Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E60 530i M54 cukání motoru

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Lunas3
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: stř 03.07.2013 00:00

#1 Příspěvek od Lunas3 »

Ahoj,

mám problém. Po studeném startu je cítit cukání od motoru, jakoby sporadicky vypadával válec.
Stejně tak když po nastartování ihned vyjedu tak akcelerace není plynulá. Po zahřátí motoru je dá se říct po problému.
Diagnostika mi nic moc neukázala
Nedávno nové všechny cívky a svíčky.

Neměl někdo podobný problém?

Díky
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#2 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

muze to delat dira v sacim traktu, saje to falesny vzduch, vetsinou se to projevi ted na podzim se zmenou teploty, po zahrati se plasty/hadice teplem zatahnou a dira "zmizi"...
“Ability is what you're capable of doing.”
Lunas3
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: stř 03.07.2013 00:00

#3 Příspěvek od Lunas3 »

Dělá mi to už nejakou dobu. Falešný vzduch mi to sálo přes díru v hadici k separátoru. separátor + hadice jsem vyměnil a přes diagnostiku jsem nechal zkontrolovat, jestli si to stále někde nepřisává vzduch. Nepřisává. Tím to asi nebude.
Napadla me DISA klapka. Mohlo by to být jí?
Každopádně díky ti za reakci. :)
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#4 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

DISA klapka jen rachta a motor min tahne v nizsich otackach (do 3,5tis ot/min, coz poznas az po oprave)...
zadnou jinou zavadu to nehlasi? treba ridici lambda sondy a pod?
“Ability is what you're capable of doing.”
Lunas3
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: stř 03.07.2013 00:00

#5 Příspěvek od Lunas3 »

Lambda bez chyby.
Myslel jsem, že by to mohl dělat načatej benzinovej vstřik, ale ta houpavá akcelerace je cítit i na LPG, než se motor uplně zahřeje.
třeba se najde někdo, kdo už toto řešil....?
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#6 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

dela to na plyn i na benal? zadny rozdil pri prepnuti (za tepla i studena)? co spotreba? jako po netu asi tezko cekat zazraky s diagnostikou z monitoru, navic pises info postupne :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
Lunas3
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: stř 03.07.2013 00:00

#7 Příspěvek od Lunas3 »

No, nejvíce znatelný to je na benál, protože, aby si to přeplo na plyn, tak motor musí mít určitou teplotu. Takže to dělá jak na benzin, tak na plyn, ale to už v menší míře, protože motor je už nějakou dobu v chodu a tím pádem už lehce zahřátý.
Spotřeba cca 8,5-9L na benzin, na plyn bude o něco málo vyšší.

Zázrak určitě nečekám, ale kde jinde, nežli na fóru bych se mohl něco dozvědět. :)
Dobrý by bylo, kdybych auto napíchnul na diagnostiku hned po studenym startu, ale diagnostiku nevlastním...
Lunas3
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: stř 03.07.2013 00:00

#8 Příspěvek od Lunas3 »

Propo, nemůže to dělat Vanos?
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

#9 Příspěvek od zzeli »

co treba hydromenic
Lunas3
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: stř 03.07.2013 00:00

#10 Příspěvek od Lunas3 »

Sorry, zapomnel jsem zminit, ze mam manual.
tee-jay
Registrovaný
Příspěvky: 63
Registrován: sob 19.04.2014 00:00
Bydliště: ČB

#11 Příspěvek od tee-jay »

Ahoj,

mám úplně stejné projevy ale u N53. Řeším to tady:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=138199

To přisávání falešného vzduchu už mi někdo napovídal, to jde zkontrolovat přes INPU?

Dělá to bordel už při stání na volnoběh, takže hydroměnič na to předpokládám mít vliv nemůže.
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#12 Příspěvek od fizzer »

Mně se děje něco (asi) podobného, M54B30 v E46. Projevuje se to mezi 1500 a 2000 otáčkama, jak při akceleraci tak při jízdě s konstantním plynem i při brzdění motorem. Není to vyloženě obtěžující, spíš jen protivný, takovej pocit šišatejch kol.
Vanos repasován, DISA nová, netěsnost sání vyloučena (všecko nový).
Cívky a vstřiky původní.
Lunas3
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: stř 03.07.2013 00:00

#13 Příspěvek od Lunas3 »

fizzer: Vyřešil jsi to? otáčky souhlasí, taky se mi to nejvíce projevuje v tomto rozmezí.

Bylo mi doporučeno přetěsnit Vanos, těsnění už mám připravené, tak pak napíšu, jestli to pomohlo.
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#14 Příspěvek od fizzer »

Vyřešil jsem to tak, že jsem to přestal řešit. Dělá to co to auto mám (dva roky) a nezhoršuje se to. Jediné čeho jsem si všiml je, že když se přes diag vymažou adaptace, tak to nějaký čas (prvních pár set km) nedělá, jak se jednotka naučí nový adaptace tak je všecko při starým.

Vanos jsem repasoval, jako ostatně skoro všecko. Jede to líp, ale dělá to furt :)
Lunas3
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: stř 03.07.2013 00:00

#15 Příspěvek od Lunas3 »

Tak pretěsnění vanosu také nepomohlo. Chod motoru se o něco zlepšil, ale tak akcelerace není pořád "rovnoměrná".

Mě to celkem štve, třeba to ničemu nevadí, ale nemělo by to tak být. :(
Uživatelský avatar
Hoody4
Registrovaný
Příspěvky: 220
Registrován: úte 23.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

#16 Příspěvek od Hoody4 »

Zajímavé, mám úplně stejný problém jako Lunas3, akorát na 545i.
Po nastartování při nižších teplotách (okolo 10°C), nejde plynule za plynem při zařazeném D.
Pokud potřebuji R a couvat, auto celé škube, právě jako kdyby byla vadná cívka svíčky.
Odpovědět