Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Výměna rozvoďáku E61 530d M57N2

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
JH76
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: stř 19.09.2012 00:00
Bydliště: 0U0 0000

#41 Příspěvek od JH76 »

Tomas_Hartge píše: Nechci hanit BMW, ale tomu co vytvořil 530d a jeho odvozeniny bych dal medaili. Kvůli rozvodům rozebrat půl auta a rozhodit 3/4 motoru je fakt síla. A to jsem si před koupí říkal, že to má řetěz a že už rozvody nikdy dělat nebudu :!: Nebo ano, ale po 500000km a né na 250000km...
Jestli to nebude tím, že u 160 kW verze to tak bylo, že se na řetězy ani při půl mega km sahat nemusí a tak se při konstruování motoru na přístup k rozvodům myslet nemuselo - rozvody byly "doživotní". Což se samozřejmě změnilo při přechodu na vyšší EUROemisní normu u verzí 170/173 kW zeslabením řetězů, které můžou mít už po 200 tis. km dost - majitel auta buď o potenciálním problému vůbec neví, nebo ví a neřeší, výsledek je shodný: jezdí, dokud se mu to nepotká (nebo má štěstí a čeká to až dalšího majitele). A pokud majitel nechce jít na riziko a udělá výměnu včas a preventivně, tak je to holt komplikovanější operace. BMW AG asi dobře vědělo, že s EURO 4 se rapidně zkrátí životnost rozvodů, ale dělat je servisně přístupnější při dané konstrukci motoru a auta dost dobře nešlo. Navíc jim to asi ani nevadilo a možná to dokonce uvítali, přece jen hlavně v západní Evropě některá auta i s 200-250 tis. km pořád jezdí do autorizáků a je to pro ně kšeft, popř. se v autorizáku koupí aspoň nové rozvodové sady, popř. mnohem víc dílů, když už se to potkalo. A navíc - kdo na to nemá nervy a má prachy, pustí staré BMW do světa a koupí nové o to dřív. Fabrice tohle myslím celkem vyhovuje, lidi to samozřejmě naštve, ale ne v takovém rozsahu, aby úplně zanevřeli na značku a přešli k jiné. Takže pro výrobce plusy převažují. Pro nás, co pak tyhle auta kupujeme jako 2. majitelé, je to samozřejmě naopak :?
rhinos
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: pon 16.03.2015 01:00

#42 Příspěvek od rhinos »

vim ze je to znacne individualni ale na kolik orientacne vyjde s praci preventivni vymena?
JH76
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: stř 19.09.2012 00:00
Bydliště: 0U0 0000

#43 Příspěvek od JH76 »

rhinos: Za 10 min. to odjíždím zaplatit mému mechanikovi, tak dám vědět, na kolik mi to spočítal. Ale dělalo se toho na autě kromě rozvodů mnohem víc (spojka, dvouhmoťák atd.).
rhinos
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: pon 16.03.2015 01:00

#44 Příspěvek od rhinos »

dik
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#45 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

rhinos píše:vim ze je to znacne individualni ale na kolik orientacne vyjde s praci preventivni vymena?
Za 25-30 se to asi dá sfouknout. Potom ještě přijdeš na to, že je špatná řemenice na klice, to je dalších 10, plus u manuálu dvouhmota za 20
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#46 Příspěvek od TANN3R »

Máš v tom zmatek, řemenice stojí 6k a dvouhmota 10k..
Tomas_Hartge
Registrovaný
Příspěvky: 106
Registrován: pon 01.09.2014 00:00

#47 Příspěvek od Tomas_Hartge »

Co se může vysrat na řemenici? Napadá mě pouze torzní tlumič, ale nevím jestli je u BMW součástí řemenice? Jak se závada řemenice tedy projevuje? Když už to budu dělat, tak bych to vyměnil... 8)
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#48 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

TANN3R píše:Máš v tom zmatek, řemenice stojí 6k a dvouhmota 10k..
Beru ceny z katalogu AK. Řemenice Febi 9 tis., dvouhmota LUK 22 tis. Ale asi se to dá levněji, je otázka, co to bude za díly
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Uživatelský avatar
Blackie Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2683
Registrován: úte 19.02.2008 01:00
Bydliště: Liberec

#49 Příspěvek od Blackie Člen Klubu »

Na řemenici se vysero to,že se utrhne ta guma co jí drží "pohromadě" a bude se protáčet,šmajdat.... No prostě nebude fungovat a u nafty je to častá závada.
Obrázek
BMW E34 540iA :-) E65 745i :D
surfis
Registrovaný
Příspěvky: 4554
Registrován: úte 24.07.2007 00:00
Bydliště: Budějcééé
Kontaktovat uživatele:

#50 Příspěvek od surfis »

Febi řemenici jsem kupoval za 4500Kč. Origo BMW stojí cca 12800.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#51 Příspěvek od TANN3R »

Vlasta píše:
TANN3R píše:Máš v tom zmatek, řemenice stojí 6k a dvouhmota 10k..
Beru ceny z katalogu AK. Řemenice Febi 9 tis., dvouhmota LUK 22 tis. Ale asi se to dá levněji, je otázka, co to bude za díly
Coteco řemenice a samozřejmě LUK dvouhmota (na E60 do rv 04 ani jiný výrobce neexistuje), oboje z běžné distribuce. Hlavně mi nepiš, že jsou to napodobeniny.. Auto kelly nebo Elit jsou ty nejdražší obchody, pokud nejsi servis. Když máš dostatečný odběr, i oni ti dají trvalou slevu na vše klidně 50%.
Odpovědět