Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Automatická převodovka

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
pekarik
Registrovaný
Příspěvky: 119
Registrován: pát 02.03.2012 01:00
Bydliště: Tábor

#1 Příspěvek od pekarik »

Zrovna jsem měnil olej v automatické převodovce při 200000 km a udělal jsem pár fotek tak je sem zkusím dát. Jinak olej jsem měnil naposledy při koupi 165000 km. a teď byl docela černý. Povedlo se mi vyměnit asi 6 litrů a to jsem to vyfoukal i s chladiče. Zdá se mi, že nyní převodovka řadí lépe, ale žádný problém jsem neměl ani před výměnou.
Přílohy
IMG_20150321_105508.jpg
IMG_20150321_105508.jpg (130.32 KiB) Zobrazeno 1785 x
IMG_20150321_102948.jpg
IMG_20150321_102948.jpg (155.63 KiB) Zobrazeno 1785 x
IMG_20150321_103013 (1).jpg
IMG_20150321_103013 (1).jpg (80.2 KiB) Zobrazeno 1785 x
Uživatelský avatar
Giovany1971
Registrovaný
Příspěvky: 357
Registrován: ned 11.05.2014 00:00
Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Giovany1971 »

Foto nekvalitní...ale i tak je vidět že olej je hooodně špinavý na ten nájezd...Já ho mám po 35 tisících skoro stejný jak když ho tam plním.
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od Honza325 »

Taky mě přijde,že je dost přepálenej.
Uživatelský avatar
sonyk02
Registrovaný
Příspěvky: 486
Registrován: stř 16.11.2011 01:00
Bydliště: Vysočina

#4 Příspěvek od sonyk02 »

Fotky teda hrozný, kdybys je aspon trochu zmenšil bylo by to lepší.
Uživatelský avatar
nuny
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: ned 16.03.2008 01:00

#5 Příspěvek od nuny »

Bylo by dobré napsat, typ auta 8O (nechápu, že ti systém "pustí" tak "velké" foto) :roll:
pekarik
Registrovaný
Příspěvky: 119
Registrován: pát 02.03.2012 01:00
Bydliště: Tábor

#6 Příspěvek od pekarik »

Olej byl opravdu dost černý nato že měl najeto okolo 30000 km. Jinak auto je 530 Xd 2007. Nakonec jsem se pokusil foto ještě upravit a teď je to snad přijatelný.
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#7 Příspěvek od mi00wa »

Kolik bylo kovových pilin na magnetu ?
Fllastr
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: stř 20.08.2014 00:00
Bydliště: Plzeň

#8 Příspěvek od Fllastr »

Magnety nevypadaji nějak moc olepené od pilin. Spíš to vypada na spálenou některou z lamel, podle toho jak je ten olej černý, po tak krátké době.
pekarik
Registrovaný
Příspěvky: 119
Registrován: pát 02.03.2012 01:00
Bydliště: Tábor

#9 Příspěvek od pekarik »

Na magnetu nebyly skoro žádné kovové piliny, ale je fakt že při první výměně jsem vyměnil jenom asi 4,5 l. oleje na podruhé jsem se snažil už víc :P . Před první výměnou to jest okolo 160 000 km olej nikdy měněn nebyl.
hungar
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: sob 11.01.2014 01:00

#10 Příspěvek od hungar »

ahoj, proč si to nenecháš vyměnit mašinou s proplachem, plus vanu, naředit starý zničený olej je dost naprd a je to lepší než nic, ale taky žádný zázrak, plus samozřejmě průchodky, případně šrouby atd. na kolik tě vyjde vypustit 6 litrů oleje, plus vana s filtrem? abych měl představu. bez práce, a kolik si na tom strávil času.
Uživatelský avatar
Giovany1971
Registrovaný
Příspěvky: 357
Registrován: ned 11.05.2014 00:00
Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Giovany1971 »

pekarik píše:Na magnetu nebyly skoro žádné kovové piliny, ale je fakt že při první výměně jsem vyměnil jenom asi 4,5 l. oleje na podruhé jsem se snažil už víc :P . Před první výměnou to jest okolo 160 000 km olej nikdy měněn nebyl.
4.5..je špatně...6HP-28 5,8ltr!!! Lamely dostalý kouř!!
Pazdi
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: stř 14.03.2007 01:00
Bydliště: Olomouc - Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Pazdi »

řekl bych, že to myslel tak, že vyměnil 4.5 litru - víc "nevyteklo":)
pekarik
Registrovaný
Příspěvky: 119
Registrován: pát 02.03.2012 01:00
Bydliště: Tábor

#13 Příspěvek od pekarik »

Samozřejmně všechen olej bez proplachovací stolice stoho nedostaneš, něco zůstane v měniči, ale stejně si myslím že jsem proto udělal všechno. Vana i s olejem 6 l stála okolo 5000 kč, už nevím přesně, ale v Pakra servisu by ti to řekli přesně, tam jsem to i kupoval a práce mi trvala půl dne-moc jsem nechvátal a zapsal jsem to i do jednotky. Ten olej na fotce vypydá víc černě než byl ve skutečnosti, nevím jestli jsou načatý lamely, ale převodovka funguje zatím bez problémů. :P
Uživatelský avatar
Giovany1971
Registrovaný
Příspěvky: 357
Registrován: ned 11.05.2014 00:00
Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Giovany1971 »

pekarik píše:Samozřejmně všechen olej bez proplachovací stolice stoho nedostaneš, něco zůstane v měniči, ale stejně si myslím že jsem proto udělal všechno. Vana i s olejem 6 l stála okolo 5000 kč, už nevím přesně, ale v Pakra servisu by ti to řekli přesně, tam jsem to i kupoval a práce mi trvala půl dne-moc jsem nechvátal a zapsal jsem to i do jednotky. Ten olej na fotce vypydá víc černě než byl ve skutečnosti, nevím jestli jsou načatý lamely, ale převodovka funguje zatím bez problémů. :P
Ríkám ti ti že musí vytect tohle množství oleje...tohle je jen servisní nápln...že víc než to co jsem psal nevyteklo tak máš probl...protože bud je špatně naplněná ,,nebo unik kabelovým svazkem...atd...ale to co jsem psal musí vytect..Proc asi myslíš že maš takový olej po 30 tis???

Jinak převodovky servisuji sobě a známým... 10 let takže o tom neco málo vím. Jestli říkám že málo ...tak to myslím ve smyslu že nejsem určitě super diagnostik...atd...ale co se týká plnění...a již mám za sebou i úspěšně opravené automaty...tak tady jsem myslel to co jsem psal..

Nedělám to komerčně to podotýkám.
hungar
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: sob 11.01.2014 01:00

#15 Příspěvek od hungar »

dělal jsem u své 535d 2008 v Pakře komplet servis včetně proplachu a vana, 13,5 litru oleje, plus krytka mechatronu, prostupka a 7 šroubů, včetně proplachu, kontroly atd. stálo včetně DPH 10.000,- Kč, když připočtu olej a materiál, co tam mám navíc, než ty, tak je to cca. za 3500 Kč, takže práce vyšla někde kolem 1500 Kč včetně proplachu. jenže já udělám další výměnu tak za 80-100 tkm a vím, že je to OK, ty děláš znovu po 30 tkm a nevíš co s tím. jsou věci, které se fakt nevyplatí si dělat sám a musím říct, že lidi z Pakry Jihlava u mě mají velký palec nahoru, co a jak dělají, protože nemůžu na jejcih služby říct špatné slovo a převodovka řadí jak nová.
lukas535d
Registrovaný
Příspěvky: 204
Registrován: sob 20.12.2014 01:00
Bydliště: Olomoucko

#16 Příspěvek od lukas535d »

Mam takovy dotaz, kdyz tu prevodovku proplachuji dostanou z toho veskery stary olej??? I z menice,nebo v nem neco zustane??? A co rikate na firmu ZP Automatic????
Uživatelský avatar
Giovany1971
Registrovaný
Příspěvky: 357
Registrován: ned 11.05.2014 00:00
Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Giovany1971 »

hungar píše:dělal jsem u své 535d 2008 v Pakře komplet servis včetně proplachu a vana, 13,5 litru oleje, plus krytka mechatronu, prostupka a 7 šroubů, včetně proplachu, kontroly atd. stálo včetně DPH 10.000,- Kč, když připočtu olej a materiál, co tam mám navíc, než ty, tak je to cca. za 3500 Kč, takže práce vyšla někde kolem 1500 Kč včetně proplachu. jenže já udělám další výměnu tak za 80-100 tkm a vím, že je to OK, ty děláš znovu po 30 tkm a nevíš co s tím. jsou věci, které se fakt nevyplatí si dělat sám a musím říct, že lidi z Pakry Jihlava u mě mají velký palec nahoru, co a jak dělají, protože nemůžu na jejcih služby říct špatné slovo a převodovka řadí jak nová.
Jsou to profici ..otom žádná... já začínal na opel record před 20 lety.. to byl tři kvalt..tehdy nebyl internet...co je automat zde v českých zemích neměl nikdo ani tucha...natož aby tady byly nějaké oleje a postupy jak co dělat.
Začal jsem a8 d-2...Převodovky byly přejeté chovalo se to nestandartně..musel jsem neco dělat abych s tím mohl jezdit..Jediná firma která tady tuším byla mezi prvními byla Kaps -Kojetín..Jen velmi težko ti pustili něj info o tom co jak dělat. Ke všem info jsem se vždy dopatraval velmi težko..ale jedno mne teší..nikdy jsem nikomu neveřil ...raděj jsem si vše dělal sám a měl jsem jistotu že to mám udělané poctivě.
Mi nedělá problem si koupit jakekoli auto s automatem...nemusím se třepat strachy ...co když se mi to posere...mám dílnu...jisté zkušenosti a tak když něco lehne tak jde auto na zvedák ...špajzka je za hodku dole a jde na ponk...Prostě mne to to baví...vždy jsem chtěl vedet jak to funguje a co v tom je.....řekl bych že na opravu je AT jednodužší nežli manual.

30 tis km je dle mne jediný možny interval pro prevodovky v Hyndaii santa fe,,Kia sportage,,Volvo xc-60,,xc-90..prostě všechny které maji filtr vně převodovky a nedá se bez rozdělání vyměnit. By ses divil co dokáže 160kw-vá xc60 pri ostřejším jizdním režimu udělat s olejem.po 30 tis km.. když servisní nápln je 4,2 ltr!!!

Já jsem 30 tis interval aplikoval i na velké převodovky 5HP -19,,6HP-19,,6HP -26...také u 6HP -28 co máme v 5 tkách.. nelituji peněz za oleje a filtry...dokud ty prachy vydělám tak auto dostane nadstandart. Převodovka se dá odservisovat i v domácích podmínkách...za dodržení jistých zásad a postupů...dá se i opravit za předpokladu že o tom něco víš..a máš jisté vybavení...to co se doma udělat nedá...Hydroměnič a pokud je třeba kalibrace mechatroniky...to se dá udělat tak kde jsou na to vybaveni...ale to je zlomek ceny co tě oprava převodovky vyjde právě u techto profíků kámo...sorry za sloh. :D
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#18 Příspěvek od Kail »

No máš sice pravdu a ano,taky si většinu,vlastně skoro všechno dělám sám.
Ale jsou věci se kterýma jedu ke kamarádovi do servisu.Ne proto že tam maj profíky co všechno vědí všechno znají a já bych to nezvlád,ale proto že tam maj plničku která vymění všechen olej i s průplachem.

Věř tomu nebo ne ale tohle je zásadní,vyměnit půlku náplně je skoro zbytečný.Ten novej olej okamžitě degraduje po smíchání se starým.

Takže ty si možná myslíš že když si to uděláš sám tak to máš líp a poctivě,ale zrovna tady je to bohužel uplně naopak :wink: .
hungar
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: sob 11.01.2014 01:00

#19 Příspěvek od hungar »

Jak už jsem psal, za 5000 Kč a půl dne práce máš vyměněnou půlku náplně, takže nic moc, žádný proplach, bordel mezi lamelami a všude, neměnil si ani průchodku, ani třeba krytku mechatronu, ani šrouby nic. Mně to vše udělali včetně 14 litrů oleje - nová úplná náplň a proplach za 10 tis. Kč včetně diagnostiky, práce a všeho. a mám 210 kW motor, takže co dělá o čtvrtinu slabší motor s mnohem menším točákem mě tak nějak nebere a netankuje
maxmin
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: sob 27.01.2007 01:00

#20 Příspěvek od maxmin »

A dělá někdo v ČR přímo takovýhle servis?
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/527361
Krom výplachu pročistí celou mechatroniku a vymění různá těsnění a.t.d.
Měnili tam třeba i nějakou kuličku co redukuje tlak, ta stará vypadá o dost menší než nová: Obrázek
A jestli taková blbá kulička za pár kč způsobí, že něco nefunguje, tak to potom potěš :-)
Odpovědět