Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 540iA- Netopí
Již podruhé zkoužim stejnou otázku. Auto mi pořád netopí i přes to, že jsem několikrát odvzdušňoval a měnil termostat. Když auto stojí nastartované delší dobu začne mírně topit, nicméně když se rozjedu, po chvíli topit úplně přestane. Mírně zase topí v momentě když auto hodně "točím" ale taky to není pravidlem....Na co se mám zaměřit?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Ne, on myslel tu digitální v "odkódovanejch" budíkách. Mě např. budík ukazuje polovinu od cca 65-110°C.
Zkontroluj zda se točí čerpadýlko pod ventilama (Aux pump) a zda ventily vůbec otevírají. Promačkej ty tři hadice co vedou do topení, podle mně tam máš pořád vzduch, za předpokladu že se čerpadlo točí a ventily jsou otevřené. Pak jedině radiátor, ale jestli ti to topilo, tak úplně ucpanej nebude.
To čerpadlo má motorek a "lopatičky" jsou extra přes "magnetickou" spojku. Stalo se mi, že motorek se točil, ale lopatky ne (nějakej nalepenej bordel).
Tolik mé zkušenosti s touto problematikou.
Zkontroluj zda se točí čerpadýlko pod ventilama (Aux pump) a zda ventily vůbec otevírají. Promačkej ty tři hadice co vedou do topení, podle mně tam máš pořád vzduch, za předpokladu že se čerpadlo točí a ventily jsou otevřené. Pak jedině radiátor, ale jestli ti to topilo, tak úplně ucpanej nebude.
To čerpadlo má motorek a "lopatičky" jsou extra přes "magnetickou" spojku. Stalo se mi, že motorek se točil, ale lopatky ne (nějakej nalepenej bordel).
Tolik mé zkušenosti s touto problematikou.
Jestli je termostat ok, tim padem po chvilce jizdy otevres kapotu a je horkej motor (pokud je rucicka vody v pulce a voda v motoru ma 108-110°C), tak je problem v automatice klima... a to muze byt asi tam 1000 a jeden problem proc to netopi..
Muze byt v haji oblibenej "jezek", nebo ten termistor primo v panelu klimy kterej meri vnitrni teplotu, ale to by nemelo nic spolecneho s tim jestli auto tocis nebo netocis.. A muze byt klidne ucpanej/zaseklej ventil topeni, co ti otvira teplou vodu, to uz jsem tu myslim taky zahledl, ze to nekdo resil.
Muze byt v haji oblibenej "jezek", nebo ten termistor primo v panelu klimy kterej meri vnitrni teplotu, ale to by nemelo nic spolecneho s tim jestli auto tocis nebo netocis.. A muze byt klidne ucpanej/zaseklej ventil topeni, co ti otvira teplou vodu, to uz jsem tu myslim taky zahledl, ze to nekdo resil.
Zkoušel jsi při teplém motoru ošahat hadice u ventilů topení v motorové části (před řidičem). Měl jsem stejný problém a bylo to uhlíkama na motorku pro pomocné čerpadlo.Dá se vyzkoušt i na místě použitím funkce REST.Mělo by být slyšet vrčení.Údajně odcházejí elektromagnetické ventilky položka "3" na obrázku na tom čerpadle nebo to čerpadlo položka "1". Když bude motor vytočenej kolem 3000 a budeš mít v pořádku ventily tak ti to bude topit.Vodní pumpa motoru to protlačí ale při menších otáčkách prakticky vůbec.Tak jsem to měl alespoň já.
- Přílohy
-
- Položka 1
- pumpa.jpg (134.3 KiB) Zobrazeno 872 x
Kdyby jezek, tak to by nefoukalo ani studenymWizarDEAD píše:Jestli je termostat ok, tim padem po chvilce jizdy otevres kapotu a je horkej motor (pokud je rucicka vody v pulce a voda v motoru ma 108-110°C), tak je problem v automatice klima... a to muze byt asi tam 1000 a jeden problem proc to netopi..
Muze byt v haji oblibenej "jezek", nebo ten termistor primo v panelu klimy kterej meri vnitrni teplotu, ale to by nemelo nic spolecneho s tim jestli auto tocis nebo netocis.. A muze byt klidne ucpanej/zaseklej ventil topeni, co ti otvira teplou vodu, to uz jsem tu myslim taky zahledl, ze to nekdo resil.

Tom, prestava to topit, tj. zacina foukat studenym nebo to uplne prestava foukat (jak kdyby vubec nesel vetrak) ?
Mam stejný problém 540i M62TUB (při nízkých otáčkach netopí, při vysokých to stíhá ohřát vodní pumpa),(ventily i pomocná pumpa funkční při kontrolním přípojení na baterku). U mě je problém, že pomocná pumpa nejede v žádném režimu. Zkoušel proměřit kabel co k ní vede a je uplně "mrtvý" Měřil jsem i na klimapanelu, odkud má jít povel na pumpu aby se točila. Dosavadní řešení bylo napojit pomocnou pumpu "natvrdo" aby mi běžela pořád. Mam vytaženou elektriku ze světel. Takže když zapnu světla, zapne se mi i pomocná pumpa a běži pořád, dokud opět nezhasnu. Problém s topením to vyřešilo, bohužel ne tou pravou cestou. Nevím zda nehraje i nějakou roli webasto. To mi nefunguje jak má. Takže osobně nevím kudy dál,zatím se budu snažit zprovoznit webasto a pak se uvidí co dál..