Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Teplota motoru 535d
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Z důvodu teorie si přečti toto vlákno http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... sc&start=0 . Tady kolega Dell sehnal celkem lacinější náhradu větráku pro benzín 520i, v současné době už ten díl není v nabídce. Ale vyzkoušej toho dodavatele, jestli by něco nesehnal pro Tvoje 04/2006.
http://www.pietro-eshop.cz/katalog/cz/l ... /_strana=2
http://www.pietro-eshop.cz/katalog/cz/l ... /_strana=2
Tak jsem jel pro novy ventilator a bylo me receno ze tam ma byt 4pin, proto jsem dnes zajel do origo bmw a bylo mi potvrzeno dle VIN, ze tam mam mit 4pin ventilator. Takze v tom chyba nebude. Chyba bude nekde jidne, zadne jine cidlo na okruhu chlazeni neni, mozna nekde chyba tam. To nic nemeni na tom ze spina pri 50 a chvili jede chvili ne .. budto bude vadny nebo bude chyba v necem jinem.
Ted se zameruji spise na elektriku, zda tam am byt 3pin zasucka nebo ne, zda tam chybi nejake cidlo nekde, a kolem tohoto. Jen se me to zatim nedaru zjistit kdyby nekdo vedel byl bych vdecen..
Ted se zameruji spise na elektriku, zda tam am byt 3pin zasucka nebo ne, zda tam chybi nejake cidlo nekde, a kolem tohoto. Jen se me to zatim nedaru zjistit kdyby nekdo vedel byl bych vdecen..
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Už u mé předchozí e39/530dA z 09/1999 jsem měl polovodičový regulátor otáček větráku se 4-pólovým konektorem, ale se zapojenými 3 dráty viz výše. Předchozí typy BMW regulace používaly stejný konektor, ale zapojeny byly 4 dráty a k přepínání výkonu (regulaci) se používaly dvě relátka a dva předřadné odpory, protože součástí větráku byl pouze elektromotor.
Vůbec si nemyslím, že mezním datem zavedení polovodičové regulace bylo 1.září 1999 a neexistuje auto, které by po tomto datu mohlo mít ještě relátka a předřadné odpory. Podle odkazu na výměník tepla http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E6 ... #7803830_1 předpokládám, že auto je z dubna 2006. Ze znalosti výroby předpokládám, že auta vyráběná v roce 2006 na 99% už neměly regulaci s předřadnými odpory a 4-drátový ventilátor. Ve WDS verze 12 u e60 již nacházím pouze 3-drátové větráky. Existuje i WDS ver. 15, která se mi zatím nepodařila rozchodit. Ale ani v poslední verzi ISTA v autech po roce 2005 nenacházím větrák se 4-mi dráty.
Na toto téma jsem přispěl do hodně vláken, namátkou:
http://www.bmwklub.eu/modules.php/modul ... highlight=
http://bmwklub.eu/modules.php?name=Foru ... c&p=875284
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... sc&start=0
a v dokumentu http://vs31.sweb.cz//Regulace_vetraku.doc jsem provedl jistou sumarizaci. Pošli mi VIN Tvého auta do SZ, kouknu na to podrobněji.
Vůbec si nemyslím, že mezním datem zavedení polovodičové regulace bylo 1.září 1999 a neexistuje auto, které by po tomto datu mohlo mít ještě relátka a předřadné odpory. Podle odkazu na výměník tepla http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E6 ... #7803830_1 předpokládám, že auto je z dubna 2006. Ze znalosti výroby předpokládám, že auta vyráběná v roce 2006 na 99% už neměly regulaci s předřadnými odpory a 4-drátový ventilátor. Ve WDS verze 12 u e60 již nacházím pouze 3-drátové větráky. Existuje i WDS ver. 15, která se mi zatím nepodařila rozchodit. Ale ani v poslední verzi ISTA v autech po roce 2005 nenacházím větrák se 4-mi dráty.
Na toto téma jsem přispěl do hodně vláken, namátkou:
http://www.bmwklub.eu/modules.php/modul ... highlight=
http://bmwklub.eu/modules.php?name=Foru ... c&p=875284
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... sc&start=0
a v dokumentu http://vs31.sweb.cz//Regulace_vetraku.doc jsem provedl jistou sumarizaci. Pošli mi VIN Tvého auta do SZ, kouknu na to podrobněji.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsme si to přes SZ ujasnili, podle VIN to je E61 Touring Evropa 04/2006 a podle schéma zapojení v ISTA z 07/2015 (obsahuje WDS15) tohle auto má větrák se 3 dráty ve 4-pinovém konektoru X1797, obrázek v příspěvku výše. Objednací BMW číslo je 1742 7801657 viz:Asfix píše:Uz ti rozumim a chapu, 4pin vetrak byt ma ale z tech 4pinu jsou osazeny jen 3..takze moje reseni problemu bude sehnat vetrak se 3zapojenymy piny..
http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E6 ... hroud_fan/
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=17_0283
http://www.etk.cc/bmw/CS/search/selectC ... 7/17_0283/
a můžeš ho sehnat za různé ceny. V těch odkazech výše jsou orientační ceny v USD nebo Euro bez daně, online ceník od BMW Krotil menentálně nefunguje. V BMW AutoGral Usti nad Labem Ti cenu řeknou v prodejně a ta bude +/- podobná těm v odkazech přepočítaná na koruny. Ale existují i lacinější řešení:
http://obchod.autokelly.cz/#|sBDw6jx1Ao ... pfuPm2osg= , za 10.440 až 11.934,-CZK, momentálně není skladem
http://www.autokseft.cz/HELLA-Vetrak-ch ... 1-nd231636 za 9.319,-CZK, 2ks na skladě
http://www.pietro-eshop.cz/kontakt , kam je nutno za pár korun zavolat a možná ušetřit ještě více.
Takze,muj problem v kostce:
- Pocatek vseho - problem s teplotou motoru max do 60 stupnu.
- Po vymene vsech termostatu i vymeniku prevodovky teplota stale spatna teplota. Sice se zlepsila (nejspise byl nejaky termostat spatny) ale stale do max 75stupnu.
- Nahodne zjisteno ze ventilator sepne behem kratke chvile po nastartovani a prerusovane spina stale dokola.
- Vymeneno cidlo teploty chladici kapaliny - stale bez vysledku
- Novy ventilator (konektor do ventilatoru je osazen 3piny, ventilator ma 4piny - je to takto v poradku protoze 4ty pin je na konektoru vozu zaslepen) - vysledek stale stejny, ventilator sepne chvili po nastartovani a prerusovane jede)
- Coz znameno nejspise jedno a to ze problem je mozna v RJ motoru. Tu jsem zkontroloval, sucha, nezoxidovana, napohled nikde neprerusena kabelaz. Takze nejspise vse z duvodu odstraneni filtru pevnych castic a upravy SW RJ motoru (uz jsem takto koupil - nevim postup jak a s jakou kvalitou bylo odstraneno). Coz znamena nyni kontrola jak byl filtr odstranen (i co se tyce jeho cidel atd..), origo diagnostika, a pripadne resit co dal, zdali nechat znovu nahrat kvalitnejsi SW s touto upravou.
Timto dekuji StarML za pomoc pri reseni. Az vse vyresim napisi presnou pricinu, at vi i ostatni, co vse muze tato uprava sebou nest za komplikace.
Samozrejme pokud k tomu nekdo neco ma, a ma nejakou zkusenost nebo radu s pomoci, budu rad.
Cao
- Pocatek vseho - problem s teplotou motoru max do 60 stupnu.
- Po vymene vsech termostatu i vymeniku prevodovky teplota stale spatna teplota. Sice se zlepsila (nejspise byl nejaky termostat spatny) ale stale do max 75stupnu.
- Nahodne zjisteno ze ventilator sepne behem kratke chvile po nastartovani a prerusovane spina stale dokola.
- Vymeneno cidlo teploty chladici kapaliny - stale bez vysledku
- Novy ventilator (konektor do ventilatoru je osazen 3piny, ventilator ma 4piny - je to takto v poradku protoze 4ty pin je na konektoru vozu zaslepen) - vysledek stale stejny, ventilator sepne chvili po nastartovani a prerusovane jede)
- Coz znameno nejspise jedno a to ze problem je mozna v RJ motoru. Tu jsem zkontroloval, sucha, nezoxidovana, napohled nikde neprerusena kabelaz. Takze nejspise vse z duvodu odstraneni filtru pevnych castic a upravy SW RJ motoru (uz jsem takto koupil - nevim postup jak a s jakou kvalitou bylo odstraneno). Coz znamena nyni kontrola jak byl filtr odstranen (i co se tyce jeho cidel atd..), origo diagnostika, a pripadne resit co dal, zdali nechat znovu nahrat kvalitnejsi SW s touto upravou.
Timto dekuji StarML za pomoc pri reseni. Az vse vyresim napisi presnou pricinu, at vi i ostatni, co vse muze tato uprava sebou nest za komplikace.
Samozrejme pokud k tomu nekdo neco ma, a ma nejakou zkusenost nebo radu s pomoci, budu rad.
Cao

Jo mam jeden dotaz - huli ti viditelne auto pri akceleraci ?
Mam udajne porad puvodni DPF a 365000km za sebou a nejak tomu neverim ze by DPF vydrzel.
Pritom koncovky vejfuku mam vevnitr cerny a rano kdyz auto startuju tak vidim chvilicku maly hulanek a smrad typicky pro avie. Jinak pri akceleracich, at sou jakkoli prudke, sem coud nevidel..
Mam udajne porad puvodni DPF a 365000km za sebou a nejak tomu neverim ze by DPF vydrzel.
Pritom koncovky vejfuku mam vevnitr cerny a rano kdyz auto startuju tak vidim chvilicku maly hulanek a smrad typicky pro avie. Jinak pri akceleracich, at sou jakkoli prudke, sem coud nevidel..
Mám e61 535d 2005 s funkčním DPF. Po výměně hlavního termostatu, EGR termostatu a výměníku automatu jsem konečně docílil teploty kolem 96 stupňů. Po 14 dnech ježdění teplota opět 69-72 stupňů. Zkoušel jsem několik variant zmáčknutí hadic okruhu:
1) zmáčknutá přívodní hadice k hlavnímu termostatu
2) zmáčknutá přívodní hadice k výměníku automatu
3) zmáčknutá odvodní hadice EGR termostatu
4) zmáčknutá přívodní hadice k hlavnímu termostatu a odvodní hadice EGR termostatu
5) zmáčknutá přívodní hadice k hlavnímu termostatu a výměníku automatu
6) zmáčknutá odvodní hadice EGR termostatu a výměníku automatu
Vždy jsem auto projel několik km a teplota se zvýšila minimálně, někdy dokonce náporem větru klesla.
Měl jsem odpojený i ventilátor, ale pořád beze změny. Už vůbec nevím co by mohlo být špatného. Diagnostika píše chybu čerpadla nezávislého topení a ještě pomocného čerpadla topení, které odchází skoro na všech BMW, ale nemělo by mít vliv na teplotu motoru. Pravděpodobnost, že by byly špatné všechny 3 termostaty se mi nezdá.
1) zmáčknutá přívodní hadice k hlavnímu termostatu
2) zmáčknutá přívodní hadice k výměníku automatu
3) zmáčknutá odvodní hadice EGR termostatu
4) zmáčknutá přívodní hadice k hlavnímu termostatu a odvodní hadice EGR termostatu
5) zmáčknutá přívodní hadice k hlavnímu termostatu a výměníku automatu
6) zmáčknutá odvodní hadice EGR termostatu a výměníku automatu
Vždy jsem auto projel několik km a teplota se zvýšila minimálně, někdy dokonce náporem větru klesla.
Měl jsem odpojený i ventilátor, ale pořád beze změny. Už vůbec nevím co by mohlo být špatného. Diagnostika píše chybu čerpadla nezávislého topení a ještě pomocného čerpadla topení, které odchází skoro na všech BMW, ale nemělo by mít vliv na teplotu motoru. Pravděpodobnost, že by byly špatné všechny 3 termostaty se mi nezdá.
14 dní to fungovalo. Některej termostat odešel, zřejmě hlavní. Kolik jsi ušetřil, proti BMW?
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Tak muzu take potvrdit funkci tretiho termostatu na vymeniku tepla automaticke prevodovky, auto dosahovalo max. teploty 80 stupnu a to jen pri velke zatezi, no a dnes po vymene krasne a rychle dosahne provozni teploty 90-95 stupnu po ujeti par kilometru... Kdyz jsem prisel do Kelly, tak na me koukali, ze nic takoveho nemaji a ani zavedeno v systemu. Museli vytvorit novou kartu a objednali mi Hella-Behr, ktery mel vybrouseny originalni cisla Bmw, po slevach jsem se dostal na 3090,-... Pri prodeji mi rekli, ze jsem vubec prvni kdo si to u nich v CR koupil
.
