Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Visko spojka
- danbrown
- Registrovaný
- Příspěvky: 94
- Registrován: úte 31.05.2011 00:00
- Bydliště: Absurdistán
- Klubové ID: 2981
Pokud je úplně nová viskospojka pořád seplá, důvodem bývá, že tahá přes výměníky příliš horký vzduch (malý průtok vzduchu = delta t vysoká).
To může být způsobeno několika věcmi:
1. špinavé výměníky ze strany vzduchu: zkontroluj, jestli nemáš na chladičích bordel (listí, špína, atd.) - tohle byl nedávno přesně můj případ
2. špinavé výměníky ze strany vody: starý, zasviněný nebo zarostlý chladič
3. špatná funkce vodního čerpadla / okruhu
4. špatný tah vrtule - kdyby ti ale chyběly lopatky, tak to snad poznáš
5. poničené lamely na výměníku (třeba spláclé wapkou): omezení efektivní průtočné plochy
To může být způsobeno několika věcmi:
1. špinavé výměníky ze strany vzduchu: zkontroluj, jestli nemáš na chladičích bordel (listí, špína, atd.) - tohle byl nedávno přesně můj případ
2. špinavé výměníky ze strany vody: starý, zasviněný nebo zarostlý chladič
3. špatná funkce vodního čerpadla / okruhu
4. špatný tah vrtule - kdyby ti ale chyběly lopatky, tak to snad poznáš

5. poničené lamely na výměníku (třeba spláclé wapkou): omezení efektivní průtočné plochy
taky jsem slyšel že se má skladovat na stojákaThatsMe píše:Ještě jinak, když přijdeš k úplně studenému motoru, dá se vrtulí otočit, nebo jen ztuha? Pokud ne, je nová spojka špatná a je třeba ji vyměnit. Měnil jsi za novou nebo použitou?
Ještě mám pocit, že se visco spojka nesmí pokládat, ale tím si nejsem jistý, tak ať radši napoví, kdo ví.

taky jsem měl pocit, ze nova neorigo s bimetal spiralou je špatná, tak jsem ji při poloteplem motoru po nastartování podržel novinama dokud nesepla, asi se trochu ojela a od té doby funguje prima. Za studena je sepla prvních cca 50m (takže tam olej bude taky), pak spina pravidelne on/off při ohratem.
“Ability is what you're capable of doing.”
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 340
- Registrován: ned 19.08.2007 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 3405
me se visco spojka po nastartovani roztoci na max, a to pokazde - i kdyz je treba motor zahraty, ja ho na chvili vypnu a zase zapnu. Zvuk to ma jak letadlo, je to fakt neprijemny. Treba az minimalne po kilometru utichne. Kdyz je motor zahratej a poradn ho honim, ani neslysim ze by sepla, ale pritom mi klesne teplota (rucicka nedrzi na stredu). Visco je nova, termostat taky.. kde muze byt problem? Navic mam pocit, ze auto nejak extra netahne.. E39 525i. Diky !
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 340
- Registrován: ned 19.08.2007 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 3405
nene neni. Prijde mi to zvlastni. Ok, visco ma tedy na prvnich par sekund sepnout naplno, ale jakmile se rozjedu, mela by se zklidnit, ne? ja ujedu klidne kilometr/dva nez prestane. Ten zvuk je fakt prisernej, takhle se to chovat urcite nema..JaraX píše:a neni to nahodou automat kterej ma dva termostaty a ty jsi vyměnil jen jeden?
visco je OK dle toho co píšeš, navíc i kdyby jela furt, teplota motoru nesmí klesnout,
btw nez jsem ji vymenil, takhle se to rozhodne nechovalo - vymenoval jsem ji kvuli tomu, ze klesa teplota pri vetsim zatahu a pomalu se to ohriva. Myslel jsem, ze je ta nove koupena visco spatna, ale po vymene za jinou se mi to zda snad jeste horsi. Takze ve vysledku se to nejlip chovalo s tou uplne prapuvodni a dve nove to jen zhorsily:)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 340
- Registrován: ned 19.08.2007 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 3405
Je to urcite visco, dneska jsem to zkoumal. Jeste vic nez zvuk me desi to ochlazovani pri pridani plynu. Sice teda, jesli to spravne chapu, je spravne ze se ma motor v zatahu ochladit kvuli lepsimu vykonu, ale rozhodne ne o tomik aby to zaznamenala rucicka, ne?Bratn píše:jsi si jistý, že řešíš určitě visku? a ne klimaventilátor před chladičem?rakeesh píše:me se visco spojka po nastartovani roztoci na max, a to pokazde - i kdyz je treba motor zahraty, ja ho na chvili vypnu a zase zapnu. ...
Kazdopadne jsem s DCckem zkousel diag a teplota zase tolik nelitala, tvarilo se to docela normalne, ale chtelo by to asi zkusit na dalnici. Ze by byly spatny budiky - zda se mi, ze je slabsi i vykon. Mozna se mi to zda, nemam srovnani jiny nez s e34.. tak mozna smejd termostat?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
aaaaaahaaaaaa, tak to máš špatny budíky, to už jsem viděl u nějakyho zakaznika že mu litala ručička hodně dolu a dle diag se to moc nezměnilo. projistotu vyměn čidlo teploty a uvidíš.
ale pokud je OK termostat, viska to nemuže ochladit ani kdybys chladič polil tekutym dusikem tak to nesmi ochladit motor
ale pokud je OK termostat, viska to nemuže ochladit ani kdybys chladič polil tekutym dusikem tak to nesmi ochladit motor
-
Brátn
- Moderátor
- Příspěvky: 3369
- Registrován: ned 23.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1860
- Kontaktovat uživatele:
no mám zkušenost s 528ia kterou jsme dopravovali v 10°C přes půl republiky, seplá viska naplno zabránila ohřátí motoru na provozní teplotu, mohl v tom mít i prsty termostat, takže to nebudu tvrdit na 100%, pomohlo ale sundání vrtule a motor se normálně ohřál
tedy co zkusit jednoduchý test povol ty tři (nebo 4) imbusy sundej vrtuli nebo celou visku a zkus co to udělá, pokud se to nebude chladit, tak je to jasné
dále bych vytáhnul termostat a zkusil jestli funguje testem vařící vody
tedy co zkusit jednoduchý test povol ty tři (nebo 4) imbusy sundej vrtuli nebo celou visku a zkus co to udělá, pokud se to nebude chladit, tak je to jasné
dále bych vytáhnul termostat a zkusil jestli funguje testem vařící vody