Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

535D, Stráta výkonu

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
welcometohell
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: stř 15.09.2010 00:00
Bydliště: Turnov (Liberec)

#1 Příspěvek od welcometohell »

Zdravím,
Jsem už v koncích a nevím si rady. Prolezl jsem snad všechny témata a nenašel jsem žádný podobný problém co mám já. proto zakládám nové téma.

Nedávno jsem koupil E61 535d r. 2005. při jízdě domů vše ok, jen svítila kontrolka zvýšených emisí. Po dvou dením ježdění do práce auto apsolutně stratilo výkon, jak v nízkých, tak vysokých otáčkách vubec netáhlo. Zajel jsem na diagnostiku a tam mi řekl ať vykopu ven DPF, že je zanešenej a vyřadim egr když už u toho budu. Provedl jsem a když už jsem se v tom vrtal rovnou jsem vyndal i výřivý klapky ze sání. Výsledek žádný. tak jsem pak vyměnil i všechny podtlakové hadičky, Výsledek žádný. Ještě jsem zapoměl dodat že jsem měl praklou hadici z cooleru, vyměněno a taky nic, ale auto přestalo hulit. škrtící klapka je vyčištěná sání taky. nedávno se auto projevilo tak, že jsem myslel, že je motor v řiti, nejelo víc jak 50km/h a točilo max 2tis. po zhasnutí a nastartování a ujetí 100metrů se auto probralo a začalo táhnout, ale jen od spodu nad 2300ot. výkon mizí. Dnes jsem vyndal malé turbo, má vakl, ale malé turbo má táhnout od spodu a to táhne. O výkon nad 2000ot. se má starat velké turbo, pokud se tedy nepletu. Zkoušel jsem i prohazovat elektromagnety podtlaku a také bez výsledku.

Můžete mi sem hodit vaše nápady nebo zkušenosti s podobnýma závadama, abych se měl čeho chytit?

Ještě otázka: jak mají otevírat podltlakové regulace klapek a natáčení lopatek? Při zátěži nebo i na místě? klapka obtoku u velkého turba se při startu zavře a i při prošlápnutí plynu je zavřená, to samé i klapka v sání za malym turbe. jinak když regulace zapojim napřímo na podtlak tak reagujou...

Poraďte prosím. :cry:
Kalimerooo
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: stř 23.04.2014 00:00

#2 Příspěvek od Kalimerooo »

Cau, mam sice 530d verze bez DPF, ale taky me to od 2300ot prestava tahnou, a netusim kde je zavada.
Taky budu rad za radu.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#3 Příspěvek od Teddy »

Ahoj, možná je to úplná blbost, ale neodpustím si jí. Mě auto po odstranění DPF z nouzáku vyskočilo až po ujetí asi 10 km v kuse. Možná to bylo i víc. Měl jsem tehdy vítr v gatích, když to pořád nejelo.
Pazdi
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: stř 14.03.2007 01:00
Bydliště: Olomouc - Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Pazdi »

Určitě odstranit i ze softu - pokud to neuděláš - zadělalváš si na pořádný průšvih
welcometohell
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: stř 15.09.2010 00:00
Bydliště: Turnov (Liberec)

#5 Příspěvek od welcometohell »

Na vypnuti dpf v softu jedu dnes, tak uvidim, ale podle me by to melo jet i tak. Bez dpf uz mam najeto cca 600km.
Podtlaky k silentblokum motoru ma i 535d?
Jinak me napadlo jestli neni problem v naklapeni lopatek, pokud nechodi v celem rozsahu,melo by to na to urcuite velky vliv. Ale kde zjistim kolik je posun hridelky to netusim...
Pazdi
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: stř 14.03.2007 01:00
Bydliště: Olomouc - Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Pazdi »

Ono to pojede i bez upravy softu,ale řj bude mít možnost regenerovat...což bude problém,když máš vykuchané vnitřnosti;-)
welcometohell
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: stř 15.09.2010 00:00
Bydliště: Turnov (Liberec)

#7 Příspěvek od welcometohell »

Radeji to necham vypnout. Budu mit klid v dusi.
Ted jsem odpojil podtlaky od silentbloku motoru a vytekl z nich "olej". Nastartoval jsem a podtlak nikde... jdu je vymenit, sic asi k nicemu, ale alespon o dalsi moznost min co by to mohlo delat...
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#8 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Já bych začal palivovým filtrem
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Kalimerooo
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: stř 23.04.2014 00:00

#9 Příspěvek od Kalimerooo »

Palivový filtr mě taky napadnul jako první, třeba to v mém přpaďě pomůže.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od matiz »

Docet jsem to jen k bodu ze vykopat dpf a egr a dal uz to vlastne ani cist nemusim... V liberci mate cartec a rozhodne tam umi.
welcometohell
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: stř 15.09.2010 00:00
Bydliště: Turnov (Liberec)

#11 Příspěvek od welcometohell »

Taak cartec radeji vynecham, nechci tu sirit pomluvy, ale mam k tomu sve duvody. Palivovy filtr je take meneny...
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od matiz »

No nevim, ale co vim jiste, ze maji velmi schopneho diagnostika, takoveho co tomu rozumi a vi o cem je rec. Nebal bych se mu sverit vlastni auto a to uz je co rict :D Na druhou stranu takoveto zavady se systemem pokus omyl neresi, proste to odvez k nekomu kdo to dela. Usetris nervy, cas i penize.

Mnohdy tydy panuje obrovska nenavist k autorizaku, poznal jsem uz nekolik lidi z nich a ani nevite s kym se tu mnohdy bavite -))) Tim nerikam ze nikdy tam nic neposrali -)))
welcometohell
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: stř 15.09.2010 00:00
Bydliště: Turnov (Liberec)

#13 Příspěvek od welcometohell »

Nerikam ze tam nejsou sikovni a nerozumi tomu, to vubec!
Par poslednich pokusu a pokud ani po vypnuti dpf a egr v softweru nepomuze, tak to asi dopadne, tak jak pises: SERVIS. Jsem takovy, ze si chci na vse prijit sam, ale tady to uz pomalu zdavam, opravdu uz nevim co dale. Uvidim jak to bude po uprave softu...
Pazdi
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: stř 14.03.2007 01:00
Bydliště: Olomouc - Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Pazdi »

to tě šlechtí, že na to chceš přijít sám:)
bohužel však - u současných modelů už je tenhle postup metodou vyměňování pokus/omyl poněkud nákladnější:)
ze SW by to mělo jít pryč tak či tak, když to tam fyzicky není...ale následovat by měla pořádná diag, která ti ušetří ve výsledku kopec peněz, které bys utratil za zkoušení:)
welcometohell
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: stř 15.09.2010 00:00
Bydliště: Turnov (Liberec)

#15 Příspěvek od welcometohell »

Na kvalitni diagnostice jsem byl, napsala velky tlak vyfukovych plynu ( jeste s dpf) dalsi zavada egr, jeste nezaslepeno, dalsi nedostatecny plnici tlak a vaha vzduchu. Po vyndani dpf, porad stejne zavady...
welcometohell
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: stř 15.09.2010 00:00
Bydliště: Turnov (Liberec)

#16 Příspěvek od welcometohell »

Na kvalitni diagnostice jsem byl, napsala velky tlak vyfukovych plynu ( jeste s dpf) dalsi zavada egr, jeste nezaslepeno, dalsi nedostatecny plnici tlak a vaha vzduchu. Po vyndani dpf, porad stejne zavady...
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od matiz »

Nezlob se na mne, ale podle toho jak to tady popisujes jsi fakt dobry strelec. Jestli jsi vykuchal dpf jen na zaklade nejakeho chyboveho kodu, tak potes koste. Jestli cekas ze ti nekdo poradi, obavam se ze marne. Fakt doporucuju odvezt nekomu kdo tomu rozumi a umi si to otestovat.
welcometohell
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: stř 15.09.2010 00:00
Bydliště: Turnov (Liberec)

#18 Příspěvek od welcometohell »

Dpf jsem vyndal protoze bylo totalne zaneseny, nevyndal bych ho kdyby bylo v poradku. Strelec? Mozna ano, pokud ti to tak prijde. Na diagnostice jsem byl u p. Šedy co dela bmw uz dlouha leta, nedal bych to k zadnemu nymandovi... jinak, cidlo tlaku vyfukovych plynu asi jen tak pro nic za nic, nehodi chybu: velky tlak spalin...
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od matiz »

Odbornik by mel vedet co dela... Mne podle toho popisu prijde ze dpf by mohl byt i sekundarni problem a vubec, mne je to samo ze uplne jedno. Jen ze bych ja postupoval jinak. Ale nejsem odbornik a filtry nekucham.
welcometohell
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: stř 15.09.2010 00:00
Bydliště: Turnov (Liberec)

#20 Příspěvek od welcometohell »

No a presne proto sem pisu. Chtel jsem slyset postup jinych lidi, jak by takovou zavadu resili. A ne tu psat ze jsr strelec, ze je strasny kuchat dpf atd. Dpf on, off je snad vec kazdeho, je tu spousta lidi co je nema a jsou spokojeni. Neber to prosim, jako utok na tebe, je to jen nazor...
Odpovědět