Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Nejde nastartovat

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
nevrar
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: pát 20.02.2015 01:00

#1 Příspěvek od nevrar »

Zdravím všechny příznivce značky.
Mám takový problém, pod 4°C nejde nastartovat.
Popíši situaci:
sednu do auta otočím kličkem a startér točí, ale motor nechytne. Jde nastartovat jen, tak že několikrát vypínám a zapínám klíčkem zapalování dokud se na displey tachometru neobjeví žhavení. Po zobrazení žhavení motor chytne na drc. Někdy se žhavení zobrazí na 10 potočení klíčkem, někdy třeba na 100...

Diagnostika psala žhaviče a ty jsou vyměněné za bosch, ještě jak jsem auto kupoval tak prodávající mluvil a o jednotce žhavení, kterou jsem vyměnil, ale z rozstřeleného, protože mi to 14 dní furt neposílali, tak jsem to chtěl rychle opravit - prodávající tvrdil, že diagnostika nepsala, že by byl zkrat v té jednotce co jsem koupil, ale nevylučuji, že by mohla být třeba taky špatná.


Motorizace 525D E60/1 rok 04 130kW
rawen
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: čtv 14.12.2006 01:00
Bydliště: Praha 5

#2 Příspěvek od rawen »

Odpověď je pořádná diagnostika. Ty relé žhavení odchází poměrně často.
Uživatelský avatar
Falcon
Registrovaný
Příspěvky: 740
Registrován: čtv 25.10.2012 00:00
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Falcon »

Pokud to nebude relé žhavení, tak ještě můžou být unavené kontakty v elektrické části zámku zapalování (pod volantem) - tedy to, co zapíná spotřebiče a el.okruhy podle polohy klíče I, II apod. Zkus to pokusně prohodit s jiným autem, klidně i z vraku.
E38 730dA Orientblau mit LED Ambient Pornlichtpaket
---
DRL vícerežimové AE denní svícení UHP V3 s welcome/fadeout, LED Ambient
oprava elektriky a jednotek, repas ABS, audio BM24/BM54/ASK/Logic7, navigace, budíky pixely + upgrade
tel. 777 399 877
nevrar
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: pát 20.02.2015 01:00

#4 Příspěvek od nevrar »

tak to je právě blbý, to stejně zjistím až další den a to ještě musí být zima, navíc ta výměna je drbačka, je to tam tak debilně umístěny.

jinak další otázka jak se projevuje špatná řídící jednotka žhavení?
mika_hakkinen
Registrovaný
Příspěvky: 530
Registrován: úte 18.03.2008 01:00
Bydliště: Brno/Znojmo
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od mika_hakkinen »

Pres poradnou diagnostiku se daji hzavice zapnout. Da se na ne sahnout prsty a poznas citem ze to hzavi.
Jednotka hzaveni je pouze relatko, ovladane z jednotky pro motor.
Jeste me napada, ukazuje ti to dobre teplotu? I venkovni?
nevrar
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: pát 20.02.2015 01:00

#6 Příspěvek od nevrar »

tak teplotu dle teploměru by mělo ukazovat cca reálnou, nevím jak zjistit teplotu vody/oleje, jde to nějak před palubák nějakýma trojhmatama ?

Jinak to žhaví, ale jenom až se objeví žhavič na displeji, jak je míň jak 3 stupně, tak motor točí, ale nenaskočí
mika_hakkinen
Registrovaný
Příspěvky: 530
Registrován: úte 18.03.2008 01:00
Bydliště: Brno/Znojmo
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od mika_hakkinen »

A kdyz startujes jde ti kour z vejfuku a nebo nic? Pokud by se nekourilo, nejde ti tam nafta. Co filtr kdy byl vymeneny?
nevrar
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: pát 20.02.2015 01:00

#8 Příspěvek od nevrar »

předtím než byly vyměněny žhaviče tak čadilo, ale teď ne. Nicméně jak se objeví kontrolka žhavení tak to chytne hned. Ale občas mi to zahlásí cruise control failure, takže mám podezření na špatné kontakty v té spínačce. A ještě co mě napadá tak někde je určitě chyba, protože mi to píše servis overdue -8 000 kdy se nenuloval olej a furt je to na stejné hodnotě a je už tak najeto cca 4tis km
mika_hakkinen
Registrovaný
Příspěvky: 530
Registrován: úte 18.03.2008 01:00
Bydliště: Brno/Znojmo
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od mika_hakkinen »

pokud to nekouri nejde tam nafta. Co diagnostika?
nevrar
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: pát 20.02.2015 01:00

#10 Příspěvek od nevrar »

na diagnostice byly 4 z 6 žhavičů, ty jsou vyměněný, jinak krom pičovinek tam nic nebylo co si pamatuji

jinak to kouření, před výměnou žhavičů to zakouřilo až moc mi připadalo a teďka nevím, jak je teplo nastartuji hned i za studena
nevrar
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: pát 20.02.2015 01:00

#11 Příspěvek od nevrar »

tak žhavením to není, při otočení klíčem za chladnějšího počasí se na palubáku nerožne kontrolka čerpadla, po rožnutí startuje nadrc i bez nažhavení, co s tím teď?
Pazdi
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: stř 14.03.2007 01:00
Bydliště: Olomouc - Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Pazdi »

4 z 6 žhaviček může znamenat i jednotku žhavení...
nevrar
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: pát 20.02.2015 01:00

#13 Příspěvek od nevrar »

viz příspěvek výše, po zobrazení čerpadla startuje normál, takže asi čerpadlo nebo něco ve spínačce? když je v kabině teplo tak startuje bez problému
krtecek39
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: pon 11.08.2014 00:00
Bydliště: Brno

#14 Příspěvek od krtecek39 »

Já mám e34 tds, ráno můžu otočit kolikrát chci a žhavit, auto točí a nechytne, kouří ale nechytne, žhaviče nový, dozkoušeno že žhaví, proud do nich jde, nezáleží na počasí, ale na čase, jak dlouho auto stojí. Když stříknu start sprej, auto chytne hned, kouře teda jak z lokomotivy ale chytne, dávám to za vinu čerpadlu který netěsní, a taky protože mi to někdy padá i do nouzáku
nevrar
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: pát 20.02.2015 01:00

#15 Příspěvek od nevrar »

nic takového mi nedělá žádný dým z toho nejde, bude chyba v elektrice, pokud se nezobrazí čerpadlo, tak prostě nenastartuju, jak je hezky tak to chytne hned ať už to stojí den nebo týden
Odpovědět