Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
sháním mechanika :(
Mám BMW E39 530d r.v. 2001 142kW automat.
Můj stávající automechanik mi vyměnil turbo (repas koupený z německa), řemenové rozvody, jednu řemenici a vyměnil chladící kapalinu.
Ale zázraky s BMW asi nezvládne, nebo nevím, jestli to turbo přidělal blbě a nebo jestli není problém někde jinde. Prý "to jezdí a žádný problém" takže už předpokládám, že to prostě lépe nedokáže :(
Mé problémy:
- hrozně moc černého kouře při akceleraci. Pamatuji si, že to takhle nekouřilo. Nicméně, takto to kouřilo i před zásahem současného mechanika.
- strašně slabá, "vypadávající" a "zase se chytající" akcelerace. Mám plyn v jedné poloze, nějak to "táhne", ručička spotřeby se pohne vpravo...a pak se zase vrátí... a pak zase tak jako nejistě vyjede nahoru. Včera jsem se zkusil rozjet, 160 km/h, spotřeba 10l/100km a ať jsem měl plyn kdekoliv, víc to prostě nejelo...tohle mi dělalo i před zásahem automechanika a myslel jsem si, že to je turbo. Turbo bylo vyměněný za repas. Takže buď mi z německa neposlali žádný repas ale nějaký podobný shit, nebo je závada někde jinde a já už nevim kde :(
- když sešlápnu plyn až na podlahu, BMW podřadí a začne řvát, za mnou trapný oblak černého kouře ...ale mám pocit, že to nějak není ono, že to zřídkakdy táhne mnohem, mnohem víc, mnohem dravěji.
- při pomalé jízdě po praze mi stydne motor. Vážně se mi stává, že ručička ukazující teplotu motoru nedosahuje ani na polovinu a někdy se dokonce trošičku vrací zpátky "do modrého". Bylo mi řečeno, že to není normální, že teplota motoru by měla vždy graduálně růst "až do poloviny a tam zůstat"...
- diagnostika nic nehlásí (tedy, aspoň ta diagnostika mého současného automechanika) a BMW samo mi taky nic nehlásí.
- měl jsem podezření na blbě řadící automatickou převodovku, to jsme ale s jedním známým (co má 7era) zkoušeli, řadí to prý naprosto hladce...podle jeho názoru, motor prý "točí" ale "netáhne", jako kdyby jej něco "dusilo" ...
Je tu prosím někdo z Prahy a okolí, ke komu bych to mohl dát? Je nutné se v tom projet, ono se to "vypadávání" a "zase se chytání" akcelerace nedokážu už lépe popsat....
Můj stávající automechanik mi vyměnil turbo (repas koupený z německa), řemenové rozvody, jednu řemenici a vyměnil chladící kapalinu.
Ale zázraky s BMW asi nezvládne, nebo nevím, jestli to turbo přidělal blbě a nebo jestli není problém někde jinde. Prý "to jezdí a žádný problém" takže už předpokládám, že to prostě lépe nedokáže :(
Mé problémy:
- hrozně moc černého kouře při akceleraci. Pamatuji si, že to takhle nekouřilo. Nicméně, takto to kouřilo i před zásahem současného mechanika.
- strašně slabá, "vypadávající" a "zase se chytající" akcelerace. Mám plyn v jedné poloze, nějak to "táhne", ručička spotřeby se pohne vpravo...a pak se zase vrátí... a pak zase tak jako nejistě vyjede nahoru. Včera jsem se zkusil rozjet, 160 km/h, spotřeba 10l/100km a ať jsem měl plyn kdekoliv, víc to prostě nejelo...tohle mi dělalo i před zásahem automechanika a myslel jsem si, že to je turbo. Turbo bylo vyměněný za repas. Takže buď mi z německa neposlali žádný repas ale nějaký podobný shit, nebo je závada někde jinde a já už nevim kde :(
- když sešlápnu plyn až na podlahu, BMW podřadí a začne řvát, za mnou trapný oblak černého kouře ...ale mám pocit, že to nějak není ono, že to zřídkakdy táhne mnohem, mnohem víc, mnohem dravěji.
- při pomalé jízdě po praze mi stydne motor. Vážně se mi stává, že ručička ukazující teplotu motoru nedosahuje ani na polovinu a někdy se dokonce trošičku vrací zpátky "do modrého". Bylo mi řečeno, že to není normální, že teplota motoru by měla vždy graduálně růst "až do poloviny a tam zůstat"...
- diagnostika nic nehlásí (tedy, aspoň ta diagnostika mého současného automechanika) a BMW samo mi taky nic nehlásí.
- měl jsem podezření na blbě řadící automatickou převodovku, to jsme ale s jedním známým (co má 7era) zkoušeli, řadí to prý naprosto hladce...podle jeho názoru, motor prý "točí" ale "netáhne", jako kdyby jej něco "dusilo" ...
Je tu prosím někdo z Prahy a okolí, ke komu bych to mohl dát? Je nutné se v tom projet, ono se to "vypadávání" a "zase se chytání" akcelerace nedokážu už lépe popsat....
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Stydnoucí motor při jízdě bez zátěže bude termostatem. Pozor, máš tam termostaty dva. Jeden motorový a druhý u EGR ventilu.
Pokud má auto výpadky při akceleraci, asi bych jako první šel po podtlakové regulaci turba. U tvého motoru vede hadice ze zásobníku podtlaku přes silentbloky motoru k turbu. Pokud jsou hadice, spojky, nebo silentbloky motoru netěsné, regulace nefunguje správně a vypadá to jako špatné turbo.
Pokud má auto výpadky při akceleraci, asi bych jako první šel po podtlakové regulaci turba. U tvého motoru vede hadice ze zásobníku podtlaku přes silentbloky motoru k turbu. Pokud jsou hadice, spojky, nebo silentbloky motoru netěsné, regulace nefunguje správně a vypadá to jako špatné turbo.
Dělali jste diagnostiku a načetli live data za jízdy?
Tipuju, že ti dává turbo málo vzduchu. To by na live datech bylo vidět. Ukazuje to kolik to má dávat a kolik to reálně dává. Tim jste měli začít před výměnou turba.
Když je málo vzduchu, tak se nejdřív zkoukne regulace, jak píše Fx. To u E39 odchází často. Taky to bývá zatuhlá regulace v turbu. Všechno to ale přesně poví diagnostika. Turbo jestli nepouští olej, nebo nehučí, tak neni potřeba ho měnit.
Taky to chce podívat se na váhu vzduchu. Klidně jí odpoj a zkus se projet bez ní. Jestli je špatná, tak to pojede líp. Jestli je dobrá, tak to pojede maličko hůř. Odchází jak váha, tak kabeláž k ní.
Další jsou vstřiky, netěsnost tlakovýho vzduchu z turba atd. Všechno ti to ale poví diagnostika.
Bohužel je hromada lidí, kteří si za pár stovek koupí diagnostiku a hned se tim chtěji živit. Ono se to s tim taky musí umět a musí se tomu rozumět co ty výsledky vlastně znamenaji.
Tipuju, že ti dává turbo málo vzduchu. To by na live datech bylo vidět. Ukazuje to kolik to má dávat a kolik to reálně dává. Tim jste měli začít před výměnou turba.
Když je málo vzduchu, tak se nejdřív zkoukne regulace, jak píše Fx. To u E39 odchází často. Taky to bývá zatuhlá regulace v turbu. Všechno to ale přesně poví diagnostika. Turbo jestli nepouští olej, nebo nehučí, tak neni potřeba ho měnit.
Taky to chce podívat se na váhu vzduchu. Klidně jí odpoj a zkus se projet bez ní. Jestli je špatná, tak to pojede líp. Jestli je dobrá, tak to pojede maličko hůř. Odchází jak váha, tak kabeláž k ní.
Další jsou vstřiky, netěsnost tlakovýho vzduchu z turba atd. Všechno ti to ale poví diagnostika.
Bohužel je hromada lidí, kteří si za pár stovek koupí diagnostiku a hned se tim chtěji živit. Ono se to s tim taky musí umět a musí se tomu rozumět co ty výsledky vlastně znamenaji.

Nevím, jestli dělali live data za jízdy, neptal jsem se jich...vážně mi oznámili jenom něco na způsob, že "to projeli a dobrý". Turbo jsem vyměnil, protože mi před rokem měnili jeden vadný vstřik a řekli mi, že to turbo je zralé na výměnu, protože "je prochcané olejem". Turbo jsem sice vyměnil až po roce ale nutno dodat, že za rok nenajezdím víc jak 10-20k km...
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Hmm, turbo prochcané olejem - to může být klidně způsobeno separátorem oleje, který už je plný a pouští olej dál. Jednou jsem se s tím setkal u člověka, kterému turbo právě kvůli tomuhle měnili a za měsíc měl to nové turbo také prochcané olejem, hulilo to modře... Byl to náš pojišťovák v práci - všiml jsem si toho při jeho příjezdu, tak si postěžoval. Vytáhl jsem nářadí, omrkl separátor, narychlo ho vyčistil, propral + doporučil výměnu a měl po problému. Co to bylo za servis? Vědí tam vůbec něco o BMW? Když to turbo přišlo a namontovali ho, hráli si pak ještě s nastavením hřídelky od řízení podtlakem? Tam, kde je repasují, tu regulaci většinou dotáhnou na doraz na jednu stranu.
Sakra...
No, servis je Bela Auto v Ďáblicích, blízko kde bydlím...už mi teda jednou bylo řečeno, že jsou dobří jenom na základní věci ale že BMW prostě moc nedávaj.
Známý chodí k legendárnímu snejkovi, ten prý ale pořád nemůže takže si nedělám naděje, že by měl čas na mně...proto se ptám a sháním tady ve fóru.
No, servis je Bela Auto v Ďáblicích, blízko kde bydlím...už mi teda jednou bylo řečeno, že jsou dobří jenom na základní věci ale že BMW prostě moc nedávaj.
Známý chodí k legendárnímu snejkovi, ten prý ale pořád nemůže takže si nedělám naděje, že by měl čas na mně...proto se ptám a sháním tady ve fóru.
Tak to mám u mechanika ve Vinoři zde ...
Teď jsem mu volal.
Prý mám "prasklé sání" ... když jsem se ho ptal, co tím myslí, tak prej mám "prasklou takovou tu velkou vrtuli u motoru" ... prý nová stojí 12 tisíc, on mi ji sežene za 5 tisíc.
Společně s tím mám prý "prasklý nějaký trubičky" ... turbo prý "stlačuje vzduch, zas ho ale vyžene ven, nedostane ho do motoru" a proto mi to prý tak černě kouří, kvůli váze vzduchu tam prý jde moc nafty...
Nemůže mi prosím někdo rozklíčovat, co měl na mysli tou velkou vrtulí u motoru? (která nová stojí 12 tisíc?)
Teď jsem mu volal.
Prý mám "prasklé sání" ... když jsem se ho ptal, co tím myslí, tak prej mám "prasklou takovou tu velkou vrtuli u motoru" ... prý nová stojí 12 tisíc, on mi ji sežene za 5 tisíc.
Společně s tím mám prý "prasklý nějaký trubičky" ... turbo prý "stlačuje vzduch, zas ho ale vyžene ven, nedostane ho do motoru" a proto mi to prý tak černě kouří, kvůli váze vzduchu tam prý jde moc nafty...
Nemůže mi prosím někdo rozklíčovat, co měl na mysli tou velkou vrtulí u motoru? (která nová stojí 12 tisíc?)
zase chce někdo vydělat na nevědomosti druhého.... 
jsme v čr proč se tak divím ?
sání a vrtule slouží na úplně něco jiného.
myslel toto ?
http://www.granex.cz/autodily/bmw/5-e39 ... cId=266890
si na těch stránkách můžeš ověřit i dle čísla dílu kolik co stojí od různých výrobců.

jsme v čr proč se tak divím ?
sání a vrtule slouží na úplně něco jiného.

myslel toto ?
http://www.granex.cz/autodily/bmw/5-e39 ... cId=266890
si na těch stránkách můžeš ověřit i dle čísla dílu kolik co stojí od různých výrobců.
Ježišikriste...
Tak jsem mu volal ... a asi nějakej informační šum nebo špatná konstelace hvěžd či co ... :))
Prý žádná vrtule, mluvil o celém sání (trubka), které úplně nové prý stojí 12000,- ...a ze se mu nedaří sehnat ani ojeté (a ani se mi třeba neozve, že bych to začal shánět sám :)))
Tak jsem mu řekl, ať mi pošle BMW výrobní číslo protože já vim prd, jak to vypadá, tak ať si to vygooglim....a děkuji všem, co mi poslali nabídky :)
Tak jsem mu volal ... a asi nějakej informační šum nebo špatná konstelace hvěžd či co ... :))
Prý žádná vrtule, mluvil o celém sání (trubka), které úplně nové prý stojí 12000,- ...a ze se mu nedaří sehnat ani ojeté (a ani se mi třeba neozve, že bych to začal shánět sám :)))
Tak jsem mu řekl, ať mi pošle BMW výrobní číslo protože já vim prd, jak to vypadá, tak ať si to vygooglim....a děkuji všem, co mi poslali nabídky :)
no tak treba si dat bacha ci je to iba trubka vedenia vzduchu do IC a z IC : podobny problem sme mali na brachovej, gumove koleno malo niekolko mm prasklinu na spodnej strane (zrejme od dotoho ako sa v tom niekto stale vrtal a demontoval ho z EGR ventilu) a robilo to mapy na spodku egr a na olej. filtri, bolo to aj pocut sykotom pri jazde, vymenilo sa a fungujeme
moznost prasknuteho sania existuje, a to je potom ina cenova relacia, to sanie je cely ten cierny plastovy diel na hlave motoru, je vyrabane z 2 plastovych kusov a obcas to proste cez ten spoj zacne prepustat
http://www.fullfatrr.com/gallery/albums ... 7parts.jpg
diel vpravo dolu s 3 striebornymi pruzkami po dlzke
odporucam vymenit aj tie podtlakove vedenia, idu od podtalkovej pumpy a pomocou podtlaku je ovladane turbo, silentbloky motoru (tie mozu byt tiez zle) egr ventil a posilovac brzd, u FL automatu aj klapky v sani, cele to podtalkove vedenie aj Tckami a kolienkami sa da v BMW objednat cca za 600kc, treba zhodit sanie, odporucam vymenit aj tesnenia pod tym plastovym sanim
a to auto proste musi jazdit potom
moznost prasknuteho sania existuje, a to je potom ina cenova relacia, to sanie je cely ten cierny plastovy diel na hlave motoru, je vyrabane z 2 plastovych kusov a obcas to proste cez ten spoj zacne prepustat
http://www.fullfatrr.com/gallery/albums ... 7parts.jpg
diel vpravo dolu s 3 striebornymi pruzkami po dlzke
odporucam vymenit aj tie podtlakove vedenia, idu od podtalkovej pumpy a pomocou podtlaku je ovladane turbo, silentbloky motoru (tie mozu byt tiez zle) egr ventil a posilovac brzd, u FL automatu aj klapky v sani, cele to podtalkove vedenie aj Tckami a kolienkami sa da v BMW objednat cca za 600kc, treba zhodit sanie, odporucam vymenit aj tesnenia pod tym plastovym sanim
a to auto proste musi jazdit potom
