Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E39 540iA -při zahřátí spadne do režimu jako sport-podřazuje
Zdravím příznivce klubu. Pokusím se vysvětlit problém,který mě už delší dobu trápí na E39 540iA combi. Pokud jedu dálnici a auto moc neřadí,vše je v pohodě a můžu jet libovolný počet km. Pokud ale jedu vesnice a často si auto přeřazuje,najednou po čase z pětky podřadí na dvojku a chová se jakoby ještě razantneji než ve sport režimu.Auto z dvojky na trojku přeřadí až zhruba při 4t otáčkách,na čtverku při 4,5t a 140km/h a pětku nezařadí vůbec,navíc při odstavení plynu neklesnou otáčky jako normálně,ale zůstávají-jako že je zařazeno. Konkrétně třeba když je zařazená trojka,tak při klesnutí na 2t otáček ihned podřadí na dvojku.Zkrátka auto je v tomto rezimu neustále točeno na 3-4t otáček,abych udržel rychlost,jinak podřazuje.
Jakmile zastavím a motor vypnu,vše jede normálně a po chvíli to zase začne. Nutno dodat,že na tento stav má velký vliv když je venku teplo. V noci to nikdy neudělalo.Pokud někdo ví,budu moc rád za jakoukoliv radu.Mám jet zítra Chorvatsko a je to velmi nepříjemné.Děkuji moc za rady.Radek
Jakmile zastavím a motor vypnu,vše jede normálně a po chvíli to zase začne. Nutno dodat,že na tento stav má velký vliv když je venku teplo. V noci to nikdy neudělalo.Pokud někdo ví,budu moc rád za jakoukoliv radu.Mám jet zítra Chorvatsko a je to velmi nepříjemné.Děkuji moc za rady.Radek
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 530
- Registrován: úte 18.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno/Znojmo
- Klubové ID: 1487
- Kontaktovat uživatele:
Souhlasíš s Mika,ale z jeho odpovědi vyplývá,že on myslel přehřátí oleje,ale ze tvé odpovědi jsem pochopil aby se uchladil motor.Kluci,asi jsem blbej,ale můžete mi to pleas specifikovat trošku podrobněji?starML píše:Souhlasím s Mika, převodovka se snaží více točit motorem, aby se uchladil.
Je pravdou,že už mi to dělá dlouhou dobu,cca 130tis km,ale do teď jsem to neřešil,protože z 99 procent jezdím dálnice,nebo v noci a to to neudělá,ale včera jsem jel cca 500km okresky v tom vedru a to bylo peklo,prvních cca 250km ok,ale pak to začalo.Jak to poprvé spadlo do toho režimu,pak jsem musel neustále zastavovat,abych to dostal do normálu,ale za 10km to udělalo znovu a tak stále dokola.
Díky moc Radek
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3213
- Registrován: stř 26.10.2011 00:00
- Bydliště: Sokolov
- Klubové ID: 3086
Přehřívá se ti olej v automatu to tím měli namysli. Zajeď nejlépe do ZF pakra na servis...
A převodovka se snaží být ve vyšších otáčkách kvůli zvýšení průtoku oleje aby se stíhal chladit. Může být někde v trubce k chladiči zaseknutá šponka kousek lamely apod. Nebo to může být i něco jinýho tohle nejde určit to chce fakt servis na automaty
A převodovka se snaží být ve vyšších otáčkách kvůli zvýšení průtoku oleje aby se stíhal chladit. Může být někde v trubce k chladiči zaseknutá šponka kousek lamely apod. Nebo to může být i něco jinýho tohle nejde určit to chce fakt servis na automaty
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
- Klubové ID: 989
Jak píše Lucifer, přehřívá se olej v převodovce.
Jelikož jsi nenapsal rok výroby, tak jen napíšu, že u předface (chladič převodového oleje na vzduch) se mi tohle nikdy nestalo. Zato u face (převodový olej se chladí výměníkem z vodního okruhu) jsem tohle jednou zažil, venku 35°C a po cca 150km to stejný, jen mě převodovka zařadila 3tí stupeň a víc nechtěla. Tohle bude i tvůj případ. Nepociťuješ že se jí jakoby nechce vyřadit (jako když u manuálu nesešlápneš spojku a zastavuješ) při zastavení? Zkontroloval bych vodní chladič, ten výměník, termostat a možná vodní pumpu. Něco z toho je na hraně.
U V8 M62 chladit něco z vodního okruhu, kterej má 106°C, no nevím na co zrovna soudruzi mysleli.
Jelikož jsi nenapsal rok výroby, tak jen napíšu, že u předface (chladič převodového oleje na vzduch) se mi tohle nikdy nestalo. Zato u face (převodový olej se chladí výměníkem z vodního okruhu) jsem tohle jednou zažil, venku 35°C a po cca 150km to stejný, jen mě převodovka zařadila 3tí stupeň a víc nechtěla. Tohle bude i tvůj případ. Nepociťuješ že se jí jakoby nechce vyřadit (jako když u manuálu nesešlápneš spojku a zastavuješ) při zastavení? Zkontroloval bych vodní chladič, ten výměník, termostat a možná vodní pumpu. Něco z toho je na hraně.
U V8 M62 chladit něco z vodního okruhu, kterej má 106°C, no nevím na co zrovna soudruzi mysleli.
Přesně jak píšeš Birkofe
Je to poface tedy 10/2001 a je to tak,že pokud to spadne do tohoto režimu,tak převodovka při odstavení plynu nevyřadí a chová se to jako při manuálu bez vyřazení rychlosti.Asi to na to chlazení vypadá,protože teď jsem byl v chorvatsku,jel jsem na večer v osum a tam dojel v sedum ráno-cca 1000km a protože nebylo v tomto čase horko,neudělalo to ani jednou. Zato před dovolenou jsem jel přes den cca 550km po č,kdy byly třicet st.horko r a to jsem málem domů nedojel,jak to zlobilo.Akorát teda nevím,jestli to tedy rozdělat a nějak to pročistit,nebo jak s tím začít o pokus odstranit problém.Tedy pokud zde sasvěcené napadne,čím by začali,budu moc rád za další rady.Díky kluci.Ještě dodávám,že pumpa je čerstvě vyměněná(a dělalo to už i před ní),tedy tam to nevydím.
Je to poface tedy 10/2001 a je to tak,že pokud to spadne do tohoto režimu,tak převodovka při odstavení plynu nevyřadí a chová se to jako při manuálu bez vyřazení rychlosti.Asi to na to chlazení vypadá,protože teď jsem byl v chorvatsku,jel jsem na večer v osum a tam dojel v sedum ráno-cca 1000km a protože nebylo v tomto čase horko,neudělalo to ani jednou. Zato před dovolenou jsem jel přes den cca 550km po č,kdy byly třicet st.horko r a to jsem málem domů nedojel,jak to zlobilo.Akorát teda nevím,jestli to tedy rozdělat a nějak to pročistit,nebo jak s tím začít o pokus odstranit problém.Tedy pokud zde sasvěcené napadne,čím by začali,budu moc rád za další rady.Díky kluci.Ještě dodávám,že pumpa je čerstvě vyměněná(a dělalo to už i před ní),tedy tam to nevydím.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
- Klubové ID: 989
Začal bych tím, že bych sundal vrtuli a saharu, povolil horní uložení vodního chladiče a zkontroloval zda není mezi chladiči "bordel" - musí být dobře průchodné pro vzduch. Pokud se ti auto chladí "normálně", viz digitální teplota na BC, šel bych po tom termostatu u výměníku voda/převodový olej popř po výměníku samotném. Pak už jedině vodní chladič. Co viskóza, spíná vůbec?
Tak chladiče rozebrané,vyčištěné-nevěřil jsem,co jsem z nich dostal bince-byl to slušný menší kyblík.čekal jsem,že to bude ono,ale bohužel problém přetrvává.Toto souvisí i s mým dalším dotazem,který jde v druhém vlákně-tedy,že při pomalé jízdě se motor hřeje a při rychlé je to ok a teplota spadne. Takže si myslím,že oboje spolu souvisí.Už si s tím nevím fakt rady.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 530
- Registrován: úte 18.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno/Znojmo
- Klubové ID: 1487
- Kontaktovat uživatele: