vím, že se toto téma všude probíralo, ale zajímala by mě zkušenost přímo s BMW 530D 160 kw 2003 po zaslepení klapek sání, jeslti se auto začalo chovat nějak jinak?
Někde se psalo, že se zvýšila spotřeba a snížil výkon při nižších otáčkách, má někdo s tímto zkušenost příp. jak se toto projevilo?
Přemýšlím, že zaslepení provedu, ta obava z výměny motoru je velká
Má někdo reference na někoho, kdo záslepky prodává?:)
Spotřeba zůstala stejná, ale někdo pocítil že se snížil trocha výkonu v malých otáčkách nebo táhne stejně jako by tam klapky byly.
Myslím že nepocítíš změnu.
Ok super, koukal jsem, že je prodávají na bazoši, ale otázka je, je nutno kupovat tyto záslepky a dávat je tam nebo je možný jen vířivý klapky vyndat a odstrani klapku a vrátit zpět?
leitonn píše:Ok super, koukal jsem, že je prodávají na bazoši, ale otázka je, je nutno kupovat tyto záslepky a dávat je tam nebo je možný jen vířivý klapky vyndat a odstrani klapku a vrátit zpět?
Já už pár záslepek klubákům rozeslal, víc info v podpisu.
Co se týká toho návodu, klidně to tak můžeš udělat. Zabráníš tomu nejhoršímu - nasátí klapky do motoru. Jen je pak problém s těsností. I origo těsnění (pokud ho nikdo neměnil) bude prolínat a utěsnit dlouhodobě ten vrut taky nejde. Přímo pod klapkama je řj žhavení a to je taky důvod, proč tak často odchází - kape na ni olej. Je otázka zda těch ušetřených 6 stovek za to stojí.
Nebo máš ještě jednu možnost, pokud máš už klapky vel. 33mm. Můžeš je jen vyndat, přetěsnit a vyčistit (většinou už ale tečou i kolem hřídelky). Tyhle zesílené klapky už totiž tolik nepadají, jen když je kolem nich hromada karbonu a nemůžou normálně fungovat, pak se ukroutí.
Jestli mas ty vetsi, tak doporucuji pretesneni. Ja je pretesnil a nechal je funkcni.
Na e46.jsem je kdysi vyhodil (byly tam ty slaby) a bylo to na hovno. Z nizkych otacek se to nechtelo posbirat.
Ale kazdej rika neco jinyho.
Presneo z prdele chlup, rmereno s certifikovanou obsluhou... O neco malinko, temer neznatelne, ja to citim. Nicmene nuze zalezet i na konkretnim sw v aute, tezko rict. Ja to proste registroval ze to je o fous horsi z nejnizsich otacek. Nicmene za nove sani by mne to nestalo.
Tak jak pise matiz. Kazdopadne se nedivim, protoze znam lidi, kteri nepoznaji ani uplne prazdny kolo a k zastaveni je donuti az rachot a jiskry od disku.
Ano v tom pripade k zadnemu snizeni vykonu nedojde.
Taky jsem nehodlal kupovat nove sani, ale kdyz jsem videl na manzelcinym aute, ze ma zesileny klapky a jen tekly kolem hridelek, tak proc to neopravit. Gufera staly tusim 1000, sroubky par korun a prace nic.
Já je na své 530d e60 nestihl zaslepit, zničilo mi to motor, nechal sem udělat komplet generalku která stala kolem 90tisic.. Před dvouma rokama .. Jen chyba byla že sem nechal repasovat vstriky .. Jeden začal časem chcat, opět zničeny motor, roztekly píst a vydreny blok tak moc že už nemělo cenu s tím něco dělat. Tento měsíc mi vyměnili celý motor. Motor, nové vstriky a dalších pár prkotin co bylo potřeba udělat = 85tisic .. Vše tohle to zaclo tím že sem ty klapky nezaslepil. Po zaslepení jsem nepoznal žádné snížení výkonu nebo tak. Auto jelo stejně jak s klapkami. S klapkami pryč ! A budeš mít klid
S tím snížením výkonu je to tak, že sice úbytek je, i když opravdu minimální, ale hlavně nepodstatný protože je v otáčkách, ve kterých tě automat nenechá zrychlovat - podřadí - a s manuálem by si se v těchto rpm s ohledem na převodovku a dvouhmotu neměl pohybovat už vůbec. Pokud má někdo potřebu "dávat plnej" už od 1500 ot, tak snížení výkonu pocítí..
Já jsem je taky nechal vyndat. Konečně jsem pak klidně spal.
Řekl bych to asi takhle. Kdyby ti je někdo vyndal aniž bys o tom věděl, tak to zcela určitě na výkonu nepoznáš.
Ten kdo auto perfektně zná a cítí to stejně netahá od volnoběhu a ten kdo jezdí klobouka má ten motor stejně už tak utahanej, že mu to může bejt jedno.
Po vyndani klapek sem napis svuj postreh a pocity. Take se na to chystam, a take si rikam jo, ne, jo, ne .. procetl jsem o tom hodne a stale nevim sani jsem mel venku a klapky ,,zatim,, ok .. i tak se na to take chystam.
Ja tedy musim rict, ze po zaslepeni jsem zadny rozdil nepoznal, nastesti takze urcite doporucuji zaslepit, lepsi nez pak resit mnohem vetsi problem:-) ty klapky byly uz totalne zapeceny, hnus