Kluci potřebuji poradit. Po každé jízdě, když postavím auto do garáže se mi udělá malá loužička oleje pod motorem. Má tak cca5cm a je černej. Není to moc, ale zajímalo by mně odkud by to mohlo téct. Motor jsem jednou celý umyl a tři dny byl klid a teď opět každý den malá loužička. Zjistil jsem, že je levá strana motoru od oleje. Je možné,že by to bylo ze sání? Přemýšlím, že bych ho přetěsnil. Nemáte s tím někdo zkušenost co by to mohlo být. Celý jsem to tu pročet, ale nic jsem nenašel. Dík moc.
A odkud teče nevidíš? Co čidlo hladiny oleje ve vane? Domek olej filtru? Gufero na klice? Těžko poradit, proste umejt, jet, zvednout a uvidíš, pokud to dělá louži 5cm tak to musí téct hodně...
Tak ti prosakuje olej pres Swirl klapky v sani, stejka po bloku az na vanu a tam ukapne na zem. Vyhodit klapky a dat tam zaslepky.
EDIT: Pokud se tedy bavime o 525d
Pavel525 píše:Mě právě zarazilo to, že když jsem to umyl tak byl pak špinavej blok motoru pod sáním.
taky se mi u 525xd (3,0d) objevovala loužička, u mě to bylo u LP kola a byla to špatný těsnění někde u mezichladiče či tak něco, nechal jsem přetěsnit vše co šlo ( krom hlavy ) i turbo a vyšlo mě to na 2500,-
Já to mám přesně uprostřed. Olej kape z toho menšího deklu pod motorem pro výměnu oleje. Budu muset asi ještě sundat celý dekl pod motorem umýt to, vzít někam na jámu a prohlídnout.
Koukni na straně řidiče jestli nevidíš něco na tom sání. Většinou díky kapajícímu oleji ze sání odejde i jednotka hžavení na kterou to kape.. v diangostice se to projevuje jako špatný hžavičky. Jinak co turbo? V jakým je stavu? S tim sánim jsem to měl když jsem auto koupil. Další unik oleje jsem měl při netěsnym výku hlavy, to je ale trochu výjimka.
Na tohle je nejlepší dobrá baterka, nejlíp v kombinaci teleskopickym zrcátkem
Tak jsem to prolejzal a vypadá to opravdu, že to teče z toho sání. Zkusím vyměnit těsnění pod sáním a uvidím. Dá se to přetěsnit také kolem těch klapek v sání?
Známej mně straší, že může taky propouštět turbo olej do sání.
Jen tesnenim to neopravis, protoze olej protejka kolem osy te klapky, takze ti tam pujde dal. Tak si sundej hadici od klapky a uvidis, kolik tam mas oleje.
Pavel525 píše:Tak jsem to prolejzal a vypadá to opravdu, že to teče z toho sání. Zkusím vyměnit těsnění pod sáním a uvidím. Dá se to přetěsnit také kolem těch klapek v sání?
Známej mně straší, že může taky propouštět turbo olej do sání.
no odtud právě ten olej je.. asi každý turbo malinko pouští olej.. já koukal u mě.. a taky mám některý hadice v místě spojů malinko od oleje.
Tak jsem dnes na to koukal a je to opravdu asi od turba. Sundal jsem tu hadici na sání a je v ní opravdu olej. Takže to asi bude na repas turba už mám taky natočeno 250000km.
Pavel525 píše:Mě právě zarazilo to, že když jsem to umyl tak byl pak špinavej blok motoru pod sáním.
taky se mi u 525xd (3,0d) objevovala loužička, u mě to bylo u LP kola a byla to špatný těsnění někde u mezichladiče či tak něco, nechal jsem přetěsnit vše co šlo ( krom hlavy ) i turbo a vyšlo mě to na 2500,-
Kde jsi to nechával dělat? Mám teď kontakt do Strakonic na kompletní repas turba. Jen za to turbo chtějí 10900,- bez daně.
Ahoj. Tak mám turbo po repasu cca měsíc a půl a olej pod autem se stále objevuje. Je to teda míň než před tím. Blok pod sáním stále od oleje a tak jsem dnes koukal opět do hadice sání u EGRu a je tam furt olej. Mechanik mi říkal, že to jde z interkoleru, který může být ještě plný oleje a chvíli to prý bude trvat než se vyčistí.
Je to možné? Nebo to může být ještě něco jiného? Dík
Ahoj tak to vypadá,že jsem problém s olejem vyřešil. Při jízdě protékal olej kolem šroubů na čidle na vaně. Když jsem na to koukal jen při nastartovaném motoru na jámě tak nic. Když jsem to prohnal tak se tam najednou objevil olej. Zatěsnil jsem šrouby a je klid.
To samozřejmě vím. Intercooler jsem vyčistil jen tak kam jsem se dostal bez vyndání. Ale přijde mi divný, že olej teče i přímo z tělesa turba a v intercooleru je ho opět dost. Jinak po opravě turba je to cca 4 měsíce a najeto mám 7000km. To už by stejně mělo i tak být vyfoukaný ne.
Jestli ti olej tece primo po turbu, tak mas jiny problem, ze ti ten olej hazi motor zpatky do sani, primo co jde od filtru to koleno, tak do nej je napojena hadice a tou ti tam pujde olej. Co odlucovac oleje?
Odlučovač jsem také měl rozebraný. Mám tam nějaké nové řešení je tam bezůdržbovej, vevnitř je místo filtru jen takovej plastovej díl. Kolem turba jsem to taky prohlížel a tam je to suchý. Turbo je taky celý suchý jen po jízdě je na spodku u jednoho šroubu na turbu kapka oleje a samozřejmě v intercooleru a v sání.
Přikládám ilustrační foto.
Přílohy
turbodmychadlo-cz-kopirovat.jpg (112.53 KiB) Zobrazeno 476 x