já mažu šrouby měděnou vazelinou...
a k tomu momentu...200Nm je blbost podle mě....ten šroub je věčně přetaženej no ale jak kdo chce. já dotahuju momenťákem na 110-120 a nikdy se mi nic nepovolilo. jednou jsem zjistil že už asi delší dobu mám momenťák v p**i a tedy jsem asi pár sezón jel se šroubama tak možná kolem 90Nm a taky jsem kolo nikdy neztratil -ale to už je extrém a nikomu to nedoporučuju!
naopak, viděl jsem frajera jak dal na klíč metrovou tyč a na tu skákal při dotahování kol před zimou.....po zimě to řešil autogenem.byla to fileta....
jestliže je klíč dlouhý 25cm (standartní běžný klíč na kola - nevím jaký je bmw klíč, mám ho sice v kufru ale zatím jsem ho nemusel použít) a máš li to dotáhnout na 100Nm například, tak musíš na tn klíč působit silou 400N = 40kg, tedy pro 120Nm potřebuješ necelých 50kg. proto jsou ty klíče obvykle právě 25cm dlouhé, aby i 50kg holčina na kraji cesty s defektem měla aspon teoretickou šanci to kolo povolit....ikdyž tedy neznám takovou 50kg holčinu, co by to zkoušela....pokud se na takovýto klíč pověsí člověk mého typu (110kg) tak teoreticky bude šroub dotažený na asi 250Nm a více....pokud takto budu šrouby dotahovat xkrát zarok, tedy při každém přezouvání a pokaždé když něco na autě kutím, což je u mě často, pue moje auto už je téměř plnoleté, tak to jednoho krásnýho dne ty závity nevydrží a při nejhorším se budu koukat jak mě předbíhá moje vlastní kolo....to bych nechtěl zažít.proto mám raději momenťák který se dneska dá koupit kolem 500kč a dotahuju na cca předepsané momenty. pro řitopichy, kalibraci od toho momenťáku nemám, takže proto píšu na cca ředepsané momenty
ale at si každý dělá co chce....třeba si to dotahujte na 1000Nm, jan doufám že nepojedu zrovna proti Vám až Vám to kolo ulítne třebas
