Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E60 - EGR chladič

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Retro
Registrovaný
Příspěvky: 33
Registrován: pát 22.10.2010 00:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od Retro »

Ahoj,
zaznamenal jsem u své 530D únik chladící kapaliny (zhruba 0,5 litru za 2 měsíce) a také mi auto začalo bíle pokuřovat (za studena i za tepla, na volnoběh i za jízdy).
Když jsem začal po netu zjišťovat, čím by to mohlo být, dost často jsem narazil na spojitost s prasklým EGR chladičem. Nemáte někdo zkušenost? Zajímalo by mě, zda se to dá nějak ověřit, než objednám jiný... Díky
Uživatelský avatar
sonyk02
Registrovaný
Příspěvky: 486
Registrován: stř 16.11.2011 01:00
Bydliště: Vysočina

#2 Příspěvek od sonyk02 »

Tak se podívej jestli je chladič někde mokrý, je umístěn hned nahoře na kraji motoru vepředu.
Retro
Registrovaný
Příspěvky: 33
Registrován: pát 22.10.2010 00:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od Retro »

Jasně, to můžu. Nicméně myslel jsem, že když to teče do výfuku, tak že ta prasklina bude někde uvnitř toho chladiče? Nevím přesně, jak to funguje, ani jak je to vevnitř řešené, tak případně sorry, že se možná ptám blbě ;)
Uživatelský avatar
sonyk02
Registrovaný
Příspěvky: 486
Registrován: stř 16.11.2011 01:00
Bydliště: Vysočina

#4 Příspěvek od sonyk02 »

i to je možné že je prasklý uvnitř a teče do sání.
Retro
Registrovaný
Příspěvky: 33
Registrován: pát 22.10.2010 00:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od Retro »

A v takovém případě je nějaký fígl, jak to zjistit?
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#6 Příspěvek od mi00wa »

Úbytek chladicí kapaliny a bílý kouř z výfuku (neplést s zimníma startama, kde chvílu bílý kouř z výfuku jde, po té ustane)
Retro
Registrovaný
Příspěvky: 33
Registrován: pát 22.10.2010 00:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od Retro »

To ale není můj případ, zastavím po 200 km jízdě, nechám na volnoběh a během chvíle mlha...
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#8 Příspěvek od mi00wa »

Pozorujes ubytek chladici kapaliny, nebo jak smrdi mlha (stiplavy, smrdi po nafte, nevo vodni para) ?
knedlifek
Registrovaný
Příspěvky: 336
Registrován: pon 06.11.2006 01:00

#9 Příspěvek od knedlifek »

Měl jsem taky děravý chladič, je to achylovka. Zjistíš ho uplně jednoduše, když ho vyndáš, zacpeš rukou díru, do druhé tlačíš vzduch např. pusou a třetí dírou nesmí nic jít.

Pokud je to bílí kouř - voda (a snad v zimních dnech NAFTA spalována za nízké teploty)
namodralý kouř - olej
černý - nespálená nafta (k poměru málo vzduchu)
knedlifek
Registrovaný
Příspěvky: 336
Registrován: pon 06.11.2006 01:00

#10 Příspěvek od knedlifek »

Jinak mrkni do chladící nádoby jestli tam nejsou olejové skvrny a do víčka na dolévání oleje, zda není bílá hmota.

Ale když říkáš, že ti to bíle kouří a pozoruješ na místě, tak to bude (usuzuji podle pozorování u mě) na chladič EGR. PS: Egr není taky otevřený pořád a já tam měl díru jak.... a i tak mi vydržela voda do informace na iDrive 1/2 měsíce.
Retro
Registrovaný
Příspěvky: 33
Registrován: pát 22.10.2010 00:00
Bydliště: Praha

#11 Příspěvek od Retro »

knedlifek: Díky za tip, vyzkouším! Víčko od oleje jsem kontroloval a nic na něm není, kapalinu zkouknu.

Je to skutečně bílý kouř a nějakým způsobem smrdí, ale nedokážu to k něčemu přirovnat... jinak skutečně nejde o studený start, naopak při něm to není tak hrozné, projevuje se to více až po zahřátí.
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#12 Příspěvek od mi00wa »

vtom případě bych to viděl na EGR chladič KO
knedlifek
Registrovaný
Příspěvky: 336
Registrován: pon 06.11.2006 01:00

#13 Příspěvek od knedlifek »

Vyndej ho a jistě pochopíš které otvory zaslepit rukou a do kterého foukat - tím 100% poznáš zda je KO
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#14 Příspěvek od mi00wa »

napadlo mě ještě tohle, olejový separátor > https://www.youtube.com/watch?v=cRVqelz_rC0
Fjodero
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 22.10.2015 00:00

#15 Příspěvek od Fjodero »

Ahoj, dořešil se tenhle problém ? jak to dopadlo ? Řeším podobný problém. Chladící kapalina je "špinavá", zmizel litr chladící kapaliny za 350 km a z výfuku jde bílí kouř.

E60 530D 160 KW.

Děkuji :)
Odpovědět