Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Znalecky posudek na auto

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od matiz »

Vrchni ulozeni hnute není, nedokazu si ani představit tu ranu co by to muselo dostat, je to panenske auto, neškrábnuté, nebourane. Aby se pohnul vrch, muselo by to dostat docela dost ranu do kola. Troufam si rict ze provozem bez havarie není mozne docilit pohnuti vrchu. A nesedel by zaklon.

Ad 4 stopy, nedokazu zjistit.

Ja si myslim ze v hlavici je snimac který dokaze merit jakekoliv vychyleni od nulove polohy a ze ty uhly merit bude umet.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#22 Příspěvek od Teddy »

Systém měření geometrie, kterej by ti tuhle chybu odhalil jsem viděl v Milovicích na stk (možná ho maji i jinde). Na jedný nápravě se k oboum diskům přisunou čidla. Ty dvě jednotky spolu komunikujou a měří rozdíl mezi svými úhly natočení. To tedy měří přímo sbíhavost.
Nebo jako se to dělalo dřív. Mechanik měl hrazdu, která překlenula kola. Změřil rozchod na jedný straně disku, pak na druhý straně disku (v jeho vodorovný ose) a pak to srovnal, aby to bylo stejný.
Nevýhoda tohohle systému ale je, že neodhalí pootočení obou kol. Auto v takovym případě šmajdá. To ti odstraní jen přiložení latě od předního po zadní kolo a změření těch rozdílů (plus případný odečtení rozdílu v rozchodu).

Co já jsem se takhle naměřil geometrie. Dřevěný latě a hrazdy, ale nikdy jsem neměl problém.... Až na bavu jsem si to netroufl, tak jsem jel na laserovou 3D. Jak to dopadlo jsem psal už výš. Pak jsem si to srovnal po svym a je klid. Jen jsem tentokrát využil dvě laserový vodováhy, který jsem přidělal na zadní kola a nechal je svítit na budovu před garáží. Nic se nesjíždí, nikam to netahá, mam klid.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#23 Příspěvek od Teddy »

matiz píše:Vrchni ulozeni hnute není, nedokazu si ani představit tu ranu co by to muselo dostat, je to panenske auto, neškrábnuté, nebourane. Aby se pohnul vrch, muselo by to dostat docela dost ranu do kola. Troufam si rict ze provozem bez havarie není mozne docilit pohnuti vrchu. A nesedel by zaklon.

Ad 4 stopy, nedokazu zjistit.

Ja si myslim ze v hlavici je snimac který dokaze merit jakekoliv vychyleni od nulove polohy a ze ty uhly merit bude umet.
O vrchnim uložení jsem nepsal. Vycházim právě z toho, že auto je rovný, jak jsi psal.
Spíš jde o to, že ta mašina, kterou já jsem viděl neumí měřit ty úhly přímo. Nemá je vůči čemu měřit.
Jsou to jen 4 samostatný čitla na kabelu, který se pověsí na kola. Laser svítí jen mezi jednotkama. To na těch jednotkách je i vidět. Na straně mezi kolama je vysílač a zrcátko, který odráží paprsek na snímač. Jsem přesvědčenej, že to měří tak, jak jsem popsal. Vsadit na to ale nemůžu. Tyhle systémy jsem nenavrhoval. Systémy měření jsem ale vystudoval, takže úplně laický plácnutí do vody to taky neni.

P.S. jedinej úhel, kterej si myslim, že to asi umí změřit je odklon od svislice.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#24 Příspěvek od Teddy »

Píšeš, že na těch letních 16" to lítá. Ty máš jaký rozměry?

P.S. nechci ti do toho šťourat, jen se snažim zjistit, kde je chyba. Stejně se tě pak bude ptát i právník. Taky první otázka bude proč si myslíš, že máš pravdu ty a ne servis.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od matiz »

Ja tu hlavici videl rozebranou, je v tom snimac, velky zhruba jako procesor z dob krale klacka kdy jete nebyly smd tak rozsirene s pomerne dost vyvodama, takze verim ze by mohl byt pomerne "chytry" a nejake gyra tam budou. No ale a taky jsem to nenavrhoval -)))

16" predepsane, cili 205/55/16 na origo kolech se spravnym et... Proc si myslim ze mam pravdu ja, no protože před zhruba 2k km ty letni kola byly pouzitelne, ted jsou vhodne na ekologickou likvidaci. Po vymene kol je auto prakticky nepojizdne, na snehu tak max 70km po rovince, do zatáček tak 40km. Zatacku která je vetsi, dejme tomu třeba 90° i když je rovnomerna nejde projet bez několika korekci volantem, zatocim volantem a drzim, normalne bych drzel stejne az do uplneho projeti, tady ne, tady se to musí na několikrát korigovat, protože to "samo" meni uhel zataceni, podle mne v zavislosti na tom, která zadni kolo ma vetsi nebo mensi adhezi. Na rovinu, je to peklo s tim jezdit... Další důvod proc si myslim ze to geo, protože auto bylo tisickrat zvednute a hledala se nejaka vule která by mohl způsobovat neklid se kterym jsem se potykal, preci jen to nejake diry vymetlo za ty kilometry. První geometrii ojebali, to vim naprosto presne, neresil jsem to a zajel za kolegou. Udelala se geo no a jizdni dojem katastrofa, auto proste porad neklidne. To uz jsem toho mel fest dost a rikal jsem si musí tam byt něco v hajzlu, ja zvedakem nedisponuju, takze za dalším kolegou, neznam opravdu většího odborníka a to bez jakekoliv ironie, proste extra trida. Nenasli jsme ani hovno. Teda nasli, predni sbihavost podle tycky 12mm a zadni 5mm... Puvodne jsem chtěl tomu kolegovi ci je ta geo nakopat do zadku kdy ze se dělala nejaka kalibrace na te jeho mrdce, no a uzemnil mne ze před trema tydnama -)) První reklamace geometrie... Nekolikrat prijel " technik " který to mel dat dohromady, no nedal, protože to porad merilo podle tycky picoviny, dvakrát byla cela bedna odvezena, nove pavouky, merilo to picoviny, během toho udelana geometrie na zapujcene jiné, nahradni, auto pocitove docela v poradku. Ve chcili kdy opet prisel ten vergl z reklamace, prijel uz s technikem i nejaky ještě znalejsi a v podstate vyslo najevo ze jak delal kalibrace, delal je nejak spatne. Takze ten mistr zkalibroval i tu zapůjčenou geometrii co tam byla, byla totiž jejich no a nasledovala další "korekcni" geometrie mojeho auta a to je ten obrazek kdy byla udelana na tom stroji, pak ji odbornik zkalibroval a nasledovalo promereni které je uvedeno jako před serizenim. Jelikoz to bylo uplne v hajzlu coz z prilozeneho obrazku jasne vyplyva tak se auto nastavilo znova. Pote nasledovala kontrola na tom kramu co privezli, samo ze to tam vyslo zase uplne jinak a spatne a vzhledem k tomu ze jsem tomu stroji absolutne neduveroval ( několikrát reklamovany, odvezeny, privezeny, nesel, odvezeny atd atd ) tak se na to uz nesahalo, chovalo se to relativne dobře, ale ty nizkoprofily proste to auto udrzi dost dobre, nejde poznat moc ze je něco spatne... Vzhledem k tomu vsemu predeslemu a najetim urcite okolo 10k km aniz by se pneu sjizdely si troufam tvrdit ze zavada není v aute, ale v nastaveni auta...

Bohuzel co je horsi zprava, tihle mistri jezdi po cele republice a delaji ty takzvane kalibrace všude mozne, je to firma s celostatni pusobnosti.

A taky si myslim ze kdybych pominul jak hnusne se s tim autem ted jezdi a jezdil bych dal, tak ty 16" zimaky by se nesjely tak rychle, ta guma je proste poddajnejsi. To mne primo navadi k tomu proc u druhých takove problémy nejsou, no protože jezdi na pneu které jsou poddajnejsi a tak je sjedou třeba az za 10k nebo 15k, neumim odhadnout, proste později...
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#26 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

nevim, ja si timhle prosel asi ve zrychlene variante, kdy jsem pochopil, ze staci najit nekoho, kdo to opravdu umi a vic to neresit, protoze vychovavat pitomce na vlastnim aute mi prijde moc velkej luxus...
kdyz je geo na Bmw spatne, je to poznat hned, rizeni je tupe a na mokru je auto neklidne = jet jinam, nejlepe dle referenci... neco malo se resilo v jinem pripade tady: http://www.autohificlub.cz/forum/10-tun ... izdeni-gum a myslim, ze i tady se da dohledat vlakno, kde je graficky vliv snizeni/rozsireni vysvetlen...

v Praze Pneu Mracek, Davidkova, kde maji 3D, rozumny pristup a ferove ceny (neresi, jestli ti neco slo nebo neslo povolit)... http://www.pneumracek.cz/kontakt
v Brne Auto Pospisil na Karlové... http://www.autoservis-autoskla-myti-aut.cz/autoservis/

otec je soudni znalec pro mot. vozidla a par sporu jsem mel moznost videt, reseni je dlouhe, drahe a unavne... tim te nechci znechutit, ale spis bych to videl na tu radu s inzeratem, pravnikem a dohodou/mimosoudni kompenzaci... pokud ne tak hromadne trestni oznameni a dalsi pokus o mimosoudni vyrovnani... potom uz se jen obrnit a soudit se rok/dva...
“Ability is what you're capable of doing.”
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#27 Příspěvek od Teddy »

jaký trestní oznámení? Jakej byl spáchán trestný čin?
Nepleteš si to s občanskoprávní žalobou na náhradu škody?
Uživatelský avatar
Giovany1971
Registrovaný
Příspěvky: 357
Registrován: ned 11.05.2014 00:00
Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od Giovany1971 »

matiz píše:Ja tu hlavici videl rozebranou, je v tom snimac, velky zhruba jako procesor z dob krale klacka kdy jete nebyly smd tak rozsirene s pomerne dost vyvodama, takze verim ze by mohl byt pomerne "chytry" a nejake gyra tam budou. No ale a taky jsem to nenavrhoval -)))

16" predepsane, cili 205/55/16 na origo kolech se spravnym et... Proc si myslim ze mam pravdu ja, no protože před zhruba 2k km ty letni kola byly pouzitelne, ted jsou vhodne na ekologickou likvidaci. Po vymene kol je auto prakticky nepojizdne, na snehu tak max 70km po rovince, do zatáček tak 40km. Zatacku která je vetsi, dejme tomu třeba 90° i když je rovnomerna nejde projet bez několika korekci volantem, zatocim volantem a drzim, normalne bych drzel stejne az do uplneho projeti, tady ne, tady se to musí na několikrát korigovat, protože to "samo" meni uhel zataceni, podle mne v zavislosti na tom, která zadni kolo ma vetsi nebo mensi adhezi. Na rovinu, je to peklo s tim jezdit... Další důvod proc si myslim ze to geo, protože auto bylo tisickrat zvednute a hledala se nejaka vule která by mohl způsobovat neklid se kterym jsem se potykal, preci jen to nejake diry vymetlo za ty kilometry. První geometrii ojebali, to vim naprosto presne, neresil jsem to a zajel za kolegou. Udelala se geo no a jizdni dojem katastrofa, auto proste porad neklidne. To uz jsem toho mel fest dost a rikal jsem si musí tam byt něco v hajzlu, ja zvedakem nedisponuju, takze za dalším kolegou, neznam opravdu většího odborníka a to bez jakekoliv ironie, proste extra trida. Nenasli jsme ani hovno. Teda nasli, predni sbihavost podle tycky 12mm a zadni 5mm... Puvodne jsem chtěl tomu kolegovi ci je ta geo nakopat do zadku kdy ze se dělala nejaka kalibrace na te jeho mrdce, no a uzemnil mne ze před trema tydnama -)) První reklamace geometrie... Nekolikrat prijel " technik " který to mel dat dohromady, no nedal, protože to porad merilo podle tycky picoviny, dvakrát byla cela bedna odvezena, nove pavouky, merilo to picoviny, během toho udelana geometrie na zapujcene jiné, nahradni, auto pocitove docela v poradku. Ve chcili kdy opet prisel ten vergl z reklamace, prijel uz s technikem i nejaky ještě znalejsi a v podstate vyslo najevo ze jak delal kalibrace, delal je nejak spatne. Takze ten mistr zkalibroval i tu zapůjčenou geometrii co tam byla, byla totiž jejich no a nasledovala další "korekcni" geometrie mojeho auta a to je ten obrazek kdy byla udelana na tom stroji, pak ji odbornik zkalibroval a nasledovalo promereni které je uvedeno jako před serizenim. Jelikoz to bylo uplne v hajzlu coz z prilozeneho obrazku jasne vyplyva tak se auto nastavilo znova. Pote nasledovala kontrola na tom kramu co privezli, samo ze to tam vyslo zase uplne jinak a spatne a vzhledem k tomu ze jsem tomu stroji absolutne neduveroval ( několikrát reklamovany, odvezeny, privezeny, nesel, odvezeny atd atd ) tak se na to uz nesahalo, chovalo se to relativne dobře, ale ty nizkoprofily proste to auto udrzi dost dobre, nejde poznat moc ze je něco spatne... Vzhledem k tomu vsemu predeslemu a najetim urcite okolo 10k km aniz by se pneu sjizdely si troufam tvrdit ze zavada není v aute, ale v nastaveni auta...

Bohuzel co je horsi zprava, tihle mistri jezdi po cele republice a delaji ty takzvane kalibrace všude mozne, je to firma s celostatni pusobnosti.

A taky si myslim ze kdybych pominul jak hnusne se s tim autem ted jezdi a jezdil bych dal, tak ty 16" zimaky by se nesjely tak rychle, ta guma je proste poddajnejsi. To mne primo navadi k tomu proc u druhých takove problémy nejsou, no protože jezdi na pneu které jsou poddajnejsi a tak je sjedou třeba az za 10k nebo 15k, neumim odhadnout, proste později...
Ahoj co jsem u tebe naposledy byl,,tak jsi mi řikal o tomhle problému s geo...ale měl jsem zato že je to vyřešené :( ,,To co jsi tam, prožil se už i blbě čte,,natož to prožít na vlastní kůži.

Jen mne tak napadá,,co ten člověk co ti dělal tu geo... ostatní s ním nemájí problém?? Myslím tím ostatní značky aut,,,BMW je trochu specifické ale i tak je neuvěřitelná ta tvá story :roll: .. Co to auto zavezt přímo do BMW servisu a mít jistotu a záruku?? Myslím že za ty peníze a ty nervy ti to nestojí.Chápu že je to krajní rešení protože takových Baworáků se dělá běžně mraky v neorigo servisech a je to ok. Ale jestli ti už nikdo nemůže pomoci tak bych to vyzkoušel.. rozhodně je to hodně divné a je tam hodně otazníků.

Znáš absolutně dokonale to auto?? Já jsem viděl octavii která nebyla havarovana ani na prední nosníky ani na zadní,,jen byla na výletě v příkopě //menší skok// a byla do vrtule,,,,zjistilo se to až na digitální stolici .Někdy jsou 4 stope auta poznat i pouhým okem když za nim jedeš.

Jinak tě nechci zrazovat z toho sporu,,ale jsou tady fakt vážné kauzy a nedaří se je uspokojivě vyřešit,,myslím aby te to nakonec nestalo jen peníze a skutek nikde,,však to tady znáš v ČR.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od matiz »

Taky jsem si myslel ze to je uz vyresene, no není. Auto znam, dokud se to nerozdrbalo nemel jsem problémy, teda alespoň ne tak vyrazne. Auto zazilo pouze jeden "skok" přes prejezd z kterého vychcal tlumic, mozna ani to ne, ale spis se klonim k tomu ze jo... Jinak s nim jezdim jen a jen ja, takze bych vedel.

Uvidim zítra co se bude dit. K tomu mi dopomáhej buh a Hunter. Uvidi se hned co s tim bude nebo nebude, kazdopadne jsem tezce znechuceny a nedovedu si představit toto na aute zákazníka... Proste nedovedu. Autorizak je fajn, no 6k za geo není zrovna uplne nejmíň. Jiné auta tak vyrazny problém nemaji protože mnohe nemaji stelovatelnou zadni napravu a většinou to nejezdi na 255/30R19. Uvidíme co rekne mr. Hunter...
haarosh
Registrovaný
Příspěvky: 199
Registrován: stř 03.05.2006 00:00

#30 Příspěvek od haarosh »

Zpět prvotnímu dotazu, o znaleckém posudku. Názor právníka, než se pustíš do soudního sporu v našem "právním státě". Kolik vozidel bylo takto poškozeno? Pokud pouze ty = nemáš šanci. Byl zjištěn nějaký výrazný rozdíl při kalibraci přístroje, tzn. byl poškozený? Máš všechny protokoly, potažmo vše písemně (reklamace atd.)? Máš nějakou jinou geometrii, která prokazuje diametrálně jiné, špatné nastavení následující v krátké době po té původní? A tak můžu pokračovat dál a dál. Nechci tě odrazovat od soudního sporu ale vymahatelnost práva je už tak u nás dost složitá a tento případ nebude jednoduchý a pokud si najmou šikovného právníka (soudit se musíš se servisem, který ti to dělal!), tak dokáže zpochybnit téměř vše v jejich prospěch. Řešení je mimosoudní vyrovnání se servisem, který uzná svou chybu, s tebou se vyrovná a následně bude škodu vymáhat po dodavateli stroje na geometrii sám. Každopádně good luck! :wink: Oceňuji každého, kdo se sebou nenechá vyjebávat!
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od matiz »

Nejen ja, ja vim jen o jednom, za cestu do nemecka a zpet gumy totalne na kasi, to se ještě nevedlo ze to jaksi nastavuje sbihavost na 12mm na prednich nápravách. Je mi z toho fakt nevolno, pneu v zustatkove cene 15k na vyhoz, cas nejde ani spočítat. Pokusim se ještě zjistit jestli tam je zminka o tom ze byla celou dobu kalibrovana nespravnym zpusobem, moc toho v ruce nemam, uvidim zítra co z toho vyleze a ze to vyleze pruser, to jsem si jisty.

Ja i servis jsme mali na to aby se tim někdo zabyval vic nez par minut, napadla mne ještě jedna moznost. Servis je pojisteny proti pruserum, udelat z toho skodnou událost, proplatit a nasledne at si to vyresi pojistovna s dodavatelem na zaklade reklamaci toho pristroje, protože ti uz budou mit jiné paky a jiné moznosti. Není to zadny podvod, to nedelam, nemam to zapotřebí, ale je mi dost zatezko to jen tak zkousnout. Ta castka není likvidacni, ale fest nasere.

Když napisu ze mi je z toho na bliti, zdaleka to nevystihuje moje pocity.
maxmin
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: sob 27.01.2007 01:00

#32 Příspěvek od maxmin »

Ty jo, tak to bych vážně nečekal, že některé systémy měří tak jak to popisuje Teddy na obrázku č.3. Co jsem byl na geometriích, tak ty senzory většinou měřily svou polohu vůči nějakému centrálnímu bodu někde před autem. Myslím, že většinou kontrolují i jestli nehážou ráfky a to tak, že čidlo nebo kolo otočí nebo uchytí o 90 stupňů. Vždy jsem myslel, že velikost kol se zadává pouze, aby změřili vzdálenost ráfku od hrany lemu a auto vhodně zatížili.

Jinak samozřejmě odklon a sbíhavost ve stupních budou vždy stejné bez ohledu na velikost kol a ET. Jestli čidla fungují jak píše teddy, tak to samozřejmě s různými et vypočítá špatné hodnoty :-( Raději budu na geometrii jezdit jen na zimních. Ostatně pro e61 stejně ani nemají v tabulkách 19" kola..

Proč ale hlavně píšu - e61 mají mít vzadu odklon -2 stupně. Myslíte, že je to opravdu nutné? Mi se vůbec nelíbí když jsou kola do Ačka, navíc u 19" je už vnitřní strana pneu výrazně více "zmáčknutá" než vnější strana. Co jsem hledal na zahraničních fórech, tak někteří zkoušeli nastavit odklon na -1 stupeň, říkali že auto pak bylo citelně komfortnější, tišší a zadní pneu vydržely déle. Zkoušel už to tady někdo?

Předpokládám, že to trochu zhorší vlastnosti v zatáčkách, ale asi to půjde poznat až na hraně a stejně to auto bude pořád sedět lépe než většina jiných aut. Navíc mám dynamic drive, takže se auto v zatáčkách prakticky nenaklání..
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#33 Příspěvek od Teddy »

Jak jsem psal, já ten systém neznam. Na geošce jsem to ale bedlivě sledoval. :) Žádnej snímač, odrazovou plochu, nebo jakejkoliv referenční bod někde na zdi, nebo kdekoliv mimo auto jsem nenašel. Viděl jsem jen ty 4 bazmeky na kolech a od nich 4 kabely do počítače. Nic jinýho. Navíc na těch snímačích na kolech je optika, která je natočená jen na sousední snímač. Na základě toho všeho se právě domnívám, že to měří tak jak jsem popsal. Pamatuju si, že se mě na geošce maník ptal, jestli mam všechny disky stejně velký.

Kompenzaci házivosti disků jsem zapoměl. Tu opravdu dělají. Zvednou auto a otočí kolem. Jednotka je pořád svisle, takže si zjistí házivost a odečte jí.

Kdyby byl nějakej referenční bod na zdi, tak by zase záleželo jak rovně tam s autem najedu, musel by se přesně měřit rozchod kol atd. Asi by to bylo komplikovanější, než ten systém, co jsem popsal.

Ten systém, co maji na stk zase nedokáže srovnat geometrii komplexně. Měří to jen sbíhavost jedný nápravy. Neodstraní to čtyřstopý auto.

Já jsem si jednou dělal geometrii laserovou vodováhou. Normálně to ale dělam tak, že si dam z boku auta hliníkovou lať přes obě kola do vejšky osy kol. Vpředu připočtu polovinu rozdílu v rozchodu vpředu a vzadu. Pak změřim vzdálenosti límců disku od latě. Na obou stranách kola musí bejt stejná. To samý udělam na druhý straně auta. Pak pro kontrolu zkontroluju sbíhavost vpředu i vzadu. Na to mam takovou hrazdu, která vypadá jako velká posuvka. Vždycky to už ale sedí. Na obou nápravách nastavuju cca 1 -2 mm sbíhavost. Při brzdění se kola rozjedou u nových siláčů min. o 2-3mm. U starých siláčů bychom se divili jak tam to kolo plave. Při akceleraci se zase zadek sevře.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#34 Příspěvek od Teddy »

Ještě k tomu odklonu. Ten já seřídit neumim, tak se do něj nehrabu, ale teorii jsem někde četl.
Změnou odklonu se nastavuje přetáčivost, nebo nedotáčivost auta. Bavim se samozřejmě o autě s pořádnym podvozkem, jako má třeba bmw. Nebavim se o parodiích na auta, který jdou pořád tvrddě po rypáku ať se s podvozkem dělá co chce.
Doporučuju dodržet doporučený nastavení.
Ji-rka
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: ned 14.02.2010 01:00
Bydliště: mezi UL a TP

#35 Příspěvek od Ji-rka »

Za sebe řeknu jen to,že po špatném seřízení se okamžitě vracim,chci nápravu a nebo peníze.U lepších aut která mají víceprvkové nápravy se špatná geo pozná po pár metrech.
Spousta servisů to neřeší a zkouší politiku ,že to auto má vůle všude atd.

Mě geošku udělali až na šestý pokus ve třetim servisu.Stálo mě to čas a nějaký nervy když jsme se dohadoval s mechanikem a vedoucím.,ale nikomu necpu svoje peníze za špatnou práci.
Ani na 3D geo mi to neudělai dobře,protože to je o lajdáctví a nezaškolenými mechaniky s nechutí pracovat

Bráchu to stálo pneumatiky,cesta UL-PHA-UL a gumy sjetý předek zadek uvnitř.Vedoucí řekl,že jestli se chce soudit ,tak ať to zkusí,ale maximálně vrátí love za geošku.A má recht,cena posudku,čas a soud tě vyjdou daleko dráž a seberou ti pár let života.
Mechaniky taky nezbuzeruje,protože premie tam jezděj občas a koncern jeho kluci uměj.

Ve finále jsme našli servis kde nám udělali geo předku,zadku,včetně odklonů a bez jakýkoliv keců,že to nejde a nebo,že máme v prdeli auto.

PS: Již po druhém nezdaru jsi měl jet pryč a nechat si ji udělat třeba v BMW.Myslim,že 2000kč co za ní chtěj oproti tomu co máš v pytli je nic.

edit: několikrát se mi stalo,že jsem si geo po výměně čepů udělal líp podle metru a tyče se šuplerou než magor v servise na stroji za půl mega ....
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od matiz »

Tak jsem teda konecne od včerejška po geometrii a opet při mne stali všichni svati, pani v protismeru dostala smyk, chtěla vjet vic doprava protože videla protijedouci auta, ja jen videl doleva, doprava, doleva, doprava, prikopa, otocka na strechu a tam zustala. Zastavil jsem tak 15 metru před ni, reknu vam, hrozny pohled, dost mne to rozhodilo. Včera tu bylo ukruhne hnusne počasí, když jsem jel na tu geo tak místy jak traktor třicítkou, dvacítkou do zatáček, protože preci uz jen mam nejaky rozum a po tečně jit z kola ven nechci... Mimochodem fabiatora vidim na totalku, predek jak sla do prikopu, otocka z boku na strechu, strecha fest promackla... Byt o 15 metru rychlejsi, smetla by mne s sebou... Kameru v pristrojovce vidim ode dneska jako nutnost, nedokazu si představit to dokazovani ze někdo drcnul do mne a ne ja do nej...

Ale zpet k te geo... Udelana, auto se chova velmi dobře co jsem v ramci moznosti mohl zjistit, nikam netahne, drzi stopu v nejakych rozumných mezich, vraci se volant, nedela to peklo co to dělalo. Ale včera se toho moc vyzkoušet nedalo... Zajimave je, ze predni naprava byla v poradku, v podstate na ni nebylo potřeba ani sahat, sahlo se jen nepatrne a jen pro ten pocit -) Zjisteny věci které vim, minimalni vule na ridici tycce asi tak desetinu mm, jinak nic. Něco ještě odhrkají, menit je ted nehodlam...
Přílohy
hunter2.jpg
hunter2.jpg (190.15 KiB) Zobrazeno 212 x
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#37 Příspěvek od Teddy »

neni ti divný, že i když jsi měl předek v pořádku a zadek zadek lehonce za tolernací, tak se ti za 2 tis. sjely všechny 4 gumy?
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#38 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

JED JINAM, vic ti k tomu uz nenapisu.
“Ability is what you're capable of doing.”
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od matiz »

Nerekl jsem sjely, řekl jsem smetly se vnitrky, i když na prednich to není tak vyrazne, tam je rozdil cca 1,5mm mezi vnitrkem a vnějškem, a hodne z toho bude mit na svedomi nastaveni sbihavosti na tech 12mm poprvé, na zaklade tohoto zjisteni se reklamoval několikrát ten pristroj.

Dokaze nekdo spočítat jaka byla nastavena sbihavost v mm na te zadni naprave?
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#40 Příspěvek od Teddy »

matiz píše:Nerekl jsem sjely, řekl jsem smetly se vnitrky
OK, jakej je v tom rozdíl? :D
Teď si na to obuj 4x stený pneu hlavně na 4x stejný disky a zajeď tam znova. Pak teprve uvidíš ten rozdíl.
Mimochodem díval jsem se do TP. Jsou tam předepsaný stejný rozměry na předek i zadek.
Odpovědět