Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Jaké ET na E61 535d mpaket
U orig.kol v tvem pripade je et 18 predni a et 32 zadni naprava.Mam styling 128,predek bez podlozek(nekdo dava myslim 0,5cm,me se to moc nelibi,na predni napravu je to uz moc venku),zadni naprava pri orig.et 32 potrebuje na kazde strane podlozku 2cm,pak je to akorat.Pokud budes hledat neorig.kola tak muzes klidne s lehce nizsim et.
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Já mám
245/35/19 ET14 8,5" ráfek vředu
275/30/19 ET14 9" ráfek vzadu
zapsané v TP přes helpreg.cz.
Zadní kolo je úplně natěsno u lemu, ale vleze se.
U 9,5" ráfku by to chtělo asi ET20
Znovu bych si tento rozměr už určitě nedal, ale vzal bych
255/40/19
285/35/19 což je originál rozměr na M5
Ty zadní musím foukat asi na 3,5 atmosfér, jinak se mi na zadní pneu sjíždí vnitřní bočnice! A to už jsem na geometrii nechával snížit odklony na nejméně co šlo (cca 1,5 stupně místo 2). Prostě stačí aby ty gumy byly na vnitřní straně jen cca 2cm zmáčknuté a sjíždí se to úplně špatně.
Jinak auto sedí perfektně, vypadá skvěle a na komfortu to kromě hodně rozbitých cest není moc znát.
245/35/19 ET14 8,5" ráfek vředu
275/30/19 ET14 9" ráfek vzadu
zapsané v TP přes helpreg.cz.
Zadní kolo je úplně natěsno u lemu, ale vleze se.
U 9,5" ráfku by to chtělo asi ET20
Znovu bych si tento rozměr už určitě nedal, ale vzal bych
255/40/19
285/35/19 což je originál rozměr na M5
Ty zadní musím foukat asi na 3,5 atmosfér, jinak se mi na zadní pneu sjíždí vnitřní bočnice! A to už jsem na geometrii nechával snížit odklony na nejméně co šlo (cca 1,5 stupně místo 2). Prostě stačí aby ty gumy byly na vnitřní straně jen cca 2cm zmáčknuté a sjíždí se to úplně špatně.
Jinak auto sedí perfektně, vypadá skvěle a na komfortu to kromě hodně rozbitých cest není moc znát.
Podle mě za to může ten odklon vs. velmi nízký profil.
Když máš gumy 275 a odklon -2 stupně, tak vnitřní strana pneu je o 9,6mm více zmáčknutá než vnější.
Výška bočnice 275/30 je 82,5mm
Při 3 atmosférách je na vnější straně bočnice zmáčknutá na cca 60-70mm a na vnitřní straně na 50-60mm, to je cca 2/3 výšky.
A při tak výrazné deformaci už to prostě bokem chytá o zem.
U 3,5 atmosfér je to celkem ok, ale když si nedáš pozor a máš cca 2 atmosféry, tak můžeš pneu velmi rychle zničit.
To je ale jen můj lajický pohled na věc.
Klidně ti zítra vyfotím jak vypadá vnitřní strana pneumatik...
U předních kol je jen velmi malý odklon, tam to až tak není vidět. Ale když vytočím plný rejd, kolo se dost nakloní a je vidět jak je bok pneumatiky zmáčknutý i u 245.
Čím vyšší profil a čím užší pneu, tím je to méně náchylné.
Když máš gumy 275 a odklon -2 stupně, tak vnitřní strana pneu je o 9,6mm více zmáčknutá než vnější.
Výška bočnice 275/30 je 82,5mm
Při 3 atmosférách je na vnější straně bočnice zmáčknutá na cca 60-70mm a na vnitřní straně na 50-60mm, to je cca 2/3 výšky.
A při tak výrazné deformaci už to prostě bokem chytá o zem.
U 3,5 atmosfér je to celkem ok, ale když si nedáš pozor a máš cca 2 atmosféry, tak můžeš pneu velmi rychle zničit.
To je ale jen můj lajický pohled na věc.
Klidně ti zítra vyfotím jak vypadá vnitřní strana pneumatik...
U předních kol je jen velmi malý odklon, tam to až tak není vidět. Ale když vytočím plný rejd, kolo se dost nakloní a je vidět jak je bok pneumatiky zmáčknutý i u 245.
Čím vyšší profil a čím užší pneu, tím je to méně náchylné.
Maxmin to vysvětlil polopaticky jak v Teletabís
, ale naprosto správně. Jen dodám, že když při odklonech -2° a pneu 275/30 foukam tabulkové hodnoty (tuším něco kolem 2,7bar), sjedu pneu na platno uz po 10tis (tech 600+Nm tomu ale taky dost pomaha
). Ted foukam 3,5 a zatim to po 8mi tis. vypada podstatne lepe.


A nebo to foukat podle udávaných hodnot jak to má být a koupit si pneu se zakulacenými krajemi jako to má výrobce Nexen. Na minulé léto jsem měl Continetal které byli zhulené zevnitř.Pak jsem na zimu obul uplně nové Nexen winguard sport. Najel jsem pres 8 tis za zimu a s v vnitřky to ani nehlo!! Hlavně mě udivila kvalita této pneumatiky která stojí 2200kč za kus:-)... výborná adheze na sněhu, pneu sou naprosto tiché a za celou zimu ubyl cca 1mm pneu po celé šířce pneu. 245/40R18.


mám na e60 535d lci BBS CH 19 - vzadu ráfky 10x19" et 20 a žádný problém , stejně tak to bude i u 10x19 et 22
... jinak ty samý BBS jsem vozil i na ex e61 ( 8,5x19 et20 přední a 10x19 et20 zadní ) ... vše pasovalo , pasuje nic neškrká , akorád vnitřky se na e61 sjížděly , na e60 zatím nevim páč nemají moc najeto..
P.S: měl jsem e61 530d 170kw origo M paket a na toura e61 se nedávaly standartně dozadu 275 ať už v 18" nebo 19" , resp. sady kol na e61 se dělaly 4x8" takže všechny 4 pneu stejné 245 40 18 ... 19" ky nebo ty širší 18"ky se dopisovaly do tp dodatečně

P.S: měl jsem e61 530d 170kw origo M paket a na toura e61 se nedávaly standartně dozadu 275 ať už v 18" nebo 19" , resp. sady kol na e61 se dělaly 4x8" takže všechny 4 pneu stejné 245 40 18 ... 19" ky nebo ty širší 18"ky se dopisovaly do tp dodatečně

255/40/19 to na předek nedáš mám to osobně vyzkoušené kolo pneu se opře o tlumič možná s podložkou by to šlo ale 255/35/19 okmaxmin píše:Já mám
245/35/19 ET14 8,5" ráfek vředu
275/30/19 ET14 9" ráfek vzadu
zapsané v TP přes helpreg.cz.
Zadní kolo je úplně natěsno u lemu, ale vleze se.
U 9,5" ráfku by to chtělo asi ET20
Znovu bych si tento rozměr už určitě nedal, ale vzal bych
255/40/19
285/35/19 což je originál rozměr na M5
Ty zadní musím foukat asi na 3,5 atmosfér, jinak se mi na zadní pneu sjíždí vnitřní bočnice! A to už jsem na geometrii nechával snížit odklony na nejméně co šlo (cca 1,5 stupně místo 2). Prostě stačí aby ty gumy byly na vnitřní straně jen cca 2cm zmáčknuté a sjíždí se to úplně špatně.
Jinak auto sedí perfektně, vypadá skvěle a na komfortu to kromě hodně rozbitých cest není moc znát.