Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

POMOC - Konec automatu v brně u 545i e61

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
maxmin
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: sob 27.01.2007 01:00

#1 Příspěvek od maxmin »

Ahojte, potřeboval bych akutně pomoct s jedním problémem.

Nechal jsem si kousek od Brna v ZP-automatic kompletně vyměnit olej s průplachem vč. preventivní výměny průchodky a těsnění mechatronicu dle doporučení Jaraxe. Podle data na filtru byla předchozí výměna dělaná v r. 2011 ještě původním majitelem, olej už byl tmavší, ale neviděl jsem žádné špony. Z počátku se zdálo být vše OK - automat řadil asi ještě jemněji než před výměnou.

Po asi 5km jsem chtěl zkusit manuální řazení a zjistil jsem, že převodovka vůbec nechce přepnout do sportu. Zkusil jsem vypnout a zapnout motor, nepomohlo to. Otočil jsem se a jel jsem zpět do ZP-automatic.
Před servisem jsem ještě jednou zkusil to manuální řazení - najednou už šel dát sport a manuálně šlo podřadit, nešlo ale manuálně zařadit vyšší stupeň.

V ZP udělali diag. a zjistili nějakou chybu CANu. Bylo už pozdě, tak jsem s autem odjel s tím, že pokud se to "nevzpamatuje", přijedu druhý den.
Auto jsem nechal přes noc před hotelem ve Slavkově u brna. Ráno už ale auto nešlo vůbec nastartovat. Měl jsem sebou pro jistotu INPU, tak jsem to zkusil diagnostikovat.
Nejprve jsem se dostal ještě i do paměti převodovky, byla tam chyba shiftlocku:
Obrázek
a nějaké chyby CAN timeout
Obrázek

Chyby převodovky jsem chtěl smazat přes inpu, ale hodilo mi to nějakou chybu a pak už jsem se do jednotky převodovky vůbec nedostal.

Dostal jsem se aspoň do paměti motoru a tam je taky chyba CAN komunikace s převodovkou:
Obrázek

Auto jsem tedy nechal odtáhnout zpět do ZP-automatic, tam se od pochybení distancovali. Ukázali mi, že kabely vedoucí k převodovce jsou pravděpodobně okousané od kuny:
Obrázek
Tohle už prý nedokážou vyřešit, takže teď potřebuji odtáhonut auto k nějakému elektrikáři, který se vyzná v BMW. Máte doporučení na někoho v okolí Brna, popř. kdekoli mezi Brnem a Třincem?

Je to ale celkem zajímavá shoda náhod. Buď bylo vedení k převodovce opravdu nějakým způsobem načnuté a během výměny s něčím pohli, takže CAN postupně přestal komunikovat a nebo něco udělali s řídící jednotkou, popř. s kabeláží uvnitř převodovky. Taky vůbec nechápu jak by se zrovna do těchto míst mohla nějaká kunadostat, když bylo vše zakrytované, parkuju v garáži a.t.d., ale nechce se mi věřit, že by oni v servise kabel rozcupovali aby to hodili na kunu..
Před výměnou jsem neregistroval jediný problém s převodovkou, nebo elektroinstalací.

Nemohl jsem tu jednotku v automatu nějak "bricknout" když jsem se snažil přes inpu smazat chyby? Před tím alespoň trochu komunikovala, teď se do ní nedá dostat vůbec.
Zkoušel jsem taky trochu zahýbat kablíky, které vedou k voliči automatu, že bych tam něco odpojil? To by snad nezpůsobilo chybu canu, že se vůbec nedá do převodovky dostat.
maxmin
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: sob 27.01.2007 01:00

#2 Příspěvek od maxmin »

Ještě dodám, že tu "okousanou" část kabelů, která je na fotce jsme v tom servise odizolovali a v těchto místech byly všechny vodiče neporušené.
Bylo ale vidět, že někde hlouběji na trochu nedostupném místě je to asi taky trochu okousané.
lukas535d
Registrovaný
Příspěvky: 204
Registrován: sob 20.12.2014 01:00
Bydliště: Olomoucko

#3 Příspěvek od lukas535d »

Ahoj, pokud pro tebe nejsou daleko Boskovice,zkusil bych na tvem miste clena mira333, nechodi sem ale kdyz budes mit zajem napis mi sz a dam ti na nej cislo. Je fakt dobrej a me hodne pomohl tam kde jini nevedeli a jeste po nich napravoval chyby. Ma i origo BMW diagnositku a dela jen tuto znacku.
maxmin
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: sob 27.01.2007 01:00

#4 Příspěvek od maxmin »

No tak záleží co by si naúčtoval za odtah.
Já to mám do Brna 200km a nechci jezdit sem a tam, takže sháním někoho kdo si pro auto zajede do ZP a pak mi jen zavolá kam si mám přijet pro pojízdné auto a kolik mě to stálo. :-) A hlavně aby auto u někoho nestálo měsíc, pokud je to jen překousnutý drát, nebo nějaká jiná prkotina. Nic vážného to snad ani být nemůže, leda že by odešla řídící jednotka toho automatu.
Počkám jestli se ještě někdo neobjeví s nějakým zajímavým návrhem a pak budu volat.
Quido
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: pát 05.04.2013 00:00
Bydliště: Brno

#5 Příspěvek od Quido »

Zkus zavolat Luňáčkovi Brno +420 602 535 989 a domluvit se s ním. Myslím, že by to mohl zvládnout i expresně a myslím, že má i odtah.

Do telefonu na poslech jakoby trochu nepříjemnej, ale jinak v pohodě borec, co dělá BMW.
lukas535d
Registrovaný
Příspěvky: 204
Registrován: sob 20.12.2014 01:00
Bydliště: Olomoucko

#6 Příspěvek od lukas535d »

maxmin píše:No tak záleží co by si naúčtoval za odtah.
Já to mám do Brna 200km a nechci jezdit sem a tam, takže sháním někoho kdo si pro auto zajede do ZP a pak mi jen zavolá kam si mám přijet pro pojízdné auto a kolik mě to stálo. :-) A hlavně aby auto u někoho nestálo měsíc, pokud je to jen překousnutý drát, nebo nějaká jiná prkotina. Nic vážného to snad ani být nemůže, leda že by odešla řídící jednotka toho automatu.
Počkám jestli se ještě někdo neobjeví s nějakým zajímavým návrhem a pak budu volat.
mira333 ma i svuj podval,urcite by byl schopen si pro to fouknout a ver ze je s nim domluva a nasledna oprava velmi rychla. Je to samozrejme na tobe,muzes mu zavolat,pobavit se s nim o tom a o cene no a uvidis na cem se dohodnete. Me tedy vysel vzdy maximalne vstric s jakymkoliv probleme.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od matiz »

Nevidel bych to jako velky problem, mas porusenou sbernici, egs je pro ostatni jednotky mrtva, nevidi ji. Pripadne napajeni, kostru, vyjde to nastejno. Promerit, opravit a odjezd.
maxmin
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: sob 27.01.2007 01:00

#8 Příspěvek od maxmin »

Jo, přesně to si taky myslím... Domluvil jsem se s tim Mirou333, že tam pro to zajede. P. Luňáčka mi doporučovali přímo v ZP.

Jinak přístup ZP-automatic se mi velice líbil, pokud se ukáže, že problém byl skutečně někde jinde v kabeláži a jedná se o shodu náhod, tak je budu vřele doporučovat :-)
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00
Klubové ID: 4040

#9 Příspěvek od horan »

Jak si nakonec dopadl? Byl jsem tam dneska na vymene oleje, tak jsem se o tom s majitelem bavil.
maxmin
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: sob 27.01.2007 01:00

#10 Příspěvek od maxmin »

Zatím je auto stále v servise, je pojizdné, ale steptronic pořád neřadí. Příští týden budeme vědět více.
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00
Klubové ID: 4040

#11 Příspěvek od horan »

A zpusobila to teda ta kuna? Taky jsem mel termin domluvenej a pak me ten tvuj problem trosku nahlodal, jestli do toho vrtat :lol:
Ale domu jsem dojel, tak snad ok :lol:
Jediny, co se zlepsilo je, ze LOCK drzi dyl. Pred vymenou po pridani hned pustil a podradil. Ted je to ok.
Tak at ti to dobre dopadne.
maxmin
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: sob 27.01.2007 01:00

#12 Příspěvek od maxmin »

Po dvou měsících mám nové zprávy ze servisu. Nejspíše se jedná o souhru více problémů současně.

Pokud to mám shrnout, tak do ZP automatic jsem přijel s bezproblémovým autem z preventivních důvodů vyměnit olej v automatu.
Po výměně oleje auto jelo normálně, ale prvních pár km. nejprve nešlo vůbec dát "sport" razení, po pár dalších kilometrech šlo dát sport, ale nešlo manuálně řadit. Po dalších pár km. šlo podřazovat, ale nešlo řadit na vyšší stupeň. Postupně se to zlepšovalo :-) Vrátil jsem se do ZP, tam jsme se jen shodli na tom, že to manuálně neřadí, dle diag. na místě byly chyby v CAN komunikaci, odjel jsem do hotelu.

Druhý den ráno jsem vůbec nenastartoval. Dle diagnostiky ŘJ motoru "neviděla" převodovku. Auto jsme odtáhli do servisu, kde kontrolovali konektor co jde do převodovky a snažili se udělat diagnostiku. S převodovkou se ale nespojili. Zkontrolovali tam i e-box a ten byl SUCHÝ.
(Do e-boxu dříve pravděpodobně zatékalo, protože byl zrezlý e-box fan, který jsem měnil pár týdnů před tím. Jednotky ale byly do poslední chvíle v pořádku.)

Auto se nechalo odtáhnout k Mírovi, tam už po pár dnech byla v e-boxu a pod sedadlem spolujezdce voda, nakonec přestala fungovat i řídící jednotka motoru. Mohlo se tedy stát, že v ZP špatně zakrytovali e-box, ale jak říkám, v minulosti tam také zatékalo. Normálně parkuji v garáži, takže auto na dešti moc nebývá. Vyměnil řídící jednotku motoru, nějaký zdroj, prověřil kabeláž, pročistil odtoky a nechal auto vysušit - po těchto úkonech se auto dostalo do stavu, v jakém jsem ho převzal ze ZP automatic - tedy už startovalo, ale nefungovalo sekvenční řazení.

Dle Míry bylo něco špatně zacvaknuté u průchodky z vnitřní strany převodovky, tento problém odstranil a začalo fungovat i sekvenční řazení.
Mluvil jsem s vedoucím ZP automatic a ten kategoricky odmítá jakékoli pochybení, že prý není možné ten konektor nějak špatně zacvaknout. V ZP to byla první věc kterou kontrolovali i při mé přítomnosti. Můžu potvrdit, že konektor byl z vnější strany do průchodky zacvaknutý nadoraz. Jak vypadá druhá část konektoru v průchodce už nedokážu posoudit.
ZP mi odmítá uhradit jakoukoli část nákladů - ok, to co souvisí se zatékáním vem čert, ale pokud něco špatně zacvakli v převodovce, tak by se k tomu měli postavit jako chlapi a minimálně tuto část opravy + odtahy a.t.d. uhradit.
Uživatelský avatar
Blackie Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2689
Registrován: úte 19.02.2008 01:00
Bydliště: Liberec
Klubové ID: 1458

#13 Příspěvek od Blackie Člen Klubu »

No ta zásuvka automatu se pěkně na pí... zacvakne až nadoraz,ono to vypadá že dál prostě nejde,ale pak to ještě o ten zajišťovací kousek "cvakne"
Ale tohle jim bohužel nedokážeš :(
Obrázek
BMW E34 540iA :-) E65 745i :D
maxmin
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: sob 27.01.2007 01:00

#14 Příspěvek od maxmin »

No, abych řekl pravdu, tak na 99% to bylo zacvaknuté až po ten zajišťovací kousek, to jsme zkoumali hned jako první.

Zevnitř jsem to neviděl, ale chápu to tak, že je konektor od auta, pak rukáv/ sleeve/těsnění nebo jak to nazvat. Ten mi měnili za nový. Do toho rukávu se zevnitř dává konektor z převodovky.
Konektor od auta se zacvakává právě do toho rukávu, ale zevnitř byl do toho rukávu špatně zastrčený konektor od převodovky. Je to možné? Tak nějak jsem pochopil i Míru.. ale nechci se s nikým dohadovat dokud jsem to neviděl jak to přesně funguje.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od JaraX »

že do pětek teče do všech možných míst je známá věc, takže si myslím že ty jednotky s tím nemaj nic společnýho.

ale to s tím mechatronikem je pěkně na kokot, už máme specialní měřák kterým měříme pruchodku a konektor, protože je to fakt debilně vymyšlený a nedocvaknout konektor už se nám taky stalo, našestí jsem na to hned přišel ale radši už konktrolujem měřákem.

co se týče té vnitřní části, tak tam se nám už 2x stala jiná věc, dáme mechatronik na 4 šrouby, postupně utáhnem, nasazujem průchodku a průchodka tam jde divně, sice vleze kam má, ale prostě divně, není to jak má, no a kontakt nic moc, tak povolím mechatronic a znova utáhnu a je to OK, ono se prostě občas (vyjímečně) stane že mechatronic nesedne přímo na svoje místo a je tam nějak zešikma a průser je na světe.
no je to vymyšlený pěkně debilně a u E65 je tam aspon místo, ale u E60 je přístup na průchodku pěkně debilní.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3992
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#16 Příspěvek od pavproch »

uffff... a pak že MT nemá své kouzlo... :twisted:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od JaraX »

i MT se dá zkurvit, a pokud třeba zprůměru svoje zákazníky, tak určitě dají u mě lidi víc za dvouhmoty a spojky než za automaty.

a MT své kouzlo má, každá převodovka má svoje kouzlo, ted jezdím střídavě SMG, automat, manual a všecko má svoje, i když manuál bych z těch převodovek chtěl nejmín.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3992
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#18 Příspěvek od pavproch »

100 soudruhů, 101 chutí...

a je dobře, že už je doba, kdy ty chutě můžeme mít...

a k věci: jx: fakt si mylsíš, že provozní náklady na drivetrain MT jsou srovnatelné s s AT?

nejsem servisák, sem jen pitomý žinženýr strojař a (právě) proto si nemyslím, že máš pravdu... :?:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od JaraX »

to si myslím že to je srovnatelné, 6kvalty ZF sou velmi spolehlivé a jejich závada je vyjímečná, sám jeden 6kvalt prodávam za 15k (celou převodovku) a nikdo to nechce.

strojař můžeš být jakej chceš, ale když lidí neumí jezdit a řadit a zničí dvouhmotu a pak s tím tak jezdí a zničí jim to předlohovou hřídel tak ti nepomuže ani svěcená.
kdyby jsi "strojově" jezdil s manuálem a choval se k němu předpisove tak vydrží strašně moc a asi víc než automat, ale takový je mizivý procento lidí co řadi s meziplynem apod. oni ani ty synchrony nejsou všemocný.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3992
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#20 Příspěvek od pavproch »

uffff, sem mizivé procento.... ulevilo se mi... :twisted:
Odpovědět