Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

528i vaří prosím o radu-zkušenost

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
force
Registrovaný
Příspěvky: 51
Registrován: úte 08.03.2011 01:00

#1 Příspěvek od force »

čaute poradíte prosím? přehřejvá se mi 528i e39, termostat nový pumpa dobrá (má lopatky), napadá vás ještě něco? jak nejlépe odvzdušnit při nalití kapaliny díky? vyčetl jsem něco o nějakém pomocném čerpadle, ale už popravdě nevím

díky moc
THe_KbK
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: úte 13.05.2014 00:00
Bydliště: Brno

#2 Příspěvek od THe_KbK »

To čerpadlo by mělo jít odzkoušet přes akční členy. Je před řidičem takovej malej váleček.
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

#3 Příspěvek od patrikE39 »

to čerpadlo nemá vliv na to že to vaří... je to čerpadlo na topení. netlakuje ti motor? kapaliny máš dost? taky to chce zjisit jestli opravdu vaří a nebo je to jen na budíku
wehrwolf
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: sob 26.04.2014 00:00

#4 Příspěvek od wehrwolf »

Zdar,jukni se na vodní pumpu,budeš muset demontovat,ta pumpa originál má plastové lopatky,a stářím můžou popraskat a oběžné kolo se očeše a pak to nemá okruh a vře.Já kdysi,nečumět na budík+ elektronický plyn(tempomat) při přehřátí omezí výkon - tak jsem tak na dálnici oddělal motor.Vodní plastové kolo čerpadla bylo úplně očesané.Kdyby jsi měnil pumpu,tak s plastovým kolem ani omylem,buď nerez nebo litina - z náhrad není špatná Graf.
wehrwolf
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: sob 26.04.2014 00:00

#5 Příspěvek od wehrwolf »

wehrwolf píše:Zdar,jukni se na vodní pumpu,budeš muset demontovat,ta pumpa originál má plastové lopatky,a stářím můžou popraskat a oběžné kolo se očeše a pak to nemá okruh a vře.Já kdysi,nečumět na budík+ elektronický plyn(tempomat) při přehřátí omezí výkon - tak jsem tak na dálnici oddělal motor.Vodní plastové kolo čerpadla bylo úplně očesané.Kdyby jsi měnil pumpu,tak s plastovým kolem ani omylem,buď nerez nebo litina - z náhrad není špatná Graf.
sorry,nějak jsem přeskočil,jak píšeš,že čerpadlo je ok.
force
Registrovaný
Příspěvky: 51
Registrován: úte 08.03.2011 01:00

#6 Příspěvek od force »

díky všem, lítá z toho voda vesele, poradíte jak to odvzdušnit? dám tomu ještě šanci :)
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

#7 Příspěvek od patrikE39 »

odvzdušní se to samo po nastartování, zapnutí topení a dolévání vody
Uživatelský avatar
dogeatdog
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: ned 01.12.2013 01:00

#8 Příspěvek od dogeatdog »

S tím "odvzdušní se to samo" bych byl opatrný.
Dolít studený motor po rysku, zavřít víčko, nastartovat a nechat chvíli prohřát - ne do vařící, ale do vlažné. Systém se natlakuje; pak povolit odvzdušňovací ventil (bacha, jsou dva) a odvzdušnit. Nechat zchladnout, dolít po rysku.
Jinak když je opravdu málo vody (třeba skrz opravu chladiče), tak jsem viděl: povolit odvzdušňovák na chladiči, chladič dolít a hubou fouknout do chladiče - vodu to protlačí systémem.
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#9 Příspěvek od Lucifer »

Takže čumákem do kopce, otočit klíček do II pustit na topení 32°C a dolejvat vodu, je jedno jestli motor bude studený nebo teplý. Mít zároveň otevřený odvzdušňovací šrouby jak na termostatu tak nahoře na chladiči jak poteče voda z termostatovýho šroubu zavřít a počkat až poteče voda z odvzdušňováku u víčka taky zavřít. Nechat otevřený víčko na expanzce nastartovat zároveň dolívat a nechat to s otevřeným víčkem prohřát a otevřít zase prvně šroub u termostatu jak poteče voda zavřít, pak nahoře u víčka. Zavřít víčko a jet to projet.

Takhle jsem měl na 99% úspěch s M52/4 i M62 N62 apod.

Musí být nonstop topení na 32°C. Pokud se ti to takhle povede a bude i nadále problém je čas to začít hledat jestli není ucpanej chladič, nebo kanálky důsledkem utěsňovacích přípravků, proražená hadice, těsnění pod hlavou, děravý radiátor apod. Chtělo by to přímo natlakovat chladící soustavu. Kup si třeba nějaký starý nefunkční víčko udělej do něj díru strč tam ventilek na kolo a barometr a natlač chladící systém třeba na 1bar. Pokud bude tlak padat, nebo naopak to do pár vteřin tlak ztratí tak je průser. Ještě nemusí 100% fungovat víčko na chladiči ;)
magic
Registrovaný
Příspěvky: 1066
Registrován: úte 13.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od magic »

Zdarec, taky jsem dnes dělal. Vše více méně dle postupu. Akorát jsem skončil tak, že mám teď vodu po víčko v nádobce (asi mírný kopec). Jinak motor jsem nechal běžet aby se zahřál. Ta hadice co vede k vrchu nádobky z motoru je teplá, a ze spodu chladiče do motoru zase studená. Což beru, že je OK. Hadice jsou měkké.
Akorát mi někdo zhuntoval ten gumový šroubek na odvzdušnění na hadici. Dělá to renocar jako díl?
Díky
magic
Registrovaný
Příspěvky: 1066
Registrován: úte 13.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od magic »

Jo ještě poznatek. Měl jsem v chladiči vodu ke dnu nádobky. Když jsem otočil do II a pustil topení, tak se nádobka sama naplnila na 2/3. Je to ok?
PRAHAV8
Registrovaný
Příspěvky: 903
Registrován: pát 08.06.2007 00:00
Bydliště: Doma

#12 Příspěvek od PRAHAV8 »

Máš tam vzduch
magic
Registrovaný
Příspěvky: 1066
Registrován: úte 13.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od magic »

to jsi usoudil dle čeho? a jak jinak odvzdušnit? postupoval jsem dle postupu výše
Odpovědět