Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW e60 530d 2004

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
loutocky
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: pát 25.09.2015 00:00

#1 Příspěvek od loutocky »

Zdravím,

jsem nový majitel E60 530d 04 a chtěl bych se zeptat na pár informací. Předem bych chtěl říct, že jsem ajťák, takže jak někdo uživatelsky využívá PC, tak já uživatelsky využívám auto. Koupil jsem E60, hodně dlouho jsem ověřoval km, až jsem došel k závěru, že by mohly být skutečné, najeto 215 tis. Co mě zajímá:

1. Ve 166 tisících se dělala kompletní olejová vana od automatu včetně oleje, pokud jsem se dobře informoval, olej by se měl měnit (stačí pouze olej bez vany?) ve 226 tis (po 60 tis.). Za kolik je reálná cena to zrealizovat?
2. Po kolika km se mění motorový olej? Poslední výměna 213 366km včetně filtru.
3. Na autu blbnou zadní dva PDC senzory, ale zajímavě. Skoro pokaždé ráno, když sednu do auta, vše je ok, senzory fungují (přední i zadní), ale pak již celý den dva levé zadní značí jako byste za nimi měli trvale ruku, zvláštní je, že stále tikají. Když ten senzor tiká, může být i přes to špatný? Prodřená kabeláž? Jednotka co je řídí?
4. Nepatrně lupe v řízení, na místě i při jízdě, takové praskání, ne často, jednou za čas, ale při točení volantem (řízení je hydro, čím rychleji jedu, tím je tužší). Čím by to mohlo být? Na dírách mi i přijde, že je v tom řízení trochu vůle.
5. Mám velkou navigaci prof., při párování BT s telefonem můj BT na telefonu BMW vidí, ale po spárování se nepřipojí. Nějaké nápady?
6. Mám vrtané brzdové kotouče Zimmerman (přední), kde se otvory zanáší od brzdových desek, byl jsem informován, že bych to měl pravidelně provrtávat, aby mi kotouč nepraskl nebo ne?
7. Dělají se na tom rozvody?
8. Dáváte do nafty nějaká aditiva?
9. Někdo z okolí Olomouce, ke komu bych mohl pravidelně jezdit, kdo by mi auto odborně prohlédl, ale přitom mě neojebal jak to dělá mnoho lidí?

V příloze dávám informace od předchozí majitele, kde lze vidět co bylo děláno na podvozku a nápravách (skrz to řízení).

Předem díky za rady.
Přílohy
Servis od 2011
Servis od 2011
Výstřižek.PNG (46.55 KiB) Zobrazeno 2140 x
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#2 Příspěvek od mi00wa »

1) olej + vana (má v sobě filtr) a zhruba po 60 tis měnit pokud ji chceš mít v dobrém kondici.
2) 30 tis, ale my měníme po 15 tis. Idrive ti řekne ale po 30tis.
3) pokud necvaká tak je mrtvý, zřejmě kabeláž, sundat nárazník a mrknut,
4)většinou odchází hřebenové řizení, musí se zrepasovat či pomalu koupit jiné. Ale nejdřív zkontrolovat nápravy + tyčky a čepy a to pořádně.
5)Pokud je v loketní opěrce mobil, tak se s jiným telefonem nespáruješ.

7) měl bys je nechat zkontrolovat, pokud chrastí tak vyměnit, nebo pro dobrou duší ihned vyměň.
8)Ano, mám sice DPF ale aditiva dávám menší množství nebo někdy nedám vůbec. Beru klasickou naftu od jedné benzinky které zatím věřím.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#3 Příspěvek od TANN3R »

mi00wa píše: 7) měl bys je nechat zkontrolovat, pokud chrastí tak vyměnit, nebo pro dobrou duší ihned vyměň.
Nesmysl, 160kw verze ještě neměly problémy s rozvody, až 170, 173 a dál.. Osobně jsem se ještě nesetkal s problémem na rozvodech u M57N, a to mi sem jezdí i E61 s 600tis najeto. Tak tu prosím nešiř bludy.

1. Jak píšeš ideálně po těch 60tis, cena je hodně o tom, kde a jak se to bude dělat.
2. Olej měnit podle toho, jak auto používáš. Jestli jezdíš denně třeba 100, 150km, klidně můžeš fungovat na LL výměny po 30tis (ale pouze na 5w-30). Jestli ale jezdíš kratší trasy a víc město, ideál bude tak kolem 15ti až 20ti tis.
3. Zřejmě vadné čidlo, pokud zvládneš. můžeš na zkoušku prohodit mezi sebou.
4. Tohle bych spíš tipnul na vůli jinde než v řízení, na dálku těžko radit.
6. Neřeš, nepraskne.
7. Ne, nedělají.
8. Osobně používám VIF
9.Pokud budeš něco potřebovat, klidně napiš SZ.
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#4 Příspěvek od mi00wa »

Takže rozvody u PreLCi nepraskají, protože nejsou podimenzované ?
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#5 Příspěvek od TANN3R »

Prostě M57N nemá problém s rozvody, M57N2 už ano. Pokrok nezastavíš.. A ano, starší verze má ještě masivní řetěz. Ona M57N je konstrukčně pořád stejná, jako prapůvodní M57 - litinový blok, klasické elektromag. vstřiky. Až N2 je opravdu modernizace - přechod na hliník, piezo, odlehčené řetězy atd.

loutocky:
V tom seznamu co si sem dal, máš pár podstatných věcí udělaných, jako olej s filtrem v převodovce, svody, nebo zaslepení klapek - i když zrovna ty se dělaly jak se dívám na dvakrát. Počítám že poprvé je někdo zaslepil samořezkama, proto se pak měnila ta jednotka žhavení :D
Jako novému majiteli bych ti preventivně doporučil určitě diag, ať máš jistotu že je vše ok a hlavně je funkční regenerace DPF - tzn. hlavně teplota a žhavení.
lukas535d
Registrovaný
Příspěvky: 204
Registrován: sob 20.12.2014 01:00
Bydliště: Olomoucko

#6 Příspěvek od lukas535d »

Ja se omlouvam,ze trosku odbocim, rozvody u 535D 200kW jsou nebo nejsou problematicke, meni se nebo nemeni?? Dekuji za odpoved a jeste jednou se omlouvam za odboceni. :-)
fx99
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: sob 17.08.2013 00:00

#7 Příspěvek od fx99 »

Ahoj od kdy se daval ten problematickej motor
M57N2-předpokládam že s faceliftem :( múžete prosím někdo upřesnit
Uživatelský avatar
sonyk02
Registrovaný
Příspěvky: 486
Registrován: stř 16.11.2011 01:00
Bydliště: Vysočina

#8 Příspěvek od sonyk02 »

fx99 píše:Ahoj od kdy se daval ten problematickej motor
M57N2-předpokládam že s faceliftem :( múžete prosím někdo upřesnit
170kW motor dávali už někdy od půlky roku 2005, 173kW už byl zárověn s faceliftem od 2007.
citace jednoho příspěvku: ,, S těmi facelifty u E60 je to složité. V březnu 2007 sice přišel facelift vizuální (jiná přední a zadní světla, a další věci) . Jenže v březnu 2007 motor zůstal na 170kW, o několik měsíců později byl modernizován a posunut na 173kW. Myslím, že tak 2008 a dál už jsou jen 173kW."
JH76
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: stř 19.09.2012 00:00
Bydliště: 0U0 0000

#9 Příspěvek od JH76 »

sonyk02 píše: Jenže v březnu 2007 motor zůstal na 170kW, o několik měsíců později byl modernizován a posunut na 173kW. Myslím, že tak 2008 a dál už jsou jen 173kW."
Kamarád má auto vyrobené v červnu 2007 a má už motor 173 kW.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#10 Příspěvek od TANN3R »

Je to jedno, 170 i 173 jsou M57N2. A může být i v posledních předface E60.


lukas535d

Osobně sem neslyšel o problému u 200kw verze, zase až 210tka. Každopádně s rozvodem 35d nemá tak často problémy, jako 30d. Zřejmě díky nižšímu kompresnímu tlaku není řetěz tolik namáhán.
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#11 Příspěvek od mi00wa »

Taky mám 200kw dík že jsi mě uklidnil s rozvodama.
lukas535d
Registrovaný
Příspěvky: 204
Registrován: sob 20.12.2014 01:00
Bydliště: Olomoucko

#12 Příspěvek od lukas535d »

TANN3R píše:
Osobně sem neslyšel o problému u 200kw verze, zase až 210tka. Každopádně s rozvodem 35d nemá tak často problémy, jako 30d. Zřejmě díky nižšímu kompresnímu tlaku není řetěz tolik namáhán.
Moc ti dekuji za info :-)
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#13 Příspěvek od Teddy »

"absence důkazů není důkaz absence" :wink:
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#14 Příspěvek od TANN3R »

Samozřejmě to nejde zaručit na 100%, ale prostě určité typy motorů mají problémy s rozvody naprosto běžně ale M57N mezi ně nepatří. Vždy se najde vyjímka potvrzující pravidlo, znám i potkanou N62..
Odpovědět