Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Muj dovoz - Dansko

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Tomino550
Registrovaný
Příspěvky: 118
Registrován: stř 11.11.2015 01:00

#1 Příspěvek od Tomino550 »

Panove, teda ted uz kolegove....vcera ve 15 hodin jsem se KONECNE stal hrdym vlastnikem BMW..... :-)

Uprimne stravil jsem skoro 2 roky zivota...skoro kazdodenni prochazeni webu a porovnavani a prepocitavani hotovosti a hledani sily.....:-)

Cil byl jasny...550 kombi

jak asi nekteri vi.....asi pred rokem se v Pardubicich objevila super 550i ale do tydne byla pric...volal jsem tam u utery presne v 15:30 (na ten den nezapomenu) a prodejce me s lehky srdcem rekl ze ve dve hodiny jsi auto uz koupily...tyden jsem s nikym nemluvil....

ale ted v Dansku...na mobile.de jsem prohledaval i okolni zeme a v Dansku byla dve 550i kombi a vse s odpoctem DPH. Diky dani co tam maji pro mistni tak exportni cena je paradni. Nakonec, teda po rozhovoru a teoretickem prekontrolovani dokladu a udaju a fotek jsem domluvil cenu 10.700 eur net coz byla asi o 1.200 euro nissi cena. nez puvodni. U toho druheho auta uz to bylo komplikovanejsi protoze tam uz prodejci mela prijit zaloha tak jsem jen cekal zda prijde a nebo ne....coz je dost ferove protoze u nas by asi bazarnik to prodal hned a necekal na nekoho tyden ze mozna neco posle......

Predevcirem v pondeli ve 21 hodin jsme vyjeli smer Silkeborg, coz je asi 900 z Prahy. Cesta dobra, rano uz po 8 jsme dojeli na misto prvni kde buhuzel uz auto bylo na 100 procet potvrzeno zakaznik z Belgie, Tak jsem pokracovali dal, na auto co bylo zablokovane do uterka. Dorazili jsme okolo 11, prekontroloval jsem auto, projel (predni a zadni papuce na slabych 3mm), poslal express platbu pres internet a po 16 hodine, jak byla pripsana platba na jejich ucte, jsem vyrazil smer Praha.
jo, jeste dotankoval.....standart..sucha nadrz....nektere zvyklosti maji bazarnici vsude stejne.....

Jeste jedna vec, dulezita, prevozni znacky.
- bud budete mit v CR, nektere firmy vam je pujci na nekolik dnu, ale tady nevim jak je to opravdu z pojisteni
- Danske, mezinarodni, ale da se to v pripade ze jim date vedet tak 2-4 dny dopredu
- Danske mistni a pak Nemecke, nastesti prodejce klidne poslu na neho kontakt, prodava vetsinou auta nad 200kw.... tak me maximalne vysel vstric a na Dansko me dal co mel on, a pres kolegu co mu akorat dovazel auto z nemecka tak ten me v nemecku zaridil mezinarodni nemecke (platnost 4 dny) a v 15 hodim mu kolega prijel s Porsche a mima prevozkama. Takze jak koncilo Dansko tak jsem sundal danske a nasadil nemecke a ty mam az 14.11...takze parada

Cesta: jak jsem psal na zacatku tak to je me prvni BMW a moc aut nad 200kw jsem neridil a tohle ma 270.....a pocasi bylo uplne " optimalni" mrholilo, prselo, sjete balony a na prevozkach a ja poprve v 550 a 900km prede mnou.......popravde ..mel jsem trochu strach.....

Mozna vy ostrilenejsi se me budete smat a rikat co je to za pako ale.....kdyz jsem jel na templomat 140 a pribrzdil na 90 a pak zapl tempomat at se zase vrati na vychozi nastavenou rychlost tak to jen lehce procvaklo...zaradila se snad 4 o otacky vzletly do 4800 a auto se uz ne hnalo ale vyslovene dralo k tempomatove rychlosti......silene...a ja chtel " jen" postupne z 90 na 140 v klidu na 6 polehounku zrychlovat......pak jsem uz to delal tak ze jsem plynem polehku dosahl na 130 a pak zapl tempomat at uz jsi to "sam" vytahne o tech 10km/h.

Pak kdyz jsem se pristihl ze jedu 190 na usecich kdyz bylo sucho, tak jsem jsi dal omezovac na 188, coz je 3.500 otacek.....coz uplne stacilo......ono ted pro me, rozmezi - volnobeh az 3500 je plne dostatecne a ani jsi nedokazu prestavit co se deje od 3500 do 6500.......ale vse musi jit postupne...k tomu kdyz gumy mam jak z F1....

Proste mam s toho auta respekt.....a vse postupne

Jinak cesta uzasna...., za Hamburgen jsem dokoncil nastaveni sedadel...a vseho co slo nastavit a od Berlina do Prahy jsem jsi to uz vice uzival a nejel s tim jak s hnojem.....i pres ten omezovac......

Splnil jsem jsi dalsi klukovsky sen a je to fakt sakra dobrej pocit, doporucuji neodkladat....

Jinak dnes dovozove emise, zitra STK a pak dopravku a SPZ a mezi tim uz vybiram zimni gumy a jine disky na zimu.

Takze ted zacnu brouzdat po foru na nejaky napady, vylepseni a pneu atd......... 8O a uz se tesim jak budu postupne odblokovavat omezovac.... 8) 8)
Angelos
Registrovaný
Příspěvky: 434
Registrován: pát 13.04.2012 00:00
Bydliště: D5 Beroun-Plzeň

#2 Příspěvek od Angelos »

Tak to gratuluju ke koupi vysněnýho auta ;) Máš nějaké foto?
maxmin
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: sob 27.01.2007 01:00

#3 Příspěvek od maxmin »

Gratuluji, skvělá volba :-)
Tu 550 co se loni na chvíli objevila si dobře pamatuji, bylo to pár měsíců po tom co jsem koupil 545, vůbec se nedivím že byla hned pryč.
Tak přeji spoustu šťastných kilometrů! A když tak sem dej výbavu, nebo koncovku VIN kódu, jsem docela zvědavý co se ti podařilo ulovit :-)
Tomino550
Registrovaný
Příspěvky: 118
Registrován: stř 11.11.2015 01:00

#4 Příspěvek od Tomino550 »

Jasne ...

VIN: CN98153
- rok 2006
- m packet
- hezka svetla kuze
- najeto 188.000
- Danska serviska od znackoveho BMW
- cena 10.700 EUR net, pak tady jeste DPH ale auto je na firmu tak to me pak vrati

fotky budu zitra jak budu cekat na STK

Jinak budu potrebovat poradit jake pneu na zimu, je to kompletni vybava M a ted jsou tam 245/35 ve predu a v zadu 275/30 ale na zimu pujdu na 18 a nebo17 ale se 17 jsi to nedovedu predstavit, nejake doporuceni?

Dnes jsem se byl jeste pro jistotu ukazat na STK a je domluveno ze mi napisou vsechny dostupne schvalene rozmery, at me to pak muzou dat do technicaku tak jsem zvedav co tam bude....dam pak vedet,

Jeste jedna vec, olej do motoru, predesly majitel tam mel Elf Evolution FT LLX 5W30, co vy doporucujete?
Dekuju Tomas
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina

#5 Příspěvek od Sweden »

Gratulace ke splnenemu snu...

S tou dani to nechapu,pokud jsi koupil auto za netto cenu a budes ho davat na firmu pri cemz jsi platce dph tak tato dan se jaksi necha probehnout ucetnictvim bez toho aby jsi ty musel dan na FU doplacet a pak ji narokovat zpet.Prober to se svym ucetnim,usetris si starosti i cas,ja uz takhle kupoval vice aut.

R17 na zimu na e60/61 celkem v pohode co se vzhledu tyce,taky jsem mel e61 v m packetu.Samozrejme lepsi budou nejake r18,napr.styling 135 se stejnymi rozmery pneu tusim 245/40/18 a muzes je mezi sebou prohazovat podle opotrebeni coz se na zimu celkem hodi,na leto pak nejake R19 v dvojrozmeru 245/275 tak jak to ma na Bmw byt.

Do n62 je doporucovan olej LL 5w30,nicmene je tento olej doporucovan vymenit za 5w40 kvuli vyssim pracovnim teplotam motoru,nedochazi potom k prepalovani oleje,zakarbonovani motoru apod.vecem.

Na vetsi seznameni s motorem n62 doporucuji navstevovat sekci 7er,tam se preci jenom dozvis o techto motorech mnohem vic veci.

Zvuk v8 je.dost navykovej,na to jsi uz ale asi sam po tech par kilometrech cestou domu prisel sam :),neuvazujes o nejakem ladenem vyfuku,o necem co by vyzdvedlo tu v8 pod kapotou zase o level vys?

Preji hodne stastnych km ;)
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Tomino550
Registrovaný
Příspěvky: 118
Registrován: stř 11.11.2015 01:00

#6 Příspěvek od Tomino550 »

Dik za radu co se tyce pneu , uvidim co me napisou dnes na dovozove STK, ale ty 18 na zimu budou asi to prave.....

ten olej kazkopadne vymenim za doporucenou specifikaci, podle udaju ma jeste 4.000km, jak jsem prochazel forum a doporuceni tak zajedu do Vinore mam to kousek....

a to sedmickove forum jsi teda radej projdu

Ohledne ceny...jo to jsem napsal nepresne....ja platil z uctu cenu bez DPH, net a to DPH jsi ucetni da do tabulek....o to se udajne nemam starat :( ale jsem zvedav jake potvrzeni budou chtit jak pujdu pro SPZ....doufam ze mi daji treba 5500, to by mi sluselo.... 8)
Tomino550
Registrovaný
Příspěvky: 118
Registrován: stř 11.11.2015 01:00

#7 Příspěvek od Tomino550 »

jo a ladeni...to jeste ne.... 8O mam jej teprvne dva dny, od uterka.... :D ale postupne urcite na to prijde rada... :D :D
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina

#8 Příspěvek od Sweden »

ohledně oleje do motoru n62 bych doporučil pročíst pár témat ať už tady nebo na zahraničních bmw forech anebo oslovit pár místních guru členů,jistě a rádi tě vyvedou z omylu dávat do n62 doporučovaný olej 5w30,jako nic tímhle olejem nezkazíš ale 5w40 je lepší varianta,než něco koupíš počti pár řádků o této věci a až pak běž nakupovat :D :wink:
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
M4we
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od M4we »

Ahoj, gratulace i za mě.
Zkušenosti za mě na 545 - 17 na zimu stačí. Mám style 138 a vypadá to dobře (nemám paket a ani neplánuju, líbí se mi origo stav a tak ho i udržuju) Stejně se s tím na sněhu nedá normálně jezdit. Rozjezd do kopce na zasněženém kopečku (malinkatém !!) je impossible. Na 18" si myslím to musí být ještě horší. Ale jinak se s tím jezdí na pohodu. Ale bacha na těch 17, dost se změní jízdní vlastnosti, auto se zapnutým dsc umí být dost nedotáčivý kvůli těžkému předku a na těch uzkých pneu se vydá na mokré cestě hodně rychle směrem ke krajnici. Nevím jestli máš DD, ale s DD je potřeba udržet se na uzdě a vědět co si člověk může dovolit a nehonit se s každým teplouškem v audi s quattro 3.0TDi 8)


Letní 19 mám style M172 - doporučuju jedině kvalitní (ideálně orig) disky. Na našich cestách na takových kolech dostává celý podvozek pěkně na prdel. Před pár měsíci jsem na D1 v Brně nechal pneu (proražená asi o díru) byla tma prostě jsem to neviděl (rychlost cca80), nemít orig disky myslím, že by to nebyla jen pneu...a každá díra na takových kolech mě bolí za to auto. Po Praze je to zlo. Říkal jsem si že přejdu na 18" ale jízdní vlastnosti na tak rychlým a těžkým autě potřebují dobré kola. Takže zůstávám u 19".

Olej pokud vím, tak BMW snad doporučuje 0W30 :? do N62 dokonce.
Dávám 5W40. Teplota oleje umí vyletět v létě i na 120-130 stupnů řekl bych (když tomu člověk nakládá). A tam bych řekl že i 5W40 už nemá uplně ideální vlastnosti. Takže klidně i 50 bych tam dal.

Jinak jak píše Sweden - 7er sekci projdi - dočteš se tam spoustu zajímavých věcí k N62. Nevím zda budeš řešit trubku/gufera ventilů nebo těsnění - každopádně tam se dočteš co a jak. Já to řešil (najeto jsem v té době měl asi ke 180 tis - auto olej žralo přiměřeně tak 1-2l na 10000km, ale sralo mě jak se olej pálil o svody a tekl kolem motoru.) motor šel ven a udělalo se uplně vše + něco navíc. Sweden má myslím najeto víc a olej mu z auta neprší. Nicméně trubka umí překvapit vždy a všude. Tak na to bacha.

Jinak s tím omezovačem :D nevím jestli bych to někdy využil, u nás s autem letět víc jak 250 už není uplně to pravý. Ale potencial ten motor rozhodně má daleko za 250.
E60 545i Blacksapphire
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina

#10 Příspěvek od Sweden »

Najeto mám 194tis. km,vše zatím suchý :),trochu ventil víka ale zatím jde pouze o takové zaprášení,já s tím nic pomalu nenajedu,za 4,5měs.asi 1000km :D .Ale musím se přiznat že při každé cestě kolem auta koukám pod motor jestli něco neteče :D ,samozřejmostí je předvýjezdová kontrola v podobě kontrol Škody MB našich dědů,takže haupna hore,kontrola olej,voda a již výše zmíněné netěsnosti :D :D
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
empeel
Registrovaný
Příspěvky: 152
Registrován: čtv 08.07.2010 00:00

#11 Příspěvek od empeel »

Tomino: to se hezky čte, sálá z toho správné nadšení! Udělal si dobře, to auto s V8 je bomba! Tak přeji ať ti dobře a dlouho slouží!
Jinak ta pardubická 550i asi před rokem bylo slušné zjevení, nádherně zachovalá a vybavená. Pořád čekám kdo se tu s ní pochlubí...
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1176
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

#12 Příspěvek od Jirke »

S jakou spotrebou jsi z toho Danska dojel ?
Tomino550
Registrovaný
Příspěvky: 118
Registrován: stř 11.11.2015 01:00

#13 Příspěvek od Tomino550 »

Dik za vsechny rady, beru je, tu trubku jsem uz zkoumal na youtube...s ni mam teda vitr....ta pujde jako prvni....pak olej v prevodovce, motoru vcetne vsech filtru a minimalne nova brzdovka

Co se tyce spotreby: prvni pulka Dansko-Hamburg - 9,6 ale bylo same stavebni omezeni takze max 80-120

Druha pulka uz byla sviznejsi, jak jsem psal a dojez do Prahy me ukazovalo 10,3....ale jak rikam moje prvni kimometry s 550 a mam s tim respekt...ale jak se tak znam tak v lete se me o takove spotrebe bue asi jen zdat....jak je poradne otrkam.... :D

Jinak jestli neunavuji tak par poznatku z dnesni dovozove STK......
Vedel jsem ze auto je v cajku takze strach jsem nemel....ALE

- ujal se toho vedouci STK osobne....budu psat jen heslovite.....
- brzdnou stolici projel bez zastaveni, vystoupil a opet hledal VIN kod, psam se ho zda mam teda brzdy OK.....on, to neni 4x4.......rikam ne , je to zadokolka.......tak to teda zkontroloval....
- dalsi perlicka.....STK se pta...tak jakou napiseme barvu, me se zda ze je to modra.....ja jsem trochu znejistil.....protoze ve vsech papirech je psana Carbonschwarz Metallic......STK rika to asi ne me se zda modra.....pak napsal ze cerna.....
- dava me papiry, ja je prochazim....a rikam tady nemate tazne...STK ono to ma tazne.......tak je tam zapsal

takze ted trochu premyslim o te barve.....ono uplne cerna, jako syte cerna neni....tak fakt ted nevim.....:-((



ALE ALE ALE pneu, a to fakt potrebuji Vasi pomoc....STK vyjelo z PC udajne podle VIN ze muzu mit:
- 7,5J X 17 ET20 225/50 R17 94Y
- 8J X 17 ET20 245/45 R17 95Y
- 8J X 18 ET20 245/40 R18 93Y
- 8J X 17 ET20 245/45 R17 95Y
- 8J X 18 ET20 245/40 R 18 93Y

ja na neho ze to ma ale originalmi Mpacket a
soucastne pneu je:
- predni: 245/35 r 19
- zadni: 275/30 r 19

odpoved byla ze tohle mam v atabazi podle VIN auta a nic s tim neudelam a doporucil me zavolat na BMW at me to daji vyjimku nebo neco takoveho

Tak jsem nelenil okamzite se spojil s technickym na BMW dovozu a tak me pomerne klidne (bylo slyset ze to asi resi casto) dali telefon na jisteho pana Stehlika s firmy ktera pro BMW dela v CR homologace at mu zavolam.

Volam mu, starsi chlapek podle hlasu, rekl jsem mu svuj problem, ze prece nebudu jezdit na 17 atd....rekl ze at mu poslu VIN a pneu ktere bych chtel... 8O a ze se podiva co je vlastne vyrobcem schvaleno a ze pres viken mi da vedet...... :roll:

Takze panove potrebuji vasi pomoc:
jaky typ rafku a pneumatik mu mam nahlasit ze "nutne"potrebuji mit v TP.....

Predem dekuju
Tomas
Tomino550
Registrovaný
Příspěvky: 118
Registrován: stř 11.11.2015 01:00

#14 Příspěvek od Tomino550 »

tak jeste ty fotky ....ta barva me fakt stale vrta hlavou.....jaka to je ted???


:( :roll:
Přílohy
pred m.jpg
pred m.jpg (117.02 KiB) Zobrazeno 898 x
prist m.jpg
prist m.jpg (118.11 KiB) Zobrazeno 898 x
strecha m.jpg
strecha m.jpg (63.94 KiB) Zobrazeno 898 x
zad m.jpg
zad m.jpg (62.35 KiB) Zobrazeno 898 x
trochu uz zaprasene
trochu uz zaprasene
550 bok I m.jpg (199.11 KiB) Zobrazeno 898 x
550 bok m.jpg
550 bok m.jpg (142.48 KiB) Zobrazeno 898 x
kufr m.jpg
kufr m.jpg (114.17 KiB) Zobrazeno 898 x
pred bok m.jpg
pred bok m.jpg (141.86 KiB) Zobrazeno 898 x
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city

#15 Příspěvek od Perunwit »

Gratulace pane! Z toho auta vyzařuje klidná síla :driver:

Dost se poslední dobou pohybuju Dánsko, Švédsko a ty lidi sou tam neskutečně civilizovaný v provozu, snad jednou jsem viděl někoho prasit a byl to určitě stejně Polák :-)), auta tam mají maximální péči, takže bych řekl, že máš dobře zaběhnutý kus. Držím palce ať užíváš.
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina

#16 Příspěvek od Sweden »

Na byvale e61 jsem mel taky carbonschwarz,jako specifikace barvy do tp je tezka,ona je to vlastne cernomodra kombinace,ve stinu nebo za soumraku je barva cerna,pri slunecnem pocasi nebo pod svetlem,pri lesteni laku apod.,jde barva do temneho odstinu tmave modre.Takze ty i technik mate v podstate pravdu:).Je to moc krasna barva,ted mam klasicky cernou sapphireblack a proste to neni ono.
R19 jsou na e60/61 klasika,zapis nebude problem.
Jinak 550i moc pekna a zachovala,hezka kombinace barev jak exterier tak interier.Jsem celkem nadsenec a koupil jsis nevsedni bmw,myslim ze by stalo za zvazeni zaplaceni clenskeho poplatku a zalozit si pribeh v sekci klubova auta.

Edit:v TP jsem mel u e61 taky barva cerna, takze jsi dobre udelal.Predepsana alu kola a presne rozmery disku najdes nahttp://felgenkatalog.auto-treff.com/
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
jimmyhendrix
Registrovaný
Příspěvky: 132
Registrován: stř 30.06.2010 00:00

#17 Příspěvek od jimmyhendrix »

Super auto gratuluju. Jinak ke gumam jen asi to ze bych sel urcite do Nokian mam s nema super zkusenosti... Teda samozrejme zima ...
empeel
Registrovaný
Příspěvky: 152
Registrován: čtv 08.07.2010 00:00

#18 Příspěvek od empeel »

Jestli ti to pomůže, tohle mám v TP ke své 545, mělo by to být stejné.
Přílohy
kola.jpg
kola.jpg (31.91 KiB) Zobrazeno 835 x
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

#19 Příspěvek od zzeli »

Pekny vozidlo. TP si dukladne projdi kvuli chybam (pneu, rafky, hmotnost na taznem,...) a nech si na jeden zatah dopsat vsechno, protoze za to das 1200 u p. Stehlika.
Trubky se nemusis bat. Az se ozve, tak ji udelas, nejlepe tak, jak se ma. Neni to nic kvuli cemu bys zustal viset nekde.
maxmin
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: sob 27.01.2007 01:00

#20 Příspěvek od maxmin »

Já mám na e61 stejný rozměr jako ty, pán z www.helpreg.cz mi cca za 1500 zajistil nějaký papír pro úřad aby kola zapsal.
empeel má pokud se nepletu sedan, ty mají jiný rozměr na předek a zadek zapsaný "v základu", je to tak i v manuálu auta...
Odpovědět