Jestli to nebude tím, že u 160 kW verze to tak bylo, že se na řetězy ani při půl mega km sahat nemusí a tak se při konstruování motoru na přístup k rozvodům myslet nemuselo - rozvody byly "doživotní". Což se samozřejmě změnilo při přechodu na vyšší EUROemisní normu u verzí 170/173 kW zeslabením řetězů, které můžou mít už po 200 tis. km dost - majitel auta buď o potenciálním problému vůbec neví, nebo ví a neřeší, výsledek je shodný: jezdí, dokud se mu to nepotká (nebo má štěstí a čeká to až dalšího majitele). A pokud majitel nechce jít na riziko a udělá výměnu včas a preventivně, tak je to holt komplikovanější operace. BMW AG asi dobře vědělo, že s EURO 4 se rapidně zkrátí životnost rozvodů, ale dělat je servisně přístupnější při dané konstrukci motoru a auta dost dobře nešlo. Navíc jim to asi ani nevadilo a možná to dokonce uvítali, přece jen hlavně v západní Evropě některá auta i s 200-250 tis. km pořád jezdí do autorizáků a je to pro ně kšeft, popř. se v autorizáku koupí aspoň nové rozvodové sady, popř. mnohem víc dílů, když už se to potkalo. A navíc - kdo na to nemá nervy a má prachy, pustí staré BMW do světa a koupí nové o to dřív. Fabrice tohle myslím celkem vyhovuje, lidi to samozřejmě naštve, ale ne v takovém rozsahu, aby úplně zanevřeli na značku a přešli k jiné. Takže pro výrobce plusy převažují. Pro nás, co pak tyhle auta kupujeme jako 2. majitelé, je to samozřejmě naopakTomas_Hartge píše: Nechci hanit BMW, ale tomu co vytvořil 530d a jeho odvozeniny bych dal medaili. Kvůli rozvodům rozebrat půl auta a rozhodit 3/4 motoru je fakt síla. A to jsem si před koupí říkal, že to má řetěz a že už rozvody nikdy dělat nebuduNebo ano, ale po 500000km a né na 250000km...
