Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E39 věčný problém s elektrikou (?)

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city
Klubové ID: 2962

#1 Příspěvek od Perunwit »

Kolegové mám dotaz. Jezdím autem docela málo a tak když mi před půl rokem po návratu po měsíci ze služebky opakovaně ani neodemklo, šel jsem po baterce. Byla tam starší Varta, která ani nemá moc dobré reference, tak jsem ji vyměnil a koupil Exide Premium 100Ah.

Chvíli se to tvářilo dobře, ale pak jsem zase odjel a po návratu mrtvo. Nabil jsem ji (taky novou) nabíječkou a zase chvíli klid. Takhle si s tím hraju už nějaký čas, ale včera jsem po týdnu denního ježdění přijel ke garáži, auto umyl a zas. Ani ťuk, startér ani neprotočí. Ozývá se jenomn cvakání, jakoby relátka. Budíky svítí, interiérové osvětlení taky, sedačky i okna jezdí jak mají, nic se nezdá být zesláblé.

Když vezmu kabely a napojím je na 1.0litru Micru, tak auto chytí na brnk. Odpojím a můžu třeba pětkrát nastartovat - ale do pěti minut. Pak už zase jenom CVAK CVAK a nic.

Napojil jsem ampérmetr mezi - pol baterky a kostru. Otevřel spolujezdcovy dveře a kufr. Vypínač dveří zajistil papírem tak aby interiér zhasnul, zámek na 5. dveřích přecvaknul do polohy zamčeno a čekal 20 minut. Auto mělo po vypnutí všeho a zhasnutí světel odběr 1,2-1,3A. Po uspání mělo 0,05 (měřeno na poloze 10A, na 200mA a podobně mi to ukazovalo 0).

Dobíjení na běžícím autě bylo v pořádku. Když se všechno vyplo, 5 minut jsem kontroloval napětí na polech a nesnižovalo se. Při startu auta klesne napětí až na 8,2V. - není to málo??? Nemůže být v prdeli startér? Baterku mám dvě hodiny na nabíječce a ukazuje, že je plně nabitá. Co ježek topení? Nebo nějaký jiný nápad? Sem už docela otráven...

Děkuju za jakejkoli nápad, radu, nebo nabídku šikovnýho elektrikáře z okolí Plzně :-).
Uživatelský avatar
Honzek525
Registrovaný
Příspěvky: 148
Registrován: úte 11.10.2011 00:00
Bydliště: Vysočina
Klubové ID: 3389

#2 Příspěvek od Honzek525 »

Startér by to klidně mohl být, buď ložiska na kotvě, uhlíky, nebo relátko. Ale víc poradí autoelektrikář, nebo někdo kdo se s tím setkal. Mě na předchozí e 39 530Da, když kleskla kapacita aku, tak taky pouze cvakalo relé, můžou být klidně jen opálené kontakty na tom relátku, to byl třeba můj problém.
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city
Klubové ID: 2962

#3 Příspěvek od Perunwit »

Díky za názor. To relé je kde? Někde v motorovém prostoru u ECU? Napadlo mě že bych demontoval filtr a kouknul se k jednotce, jestli tam při mytí někam nezateklo... už jsem čistil všechny kanálky a odtoky, ale žádná změna.
Uživatelský avatar
Honzek525
Registrovaný
Příspěvky: 148
Registrován: úte 11.10.2011 00:00
Bydliště: Vysočina
Klubové ID: 3389

#4 Příspěvek od Honzek525 »

Myslel jsem elektromagnet, který vysouvá kotvu a funguje zároveň jako relé, čili při vysunutí kotvy do setrváku, se magnet dotkne koncové polohy a spojí kontakty hlavního přívodu proudu "na startér". Je to součástí startéru, pokud při otočení klíčkem je slyšet cvaknutí z oblasti startéru, mohlo by to být ono.
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#5 Příspěvek od Zdenda530d »

Možná připomínka trochu mimo; ale svou e39 mám jako druhé auto a spíš je to mazel (někdy stojí i dva měsíce bez hnutí) a proto jsem se naučil baterii odpojovat (což doporučuje i výrobce přímo v manuálu, když auto bude stát déle jak 1 týden). Těch 35 vteřin na zapojení baterie klidně obětuju a nemám problém s vybíjením, navíc autorádio si pamatuje nastavené stanice, takže jediné co pak nastavuji je čas - dalších destruktivních 15 vteřin.

Toto je jen rada i pro ostatní, tvůj problém bude asi ještě někde jinde...
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od Vesa88 »

Az se to stane priste, poklepej trubkou na starter, kdyz nechytne opakuj a uvidis ze zacne startovat ;) stejnou vec mi delala byvala 530D :)
Michal-E39
Registrovaný
Příspěvky: 237
Registrován: úte 13.08.2013 00:00

#7 Příspěvek od Michal-E39 »

Kdyby to bylo startérem, nestartovalo by to přes kabely, které z druhého auto nepřenesou žádný velký proud bez velkého napěťového úbytku.

To že jsi naměřil odběr jen na 10A rozsah je tím, že menší odběry mají jinej vstup na měřáku. Okruh pro měření 200mA a méně by jsi na 10A upekl, kdyby tam nebyla pojistka co při tom proudu hned shoří.

Mimochodem při klidovém proudu 70mA, který má toto auto myslím specifikovaný jako maximální, se dá baterka za měsíc vybít. Ona se časem trochu vybíjí i sama.
wEnC
Registrovaný
Příspěvky: 273
Registrován: ned 26.10.2003 00:00
Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od wEnC »

Jsi si jistý, že je baterka v pořádku ? Podle poklesu na 8,2V při startování to totiž vypadá, že je řádně v háji.
Při slabé baterii E39 cvaká normálně a startér neroztočí. Stačí 10minut dobít nabíječkou a startuje na brnk.
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#9 Příspěvek od Lucifer »

Nech udělat test baterie :wink:
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city
Klubové ID: 2962

#10 Příspěvek od Perunwit »

no už jsem taky nalomenej ohledně baterky... bavili jsme se se známým, ten celkem logicky říká, že kdyby byl startér v prdeli, tak nenastartuju ani přes tu 50Ah baterku... a přes tu mi to chytá na brnk... baterka je funglovka, ale zase je to z e-shopu, tak člověk neví, jak se dlouho válela někde na skladě.... ten test asi bude to nejlepší, co se dá udělat.

zkusim zjistit, kde v plzni to dělaj.

to poklepání trubkou na startér sem jaksi nepochopil :oops:
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#11 Příspěvek od Lucifer »

No pokud by si měl podezření na startér tak mu pomáhá po něm prásknout kladivem a on se nějak chytne pokud je třeba zaseklá volnoběžka :)

Jinak tester baterií mají skoro v každým servise, ale baterku vezmi nech jí na nabíječce do 100% a pak s ní odjeď na zátěžový test a hned budeš mít jasno ;)
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city
Klubové ID: 2962

#12 Příspěvek od Perunwit »

jo, za chvíli du do auta, hodim jí do zejtra na nabíječku a pak uvidim.

jinak jak prokazovat dodavateli vadnou bateku při reklamaci, setkal se s tím někdo? Bral jsem to přes net... nějakej protokol z toho žátěžovýho testu například?
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city
Klubové ID: 2962

#13 Příspěvek od Perunwit »

Ahoj tak baterka proměřena u Míry Vodrážky, ta je ok. Startér vyjmut, odeslán na rozborku, vyměněny uhlíky.
Po zpětné instalaci auto absolutně nereaguje, po otočení klíčku se ozve TICHO. Není možné, že se tam něco někde zablokovalo vyjmutím startéru, nedělá bordel EWS, nebo nějaký TDX nebo co mi to uvízlo v paměti? Diagnostika je bez chyb.
Trochu bezradnost. Nějaké nápady?
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#14 Příspěvek od Lucifer »

Napojili jste tam oba hlavní plusový kabely ? :) 8)
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00
Klubové ID: 3310

#15 Příspěvek od Meda »

Franto me tohle delalo taky a nakonec to byl jeden dratek skripnuty ke kastly a slo to porad do zkratu, vyhazovalo mi to pojistku u spolujezdce pod nohama, chovalo se to jako bloknuty EWS.. Zkontroluj jestli ten dvoupinovy kablik s konektorem co vede ke starteru, respektive civce je v pohode.. Tedy nemusis tam mit konektor, ja ho na M5 mam, muzes tam mit i jednu M8 a jednu M10, ja tyhle motory moc neznam :)
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2455
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#16 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city
Klubové ID: 2962

#17 Příspěvek od Perunwit »

Díky za odpovědi pánové, i za SZ. Předám p.Vodrážkovi.

U třílitra jsou myslím právě ty matky, každá jiná, aby se to nedalo přehodit :-).
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city
Klubové ID: 2962

#18 Příspěvek od Perunwit »

tak podle Míry synchronizaci zkoušel dělat, prý mu to normálně proběhlo a napsalo (německy neumim) "motorový start znovu povolen", ale nekoná se žádná změna.

teď je objednáno, že přijede kluk se stejnym autem a přehodí se šváb z jeho klíče, EWS a ECU z jeho auta do mýho a zkusí se nastartovat. Pokud to nenatočí tak může bejt problém v kablíku, jak píše Méďa. Hodilo by se podrobnější info..

Pokud to natočí, tak nám to ale neřekne, jestli mám v prdeli ECU, nebo EWS... a teď babo raď co potom.

Prosím o nápady :-)
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Synchronizace EWS-DME ti pomůže u EWS3 jen na stav, kdy to točí a kvůli EWS nechytne. Pokud to netočí, tak nemůže být problém v jednotce motoru (leda by teploměr na budíku ukazoval maximum v červeném poli).

Švába z klíče bych ti teda nepůjčil, kdyby šlo o diamant... Ještě někomu řezat klíč vejpůl :lol:

Pojistky pod kobercem u spolujezdce jsou OK? Zkoušeli jste překlenout relé startu v EWS postupem, co jsem ti psal v SZ? Zkoušeli jste, jestli načte kód z klíče? Live data na EWS to ukážou.
Elektro
Registrovaný
Příspěvky: 327
Registrován: úte 30.01.2007 01:00

#20 Příspěvek od Elektro »

Nesložili ti ten starter špatně při výměně uhlíků ? Většinou bývá silný kabel přímo k baterce a pak drát od spínačky přes relé.Dá se vyzkoušet..když připojíš na ten tenký (spínací) drátek zkoušečku,nebo žárovku a někdo ti otočí klíčkem tak se musí rozvítit.Když ano tak je problém ve starteru.Když ne tak někde od spínačky přes relé k drátu pod auto.
Buď tam nemáš to velké "+" většonou je pod matkou a nebo ti nejde to spínání od klíčku.
Jednou jsem opravoval auto,které mělo špatně uzeměný motor a při startování svítila celá palubka.Ale to nebude tvůj případ.

BTW: nevím jak je řešený imobiliser u E39,ale u většiny aut blokuje zapalování a ne startér.
Odpovědět