Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 spusti se predni el.vetrak

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#41 Příspěvek od Lucifer »

Při určitých teplotách vody ještě po zastavení chvilku běží přídavná elektrická vodní pumpa, je uplně na spodu na plastové sahaře chladiče , je nejlépe vidět ze spodu u e39. On je problém že 99% e39 co jsem měl na diagnostice tak píšou v klimě chybu přídavný vodní pumpy (zkrat, nebo rozpojený obvod) :D
kubikula420
Registrovaný
Příspěvky: 1042
Registrován: stř 04.03.2009 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#42 Příspěvek od kubikula420 »

ale v kasliku jsou pokud vim jen jednotky kde je tam presneji to rele?
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2043
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou

#43 Příspěvek od Don »

Ne nejsou tam RJ, je tam nekolik "pater" rele a RJ je za nimy ;)
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
kubikula420
Registrovaný
Příspěvky: 1042
Registrován: stř 04.03.2009 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#44 Příspěvek od kubikula420 »

aha asi si pletu teda s x5 a pojistku to teda nema samostatnou?
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2043
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou

#45 Příspěvek od Don »

To si nepamatuji :( Ale pojistek je tam hromada, tak treba jo. Zkus pohledat rozpis, jsou vsechny popsane
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
kubikula420
Registrovaný
Příspěvky: 1042
Registrován: stř 04.03.2009 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#46 Příspěvek od kubikula420 »

tak tam samostatne nini tak jedine ze je u neceho spolecna
rakeesh
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: ned 19.08.2007 00:00
Bydliště: Praha

#47 Příspěvek od rakeesh »

Je normalni, ze visco spojka po nastartovani auta maka naplno? Nez se mi zahreje motor, mam zvuk jak letadlo, vetrak se toci a huci ostosest. Jakmile se auto zahreje, prestane to. Teplota oleje stoupa straaasne pomalu (treba po 10ti km se teprv dostanu rucickou na stred) a kdyz dupnu na plyn, rucicka po chvili klesne jakoby se ochladil. Vymenil jsem termostat i viscospojku a zadnej rozdil, mozna je to naopak horsi. Kde muze byt problem?
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#48 Příspěvek od starML Člen Klubu »

rakeesh píše:...visco spojka po nastartovani auta maka naplno? Jakmile se auto zahreje, prestane to.
Před chladičem je elektrický větrák http://i5.photobucket.com/albums/y167/l ... insitu.jpg a za chladičem směrem k motoru je další větrák, který spíná visko spojka, když se motor přehřeje http://www.realoem.com/bmw/diagrams/c/k/1.png . A teď se přiznej, která ta vrtule maká naplno?

Při nastartování studeného motoru se z důvodu snížení exhalací fouká elektrickým ventilátorem http://www.realoem.com/bmw/diagrams/u/d/32.png čerstvý vzduch přímo za výfukové ventily. V podstatě to naředí výfukové plyny a ekologové jsou spokojeni. Tohle pracuje cca do dosažení teploty chladící kapaliny 40 stupňů Celsia.

Naopak při vysoké teplotě chladící kapaliny se spouští elektrický větrák před chladičem. Ten ale nemusí běžet jen při přehřátí motoru, ale i pro ochlazování chladiče klimatizace. Ale pomáhá i chlazení motoru. A pokud je teplota motoru opravdu vysoká, tou teplotou dojde k roztažení materiálu visko spojky a ta připojí i tu vrtuli mezi chladičem a motorem.

Pointa:
Máš přehozené kabely mezi tím elektrickým větrákem před chladičem a tím větrákem, co fouká studený vzduch do výfuku při studeném motoru. Proto Ti při studeném motoru běží elektrická vrtule před chladičem a když se to trošku ohřeje, tak to vypne. Ta vrtule mezi chladičem a motorem, kterou spíná viskospojka se točí vždy, ale na studeném motoru se dá zastavit třeba stočenými novinami, rukou to nezkoušej. A při přehřátí by došlo k dalšímu paradoxu - místo vrtule před chladičem by se Ti spustil ten větrák, co fouká vzduch za výfukové ventily. Stalo se mi to u Opel Vectra - po startu něco hučelo, pak to stichlo - myslel jsem běží ten větrák do výfuku. A při poskakování v koloně v ucpané Plzni jsem zoufale sledoval ručičku teploměru a čekal, jestli se konečně sepne vrtule před chladičem, nebo to začne vařit. Potom se konečně něco spustilo a motor stejně začal vařit. Tak jsem otevřel topení naplno a kapotu. Běžel ten větrák, co fouká vzduch za sací ventily. Přehození konektorů trvalo asi 10 minut - oni jsou totiž úplně stejné a kabely přibližně stejně dlouhé. :D
rakeesh
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: ned 19.08.2007 00:00
Bydliště: Praha

#49 Příspěvek od rakeesh »

starML píše:
rakeesh píše:...visco spojka po nastartovani auta maka naplno? Jakmile se auto zahreje, prestane to.
Před chladičem je elektrický větrák http://i5.photobucket.com/albums/y167/l ... insitu.jpg a za chladičem směrem k motoru je další větrák, který spíná visko spojka, když se motor přehřeje http://www.realoem.com/bmw/diagrams/c/k/1.png . A teď se přiznej, která ta vrtule maká naplno?
hmm... na tohle se zitra podivam a dam vedet, ale jsem presvedcenej ze je to vrtule od visca. kazopadne dik)
rakeesh
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: ned 19.08.2007 00:00
Bydliště: Praha

#50 Příspěvek od rakeesh »

Tak je to 100% vrtule od visca, vrtule pred chladicem se ani nehne. Hukot je to hroznej a sledoval jsem ten pokles teploty-jakmile drzim plyn v podlaze, niceho si nevsimnu, ale chvilku potom, co ho pustim, klesne teplota skoro az k prvni carce smerem ke studenemu. Jak moc se v tuhle chvili toci podle zvuku nepoznam.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#51 Příspěvek od starML Člen Klubu »

V tom případě platí to, co napsal JaraX ve vláknu Visko spojka. Kolega Bratn měl ten samý nápad, jako já. Ta viskospojka bude nějaká divná.
Odpovědět