Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 spusti se predni el.vetrak

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
kubikula420
Registrovaný
Příspěvky: 1042
Registrován: stř 04.03.2009 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od kubikula420 »

cau mam takovej problem nebo spis by me zajimalo cim by to mohlo bejt motor m54 3.0 spousti se mi casto predni el.vetrak ale teplotu auto drzi normalne uprostred tak ze zadne prehrivani
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#2 Příspěvek od horan »

Nemas porad zapnutou klimu? Jinak i kdyz je teplota stale uprostred, tak to rozmezi, kdy je rucicka na stredu je az nechutne velky.
kubikula420
Registrovaný
Příspěvky: 1042
Registrován: stř 04.03.2009 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od kubikula420 »

prave ze by mel jit jen pri klimatizaci ale toci se i bez ni
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#4 Příspěvek od ACDC »

Není pravda. Při přehřívání se spíná.
kubikula420
Registrovaný
Příspěvky: 1042
Registrován: stř 04.03.2009 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od kubikula420 »

ale pouze pri velkem prehrati jako nouze co jsem zjistil jinak by nemel zasahovat
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#6 Příspěvek od Lucifer »

Pokud ti nefunguje visco vrtule tak hodně často běží elektrická vrtule i bez klimy.
kubikula420
Registrovaný
Příspěvky: 1042
Registrován: stř 04.03.2009 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od kubikula420 »

a nemela by treba kolisat teplota?
e155
Registrovaný
Příspěvky: 1028
Registrován: sob 12.11.2011 01:00
Bydliště: Boskovice

#8 Příspěvek od e155 »

Jde o to, co si představuješ pod kolísáním teploty. Když jsem měl v prdeli termostat a viskospojku, tak jsem měl ukazatel teploměru pořád uprostřed. Ta tolerance je obrovská - od cca 80 do cca 114 st.C. Vyvolej si skryté menu na BC a podívej se za jízdy na aktuální teplotu. Možná budeš dost překvapen. U E39 má být max 97-98 st. Já měl občas i 108-114 a teploměr pořád nic. Najdeš tady i jiné info - krátce po startu vyšší, ale to se týká M62, ne M54.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#9 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Doporučuji si o M54 trochu nastudovat, člověk si pak udělá lepší predstavu co a jak se proč děje...
Ten termostat je el řízený a v závislosti na průtoku vahou vzduchu se otevírá při akceleraci (ochlazenim hlavy je lepší výkon-v BC pak vidíš klidně 80st), při easy jízdě je "zavřený" a BC píse 96st... 97-98st při stání v teple, po rozjeti či zvýšení otáček to klesne...
Pokud ne- KO viscospojka, zarostlý chladič, bordel mezi nima, termostat na odchodu...
“Ability is what you're capable of doing.”
kubikula420
Registrovaný
Příspěvky: 1042
Registrován: stř 04.03.2009 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od kubikula420 »

super presne takhle sem to potreboval napsat hodim si to na diagnostiku a uvidime za jizdy jakou teplotu bude ukazovat pak dam vedet
kubikula420
Registrovaný
Příspěvky: 1042
Registrován: stř 04.03.2009 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od kubikula420 »

tak na diagnostice to leze na 96 a pak se pousti ten vetrak jinak visco jde pri tehle teplote v pohode zastavit a protocit ji na druhou stranu tak ze bude asi ko
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#12 Příspěvek od ACDC »

Může vylézt až 110 stC. U 325 mi leze na 113.
e155
Registrovaný
Příspěvky: 1028
Registrován: sob 12.11.2011 01:00
Bydliště: Boskovice

#13 Příspěvek od e155 »

Tuto info máš odkud? Po výměně termostatu a viskospojky mi nikdy nevylezla nad 98.
Lesyk
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: pon 21.04.2014 00:00

#14 Příspěvek od Lesyk »

Panové nedávno mi praskla hadice která vede od expanzní nádobky. Tak od té doby přes OBD reader sleduji teplotu motoru abych se ujistil, jestli se motor náhodou nepřehřívá. Teplota se při jízdě drží 93°-94°. Ale jak se tady píše, tak při zrychlování na 80° nikdy neklesne. Jedině při zapnutí odmlžení čelního skla což dává smysl. Po vypnutí motoru teplota vyskočí i na 100° a to jsem usoudil jako příčinu proč mi hadice nejspíš praskla. Nebyla v nejlepším stavu. Zajímavé je, že po vypnutí motoru a zanechání klíčku v první poloze se ihned ukáže teplota o 3 stupně vyšší a po opětovném nastartování opět ta co byla před zhasnutím motoru. Může tedy za vše termostat? Jinak mám M54B22
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše

#15 Příspěvek od Tompo »

Taky jsem si všiml u M54 3.0i, jak se oteplilo, tak často spíná vrtule, ale visco nemám, ani na E46 se stejným motorem...
wehrwolf
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: sob 26.04.2014 00:00

#16 Příspěvek od wehrwolf »

....mrkni se na chladič,jak motoru,tak klimy , včetně meziprostoru mezi nimi , u E 32 se mi takto hřálo auto,a pořád jsem na to nemohl přijít,....na budíku to ukazovalo de facto normál,občas BC hlásil nadměrnou teplotu motoru,.....chladiče byly tak zajebaný muškama a různým sajrajtem,že přes voštiny nešlo skoro vidět.
Minulej rok jsem měl podobný problém v létě u e 39,při jízdě po dálnici mírně zvýšená teplota a pokles výkonu,....vytáhnul jsem oba chladiče ,voštiny vyfoukal a promyl mírně tlakovou vodou (pozor,ne wapkou,dojebe a dokřiví voštiny chladiče) - u e 39 stačí demontovat vrtuli s visco spojkou ,vyjmout plastový nasávací plášť,vyšroubovat 2 držáky vodního chladiče a mírným odkloněním lez vyčistit i meziprostor mezi chladiči.
.....No bordelu v tom bylo požehnaně.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od starML Člen Klubu »

kubikula420
Registrovaný
Příspěvky: 1042
Registrován: stř 04.03.2009 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od kubikula420 »

dik ale chladic je tam novej
wehrwolf
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: sob 26.04.2014 00:00

#19 Příspěvek od wehrwolf »

vodní pumpu jsi měnil nebo tam máš originál s plastovým kolem čerpadla?
Plastová je na pi..,....po jisté zkušenosti ,pokud budu kupovat jiné bawo,to bude jedna z prvních věcí,kterou udělám. Vodní pumpu jedině s litinovým nebo nerez lopatkovým kolem.Můžou být načaté a ulámané lopatky čerpadlového kola a chladící okruh potom nestíhá.
Lesyk
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: pon 21.04.2014 00:00

#20 Příspěvek od Lesyk »

Doporučil by jste mi někdo od jaké značky bych měl koupit termostat?
Odpovědět