Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

výměna brzd na e39 530d

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#1 Příspěvek od EdyBoyS »

koupil jsem kotouče zimmermann sport a desky trw + čidla ale při výměně nejde třmen s deskama nasadit na kotouč... zkoušel jsem rozpáčit desky od sebe, ale nejde to... zkoušel jsem i povolit odvzdušňovák a zapáčit, ale taky to nejde... chybí tam cca 5mm abych tam ten třmen dostal... nevíte co s tím??
asi tam bude zarezlej pístek co? ale jak to vyřešit?
BMWALPINE
Registrovaný
Příspěvky: 805
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#2 Příspěvek od BMWALPINE »

a bylo to na zadních?
vím že u mě na zadních se třmen musel rozdělat na ty dva kusy
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Nekoupil jsi jiný kotouč než jaký tam patří?
Pístek by měl jít zatlačit do brzdiče takřka zároveň s hranou díry v brzdiči - deska se zadní stranou takřka opírá o brzdič. Pokud byla prasklá prachovka, může být orezlý. Zalisováním si nepomůžeš, bude zůstávat viset, kolo bude přibžďovat a brzdy brzy odrovnáš.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#4 Příspěvek od EdyBoyS »

Francis píše:Nekoupil jsi jiný kotouč než jaký tam patří?
Pístek by měl jít zatlačit do brzdiče takřka zároveň s hranou díry v brzdiči - deska se zadní stranou takřka opírá o brzdič. Pokud byla prasklá prachovka, může být orezlý. Zalisováním si nepomůžeš, bude zůstávat viset, kolo bude přibžďovat a brzdy brzy odrovnáš.
Kotouče jsou stejné rozměrově, vše objednávané dle typu auta a mělo by to pasovat... problém je v pístku.
jak říkáš, gumička je prasklá a pístek orezlý... zkoušel jsem ho pobouchat kladivem a prostříkat uvolňovačem rzi a zatlačit dovnitř T francouzským klíčem ale taky nejde... pístek pořád cca 10mm přesahuje tu díru, takže se tam nové desky nevejdou... a když napumpuju brzdu a sundám nohu z pedálu, tak jdou obě kola celkem ztěžka...

jedná se o přední nápravu. dá se to nějak zrepasovat?
jo a při výměně pravého kotouče se mi ještě rozsvítilo DSC... přitom jsem nic neodpojoval...
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#5 Příspěvek od EdyBoyS »

jedná se o E39 530d r.v. 9/2001, facelift, mpaket...
brzdové kotouče Zimmermann sport děrované, průměr 324mm...
Uživatelský avatar
blackjack
Registrovaný
Příspěvky: 1270
Registrován: sob 21.01.2012 01:00
Bydliště: Kozomín (Středočeský kraj)
Klubové ID: 3035

#6 Příspěvek od blackjack »

Dělat desky, kotouče a čidla a nekoupit k tomu za pár šupů opravnou sadu (pístek, těsnění a prachovka) mě přijde při nejmenším nerozumné...

hledej: Opravná sada brzd. třmenu FRENKIT na tvojí modelovou řadu a motorizaci...

*Pozor, prodává se ta sada i bez pístku, tak doporučuji určitě vzít tu s pístkem.
Obrázek
Zama
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: ned 27.03.2011 01:00
Bydliště: Zlínský kraj

#7 Příspěvek od Zama »

Taky mě praskla manžeta a pístek se nevracel.Několikrát jsem to rozhýbával ale bylo to dobré vždy jen na chvílku.Jak ti ten pístek orezne tak už je to na houby. Doporučuji ti koupit celou sadu na opravu a tam máš pístek, nový těsnící kroužek, manžetu, mazivo a ještě další věci. Mě to stálo na jedno kolo tuším do 400,- a měl jsem to v klidu sundané, opravené a nahozené zpět asi za 1,5hod jednu stranu+samozřejmě odvzdušnění.Od té doby svatý klid a brzdí to jako čert.A máš pokoj. Něco takového http://www.voton.cz/cz/e-shop/1189401/c ... n-e46.html
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#8 Příspěvek od EdyBoyS »

já se o opravnou sadu nikdy nezajímal tak mě to ani nenapadlo... už jsem objednal sadu 2x i s pístkem :-)

akorát ještě dotaz. jak ten pístek dostanu ven? normálně našlapu brzdu až vyleze ven a nasadím novej??

únik brzdovky asi nijak nezamezím předpokládám.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#9 Příspěvek od Foldas »

vytlačíš ho jak říkaš pedálem nebo když budeš mít třmen sundaný z auta tak stlačeným vzduchem přes díru od hadice
Uživatelský avatar
blackjack
Registrovaný
Příspěvky: 1270
Registrován: sob 21.01.2012 01:00
Bydliště: Kozomín (Středočeský kraj)
Klubové ID: 3035

#10 Příspěvek od blackjack »

Přesně jak říká foldas... Jinak kdy si naposled měnil brzdovku? Správně by se měla měnit každé 2 roky... Tak o tom taky popřemýšlej, když už se v tom budeš vrtat. ;-)
Obrázek
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#11 Příspěvek od bibikuba »

a jaký máte zkušenosti s tou opravnou sadou,pasuje to tam OK,nebo je nějaký problém?Většinou tam nandat tu ochranou prachovku neni žádná sranda,aby tam dobře seděla... :(
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Očistíš hrubé produkty koroze, odrezíš chemicky, ochráníš nátěrem, vložíš těsnící kroužek (čtyřhranný průřez), lubrikuješ prachovku i pístek, navlékneš prachovku na pístek a odsuneš ke dnu pístku, navlékneš prachovku do drážky v brzdiči, zatlačíš pístek až na dno.
Montáž max 5 minut, odrezení a ochrana nátěrem je na delší dobu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#13 Příspěvek od EdyBoyS »

blackjack píše:Přesně jak říká foldas... Jinak kdy si naposled měnil brzdovku? Správně by se měla měnit každé 2 roky... Tak o tom taky popřemýšlej, když už se v tom budeš vrtat. ;-)
Já kupoval auto v Listopadu roku 2013 a vzhledem k tomu, že snad vše co kontroluji je na výměnu tak si myslím, že bude k.o. i brzdovka...

od Listopadu už jsem dělal komplet předni nápravu Leamforder, obě ložiska vepředu, přední kotouče + desky, teď ta opravná sada, zadní náprava komplet leamforder, olej, všechny filtry včetně paliváče a separátoru oleje a tento měsíc sem dělal přestavbu světel na bixenon, tzn nové čočky, tyčky, plexi atd... a ještě se chystám na přední i zadní tlumiče...

a to mi pořád každej nadává, proč nehodím kapotu do laku a mám ji omlácenou od kamenů z dálnice... hold pocit z jízdy je podle mě daleko přednější než vzhled.. ten až do finále, napřed musí auto fungovat...

asi koupím tu opravnou sadu rovnou i na zadek, tam chci taky dělat komplet zimmermann kotouče + desky.
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#14 Příspěvek od bibikuba »

Francis píše:Očistíš hrubé produkty koroze, odrezíš chemicky, ochráníš nátěrem, vložíš těsnící kroužek (čtyřhranný průřez), lubrikuješ prachovku i pístek, navlékneš prachovku na pístek a odsuneš ke dnu pístku, navlékneš prachovku do drážky v brzdiči, zatlačíš pístek až na dno.
Montáž max 5 minut, odrezení a ochrana nátěrem je na delší dobu.
A co konkrétně na brzdiči odrezovat a natírat,jako celej brzdič nebo jen okolí toho pístku a prachovky??
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#15 Příspěvek od EdyBoyS »

bibikuba píše:
Francis píše:Očistíš hrubé produkty koroze, odrezíš chemicky, ochráníš nátěrem, vložíš těsnící kroužek (čtyřhranný průřez), lubrikuješ prachovku i pístek, navlékneš prachovku na pístek a odsuneš ke dnu pístku, navlékneš prachovku do drážky v brzdiči, zatlačíš pístek až na dno.
Montáž max 5 minut, odrezení a ochrana nátěrem je na delší dobu.
A co konkrétně na brzdiči odrezovat a natírat,jako celej brzdič nebo jen okolí toho pístku a prachovky??
myslel asi celej brzdič... taky se na to chystám
Odpovědět