Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
výkon u BMW E39 530d facelift 142KW
-
DaweTDS
- Registrovaný
- Příspěvky: 705
- Registrován: sob 10.11.2012 01:00
- Bydliště: Šumperk
- Klubové ID: 3272
Asi si nerozumíme.Ve výfukových svodech je tlak výfukových plynů od 1 do 3 barů a případná prasklina zákonitě letí se svodů ven a né dovnitř aby se dostala do turba. Kdyby to bylo na sacím potrubí,tak tam je i někdy podtlak,tak tam bych to bral,ale u výfuku je pořád přetlak.
a tak nemůže vzniknout tahle protiřečná věta "případný úlomky svodů letí ven přes to turbo" když turbo je vlastně vevnitř 
Už ti rozumim.
Jenomže ty svody jsou dvouplášťový a .... no ale o to tu nejde. Zkušenost s tim nemam. Jen to řada mechošů psala tady na fóru.
Teď jsem po dálnici sledoval otáčky. Při 130km/h mi to na šestku točí 2200ot/min. Při změně převodovýho poměru diferáku o 10% bych na tu šestku točil 2450ot/min. To mi nepřijde tak tragickej rozdíl na to, že pocitově získam 20hp a 50Nm. Navíc až budu zase rvát loď z vody, tak by mi spojka i poděkovala.
Hleda jsem kolik točí při 130 km/h pochcávka. Údaje se dost liší. Uvádí se od 2100 do 2600. První číslo je podle mě nesmysl. Lehce po 200km/h už jsem měl otáčkoměr skoro v červenym. Jestli si to pamatuju správně, tak to bylo někde kolem 2400ot/min. Měl jsem 2.0tdi.
Jak říkám kdysi jsem si takhle pohrál s rozetou na motorce a byl to naprosto brutální rozdíl.
Navíc diferák mě stejně čeká. Pravda je, že kdybych jezdil po dálnicích v německu, tak o podobný věci ani neuvažuju. Jenomže tady se nedá jezdit víc, jak cca do 150, když už hoooodně pospícham. Na 200km/h se autí podívalo za dobu co ho mam asi 2x.
Teď jsem po dálnici sledoval otáčky. Při 130km/h mi to na šestku točí 2200ot/min. Při změně převodovýho poměru diferáku o 10% bych na tu šestku točil 2450ot/min. To mi nepřijde tak tragickej rozdíl na to, že pocitově získam 20hp a 50Nm. Navíc až budu zase rvát loď z vody, tak by mi spojka i poděkovala.
Hleda jsem kolik točí při 130 km/h pochcávka. Údaje se dost liší. Uvádí se od 2100 do 2600. První číslo je podle mě nesmysl. Lehce po 200km/h už jsem měl otáčkoměr skoro v červenym. Jestli si to pamatuju správně, tak to bylo někde kolem 2400ot/min. Měl jsem 2.0tdi.
Jak říkám kdysi jsem si takhle pohrál s rozetou na motorce a byl to naprosto brutální rozdíl.
Navíc diferák mě stejně čeká. Pravda je, že kdybych jezdil po dálnicích v německu, tak o podobný věci ani neuvažuju. Jenomže tady se nedá jezdit víc, jak cca do 150, když už hoooodně pospícham. Na 200km/h se autí podívalo za dobu co ho mam asi 2x.
-
Zdenda530d
- Registrovaný
- Příspěvky: 464
- Registrován: ned 18.08.2013 00:00
To: EdyBoy, mám taky Rondelly 58 18" límce (mmch podle mého nejhezčí a nejvíce padnoucí alu na e39 vůbec) a jsou to jedny z nejlehčích kol této velikosti co jsem kdy držel (nějaké hořčíková slitinka to je...), pro srovnání - jsou hmotnostně srovnatelné s origo alu 16" co mám na Octavii (komplet obutá).
-
Zdenda530d
- Registrovaný
- Příspěvky: 464
- Registrován: ned 18.08.2013 00:00
-
Zdenda530d
- Registrovaný
- Příspěvky: 464
- Registrován: ned 18.08.2013 00:00
Ale rondell 58 přece nejsou kovaná kola? nebo že by se dělala v jiných provedeních... jen aby bylo jasno - moje e39 má tyto papuče a mám za to, že to jsou Rondelly 58 (předek 8,5 a zadek 10" 18tky) mám na nich bridgestone... Ale opravdu nechci kecat s tou hmotností (když jsem si je totiž dovezl byl jsem z nich dost nadšenej, tak se mi možná při přezouvání zdály v tý eufórii lehčí
)
- Přílohy
-
- IMAG0214.jpg (195.78 KiB) Zobrazeno 999 x
-
- IMAG0216.jpg (183.73 KiB) Zobrazeno 1000 x
- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
EdyBOY: proč máš na 530d takové salámy ? To dost zabíjí výkon. To je tak na M5 a ne na 530d. Kdybys to shodil aspon na 225 předek a 235-245 zadek jsi někde jinde a auto bude držet taky slušně.
Si spočítej jakej je tam kur.evskej valivej odpor třeba v 150-200km/h.
Se podívej jaké má pneu M5.
Ber to jako přátelskou radu. Jezdil jsem na R17 235/45 a to byl ideální rozměr na 200koní.
Prostě i při 200+ a ostrých 160km/h v zatáčce to luxusně drželo auto. A to byly sportovní Dunlopy 235mm na šířku R17 a paráda.
Ty 285mm uplně zabíjejí výkon 530d. Dokázal bych si představit 255 zadek a 235mm předek max rozměr.
Já bych do 400koní vubec nad takovejma šílenejma rozměrama neuvažoval.
Na tomto jezdí M5 e39 pneu 245/40 - 275/35 ZR 18. Tam je to akorát.
Změř si zrychlení s těmito pneu 0-200km/h a pak si nasad jiné kola třeba 225-235mm. a pak vyzkoušej.
Si spočítej jakej je tam kur.evskej valivej odpor třeba v 150-200km/h.
Se podívej jaké má pneu M5.
Ber to jako přátelskou radu. Jezdil jsem na R17 235/45 a to byl ideální rozměr na 200koní.
Prostě i při 200+ a ostrých 160km/h v zatáčce to luxusně drželo auto. A to byly sportovní Dunlopy 235mm na šířku R17 a paráda.
Ty 285mm uplně zabíjejí výkon 530d. Dokázal bych si představit 255 zadek a 235mm předek max rozměr.
Já bych do 400koní vubec nad takovejma šílenejma rozměrama neuvažoval.
Na tomto jezdí M5 e39 pneu 245/40 - 275/35 ZR 18. Tam je to akorát.
Změř si zrychlení s těmito pneu 0-200km/h a pak si nasad jiné kola třeba 225-235mm. a pak vyzkoušej.
-
Zdenda530d
- Registrovaný
- Příspěvky: 464
- Registrován: ned 18.08.2013 00:00
-
Zdenda530d
- Registrovaný
- Příspěvky: 464
- Registrován: ned 18.08.2013 00:00
Jde to všechno se vším, jak tu psal EdyBoy... jestli má v kufru 40kg tubu, dvojitý skla a teď nevím jestli je to automat, tak je to kilo ke kilíčku a najednou rup šup, je to jako by jezdil v komplet obsazení, to pak koníci navíc táhnou tuto výbavu a nula od nuly pojde...
Proto za sebe mohu říct, že já jsem s výkonem spokojen, skla mám obyč, muzika mi stačí origo, rezervu mám placku, která je o dost lehčí a vetšinou jezdím s přítelkyní, která má s klíčema v kapse 50 kilo a tím pádem svůj metrák nemusím řešit. V autě je to vždy poměr váha/výkon a pokud je to auto dvoutunový kolos (brutto) no tak se i nasteroidovaní koníci zadýchají. Já mám v papírech psáno 1700kg a na tuto hmotnost je ten origo výkon adekváktní. A holt se musím smířit s tím, že mě přečipovaná eresová oktávka se svými 1350 kily při akceleraci předjede.
Proto za sebe mohu říct, že já jsem s výkonem spokojen, skla mám obyč, muzika mi stačí origo, rezervu mám placku, která je o dost lehčí a vetšinou jezdím s přítelkyní, která má s klíčema v kapse 50 kilo a tím pádem svůj metrák nemusím řešit. V autě je to vždy poměr váha/výkon a pokud je to auto dvoutunový kolos (brutto) no tak se i nasteroidovaní koníci zadýchají. Já mám v papírech psáno 1700kg a na tuto hmotnost je ten origo výkon adekváktní. A holt se musím smířit s tím, že mě přečipovaná eresová oktávka se svými 1350 kily při akceleraci předjede.
tohle je mimo.. ale i 2t auto může jet jak dobytek.. např. Bugatti Veyron SS má zrychlení jak motorka... ale má 1200 koní a 1500NM... to s 530D asi nedostaneme
ale chtěl sem jen říci že i těžké auto může být rychlé když má dost výkonu... aspoň v přímce
já se svoji 530D jsem spokojenej, není to auto na závody, mám to na pohodu, výkon sem chtěl hlavně kvůli předjíždění a na to má výkon dostatečnej... hlavně, máme BMW, nemám zapotřebí se zahazovat se Škodovkama apod...
a taky Octavka RS nebude nikdy jezdit na takové úrovni jako BMW...
kdybych chtěl závodit, tak bych si koupil 330Ci e46 nebo rovnou M3 3.2 E36
a pokud z 5 řady, tak 540i nebo M5... ale je to hlavně o penězích a prioritách
ale jak píše Zdenda, poměr váha/výkon... jako příklad: Lotus Exige má taky 142kw, ale neváží ani tunu, a zrychlení 4.7s...
já se svoji 530D jsem spokojenej, není to auto na závody, mám to na pohodu, výkon sem chtěl hlavně kvůli předjíždění a na to má výkon dostatečnej... hlavně, máme BMW, nemám zapotřebí se zahazovat se Škodovkama apod...
kdybych chtěl závodit, tak bych si koupil 330Ci e46 nebo rovnou M3 3.2 E36
a pokud z 5 řady, tak 540i nebo M5... ale je to hlavně o penězích a prioritách
ale jak píše Zdenda, poměr váha/výkon... jako příklad: Lotus Exige má taky 142kw, ale neváží ani tunu, a zrychlení 4.7s...
- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
To jo ale původní otázka je řešení problému s jeho výkonem v jeho 530d.
Tak jsme každej poukázali kde jsou velké rezervy které by mohl upravit.
Od váhy krámů nadbytečných v autě tak i salámů těžkejch které auto musí tahat sebou a dává mu to zabrat.
Jak říkám není 530d jako 530d.
Klidně serie 530d ale s rozumnejma kolama a váhou mu dá naprdel díky jeho nadváze a válcům na kolech
ono tech 20kw pak sice vypadá pěkně ale je k ničemu. Tady pomůže odtučnovací kůra. pokud chce tedy jezdit svižněji a líp - tam směřovala otázka. Nebo se nadopovat dalšíma 50KW a zaplatit 30-40tisic na úpravách.
Začal bych tím nejlevnějším. Dieta. a pak může lépe závodit.
Tak jsme každej poukázali kde jsou velké rezervy které by mohl upravit.
Od váhy krámů nadbytečných v autě tak i salámů těžkejch které auto musí tahat sebou a dává mu to zabrat.
Jak říkám není 530d jako 530d.
Klidně serie 530d ale s rozumnejma kolama a váhou mu dá naprdel díky jeho nadváze a válcům na kolech
ono tech 20kw pak sice vypadá pěkně ale je k ničemu. Tady pomůže odtučnovací kůra. pokud chce tedy jezdit svižněji a líp - tam směřovala otázka. Nebo se nadopovat dalšíma 50KW a zaplatit 30-40tisic na úpravách.
Začal bych tím nejlevnějším. Dieta. a pak může lépe závodit.
Tohle je Weismanne samozřejmě rozumnej a uvědomělej přístup.
Tohle vlákno je ale spíš o tom, jak tomu autu přidat nějakýho toho koníka. Důvody má každej jiný a já je nechci zkoumat. Je to každýho soukromá věc.
Asi bych téma zeštíhlení auta uzavřel. Prostě nemá smysl BMW zmrzačit tim, že je vykucháme. Nestavíme auta na závody.
Na druhou stranu proč zatracovat snahy trochu mu přilepšit?
Tohle vlákno je ale spíš o tom, jak tomu autu přidat nějakýho toho koníka. Důvody má každej jiný a já je nechci zkoumat. Je to každýho soukromá věc.
Asi bych téma zeštíhlení auta uzavřel. Prostě nemá smysl BMW zmrzačit tim, že je vykucháme. Nestavíme auta na závody.
Na druhou stranu proč zatracovat snahy trochu mu přilepšit?
