Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
BMW E39 přední brzdič-vrže,přetěsnění..
Zdravím všechny..někde jsem tu četl o problému,vrzání a skřípání brzdičů při sešlápnutí pedálu brzdy.Bohužel to nemůžu najít,tak jsem si dovolil založit téma nové.Psalo se tam,že pomůže přetěsnění brzdového třmenu,popřípadě výměna prasátka..Koupil jsem sadu na přetěsnění,teda gumičku,prasátko a manžetu.Dokáže mi prosím někdo poradit,v jakém pořadí je nejlepší to montovat..Nejdřív jsem nandal manžetu prasátka-už tohle je pěkná honička,protože prachovka má nějaké plechové ukončení a navíc se nejde dostat kolem celého brzdiče..Pak jsem nandaval prasátko a samo jsem prachovku zničil
Zkoušel jsem i nejdřív nandat prasátko i s prachovkou ale pak nandat prachovku na osazení brzdiče,to snad vůbec nejde
Koukal jsem i na videa ale nikde jsem nenašel stejný brzdič jako má BMW -teda že má brzdič osazení a prachovka má okraj jako simering..Dokáže mi prosím někdo,kdo to už dělal poradit jak správně postupovat a zda to vůbec pomůže-v brzdiči skřípalo jako prase..jinak je to 530d 135kw.předem moc díky za rady..
Dělal jsem to na 530d,142kw ale postup bude stejný. Vytlač pístek stlačeným vzduchem a vytáhni těsnící kroužek pístku. Potom vnitřek třmenu vyčisti, potři drážku a nový těsnící kroužek novou brzdovou kapalinou a vlož ho do drážky. Pístek pokud jsi ho měl v sadě dej samozřejmě nový. Okraj ochranné manžety navleč na spodní okraj pístku který také předtím důkladně namaž brzd.kapalinou. Nyní druhou stranu manžety opatrně pozastrkuj do drážky ve třmenu. No a nakonec opatrně začni pístek tlačit zpět do třmenu. Pozor na to ať ho tam netlačíš zkřiva. Pokud máš pístek dobře namaštěný měl bych jít zatlačit i rukou.
Tady jsem našel nějaké video. Přesně takhle to dělám i já.
https://www.youtube.com/watch?v=cRUOChic7bc
https://www.youtube.com/watch?v=cRUOChic7bc
On ale nema tyhle trmeny. Ma prachovky, ktery se nedavaji do drazky, ale ma krouzek, kterej se nasazuje zvenku. Postup je skoro stejny, jen to zabere trosku vic casu a nervu. Manzetu nasadis na kraj pistku a pak se ji "od zadu" snazis dostat na to osazeni. Chce to sikovnej sroubovak, ale bacha na propichnuti. Nejlepsi by bylo mit nekoho na pomoc, protoze ti bud sjede manzeta z pistku, nebo to nedostanes na osazeni..... A dalsi ruka to vyresi. Jde to teda i bez pomoci, ale ty nervy, kdyz se nedari za to nestoji. 
díky za rady...Nic teda novýho,krom toho,že asi přídu o nervy
Doufal jsem,že někdo má nějakou šikovnou metodu,ale zdá se,že budu muset bojovat..Video jsem viděl už dřív a opravdu je to jiný typ brzdiče-myslím,že brzdič ve video je na opravu snadnější..Když už s tím budu bojovat a vyměním teda celej kit,včetně prasátka,zbavím se toho chroupání a vrzání v brzdici??
Já dělal repas obou brzdičů... Nové pístky, prachovky i těsnící kroužek okolo pístku a k tomu i vodící čepy a gumičky.. Všechno důkladně promazané vazelínou co k tomu byla. Dělal jsem všechny 4 třeny a k tomu i nové kotouče zimmermann sport + desky TRW předek i zadek.... A výsledek?? Brzdí to jako čert! Ale skřípe to pořád... A to jsem i třmeny natíral na červeno proti korozi a drážky ve kterých se brzdič hýbe jsem mazal průmyslovou vazelínou a stejně to skřípe.... Spíš to bude dělat deska o kotouč než třmeny, to je můj názor
Já mám taky manuál....bibikuba píše:já mám manual.Jsem teda zvědavej na výsledek,určitě sem napíšu poznatky-pokud mě při nandavání prachovek na brzdič neraní mrtvice![]()
![]()
Já dal napřed pístek, pak prachovku. Když pístek uplně zamáčkneš tak jde nasadit prachovka i do drážky v třmenu. Zkoušel jsem dávat napřed prachovku a potom pístek ale po 2 hodinách snažení a nervů jsem to strjně vzdal a dal napřed pístek a potom prachovku... Moc se to kýve do stran a nejde to nasadit rovně a nebo jsem levej
