Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Výměna jednotky motoru ... jak na to?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
actcz
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: pon 13.08.2007 00:00
Bydliště: Nové Město na Moravě

#1 Příspěvek od actcz »

Ahoj všem,

potřebuji vyměnit jednotku motoru u BMW E39 TDS 1997, co, kromě jednotky (tu mám) k tomu budu potřebovat? Nějakej soft? Jak to potom nakóduju?

Díky Ady
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od matiz »

Kdyz si vezmes jeste ews a klice nebudes potrebovat uz nic. Nebo sroubovak, pajeci stanici, programator a ews trvale vyradit. Pripadne jednotku poslat nekomu kdo ma ten sroubovak s pajeci stanici a programator -))))) Cenove to vyjde asi tak na stejno...
actcz
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: pon 13.08.2007 00:00
Bydliště: Nové Město na Moravě

#3 Příspěvek od actcz »

Díky, funguje to...
Jaro1994
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: sob 31.01.2015 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek

#4 Příspěvek od Jaro1994 »

platí to samé i u benzínu ? z 523i 125KW na 525i 141KW
Dik
calif
Registrovaný
Příspěvky: 953
Registrován: pát 09.03.2007 01:00
Bydliště: Pelhrimov

#5 Příspěvek od calif »

Hej, počkej :) jak je to polopaticky? proč ty věci? jaký
ews? to je něco jako imobilizer ne?
Budu to měnit u e38, jednotka nekomunikuje s diagnostikou... novou jednotku budu mít, jaký je postup? ja myslel že ji vyndam, dam novou, připojím na diag a nakoduju.....
inspi1981
Registrovaný
Příspěvky: 958
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

#6 Příspěvek od inspi1981 »

Pokud budeš mít novou z BMW na tvůj VIN, tak ano
calif
Registrovaný
Příspěvky: 953
Registrován: pát 09.03.2007 01:00
Bydliště: Pelhrimov

#7 Příspěvek od calif »

tak to je samozřejmě scifi.... jasně že vymontovanou z jinýho auta....
inspi1981
Registrovaný
Příspěvky: 958
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

#8 Příspěvek od inspi1981 »

Tak to musíš udělat tak, jak psal Matiz. Jinak to bude sci-fi
calif
Registrovaný
Příspěvky: 953
Registrován: pát 09.03.2007 01:00
Bydliště: Pelhrimov

#9 Příspěvek od calif »

díky za pomoc....
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Jde i přepsat ISN v EWS tak, aby to pobralo i tvou původní jednotku EWS s tvýma klíčema. Jakmile totiž vyměníš i EWS, tak jediná šance na nový klíč je u lidí jako jsem já, kteří to dělají podle jednotky. V BMW přijde klíč pro auto ve stavu, v jakým vyjelo z fabriky.

Co za rok výroby je ta E38?
-------------------------------------

Jaro: Z 523i na 525i u E39 nejde jen o jednotku, ty motory jsou dost rozdílné!!! Plus by záleželo na roku výroby té 523i...
calif
Registrovaný
Příspěvky: 953
Registrován: pát 09.03.2007 01:00
Bydliště: Pelhrimov

#11 Příspěvek od calif »

Zdravím FX... mám ročník 94, ten první, tam je nějaké jednoduché EWS, jednotka kterou bych mohl mít je z ročníku 95, taky z e38 730i.
Mám měněnou spínačku, protože ze všech klíčů co mám mi do zapalováni pasuje jen jeden....nejde mi diagnostika, jednotka nekomunikuje, prý to vypadá že se v tom někdo vrtal tak aby na sebe jednotka nic nemohla říct....bylo mi doporučeno sehnat jinou jednotku...
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

#12 Příspěvek od patrikE39 »

to FX: bych se chtěl zeptat .. na e39 tds rok 96/97 mi od toho drátku (snímač na imo) co je omotaný kolem spinačky vedou tenké káblíky do krabičky která pohozená nad tím plastem co je nad nohama řidiče a od té krabičky vedou další drátky někam dál k jednotce.. jde ta krabička nějak vyřadit? v zimě mi imo blbnul tak že někdy vubec nesejmul čip z klíče a nepustilo to naftu a ani nešel start.. díky
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

calif: 1994 je úplně bez EWS, resp. je tam EWS1, což je jen vícevstupové relé, které hlídá, jestli bylo odemčeno centrálem a na základě toho (ne)spouští startér. Jednotka z 1/95 a výše je EWS2, takže bys EWS musel buď zrušit, nebo dozapojit. Osobně si ale myslím, že je to "rukama" a lezou do toho přes OBD protokol a měli by do toho lézt přes ADS. Jakou mají diagnostiku?

patrik: E39 96/97 - podle popisu jde o E39 mezi 1995 a 2/1997 s EWS2. Krabička nad nohama je T/R modul, který jednotce EWS2 (za kastlíkem) překládá data z analogu na digitál. Pokud to blblo, zaměřil bych se na snímací kroužek a T/R modul, případně to mohla způsobovat i slabší baterka (čip se snímá indukcí). Kroužek ani T/R modul není kódovaný a lze vyzkoušet z jiného auta. Pozor na o-kroužek pod snímacím kroužkem, nesmí být vodivý! Auta do 11/1995 měla kroužek vodivý a byla na to i svolávací akce. Mohlo dojít ke zkratu cívky a tím k problémům s imobilizérem.
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

#14 Příspěvek od patrikE39 »

no ono právě když to blblo tak sem sundal plast pdo volantem a ten snímací kroužek jsem potáhl co nejvíc ke klíčku a už to pak šlo... tak nevim právě co si o tom myslet
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Co máš za klíč?
calif
Registrovaný
Příspěvky: 953
Registrován: pát 09.03.2007 01:00
Bydliště: Pelhrimov

#16 Příspěvek od calif »

FX - rád bych se stavil přímo u tebe. Máš SZ , díky.
Odpovědět