Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e39 benzín - oprava elektroniky v klapce sání
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Elektronika v samotné klapce není, protože je v řídící jednotce. Ale elektrika tam je, v podstatě je to servo se dvěma poziciometry.
M54B30 Throttle Body Controller
http://i.imgur.com/ym7AC.jpg?1
http://www.bimmerfest.com/forums/attach ... 1230749537
Tady se to hejbe podle pedálu..
https://www.youtube.com/watch?v=aDS9-KL5FTA


Ale JPK musí dodat typ motoru, nejlépe VIN auta přes SZ, aby se dalo zjistit, které auto na vrakovišti se může státi dárcem orgánu. Jestli je problém ve vyšoupané dráze potenciometru nebo je mechanického charakteru se pozná až při rozebrání klapky. A naprosto se stejnou pravděpodobností to může být v potenciometrech plynového pedálu PWG.
M54B30 Throttle Body Controller
http://i.imgur.com/ym7AC.jpg?1
http://www.bimmerfest.com/forums/attach ... 1230749537
Tady se to hejbe podle pedálu..
https://www.youtube.com/watch?v=aDS9-KL5FTA


Ale JPK musí dodat typ motoru, nejlépe VIN auta přes SZ, aby se dalo zjistit, které auto na vrakovišti se může státi dárcem orgánu. Jestli je problém ve vyšoupané dráze potenciometru nebo je mechanického charakteru se pozná až při rozebrání klapky. A naprosto se stejnou pravděpodobností to může být v potenciometrech plynového pedálu PWG.

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Podle mne to funguje jako selsyn vysílač (=pedál) a selsyn přijímač (klapka).
http://eluc.cz/verejne/lekce/1578
Do žádné kapaliny bych to určitě nenamáčel a současně v této diskusi nechci mít poslední slovo - s M54 nejezdím a rád se poučím
http://eluc.cz/verejne/lekce/1578
Do žádné kapaliny bych to určitě nenamáčel a současně v této diskusi nechci mít poslední slovo - s M54 nejezdím a rád se poučím

Fajn! Tak jsem se diskuzí na foru a v SZ dostali k tomu, že klapka sání u M52TUB28 je ovládaná od pedálu mechanicky Bowdenem a zároveň, že v ní jsou potenciometry snímající polohu a servo, které ovládá tempomat a ASC - což jsou všechno elektronická zařízení.
Tak se tedy zeptám znovu:
Je tu někdo, kdo umí opravit elektroniku v klapce sání???
Tak se tedy zeptám znovu:
Je tu někdo, kdo umí opravit elektroniku v klapce sání???

A já znovu tvrdím, že je to jen elektromechanika. Když jsem zkoumal, proč to hází EML, zjistil jsem, že símání z poťáku není už plynulé, ale často cuká. Navíc jsou tam čtyři. Pokud zablbne jeden, ještě se to srovná-proto jsou zdvojené. Ovšem nechtělo se mi ho rozdělat, spíš jsem nanašel odvahu,sehnal jsem jinou klapku. U M62 TU je jen dvojice, jde krásně rozdělat a poťáky fungujou jak nový. Jasně vidět, jak už M52 ojebali.