Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Visko spojka

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Denkac
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: ned 07.08.2011 00:00
Bydliště: Ćervený újezd
Klubové ID: 2825

#1 Příspěvek od Denkac »

Zdravím.Po výměně visko spojky chlazení se mi zdá,že vrtule se točí pořád naplno i při studeném motoru.(stejně jako s původní).Motor má při vytáčení zvuk,jako vysavač.jedná se o e39 525d.
ThatsMe
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: úte 08.06.2010 00:00
Bydliště: Mikulov

#2 Příspěvek od ThatsMe »

Když vypneš studený motor, dotáčí se vrtule ještě chvilku nebo se zastaví spolu s motorem?
Uživatelský avatar
danbrown
Registrovaný
Příspěvky: 94
Registrován: úte 31.05.2011 00:00
Bydliště: Absurdistán
Klubové ID: 2981

#3 Příspěvek od danbrown »

Pokud je úplně nová viskospojka pořád seplá, důvodem bývá, že tahá přes výměníky příliš horký vzduch (malý průtok vzduchu = delta t vysoká).

To může být způsobeno několika věcmi:
1. špinavé výměníky ze strany vzduchu: zkontroluj, jestli nemáš na chladičích bordel (listí, špína, atd.) - tohle byl nedávno přesně můj případ
2. špinavé výměníky ze strany vody: starý, zasviněný nebo zarostlý chladič
3. špatná funkce vodního čerpadla / okruhu
4. špatný tah vrtule - kdyby ti ale chyběly lopatky, tak to snad poznáš :)
5. poničené lamely na výměníku (třeba spláclé wapkou): omezení efektivní průtočné plochy
Denkac
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: ned 07.08.2011 00:00
Bydliště: Ćervený újezd
Klubové ID: 2825

#4 Příspěvek od Denkac »

ThatsMe píše:Když vypneš studený motor, dotáčí se vrtule ještě chvilku nebo se zastaví spolu s motorem?
Nedotáčí.Zastaví se téměř okamžitě.
ThatsMe
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: úte 08.06.2010 00:00
Bydliště: Mikulov

#5 Příspěvek od ThatsMe »

Ještě jinak, když přijdeš k úplně studenému motoru, dá se vrtulí otočit, nebo jen ztuha? Pokud ne, je nová spojka špatná a je třeba ji vyměnit. Měnil jsi za novou nebo použitou?
Ještě mám pocit, že se visco spojka nesmí pokládat, ale tím si nejsem jistý, tak ať radši napoví, kdo ví. :)
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#6 Příspěvek od bibikuba »

ThatsMe píše:Ještě jinak, když přijdeš k úplně studenému motoru, dá se vrtulí otočit, nebo jen ztuha? Pokud ne, je nová spojka špatná a je třeba ji vyměnit. Měnil jsi za novou nebo použitou?
Ještě mám pocit, že se visco spojka nesmí pokládat, ale tím si nejsem jistý, tak ať radši napoví, kdo ví. :)
taky jsem slyšel že se má skladovat na stojáka :D
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#7 Příspěvek od radokrno »

ale to asi jen ty první origo bmw,,,druhovýroba je s bimetalem a to je zřejmě ouplně jedno....
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6219
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#8 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

taky jsem měl pocit, ze nova neorigo s bimetal spiralou je špatná, tak jsem ji při poloteplem motoru po nastartování podržel novinama dokud nesepla, asi se trochu ojela a od té doby funguje prima. Za studena je sepla prvních cca 50m (takže tam olej bude taky), pak spina pravidelne on/off při ohratem.
“Ability is what you're capable of doing.”
rakeesh
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: ned 19.08.2007 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3405

#9 Příspěvek od rakeesh »

me se visco spojka po nastartovani roztoci na max, a to pokazde - i kdyz je treba motor zahraty, ja ho na chvili vypnu a zase zapnu. Zvuk to ma jak letadlo, je to fakt neprijemny. Treba az minimalne po kilometru utichne. Kdyz je motor zahratej a poradn ho honim, ani neslysim ze by sepla, ale pritom mi klesne teplota (rucicka nedrzi na stredu). Visco je nova, termostat taky.. kde muze byt problem? Navic mam pocit, ze auto nejak extra netahne.. E39 525i. Diky !
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od JaraX »

a neni to nahodou automat kterej ma dva termostaty a ty jsi vyměnil jen jeden?
visco je OK dle toho co píšeš, navíc i kdyby jela furt, teplota motoru nesmí klesnout,
rakeesh
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: ned 19.08.2007 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3405

#11 Příspěvek od rakeesh »

JaraX píše:a neni to nahodou automat kterej ma dva termostaty a ty jsi vyměnil jen jeden?
visco je OK dle toho co píšeš, navíc i kdyby jela furt, teplota motoru nesmí klesnout,
nene neni. Prijde mi to zvlastni. Ok, visco ma tedy na prvnich par sekund sepnout naplno, ale jakmile se rozjedu, mela by se zklidnit, ne? ja ujedu klidne kilometr/dva nez prestane. Ten zvuk je fakt prisernej, takhle se to chovat urcite nema..

btw nez jsem ji vymenil, takhle se to rozhodne nechovalo - vymenoval jsem ji kvuli tomu, ze klesa teplota pri vetsim zatahu a pomalu se to ohriva. Myslel jsem, ze je ta nove koupena visco spatna, ale po vymene za jinou se mi to zda snad jeste horsi. Takze ve vysledku se to nejlip chovalo s tou uplne prapuvodni a dve nove to jen zhorsily:)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od JaraX »

pošli mi posledních 7 znaku tveho vinu, co se tam davalo za termostat?
rakeesh
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: ned 19.08.2007 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3405

#13 Příspěvek od rakeesh »

JaraX píše:pošli mi posledních 7 znaku tveho vinu, co se tam davalo za termostat?
GN78631

dikmoc!
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od JaraX »

tak tvoje auto má opravdu jen jeden termostat,
pokud nedrží teplotu přesně na pulce

- i novej termostat je nějakej shit a je špatnej
- špatně ukazujou budíky a prověřil bych to přes diag
- je tam málo vody, nebo to není dobře odvzdušněné
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Brátn Moderátor »

rakeesh píše:me se visco spojka po nastartovani roztoci na max, a to pokazde - i kdyz je treba motor zahraty, ja ho na chvili vypnu a zase zapnu. ...
jsi si jistý, že řešíš určitě visku? a ne klimaventilátor před chladičem?
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
rakeesh
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: ned 19.08.2007 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3405

#16 Příspěvek od rakeesh »

Bratn píše:
rakeesh píše:me se visco spojka po nastartovani roztoci na max, a to pokazde - i kdyz je treba motor zahraty, ja ho na chvili vypnu a zase zapnu. ...
jsi si jistý, že řešíš určitě visku? a ne klimaventilátor před chladičem?
Je to urcite visco, dneska jsem to zkoumal. Jeste vic nez zvuk me desi to ochlazovani pri pridani plynu. Sice teda, jesli to spravne chapu, je spravne ze se ma motor v zatahu ochladit kvuli lepsimu vykonu, ale rozhodne ne o tomik aby to zaznamenala rucicka, ne?

Kazdopadne jsem s DCckem zkousel diag a teplota zase tolik nelitala, tvarilo se to docela normalne, ale chtelo by to asi zkusit na dalnici. Ze by byly spatny budiky - zda se mi, ze je slabsi i vykon. Mozna se mi to zda, nemam srovnani jiny nez s e34.. tak mozna smejd termostat?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od JaraX »

aaaaaahaaaaaa, tak to máš špatny budíky, to už jsem viděl u nějakyho zakaznika že mu litala ručička hodně dolu a dle diag se to moc nezměnilo. projistotu vyměn čidlo teploty a uvidíš.
ale pokud je OK termostat, viska to nemuže ochladit ani kdybys chladič polil tekutym dusikem tak to nesmi ochladit motor
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Brátn Moderátor »

no mám zkušenost s 528ia kterou jsme dopravovali v 10°C přes půl republiky, seplá viska naplno zabránila ohřátí motoru na provozní teplotu, mohl v tom mít i prsty termostat, takže to nebudu tvrdit na 100%, pomohlo ale sundání vrtule a motor se normálně ohřál

tedy co zkusit jednoduchý test povol ty tři (nebo 4) imbusy sundej vrtuli nebo celou visku a zkus co to udělá, pokud se to nebude chladit, tak je to jasné

dále bych vytáhnul termostat a zkusil jestli funguje testem vařící vody
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Odpovědět