Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Repase rizeni e60/e61

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#21 Příspěvek od Teddy »

Chápeš to správně.
Navíc to bylo bez keců jakej je to voser, jak tam auto chtěji mít x dnů apod. :D
Dohodli jsme si den a hodinu, přistavil jsem auto a odpoledne bylo hotovo.
tommy_romeo
Registrovaný
Příspěvky: 341
Registrován: pát 05.02.2010 01:00

#22 Příspěvek od tommy_romeo »

A jeste dulezita otazka porad to drzi bez problemu?
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#23 Příspěvek od Teddy »

kdyby to nedrželo, tak to sem přece ani nepíšu. :wink:
Osobně si myslim, že to musí vydržet dýl, než to rovnání hřebene. Jak jsem psal. Střeva jsou nový. Nejsou repasovaný.
Jaká je životnost těch rovnaných hřebenů?

Zkoušel už někdo najít toho výrobce celých převodovek? Ten Polák říkal, že je to někde z jablonecka.
raintran
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: sob 31.01.2015 01:00

#24 Příspěvek od raintran »

Zdravím pánové, jsem tu nový, vlastním e60 a poslední 2 měsíce se mi ozýva divný zvuky nejspíš z řízení. Dělá to pouze když jedu a otačím volant do leva,je jedno jak moc otáčim stačí trochu a zvuk se ozve takový zzzzzzzz , již jsem udělal vyplach a vyměnil kapalinu v řízení, ale nepomohlo. Když je auto na místě a otáčim volantem tak to neni slyšet, místo toho se mi houpou otáčky. Děkuji všem za ochotu
mr_nitroz
Registrovaný
Příspěvky: 540
Registrován: pon 26.04.2010 00:00

#25 Příspěvek od mr_nitroz »

Co se tyce hrebenu v rizeni, vzpominam si, ze ten z klimacar mi rikal, ze originalni hreben ma nejakou slabinu, kterou pri repasi odstrani, takze ten problem se jiz neobjevi. Uz si presne nepamatuju co to bylo. Nejsem zrovna technolog, ale myslim ze to bylo snad ze ten material neni kaleny nebo tak nejak...
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#26 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

mr_nitroz píše:... neni kaleny nebo tak nejak...
Tak to možná není aní účel, při nějakým zkrutu ho budeš mít na dva kousky
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#27 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Odstraní tam vnitřní pnutí popouštěním pokud si pamatuju dobře. Ono to po výrobě žeber kováním na bucharu nedělá dobrotu a časem takhle deformuje. Myslím, že povrch je zakalenej aby byl otěruvzdornej.
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od paveld »

Totic píše:Dobrou zkušenost osobně mám tu: http://www.klimacar.cz/servo-rizeni
Obvykle hřeben bývá ohnutý tak tam ho i srovnají.

Taky se optimisticky tváří tohle (ale nezkoušel jsem): http://www.pmnd.wbs.cz/HREBENOVE-SERVORIZENI.html
Tomu druhýmu se obloukem vyhni... řízení jsem sice u nich neměl, ale po delším hovoru s jejich mechanikem z nich mám pocit, že o repas řízení jde jen vzdáleně.
dave4x4
Registrovaný
Příspěvky: 125
Registrován: ned 27.01.2013 01:00
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od dave4x4 »

Me bylo receno u toho druheho pokud je tam hreben KO ze to neudelaji. Tak vlastne nevim co by chteli repasovat. Moc se jim do toho nechtelo
dave4x4
Registrovaný
Příspěvky: 125
Registrován: ned 27.01.2013 01:00
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od dave4x4 »

A skladem jiz zrepasovany nemaji. To jen pro ty, ktere zaujala nabidka na jiz zrepasovane
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od paveld »

Pokud je vyloženě KO, tak to asi neudělají... pokud je KO jen trochu, aspoň tak jsem pochopil mechanika, tak to jen doseřídí šroubem na řízení. Oni to řízení umí jen přetěsnit a utahnout šroub, nic víc... tohle žádný repas není.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#32 Příspěvek od Teddy »

paveld píše:pokud je KO jen trochu,
tak to mě po ránu rozesmálo. :D

K věci
Před dotažením varují snad všichni, kteří o převodovkách řízení alespoň vzdáleně slyšeli. Rychle pryč od nich.
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#33 Příspěvek od DaweTDS »

A jak se řeší.když je už na straně řidiče radiální vůle,ale olej neteče.
Udělal jsem ramena a vše kolem a tohle je jediné co tam ťuká.
Podle mě tam musí výt nějaký silonový kroužek co to drží... nevím no.
dave4x4
Registrovaný
Příspěvky: 125
Registrován: ned 27.01.2013 01:00
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od dave4x4 »

Je pak jeste jedna moznost ze by to mohlo delat tycka rizeni, kde mas na konci silon nebo zceho to je. Tam muze byt material vymackany a zpusobovat tukati. Bohuzel se nam nepodarilo identifikovat odkud to jde. Takze stale jsou v roli obe varianty, bud tyc rizeni nebo hreben :-(
dave4x4
Registrovaný
Příspěvky: 125
Registrován: ned 27.01.2013 01:00
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od dave4x4 »

Bohuzel mam ted jine priority a v tomhle budu pokracovat cca za 14dni tak pak dam vedet hned jak se tohle vyresi
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#36 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Přílišným dotažením se leda volant přestane vracet a klade větší odpor.

Ještě může být vymletá pravá tyčka řízení ke kolu. Jinak se to řeší opravou vůlí hřebene jak je popsáno výše.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#37 Příspěvek od Teddy »

Je lepší udělat to všechno najednou. Když už se dělá axiální táhlo, tak rovnou i s vnitřním kloubem.
Odchází to všechno najednou.
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#38 Příspěvek od DaweTDS »

Tyčka řízení je nová.. Dával jsem nové vše a na straně řidiče je vůle. Po sundání prachovky jde vidět,jak je to z hřebenu, proto se ptám,jak se řeší tohle.
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od paveld »

To ťukání při vycentrovanym volantu mi dělali obě řízení co doma mám... po tom repasu je klid. Dělá to vůle na středu hřebenu jak je prohlej, případně může mít i horší zuby.
tommy_romeo
Registrovaný
Příspěvky: 341
Registrován: pát 05.02.2010 01:00

#40 Příspěvek od tommy_romeo »

Tak me rizeni ted kdyz teplota klesa vzdy rano nevyda ani hlasku a pri postupnem zahrivani se vraci krupani kdyz tocim volantem. To je tim hrebenem?
Odpovědět