Máš 530D e39 . r.v.2000 automat a už jsme si něco napsali v SZ. Jsem rád, že jsi pochopil systém dopravy a přečerpávání paliva, vyměnil to stávkující čerpadlo v nádrži a "O-kroužky". Jako další postup doporučuji:
Ad 1):
Vyměnit termostat EGR ventilu, pokud ho ve svém autě máš, montoval se od 08.2000, je to díl 14 viz
http://www.etk.cc/bmw/CS/search/selectC ... 1/11_2842/ . Naštěstí u Tvého auta není výměník tepla olej-voda pro chlazení oleje automatické převodovky, tam je samostatný olejový chladič
http://www.etk.cc/bmw/CS/search/selectC ... 7/17_0164/ . Jiná auta už mají tento výměník, který krade teplo motoru, více jsem popsal zde
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=60
Ad 2+3):
Chyby z diagnostiky BOSCH jsem Ti rozkódoval, ale nejsou jednoznačné:
- 0500 Vehicle Speed Sensor Signal = možná senzor vačky nebo kliky
- 1260 Delivery Pump Control System = snímač tlaku
- 9F6 (DDE?) jsem nenašel
- 1613 MAP Control = váha vzduchu
Podle popisu níže je problém s tlakem paliva v railu, výměna snímače tlaku a regulator tlaku paliva nepomohly. Bylo to výměna způsobem pokus - omyl, která stojí peníze. Jde o to zjistit příčinu toho nízkého tlaku, aniž bych měnil součástky za desítky tisíc korun. Vzhledem k roku výroby doporučuji udělat test, kolik paliva protéká do přepadu z jednotlivých vstřikovačů - přečti si celé vlákno "Příběh vstřikovače Kubito":
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... sc&start=0 . Dostaneš cca takový výsledek
http://www.bmwklub.cz/files/imag0346_182.jpg . Který vstřikovač propouští do přepadu nejvíce, ten může způsobit kolísání otáček na volnoběhu a pokud propouští i při startu, tak může být důvodem pro neúspěšné starty motoru. Nejsprávnější je vymontovat všechny vstřikovače, odnést na test do BOSCHe a po cestě se zastavit ve svojí bance. Že se postupná výměna několika vstřikovačů nevyplatí se dočteš v tom vláknu.
Nějaké sundavání hadičky u palivového filtru nebo otevření víka pod sedačkou žádný podstatný účinek nemá. Mnohem účinnější je otevřít kapotu motoru, aby to trošku zchladlo a motor si to tzv. "rozmyslí". Já takhle jednou natankoval na Rozvadově a už jsem to nenatočil. Čekal jsem asi dvě hodiny s otevřenou kapotou, než si to rozmyslelo čidlo vačky. Ale to se jednoznačně zapsalo do chybového protokolu DDE a po výměně OK. Ale Ty žádné čidlo vačky neměň, udělej si ten flaštičkový test.