Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 540i M62TUB44 - problem s teplotou chladiaceho systemu

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
padre
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: čtv 29.05.2014 00:00
Bydliště: Malá Štáhle

#21 Příspěvek od padre »

Filozof píše:Toto je velice zajimavá debata ...hodně lidí s V8 M60 - M62 berou to že výrobce to tak zamýšlel a snaží se mít chladící okruh co nejlepe v pořádku a počítají stím že to tak prostě je dané.

O tom že by se mělo dávat nižší termostat na menší teplotu jsem ještě neslyšel ale třeba to tak pomůže autu. No je to pro mě nová informace a rád najdu vysvětlení proč výrobce toto takto vymyslel. Ostatní R6 jsou v pohodě a pracují na nižších teplotách.
-přesně jak píšeš,-snažím mít vše ve 100% stavu a pak je tu možnost snížit teplotu
-přitom v 840 by měl být stejný motor,ale termostat mají v nabídce na 85 a 95 stupňů a u mé E39 je 105
-co je vedlo k tomu dít do stejného motoru různé termostaty
-jediné co mě napadá je že 840 je sporťák a tak s ním bude zacházeno-více pod plynem v otáčkách atd a u 5 spíše dálníční tempo ustálenou rychlostí

-takže asi půjdu do toho 95 stupňového to by mohl být takový " kompromis"


-martin díky-už jsem to našel,jen ještě to vnitřní čidlo,jedná se o to dvojité teplotní čidlo na tělese díl 9
http://www.realoem.com/bmw/cs/showparts ... Id=11_1535
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#22 Příspěvek od Filozof »

PADRE: Myslím si že je to dobrej nápad. Kolem těch 95 asi bude ideální.

Uvidíš sám potom jak se to bude projevovat. Jde hlavně o zimu at nemáš zase studenej motor stále pod 85 to by bylo asi špatný. :)
padre
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: čtv 29.05.2014 00:00
Bydliště: Malá Štáhle

#23 Příspěvek od padre »

-můžu říct,že mám chladící systém v pořádku-hadice,chladič,viska,termostat,pumpa,řemeny.....l
-teď o víkendu jsem byl v těch vedrech na SK a sledoval jsem chování teploty a to jsem jel různé režimy i cukal v koloně a teplota jakmile vystoupí ke 108-109 to viska uchladí k 106,při jízdě z delšího klesání to padá ke 99 a pak zase stoupá ke 105,při dálníční rychlosti je to víceméně konstantní kolem 105,po okrskách se to hýbe 102-108

- v zimě jsem právě s ohřátím byl spokojen,zatím nejrychleji topící auto,které jsem měl-je pravda,že většinou to byly ropáci

-takže zkusím ten termostat na 95 č.dílu je 11531745476 (kdyby někoho zajímalo)
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

#24 Příspěvek od RomanM3 »

ještě mě napdlo: na termostatu je takový ventilek který musí být směrem nahoru. máš to tak složené? prý pak může být problém s odvzdušněním...
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#25 Příspěvek od ACDC »

Pokud je v pořádku termostat, musí se motor ohřát za stejnou dobu na těch dejme tomu 90° s takovým nebo makovým termostatem. Navíc je rafika teploměru při 80°C uprostřed? Je. Lidi, co neznají skryté menu, vesele lítají, dokud jim neprdne hadice teda..
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#26 Příspěvek od Lucifer »

Já dnes cestou kontroloval s Live daty svojí M62TUB44 a takhle dopadl výsledek.

Sice to teď funguje jelikož je nový chladič, visco, vodní pumpa s termostatem a nikde žádný unik vody ani mi nepřijdou hadice nějak natlakovaný víc než by měly být.

Může někdo poreferovat kdo má 85°C termostat na jaký teplotě se voda drží? Další věc, jestli je 85°C a 95°C identický? Hodlám upravit novou vodní pumpu podle výše postovaného odkazu a do ní vložit nejspíš jeden z termostatů. Jde o to, abych např při 95°C neměl vodu lehce pod 100°C a naopak při 85°C neměl vodu zase pod 90°C.

Obrázek
padre
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: čtv 29.05.2014 00:00
Bydliště: Malá Štáhle

#27 Příspěvek od padre »

no právě asi zkusím dát ten 95 stupňů,akorát mě zarazilo,že martin píše "V pripade bezVanosu je to kus za kus a v pripade TU sa musi prehodit vnutorne cidlo 105st za 85.. (robota na par minut) "
ale když jsem hledal podle čísla, tak je totožné(13621703993),tak jsem z toho trochu zmaten

-jinak já ten průběh sledoval podle BC takže ty hodnoty nemusí být úplně totožné jako live data,ale mám to tak nějak podobně +2-3stupně
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#28 Příspěvek od ACDC »

Taky mne to zarazilo. Myslel tím asi něco jinak, termostat. Ten jde u bezvanos kus za kus bez mech. úpravy, u TU jenom jeden typ, hodně drahý z 840i, nebo mezikus.
padre
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: čtv 29.05.2014 00:00
Bydliště: Malá Štáhle

#29 Příspěvek od padre »

no právě z 840 jsou na výběr dva typy na 85 a 95 stupňů a právě tyto nižší hodnoty byly dodávány do oblastí s teplým podnebím
-na 740 jsem našel ještě taky jeden s 95 číslo 11531702279
-jde asi o ten průměr zda by pasoval nebo ne,nechápu proč nedělají jeden průměr a zbytečně nám to komplikují :-)

-tak a teď který teda pasuje bez mezikusu?
11531742964
11531745476
11531729720
11531702279
pak je ještě
11 53 1 729 841
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#30 Příspěvek od ACDC »

ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#31 Příspěvek od ACDC »

padre
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: čtv 29.05.2014 00:00
Bydliště: Malá Štáhle

#32 Příspěvek od padre »

hmmm takže je to asi ten 85, proč mi to tak komplikují,chtěl jsem na 95 :-)

ještě jsem ověřoval i to druhé čidlo u chladiče a číslo je opět stejné 61311378077
takže nevím jaké měl david ne mysli
-každopádně si zjistím cenu u mého dodavatele dílů a uvidím,pak to asi vyzkouším a uvidím,jak se to bude chovat
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#33 Příspěvek od ACDC »

Někde jsem ještě zahlédl, jak vymění pouze vlastní termostat, vyloupnutím z těch pacek. Tam je víc možností. V těch odkazech někde je odskok myslím od skopčáků do USA, tam se tomu taky hodně věnují. Já to budu řešit až přes zimu, teď jezdím s trvalým ohřevem a taky dobrý.
padre
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: čtv 29.05.2014 00:00
Bydliště: Malá Štáhle

#34 Příspěvek od padre »

co to je trvalý ohřev,nějaké detaily a info díky
Quido
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: pát 05.04.2013 00:00
Bydliště: Brno

#35 Příspěvek od Quido »

zřejmě tvrale připojený hřev v termostatu. Na jaké hodnoty se takto dostaneš?
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#36 Příspěvek od ACDC »

Vypínač, kterým připojím ohřev termostatu trvale. Normálně se to pak v pohodě drží +/- 90° C. Ale! V létě jsem jezdil na jihu (v těch hicech) a mám tam zvlášť teploměr vody a oleje. Takže s automatem, který tam hned napráská pětku a motor se točí cca 2000, někde v koloně, tak tohle neudrželo teplotu pod 100, ale třeba 105°C. Stačilo protočit na trojku a opět dole na cca 95. Kdo teplotu nesleduje, může tam mít v tomto případě dost hodně. Jednotka se sice snaží srazit to dolů i při částečném zatížení, ale asi až přes 110°C a to má pak co dělat, protože já vlastně začínám někde na 95, ne 105.
Quido
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: pát 05.04.2013 00:00
Bydliště: Brno

#37 Příspěvek od Quido »

To není špatnej nápad. Jak dlouho to takhle provozuješ? Přemýšlím nad tím, jak dlouho to ten trvalý ohřev může snést...
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#38 Příspěvek od ACDC »

Asi 3/4 roku. Pokud je chladno, samozřejmě mám vypnuto kvůli rychlejšímu ohřevu, zapnu pak.
Quido
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: pát 05.04.2013 00:00
Bydliště: Brno

#39 Příspěvek od Quido »

Tak to by šlo udělat "udělátko", který to sepne až třeba v 97. Teplota je buď na sběrnici a nebo to sfouknout celý analogově z čidla na vodní pumpě.. A když už by to kleslo na 90, tak zase zapnout..
Vyzkouším to a dám vědět, jak to funguje. Podle mě by mělo krásně, na chlazení by se nemuselo nic měnit a krásně by to regulovalo mezi dvěmi nastavenými teplotami.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#40 Příspěvek od ACDC »

Jo, to fungovalo dobře. Ale na úplně trvalý provoz v řádu let asi ne. Ten výhřev mně na minulém autě odešel. Má to tak asi dost lidí, bez diagn. to nikdo neví. Na druhou stranu, pokud to nový termostat vydrží dejme to mu 4-5 let, je to jednodušší než kutit něco s termostatem.
Odpovědět