Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Komprese E60 530D 173kW?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
PetanE60tka
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od PetanE60tka »

Chlapi, auto mi zaclo brat olej a zacalo pokurovat, myslel jsem, ze turbo, ale pro jistotu jsem zmeril tlaky a na vsech valcich plus minus 25 atmosfer, povite mi nekdo, zda-li to je ok nebo malo? Měřeno přes žhavičku.

Pripadne za kolik se da zrepasovat hlava na tohle auto?

Diky
kadli
Registrovaný
Příspěvky: 483
Registrován: úte 20.11.2012 01:00

#2 Příspěvek od kadli »

25 je uplne v pohode, hlavne musi byt na vsech valcich +- stejne. Mas olej v sani? Co odlucovac oleje?
PetanE60tka
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od PetanE60tka »

ten odlucovac se menil nekdy v lete. najeto cca 20 000 km

Kolik ma komprese novy motor? Ja prave vubec nemuzu nikde najit, kolik by se to melo pohybovat a kolik je spatny.

na vsech valcich je plus minus 25, jen na sestem valci ma asi 27.

Mel jsem od Dieselpoweru chip ve 190 000 km v lete 2013 na 300 PS, na turbu +0,2, filtr castic je pryc, EGR je odpojeny, auto pokurovalo, ale cerne, pak ale najendou zaclo hulit modre, pak mi ale odesly vstriky, tak jsem menil vstriky za nove, ale auto kourilo stale, tak jsem dal puvodni original soft, auto kourilo min, ale porad modre. Tak ted chci udelat to turbo, je tam nalitano 215000 km, ale prave kamarad, co mi to dela, tak mne vystrasil s temi tlaky, tak jsem to chtel jen zjistit.

Jeste jsem cetl, ze muze byt zasvineny EGR a olej v intercooleru, takze tedy kdyz to tak ctu, tak udelam turbo, vycistim sani a EGR a uvidim tedy, jak to bude slapat a do toho motoru se radsi nepoustet?
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Jendix »

kadli píše:25 je uplne v pohode, hlavne musi byt na vsech valcich +- stejne. Mas olej v sani? Co odlucovac oleje?
Neni to u 173kw už tak že se odlučovač nemění. Jinak já bych šel jako první po turbu.
kadli
Registrovaný
Příspěvky: 483
Registrován: úte 20.11.2012 01:00

#5 Příspěvek od kadli »

jestli ti ubývá olej a modře kouří, tak v tomhle případě je to turbo. Pořádně vyčistit IC, sání atd. Na motor nešahej, jestli má takhle pěkný tlaky....
FFrenkie
Registrovaný
Příspěvky: 146
Registrován: ned 25.11.2012 01:00

#6 Příspěvek od FFrenkie »

Podle starého automechanika zkus tohle
Motor musí být zahřátý,prošlápni plyn a někdo ať kouká na výfuk:

■ Modrý kouř – pístní kroužky propouštějí olej do válce nebo netěsní ventily.
-žere olej
■ Černý kouř (u dieselu) – motor je pravděpodobně velmi opotřebovaný nebo má špatně seřízené
čerpadlo.
■ Bílý kouř – do spalovacího prostoru uniká voda z chladicího systému. Může být špatné těsnění
pod hlavou motoru nebo prasklá hlava motoru
-žere vodu
PetanE60tka
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od PetanE60tka »

Modry kour, auto najeto 215000, original turbo, turbo i huci. Startuje normalne, volnobeh se nehoupe, bezi pravidelne.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#8 Příspěvek od beny-maser »

215tis je tak akorát zajetý,pokud to není již po třetí
PetanE60tka
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od PetanE60tka »

Kolik tak drzej origo turba?
kadli
Registrovaný
Příspěvky: 483
Registrován: úte 20.11.2012 01:00

#10 Příspěvek od kadli »

FFrenkie píše:Podle starého automechanika zkus tohle
Motor musí být zahřátý,prošlápni plyn a někdo ať kouká na výfuk:

■ Modrý kouř – pístní kroužky propouštějí olej do válce nebo netěsní ventily.
-žere olej
■ Černý kouř (u dieselu) – motor je pravděpodobně velmi opotřebovaný nebo má špatně seřízené
čerpadlo.
■ Bílý kouř – do spalovacího prostoru uniká voda z chladicího systému. Může být špatné těsnění
pod hlavou motoru nebo prasklá hlava motoru
-žere vodu
•modry kour, bud pistni krouzky, nebo plej ve spalovacim prostoru, kterej se tam dostane pres sani, kterej tam posle turbo.

Turbo ti muze vydrzet klidne celou zivotnost auta, zalezi jak stim jezdis atd. Tobe mu pomohl do kopriv ten chip.
PetanE60tka
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
Bydliště: Praha

#11 Příspěvek od PetanE60tka »

Hlavne tedy shrnuti, tlaky 25 atmosfer merenych na zhavicich svickach jsou ok a do motoru nehrabat a vymenit jen turbo a vycistit sani?
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Jendix »

PetanE60tka píše:Hlavne tedy shrnuti, tlaky 25 atmosfer merenych na zhavicich svickach jsou ok a do motoru nehrabat a vymenit jen turbo a vycistit sani?
U toho turba je zajímavá alternativa např. ta celá náhrada od firmy Mellet, nevím jak je na tom kvalitou, každopádně se to ale nechá prohodit v podstatě na dílně bez čekání.

http://www.ebay.de/sch/mi.sta/m.html?ss ... 1543.l2654

Co se kvality týče ale netušim.
_milan_
Registrovaný
Příspěvky: 578
Registrován: sob 25.12.2010 01:00
Bydliště: HRUŠOVANY
Klubové ID: 2684

#13 Příspěvek od _milan_ »

nevim s tím dýmem neni to určitě nic přijemneho ale moja ex 330d e90 ktera měla v roce 2009 396000km a nyní ještě o minimalně kilopade víc..když auto stálo na místě tak se v určitých intervalech valil právě modro šedej dým ,, po čipu na 286ps když jsem myslel že auto umře se nic k horšímu neměnilo , akorad jsem zaslepil klapky v sání + jsem sání vyčistil + vyčistil egr.. auto přestalo hulit ... taky jsem raploval že budu měnit turbinu..auto mi vydrželo dlouho už je prodané a kamaradovi kteremu jsem to nechaval to stále funguje ..když začne pohulovat tak se vše vyčistí a nachvilu je klid... olej se trochu dolévá ale myslim že jen z důvodu netěsnosti - zachcanej motor zvenku..hold kilometry už nějaky ma... takže mě nejde přes hlavu že v 215000km to má nějake problemy :D :D pokud už to není teda těch posledních 215000 ;)
PetanE60tka
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
Bydliště: Praha

#14 Příspěvek od PetanE60tka »

Udelam turbinu, vycistim cooler a egr a uvidim.

Jeste dva dotazy:

1/ delali mi v dieselpoweru chip, egr je odpojen, ale pouze softwarove, je to mozne vubec udelat?

2/ menil jsem odlucovac oleje, byl filcovy, ja koupil ale jiny, jakysi snekovy, pasuje stejne, nemuze byt chyba v tom?
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#15 Příspěvek od Teddy »

V E60 EGR SW odpojit jde. U mě to snejk zkoušel, ale vždycky se to samo vrátilo do původního stavu. Jako by se neuložily změny. Neměl jsem moc času, tak jsme to nechali bejt.
kadli
Registrovaný
Příspěvky: 483
Registrován: úte 20.11.2012 01:00

#16 Příspěvek od kadli »

Taky mam misto molitanoveho odlucovace ten bezudrbovy a zadny problem. Jeste se stavalo, ze jak mas EGR termostat, tak ze ten chladic vyfukovych plynu byl deravy a sla voda do sani a pak to kourilo. Na youtube je i video, jak na to jeden typek prisel. Je to na e90 330d
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Jendix »

kadli píše:Taky mam misto molitanoveho odlucovace ten bezudrbovy a zadny problem. Jeste se stavalo, ze jak mas EGR termostat, tak ze ten chladic vyfukovych plynu byl deravy a sla voda do sani a pak to kourilo. Na youtube je i video, jak na to jeden typek prisel. Je to na e90 330d
Ten chladič jsem měl děravej taky. Je to asi docela častej problém.
Laco19
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: sob 05.05.2012 00:00
Bydliště: Košice

#18 Příspěvek od Laco19 »

Jendix píše:U toho turba je zajímavá alternativa např. ta celá náhrada od firmy Mellet, nevím jak je na tom kvalitou, každopádně se to ale nechá prohodit v podstatě na dílně bez čekání.

http://www.ebay.de/sch/mi.sta/m.html?ss ... 1543.l2654

Co se kvality týče ale netušim.
Testujem to - uz som s Melett CHRA najazdil 7500km.
Vymenit sa to da aj v obyvacke :wink: .
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Jendix »

Laco19 píše:
Jendix píše:U toho turba je zajímavá alternativa např. ta celá náhrada od firmy Mellet, nevím jak je na tom kvalitou, každopádně se to ale nechá prohodit v podstatě na dílně bez čekání.

http://www.ebay.de/sch/mi.sta/m.html?ss ... 1543.l2654

Co se kvality týče ale netušim.
Testujem to - uz som s Melett CHRA najazdil 7500km.
Vymenit sa to da aj v obyvacke :wink: .
A cena je supr, přinejmenšim v porovnání s reapsí. 7,5tkm je zatim málo.. zkoušel jsi to píchnout na diagnostiku kolik vůbec turbo tlačí? a zní jako origo?
Laco19
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: sob 05.05.2012 00:00
Bydliště: Košice

#20 Příspěvek od Laco19 »

Jendix píše:A cena je supr, přinejmenšim v porovnání s reapsí. 7,5tkm je zatim málo.. zkoušel jsi to píchnout na diagnostiku kolik vůbec turbo tlačí? a zní jako origo?
Diagnostikou som nepozeral ale auto jazdi rovnako ako pred vymenou a zvuk ma rovnaky. Myslim ze Melett je OK.
Odpovědět