Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 vibrace při brždění

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Michal-E39
Registrovaný
Příspěvky: 237
Registrován: úte 13.08.2013 00:00

#1 Příspěvek od Michal-E39 »

Zhruba v polovině případů mi při brždění vibruje auto i volant. Ne ale způsobem jako při křivých kotoučích - neklepe se to rychlostí otáčení kola, ale několikanásobně rychleji a nejsem si jist že se ta frekvence mění s rychlostí. Na rovném hladkém asfaltu (v ČR vzácný výskyt) to snad nikdy nedělá.
Kde může být problém? Špatný tlumič? Odcházející ložisko? Nějaký silentblok? Něco jiného? Něco s brzdou?
Má někdo konkrétní zkušenost?
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#2 Příspěvek od Lucifer »

Silenbloky horních ramen
Michal-E39
Registrovaný
Příspěvky: 237
Registrován: úte 13.08.2013 00:00

#3 Příspěvek od Michal-E39 »

Horním ramenem je myšlena jedna z těch dvou horních vzpěr na zadní nápravě?
Na přední jsou jen dvě spodní ramena, místo horního je tlumič tak jak na všech normálních autech. Čekal bych problém na přední nápravě, když se trochu klepe volant.
Který díl je myšlen?
Přední náprava:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-T ... _wishbone/
Zadní náprava:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-T ... uspension/
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#4 Příspěvek od Lucifer »

Díl č.5 na přední nápravě, zkus za něj vzít rukou a když se bude hýbat snadno tak je jasno
Michal-E39
Registrovaný
Příspěvky: 237
Registrován: úte 13.08.2013 00:00

#5 Příspěvek od Michal-E39 »

Takže silentblok zadního ramena přední nápravy. Děkuji.

Rukou s tím nehnu. Zkusím ještě jak se to pohne při zabrždění při popojíždění. Doufám že se žena trefí na jámu :-)

Našel jsem ale že mi teče olej z PP tlumiče. To by asi nemělo? :-)
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od RuDoSh »

Michal-E39 píše:Našel jsem ale že mi teče olej z PP tlumiče. To by asi nemělo? :-)
zkombinuj to s nějakou vůlí na nápravě a máš to co popisuješ nahoře :-D
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše

#7 Příspěvek od Tompo »

Trochu se přidám k tématu, E39 2001, R6 benzín, klepaly přední brzdy, zkrátka byly už dojeté, vzal jsem originál ATE Germany (ne poland), zároveň byla kaput jedna manžeta na brzdovém pístu, takže nový kit vč. pístu a nové hadice. při jemném brždění jdou vibrace do volantu. Zároveň jsem měl volnější přední stabilizátor se zvukovým doprovodem ve formě klepání, dal jsem komplet nový (tyče, pouzdra). Nicméně to jemné ťukání nezmizelo, přední náprava na třasácích bez vůle, tak mě napadá snad už jen uložení nebo tlumič samotný. Neřešil jste někdo??
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

#8 Příspěvek od patrikE39 »

taky s epřidám a doufám že někdo bude vědět.. na E39 mi při rychlosti od 80km při zatočení doleva začne vybrovat předek auta (je to cítit na volantu) .. zatočím jemně do leva tak je cítit cukáni auta do stran... při jízdě do prava to nedělá... celá přední náprava je nová tak netuším čím by to mohlo být... může to byt třeba křivé kolo/guma? na trasácích je náprava pevná (logické když je všechno nové) ... věděl by někdo?
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše

#9 Příspěvek od Tompo »

No, jak řikáš, zkusil bych jen na test prohodit kla, jestli se to přestěhuje.
Michal-E39
Registrovaný
Příspěvky: 237
Registrován: úte 13.08.2013 00:00

#10 Příspěvek od Michal-E39 »

Já jsem s problémem zatím nepokročil. Jen jsem si ověřil, že silentbloky ramen jsou perfektní. Sledoval jsem, jak kola cestují v podběhu při zabrždění při jízdě vpřed a vzad. Ani se nehnou. Takhle pevnou nápravu jsem ještě neviděl, u všech jiných aut různých značek se kolo v podběhu hne alespoň o centimetr. Zářný příklad špatných silentbloků je vidět v TopGear Africký Speciál, kde mu na E39 při najíždění na vor kolo cestuje přes celej podběh.

Špatné tlumiče jsem ještě nevyměnil. Nerad stahuji jejich pružiny, tak čekám až se mi doma sejdou všechny dily abych to udělal celé najednou. Nechci to za 2 roky rozebírat znovu třeba kvůli prasklé 15 let staré pružině.
Jergus
Registrovaný
Příspěvky: 116
Registrován: čtv 17.11.2011 01:00

#11 Příspěvek od Jergus »

Pročti si diskuse na tohle téma, je tu o tom dost a ušetří ti to spoustu peněz a starostí (vlastní zkušenost).
Namátkou:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=
a nebo
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=

atd.
rakeesh
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: ned 19.08.2007 00:00
Bydliště: Praha

#12 Příspěvek od rakeesh »

mam podobnej problem - nad nejakych 80kmh to pri brzdeni tak kope do volantu, ze ho sotva udrzim :D

muze jit od brzd i takovy tupy bouchani na pricnych nerovnostech? mam na naprave udelano prakticky vsechno, zadnou vuli tam necejtim, koukali na to dva mechanici a je to uplne oukej - jenze na kazdy pricny nerovnosti se ozve takova tupa rana, jakoby neco vyslovene nadskocilo a zase dopadlo.

brzdy podezrivam jednak kvuli tomu kopani prestoze se zdaji kotouce rovny, ale hlavne kvuli tomu, ze jakmile na pricnejch nerovnostech nedejboze prudceji zabrzdim, rozkmita se volant uplne priserne a ten zvuk se stokrat zrychli.

co to muze byt?
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#13 Příspěvek od Lucifer »

Změřit házivost kotouče a náboje :!: Ložisko navíc může mít vakl, který se objeví až při zatížení. Tzn že pokud třmen tlačí desky do kotouče tak lehce vychyluje kotouč z osy a on se nepravidělně obrzdí a potom se "křiví"
chorche-cz
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 03.11.2011 01:00

#14 Příspěvek od chorche-cz »

Ahoj, vibrovalo mi auto při brzdění a nakonec to byly uskakané přední gumy. Doporučuji vyměnit kola z jiného auta, nebo přehodit předek, zadek. Nic to nestojí....
Odpovědět