E61 530xd 170 kW mi v garáži dělá olejové loužičky pod motorem, sundal jsem vrchní kryt motoru, kouknul shora na sání a je vidět, že to tam je hned nejblíže předku auta trochu zapatlané směsí oleje a nachytaného prachu. Takže mám podezření, že olej teče okolo klapek nebo jejich osičky. Na podzim byly klapky kontrolované, jestli nejsou zakarbonované a můžou se volně hýbat, tehdy byly OK. Ale ten momentálně tekoucí olej mi tam vadí, už jen kvůli bordelu na podlaze v garáži, natož pak kvůli jednotce žhavení, která tím může odejít (pokud už se nestalo

), takže to potřebuju vyřešit.
Jde mi o to, jestli mám zachovat funkci vířivých klapek v sání nebo se jich zbavit - vím, že by pak mírně klesl výkon v nízkých otáčkách, ale jelikož mám manuál a nedávno vyměněnou dvouhmotu, tak se stejně snažím nedávat jí čoud tím, že bych tomu nakládal někde okolo 1500 rpm (nejsem línej si podřadit). Spíš jsem někde četl, že po odstranění klapek se údajně zvýší kouřivost a rychleji se zaplňuje DPF, což bych fakt nerad.
Pokud to není pravda a není nutné na ponechání klapek trvat, tak se nabízí zaslepení. Našel jsem záslepky buď za 900 Kč:
http://auto.bazos.cz/inzerat/60625053/Z ... 0d-35d.php , ale to předpokládám bez nových těsnění stejně nevyřeší samo o sobě můj problém s úniky oleje? Takže pak jedině komplet záslepky s těsněními za 1500 Kč:
http://auto.bazos.cz/inzerat/61520084/Z ... -flaps.php
Je možná a rozumná varianta zachovat klapky funkční, když mám ty posílené, a sehnat jenom samotnou sadu těsnění, sání nechat jen vyčistit a přetěsnit a záslepky nedávat? Máte někdo odkaz, kde se dá taková sada těsnění koupit?
Pak je ještě varianta koupit celé nové sání určené na mé auto, což se mi ale kvůli ceně moc nechce, pokud mám klapky zesílené a sání zřejmě nebude totálně zakarbonované. A nebo - čistě teoreticky - pasovalo by tam třeba nové sání z 525d LCI, které údajně žádné vířivé klapky nemá?