Díky moc
jimmyhendrix
Registrovaný
Příspěvky: 132
Registrován: stř 30.06.2010 00:00

#2 Příspěvek od jimmyhendrix »

Okoli olomoucko asi Jarax ale ten E39ky moc nema rad :-D
Jinak diag urcite prozradi vic.
jobes
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: sob 12.04.2008 00:00

#3 Příspěvek od jobes »

Ahoj, mě tato hláška vyskakovala, když umírala baterka. Po výměně se už neobjevila.
stenlie
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: sob 09.02.2008 01:00
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od stenlie »

Čau ,
Zajeď si k Broumovskýmu do Vikýřovic. Děla Baworáky specializuje se na E39 má E39 dováží E39 z DE . A jezdí k němu JaraX sem tam (údajně)

http://autobrumovsky.sluzby.cz/
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#5 Příspěvek od rades »

Zdarec,díky hoši za rady.To s tou baterkou je zajímavý postřeh.Na to bych nikdy nesázel že to může dělat-pravdou je,že tam mám nyní záložní 65Ah a origo tam má bejt min.95Ah a při volnoběhu je vidět,že kolísá napětí-je vidět na osvětlení interiéru.Tak ji vyměním a uvidíme.Každopádně diag.udělám,protože mám problémy s ranníma startama-při chladném počasí.Při zahřátí už je to ok,ale ráno je to jako na houpačce,kolísají otáčky,chcípe to a dělá to neplechu.
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#6 Příspěvek od Lucifer »

Projít jestli nepřisává falešnej vzduch. Membrána na sání umí taky solidně potrápit :wink:
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#7 Příspěvek od rades »

Membránu mám čerstvě vyměněnou-pokud tedy myslíš tu zadní na sání. Cvíli to bylo ok a pak to cca po 14ti dnech zase začalo zlobit.
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#8 Příspěvek od rades »

Tak jsem vyměnil tu baterku a hláška je pryč,kontrolka motoru taky zhasla,nicméně ty ranní starty při studeném počasí jsou katastrofální. KDyž nastartuju,poprvé to většinou zdechne.Napodruhé drží a když držím konstantně zvýšený plyn cca na 1500ot,tak otáčky stejně koolísají.Pokud se chci rozjet,tak to buď zdechne,nebo se trhaně rozjedu.Po chvilce zahřátí-cca 5min je vše ok a pak už po zbytek celého dne.Vše nastane znovu zase až ráno.
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

#9 Příspěvek od RomanM3 »

vaha vzduchu?
senzory teploty vody a nasavaneho vzduchu?
je třeba udělat diag, to by mohlo hodně napovědět....
edit: ještě co že ej to přesně za mototr? fl nebo před fl?
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#10 Příspěvek od rades »

zdar
motor je M62 r.2001 vanos 4,4l 210kW
Dnes jsem byl udělat diag a při jízdě nám nahlasilo opět check failsave program-při jízdě to začalo zdechat,při zastavení se motor houpal,plyn nereagoval. Na Inpa hlášky:

133 federpruefung DK-Steller
118 Drosselklappenpoti 1
119 Drosselklappenpoti 2
117 DK-Potentiometer
131 DK-Steller Regelbereich
115 Heissfilmluftmassenmesser

Co je dále divné,tak na hodnotách jednotlivých válců se při volnoběhu hodnoty velmi lišily,na některém cca 300,na jiném i 0-a to zůstávalo i několik sekund-nula se střídala a objevila se skoro na každém válci. Co mě dále zarazilo,že při jízdě pod plynem byly hodnoty nula na všech válcích a hodnoty se začaly objevovat až při odstavení plynu.Po zešlápnutí zase okamžitě nuly. Vidím to pravděpodobně na škrtící klapku vzduchu.Napadá Vás dále-dle chyb něco dalšího, Jinak vypadalo vše ok,ale bylo divný,že původně v registru nebyly načtené žádné závady,ikdyž už to dělalo před tím.Díky předem za rady
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

#11 Příspěvek od RomanM3 »

nejsem moc odbornik na tento motor - mam bezvanos. ale tou klapkou bych asi začal. jeji kontrolou kontrolou kabeláže a trimrů....
to ostatní můžou být jen návazné chyby.
nebo to taky může být jen váhou. zkoušeli jste ji odpojit když to blblo? co to udělalo?
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#12 Příspěvek od rades »

když to blblo,tak jsem váhu odpojil a výsledek byl stejný jako bych ji neodpojil-navíc je teda před půl rokem měněná,Jinak při jízdě než to udělalo ten problém,tak váha vykazovala normální hodnoty-dle inpa v pořádku..Ještě dodám,že jak to blblo,oddělal jsem hadici sání co vede na tu škrtící klapku od váhy,zahýbal rukou tou vnitřní klapkou a auto se vrátilo do normál stavu.Do té doby,než jsem s ní zahýbal,tak při každém nastartování se auto jen houpalo v otážkách a na plyn vůbec nereagovalo.
Kelvin
Registrovaný
Příspěvky: 302
Registrován: sob 15.12.2007 01:00
Bydliště: Litovel
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Kelvin »

Hele zacni fakt tou skrtici klapkou, tady kolega z rise mel se stejnym motorem v 7er podobny problemy,pomohlo mu teda kompletni vycisteni:

http://www.7-forum.com/forum/4/drosselk ... 88891.html
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#14 Příspěvek od rades »

Díky Kelvine za odkaz a zároveň díky i za včerejší diagnostiku a vstřícný přístup.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od JaraX »

jimmyhendrix píše:Okoli olomoucko asi Jarax ale ten E39ky moc nema rad :-D
Jinak diag urcite prozradi vic.
E39ky mam rád, jen naftovy, nafty neděláme, BrumlaE34 (autoservis brumovsky) je dobrej, dost spolu spolupracujem.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od JaraX »

ted k tomu problému
- co se tam dalo za váhu? je to originál Bosch a ne nějaký Starline?
- u M62TU s nefunčkní váhou nefunguje totiž ani klapka
- otázka jeslti to chybu váhy píše proto že je špatná, nebo jsi ji před diag odpojil, proto vše zapojit, smazat chyby a načist a pokud to vyhodí krom klapky i váhu taky je to určitě váhou
- klapku určitě vyčistěte, je to dost duležity
- pokud to váhu vyhazovat nebude a jen klapku tak určitě smazat adaptace a naučit klapku, je na to postup a je duležity ho dodržet a hodně opakovat, ty klapky moc neodchazi, většinou se spíš jen rozhodí její adaptace, ale jak říkám v tomto připadě bych to viděl na tu váhu.
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#17 Příspěvek od rades »

Ahoj JaraXi,díky za postřeh,ta váha by to klidně bejt mohla-jak píšeš,není origo-dali mi ji tam cca před rokem v servisu-předpokládám od elitu-takže to klidně může bejt náhrada,protože stála tuším něco kolem 3-4t.Dnes jsem klapku vydělal a komplet vyčistil-nebyla ani nějak moc zasviněná a chod má pěknej a hladkej.Jel jsem to projet a teď když je to zahřátý tak nic nepoznám,protože za tepla to je celkem ok. Ale zdá se mi,že jsou docela malý otáčky-ručka otáčkoměru na volnoběh je přesně na té rysce budíku a Inpa psala cca 550 ot/min. Po zahřátí když dojíždím do křižovatky tak to i lehce kopne a otáčky jdou téměř na nulu a pak motor vystřelí k první velké rysce-tedy cca 1000ot a pak se to hned zase uklidní na tu malou rysku.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od JaraX »

takže už to funguje ok?
podívej se na tu váhu, musí to být Bosch, s ničím jiným tydle auta nefungujou, ověřeno létama praxe.
je ale třeba smazat ty adaptace motoru a znova naučit klapku.

EDK ADAPTATION
PROCEDURE:
When a replacement EDK
is installed the adaptation
values of the previous EDK
must be cleared from the
ME 7.2 control module.
1. From the Service
Function Menu of the
DIS/MoDiC, clear
adaptation values.
2. Switch the ignition OFF
for 10 seconds.
3. Switch the ignition ON
(KL 15). At approximately
30 seconds the
EDK is briefly activated
allowing the ME 7.2 to
“electrically learn” the
new component.
This procedure is also necessary after replacing an ME 7.2 control module. However, the
adaptation values do not require clearing since they have not yet been established.


strana 30
http://e38.org/m62tu.pdf

ale doporučuju to pročíst cely, zajimavy povidani, ja si tydle PDFka čtu po večerech :)
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#19 Příspěvek od rades »

Jestli to teď funguje nepoznám,až za studena-za tepla to jezdilo celkem v pohodě,takže to poznám až na ranní start.Je pravdou,že klapku jsme určitě neadaptovali.Nevím,jestli je taky v klidové poloze ta vnitřní klapka správně,protože není úplně uzavřená-nevím jak má bejt,ale zavřená není.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od JaraX »

a ta mebrána se dala origo?
jak vypadaj hadice k ní? sedí vše jak má? těsní to?
Odpovědět