Filozof píše:Toto je velice zajimavá debata ...hodně lidí s V8 M60 - M62 berou to že výrobce to tak zamýšlel a snaží se mít chladící okruh co nejlepe v pořádku a počítají stím že to tak prostě je dané.
O tom že by se mělo dávat nižší termostat na menší teplotu jsem ještě neslyšel ale třeba to tak pomůže autu. No je to pro mě nová informace a rád najdu vysvětlení proč výrobce toto takto vymyslel. Ostatní R6 jsou v pohodě a pracují na nižších teplotách.
-přesně jak píšeš,-snažím mít vše ve 100% stavu a pak je tu možnost snížit teplotu
-přitom v 840 by měl být stejný motor,ale termostat mají v nabídce na 85 a 95 stupňů a u mé E39 je 105
-co je vedlo k tomu dít do stejného motoru různé termostaty
-jediné co mě napadá je že 840 je sporťák a tak s ním bude zacházeno-více pod plynem v otáčkách atd a u 5 spíše dálníční tempo ustálenou rychlostí
-takže asi půjdu do toho 95 stupňového to by mohl být takový " kompromis"
-můžu říct,že mám chladící systém v pořádku-hadice,chladič,viska,termostat,pumpa,řemeny.....l
-teď o víkendu jsem byl v těch vedrech na SK a sledoval jsem chování teploty a to jsem jel různé režimy i cukal v koloně a teplota jakmile vystoupí ke 108-109 to viska uchladí k 106,při jízdě z delšího klesání to padá ke 99 a pak zase stoupá ke 105,při dálníční rychlosti je to víceméně konstantní kolem 105,po okrskách se to hýbe 102-108
- v zimě jsem právě s ohřátím byl spokojen,zatím nejrychleji topící auto,které jsem měl-je pravda,že většinou to byly ropáci
-takže zkusím ten termostat na 95 č.dílu je 11531745476 (kdyby někoho zajímalo)
Pokud je v pořádku termostat, musí se motor ohřát za stejnou dobu na těch dejme tomu 90° s takovým nebo makovým termostatem. Navíc je rafika teploměru při 80°C uprostřed? Je. Lidi, co neznají skryté menu, vesele lítají, dokud jim neprdne hadice teda..
Já dnes cestou kontroloval s Live daty svojí M62TUB44 a takhle dopadl výsledek.
Sice to teď funguje jelikož je nový chladič, visco, vodní pumpa s termostatem a nikde žádný unik vody ani mi nepřijdou hadice nějak natlakovaný víc než by měly být.
Může někdo poreferovat kdo má 85°C termostat na jaký teplotě se voda drží? Další věc, jestli je 85°C a 95°C identický? Hodlám upravit novou vodní pumpu podle výše postovaného odkazu a do ní vložit nejspíš jeden z termostatů. Jde o to, abych např při 95°C neměl vodu lehce pod 100°C a naopak při 85°C neměl vodu zase pod 90°C.
no právě asi zkusím dát ten 95 stupňů,akorát mě zarazilo,že martin píše "V pripade bezVanosu je to kus za kus a v pripade TU sa musi prehodit vnutorne cidlo 105st za 85.. (robota na par minut) "
ale když jsem hledal podle čísla, tak je totožné(13621703993),tak jsem z toho trochu zmaten
-jinak já ten průběh sledoval podle BC takže ty hodnoty nemusí být úplně totožné jako live data,ale mám to tak nějak podobně +2-3stupně
Taky mne to zarazilo. Myslel tím asi něco jinak, termostat. Ten jde u bezvanos kus za kus bez mech. úpravy, u TU jenom jeden typ, hodně drahý z 840i, nebo mezikus.
no právě z 840 jsou na výběr dva typy na 85 a 95 stupňů a právě tyto nižší hodnoty byly dodávány do oblastí s teplým podnebím
-na 740 jsem našel ještě taky jeden s 95 číslo 11531702279
-jde asi o ten průměr zda by pasoval nebo ne,nechápu proč nedělají jeden průměr a zbytečně nám to komplikují
-tak a teď který teda pasuje bez mezikusu?
11531742964
11531745476
11531729720
11531702279
pak je ještě
11 53 1 729 841
hmmm takže je to asi ten 85, proč mi to tak komplikují,chtěl jsem na 95
ještě jsem ověřoval i to druhé čidlo u chladiče a číslo je opět stejné 61311378077
takže nevím jaké měl david ne mysli
-každopádně si zjistím cenu u mého dodavatele dílů a uvidím,pak to asi vyzkouším a uvidím,jak se to bude chovat
Někde jsem ještě zahlédl, jak vymění pouze vlastní termostat, vyloupnutím z těch pacek. Tam je víc možností. V těch odkazech někde je odskok myslím od skopčáků do USA, tam se tomu taky hodně věnují. Já to budu řešit až přes zimu, teď jezdím s trvalým ohřevem a taky dobrý.
Vypínač, kterým připojím ohřev termostatu trvale. Normálně se to pak v pohodě drží +/- 90° C. Ale! V létě jsem jezdil na jihu (v těch hicech) a mám tam zvlášť teploměr vody a oleje. Takže s automatem, který tam hned napráská pětku a motor se točí cca 2000, někde v koloně, tak tohle neudrželo teplotu pod 100, ale třeba 105°C. Stačilo protočit na trojku a opět dole na cca 95. Kdo teplotu nesleduje, může tam mít v tomto případě dost hodně. Jednotka se sice snaží srazit to dolů i při částečném zatížení, ale asi až přes 110°C a to má pak co dělat, protože já vlastně začínám někde na 95, ne 105.
Tak to by šlo udělat "udělátko", který to sepne až třeba v 97. Teplota je buď na sběrnici a nebo to sfouknout celý analogově z čidla na vodní pumpě.. A když už by to kleslo na 90, tak zase zapnout..
Vyzkouším to a dám vědět, jak to funguje. Podle mě by mělo krásně, na chlazení by se nemuselo nic měnit a krásně by to regulovalo mezi dvěmi nastavenými teplotami.
Jo, to fungovalo dobře. Ale na úplně trvalý provoz v řádu let asi ne. Ten výhřev mně na minulém autě odešel. Má to tak asi dost lidí, bez diagn. to nikdo neví. Na druhou stranu, pokud to nový termostat vydrží dejme to mu 4-5 let, je to jednodušší než kutit něco s termostatem.