Jak si vyměním celej ten náboj s ložiskem na E39?
dneska jsem se o to pokoušel, ale marně...
mám klasické nářadí jako klíče, ráčny, torxy, imbusy, 2 zvedáky na 3T pojízdné a nějaké ty šroubováky atd... stahovák ale žádný nemám...
Dneska jsem sundal kolo, povolil třmen, sundal ho, pak následovalo sundání kotouče a odmontování stabilizační tyčky...
pak jsem povolil 2 šrouby v náboji, ale u druhých 2 mi zavazel tlumič... zkusil jsem tedy povolit tu objímku a srazit celej ten náboj z tlumiče dolů, ale šlo to jen o 2cm, víc ne...
není na to nějakej fígl?? nebo musím i ramena a čep řízení odmontovat pryč?
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Výměna náboje s ložiskem na E39 530d face, př. náprava
Jde to tak jak si to delal, jen musis dostat ten tlumic jeste niz. Na ten spodni se pak dostanes uplne normalne, ale ten vrchni bude porad trosku "prekrytej" tlumicem. Musis tam prostrcit kratkej gola orech a pak napichnout prodlouzeni. Lepsi to je ve dvou, kdy ti nekdo tehlici s loziskem "prislapne". Ale jde to i o samote.
a ten šroub co drží tlumič ke stabíku musím vyšroubovat úplně celej, nebo stačí jen vyšroubovat matici a rozpáčit tu svorku??horan píše:Jde to tak jak si to delal, jen musis dostat ten tlumic jeste niz. Na ten spodni se pak dostanes uplne normalne, ale ten vrchni bude porad trosku "prekrytej" tlumicem. Musis tam prostrcit kratkej gola orech a pak napichnout prodlouzeni. Lepsi to je ve dvou, kdy ti nekdo tehlici s loziskem "prislapne". Ale jde to i o samote.
Moc dolů ten tlumič nešel totiž, jen tak o 1cm, víc nešel... zkusím ten šroub vytáhnout celej a snad už to půjde...
ramena sundávat nemusím ne?
Tak už to mám hotové. Trvalo mi to celkově se vším všudy 4 hodiny a to jsem tuhle výměnu nikdy předtím nedělal a ani nejsem automechanik...
Sundal jsem kolo, odmontoval brzdový třmen, odmontoval kotouč, dále následovalo přizvednutí ramen malým zvedákem aby se dala odpojit stabilizační tyčka, pak jsem vyšrouboval matici a vyklepl šroub který prochází skrz tlumič a následně nastříkal spodek tlumiče odstraňovačem rzi, rozpáčit objímku velkým šroubovákem a po pár ranách gumovou palicí jsem náboj celý srazil dolů z tlumiče. Kámoš mi to přidržel rukou dole, abych povolil všechny 4 šrouby a vyměnil jsem ložisko i s nábojem kus za kus... Vše je ok, kolo absolutně bez vůlí, takže naprostá spokojenost.
volil jsem značku FAG, tak snad to něco vydrží
Sundal jsem kolo, odmontoval brzdový třmen, odmontoval kotouč, dále následovalo přizvednutí ramen malým zvedákem aby se dala odpojit stabilizační tyčka, pak jsem vyšrouboval matici a vyklepl šroub který prochází skrz tlumič a následně nastříkal spodek tlumiče odstraňovačem rzi, rozpáčit objímku velkým šroubovákem a po pár ranách gumovou palicí jsem náboj celý srazil dolů z tlumiče. Kámoš mi to přidržel rukou dole, abych povolil všechny 4 šrouby a vyměnil jsem ložisko i s nábojem kus za kus... Vše je ok, kolo absolutně bez vůlí, takže naprostá spokojenost.
volil jsem značku FAG, tak snad to něco vydrží
