Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E61 530xd - co vše radši udělat v rámci velkého servisu
Mám E61 530xd manuál, 170 kW (10/2006), aktuálně najeto necelých 285 tisíc km. Jsem 2. majitel, mám dohledanou a podloženou celou servisní historii od nového auta (vč. faktur z autorizáku). Kromě běžných věcí (náplně, filtry, kotouče, destičky, drobnosti na přední nápravě, termostaty, oprava kabeláže v 5. dveřích + preventivně odlučovač oleje a vyčištění DPF) jsem na autě zatím nic zásadního nemusel měnit (výjimkou potvrzující pravidlo je akorát rozvodovka xDrive - ta bez zjevné příčiny nezjištěné pak ani při jejím rozebrání přestala fungovat a problém vyřešilo až namontování jiné). Jinak je vše naprosto původní - turbo, vstřiky, spojka, dvouhmota, měchy atd. Na ty kilometry skoro zázrak, ale už mám kvůli tomu obavy jezdit někam dál do ciziny, aby něco na konci životnosti nebo dávno po ní neodešlo daleko od domovského servisu. Jelikož jsem si teď vybilancoval, že přednost musejí dostat jiné investice a na lepší a novější auto dostatek peněz ještě nějaký čas nebude, tak musím zainvestovat do E61, aby mi ještě tak 3-4 roky relativně spolehlivě sloužila. Co bych pro to měl udělat, na jaké díly bych se měl zaměřit a co v těchto kilometrech vyměnit?
1) Auto teď začalo intenzivněji dávat vědět o spojce - neklouže, funkčně zatím problém není, ale při jejím pomalém sešlápnutí na neutrál hned na začátku chodu pedálu se ozve zepředu jakoby pulsující nebo vibrující hluk, to samé i při zařazené rychlosti a rozjíždění. Dál při vypnutí motoru bez vymáčknuté spojky to je taky hlučné (standardně jinak zhasínám motor s pedálem spojky až na zemi, v takovém případě to zatím vyloženě nepříjemné zvuky nevydává). Nevím, jestli je to spojkové ložisko nebo dvouhmota, ale každopádně za týden nebudu auto výjimečně pár dnů potřebovat, takže jde do servisu a nechám vyměnit celou spojkovou sadu i dvouhmoťák, při tom nájezdu už to má nárok. Jakou značku vzít? LUK, Sachs, Valeo, jinou?
Když už to v servisu bude, uvažuji ještě o dalších věcech, jestli je současně nepořešit:
2) Cca před rokem mi jeden tady všeobecně vážený klubák při prověřování auta diagnostikou říkal, že trošku slyší řemenici. Předpokládám, že myslel řemenici na klice (?) Má smysl jí v daném nájezdu preventivně vyměnit? Pokud ano, tak od jakého výrobce?
3) Četl jsem tu o propálených pístech kvůli vstřikům. Netankuju sice nikdy na pumpách typu "JZD", nějaký čas už beru naftu bez bio a vždy přidávám VIF, ale i tak by to v daných kilometrech pro klid duše asi chtělo kontrolu vstřiků (?) V okolí nemám žádné Bosch Diesel Centrum apod., poradíte někdo nějaký ověřený servis, kde vstřiky na stolici spolehlivě otestují, seřídí, vyčistí s protokolem - ideálně LT, UL, TP, DC, KL, ME?
Kromě těchto dvou věcí, je ještě něco, na co bych se případně měl preventivně zaměřit, aby auto i s blížícími se 300 tis. km relativně spolehlivě dál fungovalo? Jinak olej měním po 15 tis., termostaty fungují (teplota se po zahřátí drží v rozmezí 82 - 93° C), hadičky k nivokompresoru mám zkontrolované - jsou OK, neprodřené, nedávám tomu kouř, když je to studené, turbo dochlazuji atd. Předem díky.
1) Auto teď začalo intenzivněji dávat vědět o spojce - neklouže, funkčně zatím problém není, ale při jejím pomalém sešlápnutí na neutrál hned na začátku chodu pedálu se ozve zepředu jakoby pulsující nebo vibrující hluk, to samé i při zařazené rychlosti a rozjíždění. Dál při vypnutí motoru bez vymáčknuté spojky to je taky hlučné (standardně jinak zhasínám motor s pedálem spojky až na zemi, v takovém případě to zatím vyloženě nepříjemné zvuky nevydává). Nevím, jestli je to spojkové ložisko nebo dvouhmota, ale každopádně za týden nebudu auto výjimečně pár dnů potřebovat, takže jde do servisu a nechám vyměnit celou spojkovou sadu i dvouhmoťák, při tom nájezdu už to má nárok. Jakou značku vzít? LUK, Sachs, Valeo, jinou?
Když už to v servisu bude, uvažuji ještě o dalších věcech, jestli je současně nepořešit:
2) Cca před rokem mi jeden tady všeobecně vážený klubák při prověřování auta diagnostikou říkal, že trošku slyší řemenici. Předpokládám, že myslel řemenici na klice (?) Má smysl jí v daném nájezdu preventivně vyměnit? Pokud ano, tak od jakého výrobce?
3) Četl jsem tu o propálených pístech kvůli vstřikům. Netankuju sice nikdy na pumpách typu "JZD", nějaký čas už beru naftu bez bio a vždy přidávám VIF, ale i tak by to v daných kilometrech pro klid duše asi chtělo kontrolu vstřiků (?) V okolí nemám žádné Bosch Diesel Centrum apod., poradíte někdo nějaký ověřený servis, kde vstřiky na stolici spolehlivě otestují, seřídí, vyčistí s protokolem - ideálně LT, UL, TP, DC, KL, ME?
Kromě těchto dvou věcí, je ještě něco, na co bych se případně měl preventivně zaměřit, aby auto i s blížícími se 300 tis. km relativně spolehlivě dál fungovalo? Jinak olej měním po 15 tis., termostaty fungují (teplota se po zahřátí drží v rozmezí 82 - 93° C), hadičky k nivokompresoru mám zkontrolované - jsou OK, neprodřené, nedávám tomu kouř, když je to studené, turbo dochlazuji atd. Předem díky.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1833
- Registrován: ned 29.03.2015 01:00
- Bydliště: Olomouc
- Klubové ID: 3633
1) dvouhmotu určitě udělej při těchto km, spolehlivě dokáže zabít jinak nesmrtelnou převodovku.
2) řemenice už má taky nárok, navíc odchází - utrhne se - naráz. Takže je to závada která tě lehce může nechat někde viset. Kvalitní náhrada je Corteco, ta se dá koupit někde kolem 6 tis, ale jsou i levnější - febi, swag kolem 3,5 - tady se názory dost rozcházejí. Já dával už febi i swag a zatím v pohodě.
3) tohle bych spíš řešil podle referencí než podle toho, jak daleko je budeš muset vést. Já mám dobré zkušenosti tady: http://www.svancarbosch.cz/
Akorát nepočítej s tím, že ty vstřiky projdou všechny testem jako OK, to se mi na stolici ještě nikdy nestalo.
Nechci tě strašit, ale tyhle motory už mívají problémy s rozvody. Není to pravidlem, spíš se mi zdá že kus od kusu.
2) řemenice už má taky nárok, navíc odchází - utrhne se - naráz. Takže je to závada která tě lehce může nechat někde viset. Kvalitní náhrada je Corteco, ta se dá koupit někde kolem 6 tis, ale jsou i levnější - febi, swag kolem 3,5 - tady se názory dost rozcházejí. Já dával už febi i swag a zatím v pohodě.
3) tohle bych spíš řešil podle referencí než podle toho, jak daleko je budeš muset vést. Já mám dobré zkušenosti tady: http://www.svancarbosch.cz/
Akorát nepočítej s tím, že ty vstřiky projdou všechny testem jako OK, to se mi na stolici ještě nikdy nestalo.
Nechci tě strašit, ale tyhle motory už mívají problémy s rozvody. Není to pravidlem, spíš se mi zdá že kus od kusu.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
rozvody bych určitě udělal, pak taky kontrola turba, nemusí ven, stačí poslechnout jeslti nepíská a podívat se do hadic jeslti tam není olej.
připadně kontrola klapek v sání, ty umí taky potrápit.
řemenici bych dal jen corteco.
dále pak kontrola vodní pumpy (vůle), kladky, napínáky, uniky oleje,
a diagnostika samozřejmě.
připadně kontrola klapek v sání, ty umí taky potrápit.
řemenici bych dal jen corteco.
dále pak kontrola vodní pumpy (vůle), kladky, napínáky, uniky oleje,
a diagnostika samozřejmě.
Díky za odpovědi. Takže 1) a 2) budou věci, co půjdou za týden na výměnu. Ohledně bodu 3) - když budou jeden, dva, tři vstřiky K.O., jak postupovat dál? Je nutno nahradit je repasovanými nebo novými v daném počtu a ty, co projdou, namontovat zpátky, nebo je nutno dát najednou všech šest jiných?
K rozvodům - co je na nich u M57N2 to problematické (oproti předchozí 160 kW verzi)? Jde o rozvodový řetěz (s doživotní životností - podle výrobce
) nebo obecněji spíš o ty napínáky, kladky atd.? Pokud by se řetěz nějak zvukově projevoval, tak jak přibližně? Cvakáním za studena (něco jako hydroštely), šustěním - hlasitým třením nebo jinak?
Pokud jde o klapky sání - skutečně je u nich problém s padáním do motoru i u aut ze druhé poloviny r. 2006 a novějších? Někde jsem četl, že už by měly být od r.v. 2005/2006 posílené (snad osička) a už by se to nemělo dít. Ale jestli to tak není, taky asi abych fakt sháněl záslepky...
K rozvodům - co je na nich u M57N2 to problematické (oproti předchozí 160 kW verzi)? Jde o rozvodový řetěz (s doživotní životností - podle výrobce

Pokud jde o klapky sání - skutečně je u nich problém s padáním do motoru i u aut ze druhé poloviny r. 2006 a novějších? Někde jsem četl, že už by měly být od r.v. 2005/2006 posílené (snad osička) a už by se to nemělo dít. Ale jestli to tak není, taky asi abych fakt sháněl záslepky...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
jde o to jaký máš přistup k autu, jak moc to chceš mít cajk,
já bych si třeba dal rovnou všechny vstřiky novy, (ne repas), stary bych nechal otestovat a ty co sou v pořádku prodal, tak budeš mít jistotu že máš dobry vstřiky, ve vysledku to vyjde min jak repas.
i zesílené klapky to žere, proto bych je zkontroloval, ale je to o dost lepší než ty nezesilene.
u těch rozvodu se nejčasteji vytahá řetěz, bud horní nebo spodní, ten pak vytrhne zub z pastorku a pak jeden řetez spadne a je to.
je to tak 50/50 jestli tě to předem varuje a nebo ne, někomu to jde hned bez varování, tak jsem řešil jednu X5 která měla najeto 130 a bez várování auto "zdechlo" dle slov pána, nikdy žádný pazvuky nic, na diag to psalo čidlo vačky, tak jsem to koumal a pak zjistil že se vačka netočí

já bych si třeba dal rovnou všechny vstřiky novy, (ne repas), stary bych nechal otestovat a ty co sou v pořádku prodal, tak budeš mít jistotu že máš dobry vstřiky, ve vysledku to vyjde min jak repas.
i zesílené klapky to žere, proto bych je zkontroloval, ale je to o dost lepší než ty nezesilene.
u těch rozvodu se nejčasteji vytahá řetěz, bud horní nebo spodní, ten pak vytrhne zub z pastorku a pak jeden řetez spadne a je to.
je to tak 50/50 jestli tě to předem varuje a nebo ne, někomu to jde hned bez varování, tak jsem řešil jednu X5 která měla najeto 130 a bez várování auto "zdechlo" dle slov pána, nikdy žádný pazvuky nic, na diag to psalo čidlo vačky, tak jsem to koumal a pak zjistil že se vačka netočí


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1833
- Registrován: ned 29.03.2015 01:00
- Bydliště: Olomouc
- Klubové ID: 3633
S těma vstřikama bych to tak nehrotil. Nech je otestovat a uvidíš.
Klapky stačí zkontrolovat. Tyhle zesílené už sami od sebe neupadnou, ale když jev sání hodně bordelu (egr + nějaký olej z turba) a klapky se nemůžou volně hýbat, upadnou taky. Já nejčastěji zaslepuji i tyhle větší kvůli tomu, že přes ně kape olej na jednotku žhavení. Ale jdou i přetěsnit samotné osičky klapek, když seženeš potřebná gufera. Asi budu mít příští týden jednu sadu přetěsněnou, tak klidně napiš.
Klapky stačí zkontrolovat. Tyhle zesílené už sami od sebe neupadnou, ale když jev sání hodně bordelu (egr + nějaký olej z turba) a klapky se nemůžou volně hýbat, upadnou taky. Já nejčastěji zaslepuji i tyhle větší kvůli tomu, že přes ně kape olej na jednotku žhavení. Ale jdou i přetěsnit samotné osičky klapek, když seženeš potřebná gufera. Asi budu mít příští týden jednu sadu přetěsněnou, tak klidně napiš.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1833
- Registrován: ned 29.03.2015 01:00
- Bydliště: Olomouc
- Klubové ID: 3633
Tady teď řešil rozvody kolega z SK klubu, inspirace pro majitele M57N2
:
http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 0-270.html

http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 0-270.html
Uff, no to je radost. Spojka, dvouhmota, vstřiky, řemenice na klice, rozvody, to je tak sto tisíc jen na materiálu
Ale zase lepší vědět to dopředu, než žít v blažené nevědomosti a pak náhle problém na cestě. Hlavně ty vytahané rozvodové řetězy a jejich průšvihovost u M57N2 oproti M57 jsou pro mě nepříjemná novinka.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Klubové ID: 3204
- Kontaktovat uživatele:
No a u benzinovych to je zase cena benzinu, tam vstrik, tam vysokotlake cerpadlo, tam nox, tam vypaleny nepruchodny kat, tam trhly rozvod, ceny jsou taky vysoke, nejsou to stokoruny, ale desitky tisic korun. Dva katy za temer 80k taky neni nic prijemneho. A k tomu jeste pokud bych mel drzet stejnou rychlost a zrychleni s oturbenym ropakem, bude benzin bez turbiny neustale v redline a bude to pozirat i travu okolo krajnice. Takze vubec si nemyslim ze benziny jsou zcela bezudrzbove a bez investic.
A ze se BMW naucilo "optimalizovat" a obcas to nevydrzi??? Smirte se s tim, nikdo uz nebude delat auta aby motor vydrzel nesmysl. Je treba ty kolecka ekonomiky trochu protacet. Taky se mi to nelibi, ale nic s tim nenadelam, protoze to nikdo z nas nedokaze ovlivnit. A osobne si myslim ze automobilce jsou druzi, treti, ctvrti majitele uplne u prdele, z tech zisky nema a prvnim to kryje zaruka, navic se daji prikoupit pakety rozsirene zaruky treba na pet let.
A ze se BMW naucilo "optimalizovat" a obcas to nevydrzi??? Smirte se s tim, nikdo uz nebude delat auta aby motor vydrzel nesmysl. Je treba ty kolecka ekonomiky trochu protacet. Taky se mi to nelibi, ale nic s tim nenadelam, protoze to nikdo z nas nedokaze ovlivnit. A osobne si myslim ze automobilce jsou druzi, treti, ctvrti majitele uplne u prdele, z tech zisky nema a prvnim to kryje zaruka, navic se daji prikoupit pakety rozsirene zaruky treba na pet let.
U mě to nebylo tak, že bych hledal za každou cenu e61 v naftě, do té doby jsem ostatně měl jen samé benzíňáky. To auto si mě našlo náhodou samoJaraX píše:když se dáš do boje a koupíš si naftové auto tak musíš bojovat.


Takže auto odvezeno do servisu, složitěji se překvapivě sháněla spojková sada s dvouhmotou (hrozilo delší čekání od objednání), ale už je na světě a v pondělí se bude montovat. Řemenice na doporučení mechanika objednána raději od Corteco. Zkontrolováno sání, něco bordelu tam bylo, ale ne moc, klapky se stále mohly volně pohybovat, spadnutí do motoru nehrozilo, na jednotku žhavení nic nekape, takže dojde k vyčištění sání a půjde tam zpět zatím bez zaslepení. Řemeny vizuálně OK, ještě se bude kontrolovat vodní pumpa, až pokročí rozborka. Svody vizuálně taky OK, nepopraskané. Zjištěno, že trubka vzduchového vedení k intercooleru o sebe klepe s nějakou jinou trubkou a je od oleje - viz foto. To se bude muset pořešit. Vstřiky šly naštěstí vymontovat bez problémů, odvezeny na test na stolici - podle předběžné zprávy po telefonu žádný nekape, takže propálení pístů zatím nehrozí, 5 vstřiků OK, ale u jednoho se při testu vracela nafta zpět do přepadu a je doporučeno vyměnit ho...
Stačí vyměnit ten jeden vstřik, nebo by to pak spolu neladilo a je potřeba vyměnit rovnou všech šest? Jak jsem pochopil, vstřiky Bosch se u 170 kW verze (narozdíl od 160 kW) už repasovat nedají (protože jsou piezo a pro ty Bosch zatím neuvolnil náhradní díly a servisní postupy). Takže zbývá jen pořídit fungl nový vstřik, nebo nabízí nějaké tovární repasy přímo Bosch se slevou při odevzdání starého vstřiku? Kupoval jste někdo piezovstřiky v poslední době? Kde se dají pořídit za nejvýhodnější cenu? Nebo je to jedno a ceny se drží všude plus minus na stejno? (Originální díl by měl mít č. 13537809193.) Má smysl zkoušet Německo, nebo tam si v porovnání český/německý Bosch Diesel Service, popř. český/německý autorizák BMW nepolepším?
Po vrácení otestovaných vstřiků do motoru, příp. nasazení nových, je předpokládám potřeba jejich zapsání BMW diagnostikou. Ublíží nějak autu, když se na tu diagnostiku přejede nějaká vzdálenost po vlastní ose bez jejich zapsání?
Stačí vyměnit ten jeden vstřik, nebo by to pak spolu neladilo a je potřeba vyměnit rovnou všech šest? Jak jsem pochopil, vstřiky Bosch se u 170 kW verze (narozdíl od 160 kW) už repasovat nedají (protože jsou piezo a pro ty Bosch zatím neuvolnil náhradní díly a servisní postupy). Takže zbývá jen pořídit fungl nový vstřik, nebo nabízí nějaké tovární repasy přímo Bosch se slevou při odevzdání starého vstřiku? Kupoval jste někdo piezovstřiky v poslední době? Kde se dají pořídit za nejvýhodnější cenu? Nebo je to jedno a ceny se drží všude plus minus na stejno? (Originální díl by měl mít č. 13537809193.) Má smysl zkoušet Německo, nebo tam si v porovnání český/německý Bosch Diesel Service, popř. český/německý autorizák BMW nepolepším?
Po vrácení otestovaných vstřiků do motoru, příp. nasazení nových, je předpokládám potřeba jejich zapsání BMW diagnostikou. Ublíží nějak autu, když se na tu diagnostiku přejede nějaká vzdálenost po vlastní ose bez jejich zapsání?
- Přílohy
-
- 20151016_090339_1.jpg (149.97 KiB) Zobrazeno 1605 x
Tak prý repas už je k dispozici i na piezovstřiky, informaci mám odtud: http://www.rada-bosch.cz/ . Jediný, kdo repas nabízí, je ale samotný výrobce vstřiků, tj. Bosch, a distribuci provádí jen ve své síti. Jiným subjektům zatím technologii a hlavně náhradní díly pro repasování neuvolnil. Prý z původního vstřiku zůstává hlavně jeho tělo, klíčové části jako jehla, tryska atd. se vymění. Údajně není důvod se repasovaného dílu bát, pokud se to provádí přímo u Bosche. Cenu nového vstřiku u nich mi řekli 8000 Kč bez daně, cenu repasovaného vstřiku 6000 Kč bez daně oproti předání mého původního vstřiku, pokud bude mít tělo OK.matiz píše:Pokud mas jen jeden, ani neuvazuj o repasi. Novy v yutorizaku a hotovo. Nastesti to ani nejde. A az to pujde, to bude zas mrtvych motoru.