Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

výkon u BMW E39 530d facelift 142KW

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#81 Příspěvek od DaweTDS »

Asi si nerozumíme.Ve výfukových svodech je tlak výfukových plynů od 1 do 3 barů a případná prasklina zákonitě letí se svodů ven a né dovnitř aby se dostala do turba. Kdyby to bylo na sacím potrubí,tak tam je i někdy podtlak,tak tam bych to bral,ale u výfuku je pořád přetlak. 8) a tak nemůže vzniknout tahle protiřečná věta "případný úlomky svodů letí ven přes to turbo" když turbo je vlastně vevnitř :lol:
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#82 Příspěvek od Teddy »

Už ti rozumim. :) Jenomže ty svody jsou dvouplášťový a .... no ale o to tu nejde. Zkušenost s tim nemam. Jen to řada mechošů psala tady na fóru.

Teď jsem po dálnici sledoval otáčky. Při 130km/h mi to na šestku točí 2200ot/min. Při změně převodovýho poměru diferáku o 10% bych na tu šestku točil 2450ot/min. To mi nepřijde tak tragickej rozdíl na to, že pocitově získam 20hp a 50Nm. Navíc až budu zase rvát loď z vody, tak by mi spojka i poděkovala.
Hleda jsem kolik točí při 130 km/h pochcávka. Údaje se dost liší. Uvádí se od 2100 do 2600. První číslo je podle mě nesmysl. Lehce po 200km/h už jsem měl otáčkoměr skoro v červenym. Jestli si to pamatuju správně, tak to bylo někde kolem 2400ot/min. Měl jsem 2.0tdi.

Jak říkám kdysi jsem si takhle pohrál s rozetou na motorce a byl to naprosto brutální rozdíl.
Navíc diferák mě stejně čeká. Pravda je, že kdybych jezdil po dálnicích v německu, tak o podobný věci ani neuvažuju. Jenomže tady se nedá jezdit víc, jak cca do 150, když už hoooodně pospícham. Na 200km/h se autí podívalo za dobu co ho mam asi 2x.
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#83 Příspěvek od DaweTDS »

Aha,tak že jsou dvouplášťové zase nevím já 8) no asi to necháme koňovi :lol: :lol:
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#84 Příspěvek od Zdenda530d »

To: EdyBoy, mám taky Rondelly 58 18" límce (mmch podle mého nejhezčí a nejvíce padnoucí alu na e39 vůbec) a jsou to jedny z nejlehčích kol této velikosti co jsem kdy držel (nějaké hořčíková slitinka to je...), pro srovnání - jsou hmotnostně srovnatelné s origo alu 16" co mám na Octavii (komplet obutá).
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#85 Příspěvek od EdyBoyS »

No rondell 58 R18 jsou jedny z nejtěžších kol právě... Nemůžu teď zrovna na netu najít kolik váží ale matně si vzpomínám, že přední váží 14kg a zadní 16kg... Narozdíl od origo M5 kol kde váží přední 10,71 a zadní 11,60

To je hodně velký rozdíl
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#86 Příspěvek od Zdenda530d »

Tak to teda nevím co mám za kola, asi je budu muset hodit na váhu ale 16kg nemají podle mě ani s pneu (a to ani zadní 10" s 265kou pneu, která taky není peříčko)... (ale nevím, nevážil jsem je, jen jsem je potěškával, když jsem přezouval)
Weismann
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: čtv 12.02.2009 01:00

#87 Příspěvek od Weismann »

které M5 kola konkrétně? takový ty klasický hodně paprskový? style 65?
já sem koupil auto a jsou tam origo M kola, ale vážil sem to zadní, i s gumou 265/R18 a váží 22.5kg 8O to je nějak hodně ne?
Přílohy
tyhle mám
tyhle mám
043.JPG (162.74 KiB) Zobrazeno 669 x
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#88 Příspěvek od EdyBoyS »

jojo, myslel jsem Style 65 R18 origo M5 na E39...
vyčetl jsem to z tabulky na bmwstylewheels
ale i když jsem vzal do ruky svůj disk Rondell 58 tak byl o poznání těžší než to M5 kolo.... ten kovaný límec taky váží hodně...
Weismann
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: čtv 12.02.2009 01:00

#89 Příspěvek od Weismann »

podle tabulky na bmwstylewheels by ten můj zadní disk měl vážit 10,5kg.. to by guma musela vážit 12kg... to se mi nějak nezdá
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#90 Příspěvek od Foldas »

Gumy jsou těžké těch 12 kilo o 18-palcové mě vůbec nepřekvapuje
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#91 Příspěvek od Zdenda530d »

Ale rondell 58 přece nejsou kovaná kola? nebo že by se dělala v jiných provedeních... jen aby bylo jasno - moje e39 má tyto papuče a mám za to, že to jsou Rondelly 58 (předek 8,5 a zadek 10" 18tky) mám na nich bridgestone... Ale opravdu nechci kecat s tou hmotností (když jsem si je totiž dovezl byl jsem z nich dost nadšenej, tak se mi možná při přezouvání zdály v tý eufórii lehčí :) )
Přílohy
IMAG0214.jpg
IMAG0214.jpg (195.78 KiB) Zobrazeno 732 x
IMAG0216.jpg
IMAG0216.jpg (183.73 KiB) Zobrazeno 733 x
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#92 Příspěvek od Filozof »

EdyBOY: proč máš na 530d takové salámy ? To dost zabíjí výkon. To je tak na M5 a ne na 530d. Kdybys to shodil aspon na 225 předek a 235-245 zadek jsi někde jinde a auto bude držet taky slušně.

Si spočítej jakej je tam kur.evskej valivej odpor třeba v 150-200km/h.

Se podívej jaké má pneu M5.

Ber to jako přátelskou radu. Jezdil jsem na R17 235/45 a to byl ideální rozměr na 200koní.

Prostě i při 200+ a ostrých 160km/h v zatáčce to luxusně drželo auto. A to byly sportovní Dunlopy 235mm na šířku R17 a paráda.
Ty 285mm uplně zabíjejí výkon 530d. Dokázal bych si představit 255 zadek a 235mm předek max rozměr.

Já bych do 400koní vubec nad takovejma šílenejma rozměrama neuvažoval.

Na tomto jezdí M5 e39 pneu 245/40 - 275/35 ZR 18. Tam je to akorát.

Změř si zrychlení s těmito pneu 0-200km/h a pak si nasad jiné kola třeba 225-235mm. a pak vyzkoušej.
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#93 Příspěvek od Zdenda530d »

Valivý odpor závisí krom šíře na mnoha dalších aspektech a rozdíl mezi 235 a 255 je zanedbatelný (tím spíš se ještě ztrácí když 235 má profil 45 a 255 má na 35) co se týče val. odporu - to spíš ta samotná hmotnost alu s pneu bude hrát při akceleraci mnohem větší roli.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#94 Příspěvek od Teddy »

Rozdíl mezi velivym odporem 235 a255 pneu je zhruba závratných 1 - 1,5%. :lol:
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#95 Příspěvek od Filozof »

ale on jezdí na salámech 285mm to vám nedošlo na 530d :lol:

když si dá 225mm nebo 235mm bude to auto mít uplně jiné chování.

Váha pneu a alu kola je taky velice rozhodující ...a píšu že i M5 má menší kola jako jeho 530d.
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#96 Příspěvek od Zdenda530d »

Jde to všechno se vším, jak tu psal EdyBoy... jestli má v kufru 40kg tubu, dvojitý skla a teď nevím jestli je to automat, tak je to kilo ke kilíčku a najednou rup šup, je to jako by jezdil v komplet obsazení, to pak koníci navíc táhnou tuto výbavu a nula od nuly pojde...
Proto za sebe mohu říct, že já jsem s výkonem spokojen, skla mám obyč, muzika mi stačí origo, rezervu mám placku, která je o dost lehčí a vetšinou jezdím s přítelkyní, která má s klíčema v kapse 50 kilo a tím pádem svůj metrák nemusím řešit. V autě je to vždy poměr váha/výkon a pokud je to auto dvoutunový kolos (brutto) no tak se i nasteroidovaní koníci zadýchají. Já mám v papírech psáno 1700kg a na tuto hmotnost je ten origo výkon adekváktní. A holt se musím smířit s tím, že mě přečipovaná eresová oktávka se svými 1350 kily při akceleraci předjede.
Weismann
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: čtv 12.02.2009 01:00

#97 Příspěvek od Weismann »

tohle je mimo.. ale i 2t auto může jet jak dobytek.. např. Bugatti Veyron SS má zrychlení jak motorka... ale má 1200 koní a 1500NM... to s 530D asi nedostaneme :D ale chtěl sem jen říci že i těžké auto může být rychlé když má dost výkonu... aspoň v přímce

já se svoji 530D jsem spokojenej, není to auto na závody, mám to na pohodu, výkon sem chtěl hlavně kvůli předjíždění a na to má výkon dostatečnej... hlavně, máme BMW, nemám zapotřebí se zahazovat se Škodovkama apod... :D a taky Octavka RS nebude nikdy jezdit na takové úrovni jako BMW...

kdybych chtěl závodit, tak bych si koupil 330Ci e46 nebo rovnou M3 3.2 E36
a pokud z 5 řady, tak 540i nebo M5... ale je to hlavně o penězích a prioritách

ale jak píše Zdenda, poměr váha/výkon... jako příklad: Lotus Exige má taky 142kw, ale neváží ani tunu, a zrychlení 4.7s... :twisted:
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#98 Příspěvek od Filozof »

To jo ale původní otázka je řešení problému s jeho výkonem v jeho 530d.
Tak jsme každej poukázali kde jsou velké rezervy které by mohl upravit.

Od váhy krámů nadbytečných v autě tak i salámů těžkejch které auto musí tahat sebou a dává mu to zabrat.

Jak říkám není 530d jako 530d.

Klidně serie 530d ale s rozumnejma kolama a váhou mu dá naprdel díky jeho nadváze a válcům na kolech :D

ono tech 20kw pak sice vypadá pěkně ale je k ničemu. Tady pomůže odtučnovací kůra. pokud chce tedy jezdit svižněji a líp - tam směřovala otázka. Nebo se nadopovat dalšíma 50KW a zaplatit 30-40tisic na úpravách.

Začal bych tím nejlevnějším. Dieta. a pak může lépe závodit.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#99 Příspěvek od Teddy »

Tohle je Weismanne samozřejmě rozumnej a uvědomělej přístup.
Tohle vlákno je ale spíš o tom, jak tomu autu přidat nějakýho toho koníka. Důvody má každej jiný a já je nechci zkoumat. Je to každýho soukromá věc.
Asi bych téma zeštíhlení auta uzavřel. Prostě nemá smysl BMW zmrzačit tim, že je vykucháme. Nestavíme auta na závody.
Na druhou stranu proč zatracovat snahy trochu mu přilepšit?
Weismann
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: čtv 12.02.2009 01:00

#100 Příspěvek od Weismann »

jinak já mám v TP provozní hmotnost 1700kg... já bych si chtěl letos taky dopřát chip, ale jen třeba na 170kw a 520nm... nechci to rvát nějak na hranu.. a ani nechci dělat přestavbu s turbem, IC atd... jen motoru lehce posílit, a poznat to bude i tak si myslím
Odpovědět