Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

GT 535i motor N55 - cinká - nájezd 170Tkm

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
MUF_IV
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: pát 09.07.2010 00:00

#1 Příspěvek od MUF_IV »

Ahoj chlapi,

potřeboval bych poradit. Mám v GT tenhle motor a trochu se mi nezdá jeho chod. Na diagnostice nic, zcela OK, nicméně při studeném startu ráno jede cca 10 vteřin na hranici zdechnutí, než najede do otáček cca 1100ot/s.

Také za studena ten motor poměrně dost řehtá, cca první minutu, jakoby napínák nenapínal jak má a je slyšet cinkavý zvuk. po chvíli je vše OK, dělá pouze za studena.. Fakt je ten, že olej v motoru byl měněn cca co 60 tis. tedy to co jsem z něj vylil bylo tragické, včetně filtru. Je mi jasné že karbon se na něm podepsal, tedy teď dělám proplachy olejem... Je to lepší postupně....

Nicméně po čem jít na ty studené starty... mám obavy že pokud půjde teplota pod nulu tak to nenatočím...popř. má někdo s tímhle benzínem zkušenosti ? co jsou bolesti atd....

Díky.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Na dekarbonizaci pomáhá přidat 1-2 dcl terpentýnu do oleje asi 100 km před výměnou.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
matrose
Registrovaný
Příspěvky: 173
Registrován: sob 20.10.2007 00:00
Bydliště: jak kdy
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od matrose »

Ja uz bych proplach nedelal, stalo me to motor kdysi na E46. Se ucpal mazaci kanalek a spodek motoru kaput
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1176
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

#4 Příspěvek od Jirke »

To je taky napad koupit si to, kdyz vim ze vymeny oleje nelrobihaly jak mely..
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#5 Příspěvek od Teddy »

S proplachem nevim, ale bál bych se toho. Spíš bych dával kvalitní olej třeba co 5 tis. km párkrát za sebou.
Jestli jsou hlučný jen hydroštely, tak se nic zásadního nestane. Buď se to časem uvolní, nebo se s tim naučíš žít. Změř si hlavně tlak oleje.

Ty nízký otáčky po nastartování budou mít určitě jinou příčinu. To řeš samostatně.
VRsix
Registrovaný
Příspěvky: 505
Registrován: pát 01.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od VRsix »

ranni starty tipuju na vstriky nebo hpfp
MUF_IV
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: pát 09.07.2010 00:00

#7 Příspěvek od MUF_IV »

To Jirke: nápad je to asi takový, že pokud se podíváš do servisní knihy od výrobce je psáno výměna oleje 60tkm. to že je to nesmysl víme všichni, nicméně tohle není na pořadu dne, prostě takhle to soudruzi v NDR dělali přímo v BMW Mnichov, s tím jsem se naučil žít.

Co se týká proplachu, také se mi do látek které do motoru nepatří nechce, tedy pokud jsou to jen hydroštely a mělo by to postupem ( proplachem oleje), který ted delám co 4 tkm pomoci a bude se dekarbonizovat přirozeně, bude to asi fajn.

A co se týká ranního volnoběhu, připadá mi to že s přibývajícími kilometry se to zlepšuje, asi již funguje " proplachování"..... jinak HPFP - myslíš vysokotlaká pumpa ? Ale to by dělalo pořád ne ? auto jde do výkonu skvěle, až moc na to kolik má práce s váhou vozu a není to zrovna nejsilnější motor... Ještě mě napadlo diagnostikovat čidla motoru, co píšou za studena, jestli není nějaké vadné a motor si nemyslí že je " třeba ohřátý" a dává za studena chudší směs ?
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#8 Příspěvek od pavproch »

Sic nemám N55, jen "obyčejnou" N53 (díkybohu bez foukátek :twisted: )... byl sem úplně v šoku, jakou změnu kultury chodu a potlačení zvukových efektů mělo, když sem do toho přestal lít ty předepsané řídké sračky castrol 5w-30 a nalil tam pentosin 5W-40 (a potem Milers EE, taky 5w-40).

S 5w-30 zněl motor na volnoběh (studený) jako velký plechový kýbl plný rezavých hřebíků, se kterým někdo zuřivě třásl.... fčíl už zní jen jako malá plechovka, ve které zbylo jen pár posleddních hřebíků...
MUF_IV
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: pát 09.07.2010 00:00

#9 Příspěvek od MUF_IV »

no máš pravdu, to turbo mi tam taky nesedí, změnilo to celý charakter toho 6 válce...ale co už nadělám V8 v 550 se sere a nic mezitím kromě nafty není.... :( doufám že až se to trochu více odkarbonizuje tak to bude klidnější...

ale nakopla me ještě jedna věc... neudělal jsem banzinovy filtr, to by mohl byt taky problém..... za studena..
inspi1981
Registrovaný
Příspěvky: 958
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

#10 Příspěvek od inspi1981 »

Tech 60t km v servisce je asi trochu blbost. Max interval, který BMW ma je 33t km. 60 muze byt maximalne pro kontrolu vozu
Odpovědět