Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Vířivé klapky sání

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
leitonn
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pon 30.03.2015 00:00
Bydliště: LTM, E60 530D 189kw 591NM
Klubové ID: 3628

#1 Příspěvek od leitonn »

Ahoj,

vím, že se toto téma všude probíralo, ale zajímala by mě zkušenost přímo s BMW 530D 160 kw 2003 po zaslepení klapek sání, jeslti se auto začalo chovat nějak jinak?

Někde se psalo, že se zvýšila spotřeba a snížil výkon při nižších otáčkách, má někdo s tímto zkušenost příp. jak se toto projevilo?

Přemýšlím, že zaslepení provedu, ta obava z výměny motoru je velká :-)

Má někdo reference na někoho, kdo záslepky prodává?:)

Díky.
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#2 Příspěvek od mi00wa »

Spotřeba zůstala stejná, ale někdo pocítil že se snížil trocha výkonu v malých otáčkách nebo táhne stejně jako by tam klapky byly.
Myslím že nepocítíš změnu.
leitonn
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pon 30.03.2015 00:00
Bydliště: LTM, E60 530D 189kw 591NM
Klubové ID: 3628

#3 Příspěvek od leitonn »

Ok super, koukal jsem, že je prodávají na bazoši, ale otázka je, je nutno kupovat tyto záslepky a dávat je tam nebo je možný jen vířivý klapky vyndat a odstrani klapku a vrátit zpět?

viz tento návod http://www.bmw-club.cz/forum-tema/odstr ... 530d-21203
hansm5
Registrovaný
Příspěvky: 1084
Registrován: ned 31.08.2008 00:00

#4 Příspěvek od hansm5 »

leitonn píše:Ok super, koukal jsem, že je prodávají na bazoši, ale otázka je, je nutno kupovat tyto záslepky a dávat je tam nebo je možný jen vířivý klapky vyndat a odstrani klapku a vrátit zpět?
tenhle je vyrabi a prodava :wink:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... le&u=12802
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 3633

#5 Příspěvek od TANN3R »

Já už pár záslepek klubákům rozeslal, víc info v podpisu.

Co se týká toho návodu, klidně to tak můžeš udělat. Zabráníš tomu nejhoršímu - nasátí klapky do motoru. Jen je pak problém s těsností. I origo těsnění (pokud ho nikdo neměnil) bude prolínat a utěsnit dlouhodobě ten vrut taky nejde. Přímo pod klapkama je řj žhavení a to je taky důvod, proč tak často odchází - kape na ni olej. Je otázka zda těch ušetřených 6 stovek za to stojí.

Nebo máš ještě jednu možnost, pokud máš už klapky vel. 33mm. Můžeš je jen vyndat, přetěsnit a vyčistit (většinou už ale tečou i kolem hřídelky). Tyhle zesílené klapky už totiž tolik nepadají, jen když je kolem nich hromada karbonu a nemůžou normálně fungovat, pak se ukroutí.
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00
Klubové ID: 4040

#6 Příspěvek od horan »

Jestli mas ty vetsi, tak doporucuji pretesneni. Ja je pretesnil a nechal je funkcni.
Na e46.jsem je kdysi vyhodil (byly tam ty slaby) a bylo to na hovno. Z nizkych otacek se to nechtelo posbirat.
Ale kazdej rika neco jinyho.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 3633

#7 Příspěvek od TANN3R »

Já jich zaslepil už desítky a rozdíl ve výkonu prostě není pozorovatelný. Musel si někde jinde udělat chybu..
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00
Klubové ID: 4040

#8 Příspěvek od horan »

Kdyz myslis.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od matiz »

TANN3R píše:Já jich zaslepil už desítky a rozdíl ve výkonu prostě není pozorovatelný. Musel si někde jinde udělat chybu..
Ja taky a vsechny jely o z prdele chlup hure z nejnizsich otacek. Troufam si rict ze chybu u takoveho ukonu udelat nejde...
leitonn
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pon 30.03.2015 00:00
Bydliště: LTM, E60 530D 189kw 591NM
Klubové ID: 3628

#10 Příspěvek od leitonn »

Jsem lehce na rozpacích, každý říká něco jiného :-D

Hlavně mě zajímá ta ztráta výkonu, zajímalo by mě o kolik to má po odstranění nižší výkon...
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od matiz »

Presneo z prdele chlup, rmereno s certifikovanou obsluhou... O neco malinko, temer neznatelne, ja to citim. Nicmene nuze zalezet i na konkretnim sw v aute, tezko rict. Ja to proste registroval ze to je o fous horsi z nejnizsich otacek. Nicmene za nove sani by mne to nestalo.
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00
Klubové ID: 4040

#12 Příspěvek od horan »

Tak jak pise matiz. Kazdopadne se nedivim, protoze znam lidi, kteri nepoznaji ani uplne prazdny kolo a k zastaveni je donuti az rachot a jiskry od disku.
Ano v tom pripade k zadnemu snizeni vykonu nedojde. :lol:
Taky jsem nehodlal kupovat nove sani, ale kdyz jsem videl na manzelcinym aute, ze ma zesileny klapky a jen tekly kolem hridelek, tak proc to neopravit. Gufera staly tusim 1000, sroubky par korun a prace nic.
zidators
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: sob 22.02.2014 01:00
Bydliště: Třebíč
Klubové ID: 3598
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od zidators »

Já je na své 530d e60 nestihl zaslepit, zničilo mi to motor, nechal sem udělat komplet generalku která stala kolem 90tisic.. Před dvouma rokama .. Jen chyba byla že sem nechal repasovat vstriky .. Jeden začal časem chcat, opět zničeny motor, roztekly píst a vydreny blok tak moc že už nemělo cenu s tím něco dělat. Tento měsíc mi vyměnili celý motor. Motor, nové vstriky a dalších pár prkotin co bylo potřeba udělat = 85tisic .. Vše tohle to zaclo tím že sem ty klapky nezaslepil. Po zaslepení jsem nepoznal žádné snížení výkonu nebo tak. Auto jelo stejně jak s klapkami. S klapkami pryč ! A budeš mít klid
leitonn
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pon 30.03.2015 00:00
Bydliště: LTM, E60 530D 189kw 591NM
Klubové ID: 3628

#14 Příspěvek od leitonn »

Ok, vrhnu se na to hned příští víkend, už mě to straší :-)
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 3633

#15 Příspěvek od TANN3R »

S tím snížením výkonu je to tak, že sice úbytek je, i když opravdu minimální, ale hlavně nepodstatný protože je v otáčkách, ve kterých tě automat nenechá zrychlovat - podřadí - a s manuálem by si se v těchto rpm s ohledem na převodovku a dvouhmotu neměl pohybovat už vůbec. Pokud má někdo potřebu "dávat plnej" už od 1500 ot, tak snížení výkonu pocítí..
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#16 Příspěvek od Teddy »

Já jsem je taky nechal vyndat. Konečně jsem pak klidně spal. :)
Řekl bych to asi takhle. Kdyby ti je někdo vyndal aniž bys o tom věděl, tak to zcela určitě na výkonu nepoznáš.
Ten kdo auto perfektně zná a cítí to stejně netahá od volnoběhu a ten kdo jezdí klobouka má ten motor stejně už tak utahanej, že mu to může bejt jedno. :D
leitonn
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pon 30.03.2015 00:00
Bydliště: LTM, E60 530D 189kw 591NM
Klubové ID: 3628

#17 Příspěvek od leitonn »

Ok, vrhnu se na to příští sobotu až příjdou záslepky :-)

Díky všem moc za rady, budu moc v klidu spát a jsem zvědavý, na to snížení výkonu :-D
Asfix
Registrovaný
Příspěvky: 130
Registrován: sob 12.07.2014 00:00

#18 Příspěvek od Asfix »

Po vyndani klapek sem napis svuj postreh a pocity. Take se na to chystam, a take si rikam jo, ne, jo, ne .. procetl jsem o tom hodne a stale nevim 8) :lol: sani jsem mel venku a klapky ,,zatim,, ok .. i tak se na to take chystam.
SpookyKT
Registrovaný
Příspěvky: 941
Registrován: ned 26.03.2006 01:00
Bydliště: Klatovy (navždy) :)
Klubové ID: 649
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od SpookyKT »

Zítra proběhne výměna starého sání za nové, zesílené. Tak jsem zvědavej jak ty starý při 260k vypadaj. Pak nahodím foto.
leitonn
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pon 30.03.2015 00:00
Bydliště: LTM, E60 530D 189kw 591NM
Klubové ID: 3628

#20 Příspěvek od leitonn »

Ja tedy musim rict, ze po zaslepeni jsem zadny rozdil nepoznal, nastesti :-) takze urcite doporucuji zaslepit, lepsi nez pak resit mnohem vetsi problem:-) ty klapky byly uz totalne zapeceny, hnus :-)
Odpovědět