Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

výkon u BMW E39 530d facelift 142KW

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
mika_hakkinen
Registrovaný
Příspěvky: 530
Registrován: úte 18.03.2008 01:00
Bydliště: Brno/Znojmo
Kontaktovat uživatele:

#41 Příspěvek od mika_hakkinen »

Kdo chce hodne, pak nebude mit nic. Jezdit za "4litry" nafty a mit vykon jako 4litr v benzinu. Proste ta rovnice nesedi. Jak se pise vise, tech 400kg je fakt znat. At si v RS nalozi 4 lidi a pak muzes porovnavat.
Sam mam taky 530d 141kw seriove bez uprav. A skoro kazdej mi taky ujede, ale pozdeji kolem tech 150 se k nim priblizim a ve 180 je predjedu. Kdyz jezdim po meste si obcas pripadam jako brzda. Kratka jednicka a dlouha dvojka tomu taky moc neprida. Na dalsi rychlosti uz je to lepsi. V alpach v kopcich mas vyhodu, ze nemusis moc podrazovat, jedes stale :)
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#42 Příspěvek od DaweTDS »

EdyBoyS píše:
Huska píše:Když čtu, že tě se 161kW lehce pojede oktávka tak si myslím, že budeš mít jen sériových 142kW. Když jsem si nechal nachipovat služební allroad u jednoho z místních mechaniků tak to je "nové auto" ... nechipoval jsem na výkon, ale na optimalizaci výkonXspotřeba a celkovou charakteristiku motoru nastavit "ala" BMW ... taky mi vadilo koncernové nastavení .. tak se auto výrazně zlepšilo.
To stejné bylo u kamarádovi e39 135kW kdy se s toho auta stala "raketa" (a sám se v tom jel a octavia II RS TDI .. sériová se sotva držela a od 150km/h přestala stíhat, když to srovnám s e36 a e46 328i, které jsem měl tak myslím že ta e39tka po chipu jede líp). proto si myslím, že auto máš špatně nachipované nebo v něčem problém (špatné turbo, čerpadlo apod).. jinak si to nedokážu vysvětlit.

Zvyšovat výkon u e39 z 161KW dál, bude stát hodně peněz a nebude to až takový rozdíl. :-(
Sériových 142kw nemám... Chip tam opravdu je, i podle diagnostiky mi to kamarád říkal, že tam néjakej software je... Ale jede to fakt divně
Podle mě je to nekvalitní čip, protože to nejvíc jedenfakt od těch 2200 do 2700 otáček a ve 3500 už je to mrtvola...

RS octavia dvojková po chipu pojede na sprintu snad každou e39 530d
Ta octavia má o 400kg méňe a nemá takovou ztrátu v přenosu síly na nápravu jako bmw na kardan a z kardanu do diferáku...
Octavia 2 RS TSFI má 147kw základ, z toho dáš čipem i 170 a je to daleko lehčí auto...

Dovedl by mi někdo vyrobit brutální čip aby to táhlo až do plnych? Klidně dám i ten větší intercooler a zrepasuju turbo
To zas nebude takovej bágl jak celá přestavba
Repas turba nepomůže. Jak už jsem psal.. E39 má blbé turbo na to ,aby to táhlo až do 4000ot
Nakonec kdyby Ti to někdo přidal do max,tak stejně budeš dělat do 14ti dní spojku atd atd atd. Vím o čem mluvím :D
Mě to vše stálo 22000,- a to jen proto,že jsem turbo měl.. jinak + 12000,-
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#43 Příspěvek od Teddy »

mika_hakkinen píše: Sam mam taky 530d 141kw seriove bez uprav. A skoro kazdej mi taky ujede, ale pozdeji kolem tech 150 se k nim priblizim a ve 180 je predjedu.
Přesně tak, jenomže já jezdim jen u nás. Takže tady bych potřeboval, aby ty čísla tak o 30km/h klesly.
Už jsem i uvažoval o jinym diferáku, ale zase mi to přijde jako mrzačení auta.
Kdysi jsem takhle snížil maximálku na motorce. Tam je to samozřejmě jen výměna zadní rozety. Už to nelítalo 250, ale kolem 200 to zařízl omezovač. Jenomže to pak i na čtyřku šlo na zadní. Brutálně se zvýšil zátah.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#44 Příspěvek od Teddy »

EdyBoyS píše: Ta octavia má o 400kg méňe a nemá takovou ztrátu v přenosu síly na nápravu jako bmw na kardan a z kardanu do diferáku...
Nevim, jestli jsou informace na http://srovnani.katalog-automobilu.cz/a ... ds[1]=8507 pravdivý. Nejspíš moc ne. U 530d píšou jen 1570kg. U kombi píšou 1810kg. to se mi nezdá.


Dejme tomu, že 530 E39 má 1700kg pohotovostní. Různý zdroje uvádí, že pochcávka má 1415 (RS) - 1425 (2.0tdi).
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#45 Příspěvek od Foldas »

moje e39 tour i s vozíkem agados asi pul nádrže váží 1950 kg. vozík má max 100 kg. taky nepochopím že si někdo koupí vesměs rodinné auto typu e39 v naftě a pak stím chce závodit. A ohledně převodů tak ty mě srali u všech bavoru co jsem měl.
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#46 Příspěvek od DaweTDS »

Foldas píše:moje e39 tour i s vozíkem agados asi pul nádrže váží 1950 kg. vozík má max 100 kg. taky nepochopím že si někdo koupí vesměs rodinné auto typu e39 v naftě a pak stím chce závodit. A ohledně převodů tak ty mě srali u všech bavoru co jsem měl.
No on s tím asi jako závodit nechce,ale dával jen příklad,že RS jede lépe a chce to posílit a jinak než "závoděním" nezjistíš co jede lépe / hůře.
Co se převodů týče,tak já bych raději ještě delší KW na to mám a při normální jízdě po dálnici by to ještě něco ušetřilo. Na co mít zátah jako prase a potom při 130 km/h točit nesmysl :D
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#47 Příspěvek od Teddy »

DaweTDS píše: O motor (kliku, písty a pod) se neboj ty vydrží dost.
Myslím,že není nereálný z toho dostat 300ps. Musí být,ale všechny věci OK. Od vstřiků až po čerpadla.
Pravda je, že z 218 na 300 koní je to skoro 38%. To už je opravdu hodně.
Vstřiky budu stejně repasovat, čerpadlo možná taky. Čeká mě hardyna a diferák, kterej hučí, když sundam nohu z plynu. Sice se to nezhoršuje už 100 tis. (a to jak jsem psal s tim taham 1,5t loď), ale štve mě že to neni v pořádku. Kvůli tomu mě asi bude čekat i spojka. Převodovka je manuální, takže něco vydrží.

Fakt jsem to ale přehnal.... Zajedu si o tom s někym promluvit, abych tu neplácal kraviny. :)

Možná kdyby existoval diferák s cca o 10% pmalejším převodem a pak ten čip, tak je z toho raketa v kabátu rodinného kombi.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#48 Příspěvek od Teddy »

DaweTDS píše: Co se převodů týče,tak já bych raději ještě delší KW na to mám a při normální jízdě po dálnici by to ještě něco ušetřilo. Na co mít zátah jako prase a potom při 130 km/h točit nesmysl :D
Kdyby se jednalo např. o 10%, tak se dálniční otáčky zvednou jen o cca 250, ale krouťák naroste o pěkných 50Nm.
Bylo strašně moc znát i to, že jsem letní kola měl o fous menší (sníženej profil), než letní. Nevim už rozměry, ale auto bylo o cca 1,5cm níž. Na celkovym chování to bylo hodně znát. Akorát to blbě vypadalo a škrtal jsem v garáži o spodek.
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#49 Příspěvek od EdyBoyS »

Teddy píše:
mika_hakkinen píše: Sam mam taky 530d 141kw seriove bez uprav. A skoro kazdej mi taky ujede, ale pozdeji kolem tech 150 se k nim priblizim a ve 180 je predjedu.
Přesně tak, jenomže já jezdim jen u nás. Takže tady bych potřeboval, aby ty čísla tak o 30km/h klesly.
Už jsem i uvažoval o jinym diferáku, ale zase mi to přijde jako mrzačení auta.
Kdysi jsem takhle snížil maximálku na motorce. Tam je to samozřejmě jen výměna zadní rozety. Už to nelítalo 250, ale kolem 200 to zařízl omezovač. Jenomže to pak i na čtyřku šlo na zadní. Brutálně se zvýšil zátah.
No nafta má vždycky delší diferák protože má malej rozsah otáček takže polud bys dal diferák z benzinu, tak to bude mit tak krátkou jedničku, že ani nebude použitelná... A pětka bude moc krátká že při 130 na dálnici tp zas bude žrat tak 10/100... To podle mě neni řešeni
Ideal by byla jiná převodovka
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#50 Příspěvek od EdyBoyS »

Jo a ty váhy jsou nesmysl. Moje e39 s plnou nádrží váží skoro 1900 kilo. Mám tam r18 kola s límcem, velkej subwoofer v kufru, dvojty skla atd...
Ty informace na netu jsou nesmysl
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#51 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

A teď kolik váží ta Oktávka?
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#52 Příspěvek od EdyBoyS »

To netuším, ale víc jak 1500kg nemá
A benzinovy rs bude mit tak 1400kg
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#53 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Jo už jsem to dohledal hned 3x RS II, ale je to nějaké rozporuplné ..
http://srovnani.katalog-automobilu.cz/a ... %5B2%5D=68

Tak na 200koní by měl min. 3litr (benzín) stačit.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#54 Příspěvek od Filozof »

záleží jak moc je oktávka čipovaná ...ono je plno stage.
Třeba tato je hodně silná.

http://www.topictimes.com/videos/autos/ ... Qv-8E.html

a tam hraje roli váha auta ...


serie má:

Octavia RS 2.0 TSI - parametry

Motor: Řadový, zážehový s přímým vstřikováním paliva
a turbodmachadlem, uložený vpředu napříč
Převodovka: Manuální šestistupňová
Poháněné nápravy: Přední
Objem: 1984 ccm
Počet válců: 4
Počet ventilů: 16
Výkon: 147 kW/200 koní
Točivý moment: 280 Nm
Maximální rychlost: 240 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,3 s
Spotřeba

Spotřeba ve městě: 10,2 l/100 km
Spotřeba mimi město: 5,9 l/100 km
Kombinovaná spotřeba: 7,5 l/100 km


Octavia RS 2.0 TDI CR DPF - parametry

Motor: Řadový, vznětový, s přímým vstřikováním paliva
a turbodmachadlem s variabilní geometrií lopatek, uložený vpředu napříč
Převodovka: Manuální šestistupňová
Poháněné nápravy: Přední
Objem: 1968 ccm
Počet válců: 4
Počet ventilů: 16
Výkon: 125 kW/170 koní
Točivý moment: 350 Nm
Maximální rychlost: 225 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,5 s
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#55 Příspěvek od Teddy »

našel jsem ty diferáky:
520d - 3,23
525d - 2,65
530d - 2,56
545i - 3,38
530d LCI - 3,46
530d LCI - 2,47

Opsal jsem to z ebay. Někde se to liší podle výkonu motoru a roku výroby. Nezkoumal jsem jestli jsou skříně stejný, ale asi jo. Já bych tam pravděpodobně měl mít 2,56. Při 130km/h točim na šestku 2200 ot. Kdybych tam dal 2,65, tak bych točil cca 2300 ot.? To je rozdíl jen 5%. Kdybych tam dal 3,23, tak už je to 2600 ot.? To už je rozdíl 20% To by znamenalo krouťák "jako" 600Nm.
Netušim, jestli se liší i převodový poměry převodovek jednotlivých motorizací. Jestli ne, tak bych měl otáčky a maximálku, jako má 2.0d.

Jsou to jen hrubý odhady, tak mě nechytejte na číslech.
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#56 Příspěvek od Huska »

EdyBoyS píše:Dovedl by mi někdo vyrobit brutální čip aby to táhlo až do plnych? Klidně dám i ten větší intercooler a zrepasuju turbo
To zas nebude takovej bágl jak celá přestavba
pokud by jsi chtěl chipem auto skutečně naladit pošli mi SZ dám ti kontakt kde auto ladí nikoliv jen nahrají soft stažený z internetu.

v poslední době ladili dvě auta z klubu 320d e91 a 535d e61 (reference by ti dali majitelé)- Sám nejsem příznivcem chipování, ale změnil jsem názor ... dobré to je, ale pouze pro kvalitním naladění. ceny bez brzdy cca 6-8tis Kč
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#57 Příspěvek od DaweTDS »

Teddy píše:našel jsem ty diferáky:
520d - 3,23
525d - 2,65
530d - 2,56
545i - 3,38
530d LCI - 3,46
530d LCI - 2,47

Opsal jsem to z ebay. Někde se to liší podle výkonu motoru a roku výroby. Nezkoumal jsem jestli jsou skříně stejný, ale asi jo. Já bych tam pravděpodobně měl mít 2,56. Při 130km/h točim na šestku 2200 ot. Kdybych tam dal 2,65, tak bych točil cca 2300 ot.? To je rozdíl jen 5%. Kdybych tam dal 3,23, tak už je to 2600 ot.? To už je rozdíl 20% To by znamenalo krouťák "jako" 600Nm.
Netušim, jestli se liší i převodový poměry převodovek jednotlivých motorizací. Jestli ne, tak bych měl otáčky a maximálku, jako má 2.0d.

Jsou to jen hrubý odhady, tak mě nechytejte na číslech.
Tady to je i s převodovýma poměrama v převodovce i diferáku. http://www.cars-data.com/en/bmw
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#58 Příspěvek od Teddy »

DaweTDS píše: Tady to je i s převodovýma poměrama v převodovce i diferáku. http://www.cars-data.com/en/bmw
Tak to je super!! U většiny aut (např. právě 520d a 525d) tam ty poměry sice chybí, ale píše to, že já bych měl mít 2,47. Takže 2,56 je jistota a 2,65 zkusim dopočítat. Odhaduju, že 2,65 bude podobný, jako bych teď po dálnici jel na pětku. Zkusim, jaký to bude. :) Spíš se přiklánim k 2,56. Zjistim do jakých motorizací se montoval a pak to zkusim, kolik to točí.
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#59 Příspěvek od DaweTDS »

To jde jednoduše spočítat. (/ = děleno , x = krát)
otáčky motoru / převodový poměr v převodovce / převodový stupeň v dyferáku x obvod kola v metrech / 1000 x 60 a máš rychlost v km/h
tady si můžeš spočítat obvod kola http://www.e-pneu.cz/rozmery_pneu.php
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#60 Příspěvek od Teddy »

Já jsem byl línej nad tim přemejšlet, tak jsem to odhadoval. :D
Jestliže o cca 10% změnim převodovej poměr, tak se mi o cca těch 10% zvýší otáčky motoru při stejný rychlosti. K tomu se samozřejmě auto bude pocitově chovat, jako by mělo o 10% větší výkon i krouťák.
Odpovědět