Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e39 benzín - oprava elektroniky v klapce sání

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
JPK
Registrovaný
Příspěvky: 37
Registrován: čtv 12.03.2015 01:00

#1 Příspěvek od JPK »

Umí někdo opravit elektroniku v klapce sání?
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#2 Příspěvek od ACDC »

Jaký motor? Jaká elektronika? Žádná tam není.
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#3 Příspěvek od Lucifer »

A co je teda v elektronický klapce 8O např u m54
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Elektronika v samotné klapce není, protože je v řídící jednotce. Ale elektrika tam je, v podstatě je to servo se dvěma poziciometry.

M54B30 Throttle Body Controller
http://i.imgur.com/ym7AC.jpg?1
http://www.bimmerfest.com/forums/attach ... 1230749537

Tady se to hejbe podle pedálu..
https://www.youtube.com/watch?v=aDS9-KL5FTA

Obrázek

Obrázek

Ale JPK musí dodat typ motoru, nejlépe VIN auta přes SZ, aby se dalo zjistit, které auto na vrakovišti se může státi dárcem orgánu. Jestli je problém ve vyšoupané dráze potenciometru nebo je mechanického charakteru se pozná až při rozebrání klapky. A naprosto se stejnou pravděpodobností to může být v potenciometrech plynového pedálu PWG. :!:
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#5 Příspěvek od Lucifer »

Tak už je to slovíčkaření jestli se servomotor dá považovat za elektroniku nebo ne :)

Obecně vzato tam něco elektronického je, proto bych např nedoporučoval ponořit celou klapku do ultrazvuku ;)
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Podle mne to funguje jako selsyn vysílač (=pedál) a selsyn přijímač (klapka).
http://eluc.cz/verejne/lekce/1578
Do žádné kapaliny bych to určitě nenamáčel a současně v této diskusi nechci mít poslední slovo - s M54 nejezdím a rád se poučím :D
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#7 Příspěvek od ACDC »

Žádný selsyn. Ty se používaly před padesáti lety a ne v autě. Je to motorek, ani ne krokový.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#8 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Jsou tam jen 2 odporové dráhy, které se zase-ou zbytky odřeného uhlíku a vyhazuje to chyby = auto padá do nouzáku...
Stačí to rozebrat a vyčistit lihem/vatou, ale je složitější to pak vodotěsně zpátky zavřít... Někde jsem tu postoval foto...
“Ability is what you're capable of doing.”
JPK
Registrovaný
Příspěvky: 37
Registrován: čtv 12.03.2015 01:00

#9 Příspěvek od JPK »

Motor je to 528i tedy přesněji M52TUB28

Plyn je ovládaný mechanicky bowdenem...
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#10 Příspěvek od ACDC »

Není pravda. Ovládá ji-klapku jak lanko, tak elmotorek, a to i současně. Dost jsem to studoval, když klapka začala blbnout. Jedna se mi ještě doma válí, asi by šla vyčistit.
JPK
Registrovaný
Příspěvky: 37
Registrován: čtv 12.03.2015 01:00

#11 Příspěvek od JPK »

Fajn! Tak jsem se diskuzí na foru a v SZ dostali k tomu, že klapka sání u M52TUB28 je ovládaná od pedálu mechanicky Bowdenem a zároveň, že v ní jsou potenciometry snímající polohu a servo, které ovládá tempomat a ASC - což jsou všechno elektronická zařízení.
Tak se tedy zeptám znovu:

Je tu někdo, kdo umí opravit elektroniku v klapce sání??? :roll:
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#12 Příspěvek od ACDC »

A já znovu tvrdím, že je to jen elektromechanika. Když jsem zkoumal, proč to hází EML, zjistil jsem, že símání z poťáku není už plynulé, ale často cuká. Navíc jsou tam čtyři. Pokud zablbne jeden, ještě se to srovná-proto jsou zdvojené. Ovšem nechtělo se mi ho rozdělat, spíš jsem nanašel odvahu,sehnal jsem jinou klapku. U M62 TU je jen dvojice, jde krásně rozdělat a poťáky fungujou jak nový. Jasně vidět, jak už M52 ojebali.
Odpovědět