Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

sháním mechanika :(

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
motig
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: úte 29.01.2013 01:00

#1 Příspěvek od motig »

Mám BMW E39 530d r.v. 2001 142kW automat.

Můj stávající automechanik mi vyměnil turbo (repas koupený z německa), řemenové rozvody, jednu řemenici a vyměnil chladící kapalinu.

Ale zázraky s BMW asi nezvládne, nebo nevím, jestli to turbo přidělal blbě a nebo jestli není problém někde jinde. Prý "to jezdí a žádný problém" takže už předpokládám, že to prostě lépe nedokáže :(

Mé problémy:

- hrozně moc černého kouře při akceleraci. Pamatuji si, že to takhle nekouřilo. Nicméně, takto to kouřilo i před zásahem současného mechanika.

- strašně slabá, "vypadávající" a "zase se chytající" akcelerace. Mám plyn v jedné poloze, nějak to "táhne", ručička spotřeby se pohne vpravo...a pak se zase vrátí... a pak zase tak jako nejistě vyjede nahoru. Včera jsem se zkusil rozjet, 160 km/h, spotřeba 10l/100km a ať jsem měl plyn kdekoliv, víc to prostě nejelo...tohle mi dělalo i před zásahem automechanika a myslel jsem si, že to je turbo. Turbo bylo vyměněný za repas. Takže buď mi z německa neposlali žádný repas ale nějaký podobný shit, nebo je závada někde jinde a já už nevim kde :(

- když sešlápnu plyn až na podlahu, BMW podřadí a začne řvát, za mnou trapný oblak černého kouře ...ale mám pocit, že to nějak není ono, že to zřídkakdy táhne mnohem, mnohem víc, mnohem dravěji.

- při pomalé jízdě po praze mi stydne motor. Vážně se mi stává, že ručička ukazující teplotu motoru nedosahuje ani na polovinu a někdy se dokonce trošičku vrací zpátky "do modrého". Bylo mi řečeno, že to není normální, že teplota motoru by měla vždy graduálně růst "až do poloviny a tam zůstat"...

- diagnostika nic nehlásí (tedy, aspoň ta diagnostika mého současného automechanika) a BMW samo mi taky nic nehlásí.

- měl jsem podezření na blbě řadící automatickou převodovku, to jsme ale s jedním známým (co má 7era) zkoušeli, řadí to prý naprosto hladce...podle jeho názoru, motor prý "točí" ale "netáhne", jako kdyby jej něco "dusilo" ...

Je tu prosím někdo z Prahy a okolí, ke komu bych to mohl dát? Je nutné se v tom projet, ono se to "vypadávání" a "zase se chytání" akcelerace nedokážu už lépe popsat....
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Stydnoucí motor při jízdě bez zátěže bude termostatem. Pozor, máš tam termostaty dva. Jeden motorový a druhý u EGR ventilu.

Pokud má auto výpadky při akceleraci, asi bych jako první šel po podtlakové regulaci turba. U tvého motoru vede hadice ze zásobníku podtlaku přes silentbloky motoru k turbu. Pokud jsou hadice, spojky, nebo silentbloky motoru netěsné, regulace nefunguje správně a vypadá to jako špatné turbo.
motig
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: úte 29.01.2013 01:00

#3 Příspěvek od motig »

Děkuji moc za odpověď :) Prosím, mohl bych si to nechat u tebe opravit nebo nedoporučil bys mi někoho?
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#4 Příspěvek od Teddy »

Dělali jste diagnostiku a načetli live data za jízdy?
Tipuju, že ti dává turbo málo vzduchu. To by na live datech bylo vidět. Ukazuje to kolik to má dávat a kolik to reálně dává. Tim jste měli začít před výměnou turba.

Když je málo vzduchu, tak se nejdřív zkoukne regulace, jak píše Fx. To u E39 odchází často. Taky to bývá zatuhlá regulace v turbu. Všechno to ale přesně poví diagnostika. Turbo jestli nepouští olej, nebo nehučí, tak neni potřeba ho měnit.
Taky to chce podívat se na váhu vzduchu. Klidně jí odpoj a zkus se projet bez ní. Jestli je špatná, tak to pojede líp. Jestli je dobrá, tak to pojede maličko hůř. Odchází jak váha, tak kabeláž k ní.
Další jsou vstřiky, netěsnost tlakovýho vzduchu z turba atd. Všechno ti to ale poví diagnostika.
Bohužel je hromada lidí, kteří si za pár stovek koupí diagnostiku a hned se tim chtěji živit. Ono se to s tim taky musí umět a musí se tomu rozumět co ty výsledky vlastně znamenaji. :)
motig
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: úte 29.01.2013 01:00

#5 Příspěvek od motig »

Teddy: děkuji za odpověď :) já nevím, jak se taková váha vzduchu vypíná....radši bych, aby mi to zkontroloval někdo zručný ale v tuhle chvíli nevím, za kým vlastně jít :(
motig
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: úte 29.01.2013 01:00

#6 Příspěvek od motig »

Nevím, jestli dělali live data za jízdy, neptal jsem se jich...vážně mi oznámili jenom něco na způsob, že "to projeli a dobrý". Turbo jsem vyměnil, protože mi před rokem měnili jeden vadný vstřik a řekli mi, že to turbo je zralé na výměnu, protože "je prochcané olejem". Turbo jsem sice vyměnil až po roce ale nutno dodat, že za rok nenajezdím víc jak 10-20k km...
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Hmm, turbo prochcané olejem - to může být klidně způsobeno separátorem oleje, který už je plný a pouští olej dál. Jednou jsem se s tím setkal u člověka, kterému turbo právě kvůli tomuhle měnili a za měsíc měl to nové turbo také prochcané olejem, hulilo to modře... Byl to náš pojišťovák v práci - všiml jsem si toho při jeho příjezdu, tak si postěžoval. Vytáhl jsem nářadí, omrkl separátor, narychlo ho vyčistil, propral + doporučil výměnu a měl po problému. Co to bylo za servis? Vědí tam vůbec něco o BMW? Když to turbo přišlo a namontovali ho, hráli si pak ještě s nastavením hřídelky od řízení podtlakem? Tam, kde je repasují, tu regulaci většinou dotáhnou na doraz na jednu stranu.
motig
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: úte 29.01.2013 01:00

#8 Příspěvek od motig »

Sakra...

No, servis je Bela Auto v Ďáblicích, blízko kde bydlím...už mi teda jednou bylo řečeno, že jsou dobří jenom na základní věci ale že BMW prostě moc nedávaj.

Známý chodí k legendárnímu snejkovi, ten prý ale pořád nemůže takže si nedělám naděje, že by měl čas na mně...proto se ptám a sháním tady ve fóru.
rawen
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: čtv 14.12.2006 01:00
Bydliště: Praha 5

#9 Příspěvek od rawen »

Tak já se hlásim. 731 465 853
Diagnostika, Kódování, Elektrika, Retrofity, Díly 731465853
motig
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: úte 29.01.2013 01:00

#10 Příspěvek od motig »

Tak to mám u mechanika ve Vinoři zde ...

Teď jsem mu volal.

Prý mám "prasklé sání" ... když jsem se ho ptal, co tím myslí, tak prej mám "prasklou takovou tu velkou vrtuli u motoru" ... prý nová stojí 12 tisíc, on mi ji sežene za 5 tisíc.

Společně s tím mám prý "prasklý nějaký trubičky" ... turbo prý "stlačuje vzduch, zas ho ale vyžene ven, nedostane ho do motoru" a proto mi to prý tak černě kouří, kvůli váze vzduchu tam prý jde moc nafty...

Nemůže mi prosím někdo rozklíčovat, co měl na mysli tou velkou vrtulí u motoru? (která nová stojí 12 tisíc?)
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city

#11 Příspěvek od Perunwit »

hele tak tam bych auto neservisoval. Je tu někde vlákno "aktivisti BMW na fóru", nebo tak nějak a tam je seznam borců podle krajů. Najdi to a s někým se určitě domluvíš, v Pze to podle mě nebude problém.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#12 Příspěvek od Filozof »

zase chce někdo vydělat na nevědomosti druhého.... :?

jsme v čr proč se tak divím ?

sání a vrtule slouží na úplně něco jiného. 8O

myslel toto ?
http://www.granex.cz/autodily/bmw/5-e39 ... cId=266890

si na těch stránkách můžeš ověřit i dle čísla dílu kolik co stojí od různých výrobců.
motig
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: úte 29.01.2013 01:00

#13 Příspěvek od motig »

Ježišikriste...

Tak jsem mu volal ... a asi nějakej informační šum nebo špatná konstelace hvěžd či co ... :))

Prý žádná vrtule, mluvil o celém sání (trubka), které úplně nové prý stojí 12000,- ...a ze se mu nedaří sehnat ani ojeté (a ani se mi třeba neozve, že bych to začal shánět sám :)))

Tak jsem mu řekl, ať mi pošle BMW výrobní číslo protože já vim prd, jak to vypadá, tak ať si to vygooglim....a děkuji všem, co mi poslali nabídky :)
sklenus
Registrovaný
Příspěvky: 180
Registrován: ned 19.12.2010 01:00
Bydliště: Brno/SR

#14 Příspěvek od sklenus »

no tak treba si dat bacha ci je to iba trubka vedenia vzduchu do IC a z IC : podobny problem sme mali na brachovej, gumove koleno malo niekolko mm prasklinu na spodnej strane (zrejme od dotoho ako sa v tom niekto stale vrtal a demontoval ho z EGR ventilu) a robilo to mapy na spodku egr a na olej. filtri, bolo to aj pocut sykotom pri jazde, vymenilo sa a fungujeme

moznost prasknuteho sania existuje, a to je potom ina cenova relacia, to sanie je cely ten cierny plastovy diel na hlave motoru, je vyrabane z 2 plastovych kusov a obcas to proste cez ten spoj zacne prepustat

http://www.fullfatrr.com/gallery/albums ... 7parts.jpg
diel vpravo dolu s 3 striebornymi pruzkami po dlzke

odporucam vymenit aj tie podtlakove vedenia, idu od podtalkovej pumpy a pomocou podtlaku je ovladane turbo, silentbloky motoru (tie mozu byt tiez zle) egr ventil a posilovac brzd, u FL automatu aj klapky v sani, cele to podtalkove vedenie aj Tckami a kolienkami sa da v BMW objednat cca za 600kc, treba zhodit sanie, odporucam vymenit aj tesnenia pod tym plastovym sanim

a to auto proste musi jazdit potom :D
_milan_
Registrovaný
Příspěvky: 578
Registrován: sob 25.12.2010 01:00
Bydliště: HRUŠOVANY

#15 Příspěvek od _milan_ »

sání kdyžtak mám , asi 6 kusů s klapkama i bez.. :D 775643375 a myslím že celkem levně
Odpovědět