Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E39 540iA -při zahřátí spadne do režimu jako sport-podřazuje

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#1 Příspěvek od rades »

Zdravím příznivce klubu. Pokusím se vysvětlit problém,který mě už delší dobu trápí na E39 540iA combi. Pokud jedu dálnici a auto moc neřadí,vše je v pohodě a můžu jet libovolný počet km. Pokud ale jedu vesnice a často si auto přeřazuje,najednou po čase z pětky podřadí na dvojku a chová se jakoby ještě razantneji než ve sport režimu.Auto z dvojky na trojku přeřadí až zhruba při 4t otáčkách,na čtverku při 4,5t a 140km/h a pětku nezařadí vůbec,navíc při odstavení plynu neklesnou otáčky jako normálně,ale zůstávají-jako že je zařazeno. Konkrétně třeba když je zařazená trojka,tak při klesnutí na 2t otáček ihned podřadí na dvojku.Zkrátka auto je v tomto rezimu neustále točeno na 3-4t otáček,abych udržel rychlost,jinak podřazuje.
Jakmile zastavím a motor vypnu,vše jede normálně a po chvíli to zase začne. Nutno dodat,že na tento stav má velký vliv když je venku teplo. V noci to nikdy neudělalo.Pokud někdo ví,budu moc rád za jakoukoliv radu.Mám jet zítra Chorvatsko a je to velmi nepříjemné.Děkuji moc za rady.Radek
mika_hakkinen
Registrovaný
Příspěvky: 530
Registrován: úte 18.03.2008 01:00
Bydliště: Brno/Znojmo
Klubové ID: 1487
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od mika_hakkinen »

Podivej se na chladice, muzou byt zanesene bordelem a tim se ti muze prehrivat olej
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2455
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#3 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Souhlasím s Mika, převodovka se snaží více točit motorem, aby se uchladil.
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#4 Příspěvek od rades »

To je ten chladič zespodu? Ten jsem komplet vyčistil už před dost dlouhou dobou a nic-predpokladam,ze myslite zaneseno bordelem z venku,nebo snad v oběhu?. Nemůže to být třeba špatným množstvím oleje v převodovce?
Každopádně díky,že se tu tak rychle ozýváte s radami.R.
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#5 Příspěvek od rades »

mika_hakkinen píše:Podivej se na chladice, muzou byt zanesene bordelem a tim se ti muze prehrivat olej
JMyšleno olej v motoru nebo v převovodovce?
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#6 Příspěvek od rades »

starML píše:Souhlasím s Mika, převodovka se snaží více točit motorem, aby se uchladil.
Souhlasíš s Mika,ale z jeho odpovědi vyplývá,že on myslel přehřátí oleje,ale ze tvé odpovědi jsem pochopil aby se uchladil motor.Kluci,asi jsem blbej,ale můžete mi to pleas specifikovat trošku podrobněji?
Je pravdou,že už mi to dělá dlouhou dobu,cca 130tis km,ale do teď jsem to neřešil,protože z 99 procent jezdím dálnice,nebo v noci a to to neudělá,ale včera jsem jel cca 500km okresky v tom vedru a to bylo peklo,prvních cca 250km ok,ale pak to začalo.Jak to poprvé spadlo do toho režimu,pak jsem musel neustále zastavovat,abych to dostal do normálu,ale za 10km to udělalo znovu a tak stále dokola.
Díky moc Radek
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#7 Příspěvek od Lucifer »

Přehřívá se ti olej v automatu to tím měli namysli. Zajeď nejlépe do ZF pakra na servis...

A převodovka se snaží být ve vyšších otáčkách kvůli zvýšení průtoku oleje aby se stíhal chladit. Může být někde v trubce k chladiči zaseknutá šponka kousek lamely apod. Nebo to může být i něco jinýho tohle nejde určit to chce fakt servis na automaty
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Klubové ID: 989

#8 Příspěvek od Birkoff »

Jak píše Lucifer, přehřívá se olej v převodovce.

Jelikož jsi nenapsal rok výroby, tak jen napíšu, že u předface (chladič převodového oleje na vzduch) se mi tohle nikdy nestalo. Zato u face (převodový olej se chladí výměníkem z vodního okruhu) jsem tohle jednou zažil, venku 35°C a po cca 150km to stejný, jen mě převodovka zařadila 3tí stupeň a víc nechtěla. Tohle bude i tvůj případ. Nepociťuješ že se jí jakoby nechce vyřadit (jako když u manuálu nesešlápneš spojku a zastavuješ) při zastavení? Zkontroloval bych vodní chladič, ten výměník, termostat a možná vodní pumpu. Něco z toho je na hraně.

U V8 M62 chladit něco z vodního okruhu, kterej má 106°C, no nevím na co zrovna soudruzi mysleli.
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#9 Příspěvek od rades »

Přesně jak píšeš Birkofe
Je to poface tedy 10/2001 a je to tak,že pokud to spadne do tohoto režimu,tak převodovka při odstavení plynu nevyřadí a chová se to jako při manuálu bez vyřazení rychlosti.Asi to na to chlazení vypadá,protože teď jsem byl v chorvatsku,jel jsem na večer v osum a tam dojel v sedum ráno-cca 1000km a protože nebylo v tomto čase horko,neudělalo to ani jednou. Zato před dovolenou jsem jel přes den cca 550km po č,kdy byly třicet st.horko r a to jsem málem domů nedojel,jak to zlobilo.Akorát teda nevím,jestli to tedy rozdělat a nějak to pročistit,nebo jak s tím začít o pokus odstranit problém.Tedy pokud zde sasvěcené napadne,čím by začali,budu moc rád za další rady.Díky kluci.Ještě dodávám,že pumpa je čerstvě vyměněná(a dělalo to už i před ní),tedy tam to nevydím.
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Klubové ID: 989

#10 Příspěvek od Birkoff »

Začal bych tím, že bych sundal vrtuli a saharu, povolil horní uložení vodního chladiče a zkontroloval zda není mezi chladiči "bordel" - musí být dobře průchodné pro vzduch. Pokud se ti auto chladí "normálně", viz digitální teplota na BC, šel bych po tom termostatu u výměníku voda/převodový olej popř po výměníku samotném. Pak už jedině vodní chladič. Co viskóza, spíná vůbec?
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#11 Příspěvek od rades »

Tak chladiče rozebrané,vyčištěné-nevěřil jsem,co jsem z nich dostal bince-byl to slušný menší kyblík.čekal jsem,že to bude ono,ale bohužel problém přetrvává.Toto souvisí i s mým dalším dotazem,který jde v druhém vlákně-tedy,že při pomalé jízdě se motor hřeje a při rychlé je to ok a teplota spadne. Takže si myslím,že oboje spolu souvisí.Už si s tím nevím fakt rady.
mika_hakkinen
Registrovaný
Příspěvky: 530
Registrován: úte 18.03.2008 01:00
Bydliště: Brno/Znojmo
Klubové ID: 1487
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od mika_hakkinen »

Pokud mas moznost si od nekoho pujcit chladice, tak bych to vyzkousel takto. Vymen chladice. Je mozne ze je mas stale ucpane. Zkus si nekde sehnat laserovej teplomer a merit.
Odpovědět